Maptoegang (Ownership) kwijt [windows 7]

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Windows 7

Ik ben na wat experimenteren met bestanden delen, nu voor de helft van mij artiest mappen in mijn muziek map, de toegang kwijt, er is geen eigenaar toegewezen. Misschien dat dit komt door wat ik in de laatste alinea hier schrijf... Mijn vraag is nu; hoe kan ik meerdere mappen tegelijk de eigenaar toewijzen?

Ik heb al gebrobeerd om de bovenliggende map van eigenaar te veranderen, maar dit lukt niet, het geeft een popup dat de (bewuste artiestmappen) mappen geen eigenaar hebben.

Ik heb gezocht op keywords, folder ownership windows 7, eigenaar toewijzen, machtigingen
maar kom niets relevants tegen.

Situatie vlak voordat ik bovenstaande probleem tegen kwam:
Ik heb wat geexperimenteerd met een 'Thuisgroep' aanleggen, en het normaal delen van mappen.
Nu was mij tijdens deze daad opgevallen als ik in de eigenschappen van een map op tabblad 'Delen', knop 'Geavanceerd delen', knop 'Machtigingen' sta, dat er een gebruiker 'Everyone' volledig is gemachtigd. Nu bleek dit niet te kloppen met de machtigingen in tabblad 'Delen', knop 'Delen'. Dus heb ik deze 'Everyone' uit machtingen lijst verwijderd. Kan het hier ergens aan liggen??

Ik hoop dat iemand me kan helpen anders moet ik een honderdtal mappen per stuk opnieuw een eigenaar toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Aan de bovenliggende mappen niet alleen Everyone (of jezelf) volledige rechten geven maar ook - vooral zelfs - via Advanced -> Change Permissions: Replace all child object permissions with inheritable permissions from this object aanvinken. Zo is je nieuwe rechtenstructuur ook van toepassing op de onderliggende mappen.

Afbeeldingslocatie: http://users.coditel.net/COD95493/tweakers/rechten.png

Voor Ownership geldt identiek hetzelfde, alleen dien je daar Replace owner on subcontainers and objects aan te vinken.

Afbeeldingslocatie: http://users.coditel.net/COD95493/tweakers/rechten2.png

[ Voor 56% gewijzigd door YellowOnline op 23-04-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik al geprobeerd en dan komt er een 'Fout bij bij toepassen van beveiling' en meldt:
"Er is een fout opgetreden tijdens het toepassen van beveiligingsgegevens op: ...."
op de puntjes staat dan de onderliggende map waar ik het over had, en als ik op dat schermpje dan op doorgaan klik komt dezelfde melding met de volgende map... tot dat alle mappen zo voorbij zijn gekomen.

Ik zit nu te knoeien met CMD: takeown /f d:\iTunes\Music
en pakt alleen de mappen die al toegankelijk zijn. Weet iemand de correcte optie in deze commando.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:27
Ik heb jou situatie op een eerder thread al ongeveer nagebouwd en opgelost, kijk hier voor die thread:
[Windows 7] Probleem toegankelijkheid externe HD
en hier voor mijn oplossing(staat ook ergens in die thread:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33459543

Je revoked dus de rechten van iedereen hiermee, dus ook het verbod op zijn toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okki5 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 22:05:
Ik heb jou situatie op een eerder thread al ongeveer nagebouwd en opgelost, kijk hier voor die thread:
[Windows 7] Probleem toegankelijkheid externe HD
en hier voor mijn oplossing(staat ook ergens in die thread:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33459543

Je revoked dus de rechten van iedereen hiermee, dus ook het verbod op zijn toegang.
Thanx, dit helpt me op weg, maar het lukt me nog niet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
C:\Users\Bastiaan>subinacl /subdirectories d:\iTunes\Music /revoke=Everyone
SeSecurityPrivilege : Toegang geweigerd.

WARNING :Unable to set SeSecurityPrivilege privilege. This privilege may be requ
ired.
d:\iTunes\Music - CreateFile Error : 1314 Een van de vereiste bevoegdheden is ni
et aan de client toegekend.

Elapsed Time: 00 00:00:00
Done:        1, Modified        0, Failed        1, Syntax errors        0
Last Done  : d:\iTunes\Music
Last Failed: d:\iTunes\Music - CreateFile Error : 1314 Een van de vereiste bevoe
gdheden is niet aan de client toegekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Dan moet je 'm even als system taak runnen, zie verderop in die thread voor de aanwijzingen daaromtrent.
Zie deze post:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33461479

[ Voor 29% gewijzigd door Okki5 op 23-04-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 22:18:
[...]

Thanx, dit helpt me op weg, maar het lukt me nog niet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
C:\Users\Bastiaan>subinacl /subdirectories d:\iTunes\Music /revoke=Everyone
SeSecurityPrivilege : Toegang geweigerd.

WARNING :Unable to set SeSecurityPrivilege privilege. This privilege may be requ
ired.
d:\iTunes\Music - CreateFile Error : 1314 Een van de vereiste bevoegdheden is ni
et aan de client toegekend.

Done:        1, Modified        0, Failed        1, Syntax errors        0
Last Failed: d:\iTunes\Music - CreateFile Error : 1314 Een van de vereiste bevoe
gdheden is niet aan de client toegekend.
Heb je die command prompt of powershell als Admin uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YellowOnline schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 22:24:
[...]

Heb je die command prompt of powershell als Admin uitgevoerd?
Ik heb cmd nu met adminrechten geopend en krijg het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
C:\Windows\system32>subinacl /subdirectories d:\iTunes\Music /revoke=Everyone
d:\iTunes\Music : delete Perm. ACE 9 \everyone
d:\iTunes\Music : 1 change(s)

Done:        1, Modified        1, Failed        0, Syntax errors        0

en

code:
1
2
3
4
5
6
C:\Windows\system32>subinacl /file d:\iTunes\Music /revoke=Everyone

Done:        1, Modified        0, Failed        0, Syntax errors        0

en het probleem blijft bestaan

Het enige dat lijkt te lukken is om een bewuste map met dit probleem die in de Music map staan, via eigenschappen\beveiliging\doorgaan\Andere gebruikers en groepen\geavanceerd\Nu zoeken\Everyone dubbelklikken\OK\vinkje bij Eigenaar van onderliggende containers en objecten vervangen\OK\Ja\OK\OK

Dan kan ik er weer in en kan iTunes er ook weer bij.
Maar als ik dit op deze manier doe moet ik vele tientallen mappen per stuk zo toekennen.
Er moet toch een manier zijn om dit te doen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Tja, ik zou het zelf moeten bekijken. Als het je enkel manueel lukt: giet het in een PowerShell script en laat dat het automatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wat ik nu gedaan heb in cmd met adminrechten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
CD\
CD "%ProgramFiles%\Windows Resource Kits\Tools"
subinacl /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=administrators=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=administrators=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=administrators=f
subinacl /subdirectories %SystemDrive% /grant=administrators=f
subinacl /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=system=f
subinacl /subdirectories %SystemDrive% /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=user_name=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=user_name=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=user_name=f
subinacl /subdirectories %SystemDrive% /grant=user_name=f
echo De rechten op uw systeem zijn opnieuw ingesteld.
echo Druk op een toets om uw computer opnieuw op te starten.
pause
shutdown -f -r
exit

Maar dit heeft ook niet geholpen.
YellowOnline schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 23:44:
Tja, ik zou het zelf moeten bekijken. Als het je enkel manueel lukt: giet het in een PowerShell script en laat dat het automatiseren.
PowerShell script, ok.... hier ga ik dan even induiken

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2010 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 23:51:
Dit is wat ik nu gedaan heb in cmd met adminrechten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
CD\
CD "%ProgramFiles%\Windows Resource Kits\Tools"
subinacl /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=administrators=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=administrators=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=administrators=f
subinacl /subdirectories %SystemDrive% /grant=administrators=f
subinacl /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=system=f
subinacl /subdirectories %SystemDrive% /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=user_name=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=user_name=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=user_name=f
subinacl /subdirectories %SystemDrive% /grant=user_name=f
echo De rechten op uw systeem zijn opnieuw ingesteld.
echo Druk op een toets om uw computer opnieuw op te starten.
pause
shutdown -f -r
exit

Maar dit heeft ook niet geholpen.
:o

Nee, daar verrans je je systeem mee :o

Heb je enig idee waar je mee bezig bent eigenlijk als je dat uitvoert?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 09:01:
[...]

:o

Nee, daar verrans je je systeem mee :o

Heb je enig idee waar je mee bezig bent eigenlijk als je dat uitvoert?
Hiermee heb ik mn gehele systeem en alle bestanden op admin rechten gezet, wat is er verranst aan dan?

Kan ik dit eventueel terugzetten met een herstelpunt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 12:46:
[...]

Hiermee heb ik mn gehele systeem en alle bestanden op admin rechten gezet, wat is er verranst aan dan?
Dat je de boel wijd open zet en je install in een unsupported configuratie brengt.
Sta er niet raar van te kijken als updates of servicepacks bijvoorbeeld hierdoor niet of niet correct geinstalleerd kunnen worden of andere software - gewenst of ongewenst - voor problemen gaat zorgen.

En dat alleen maar omdat je op je niet-systeemschijf blijkbaar een klein permissieprobleempje hebt.

Je bouwt zeg maar het equivalent van Windows 98 (wijd open) op nu, maar je moet het natuurlijk zelf weten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 24-04-2010 13:58 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 13:55:
[...]

Dat je de boel wijd open zet en je install in een unsupported configuratie brengt.
Sta er niet raar van te kijken als updates of servicepacks bijvoorbeeld hierdoor niet of niet correct geinstalleerd kunnen worden of andere software - gewenst of ongewenst - voor problemen gaat zorgen.

En dat alleen maar omdat je op je niet-systeemschijf blijkbaar een klein permissieprobleempje hebt.

Je bouwt zeg maar het equivalent van Windows 98 (wijd open) op nu, maar je moet het natuurlijk zelf weten ;)
Okeej, daar was ik me idd niet helemaal van bewust. Is dit te verhelpen door de pc in een herstelpunt terug te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:07
Ik geloof dat een herstelpunt ook de permissies weer terugzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

Eigenlijk toch schandalig dat je voor een voor een stel permissies, een herstelpunt moet terugplaatsen..

Ps. ik heb eigenlijk verder geen nuttige bijdrage aan dit topic...

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 21:53:
Eigenlijk toch schandalig dat je voor een voor een stel permissies, een herstelpunt moet terugplaatsen..

Ps. ik heb eigenlijk verder geen nuttige bijdrage aan dit topic...
De bewuste bestanden staan op een andere partitie, waar ik (nutuuurlijk) geen herstelservice op aan had staan, dus daar mee ga ik het niet redden, maar de veranderingen die ik in het register heb gemaakt worden door herstelpunt toch wel terug gezet?? C schijf heeft wel een herstelpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Het register staat natuurlijk ook gewoon als een bestand (overigens zonder extensie) op de C-schijf. Dus als je die hersteld, worden de wijzigingen natuurlijk ook teruggezet. Maar als je regedit opent, kun je ook een backup maken van je register (of het laten doen door 3rd party software). Scheelt terugzetten...

volgens mij C:\windows\system32\config en een persoonlijke NTuser.dat ergens in je usermap

edit: als je niet helemaal zeker bent hoe of wat, is het misschien verstandig van je register af te blijven.

[ Voor 32% gewijzigd door M2M op 25-04-2010 00:34 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

M2M schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 21:53:
...
Ik begrijp deze opmerking niet helemaal.
Misschien dat je even wil toelichten wat er zo schandalig aan is gezien de wijzigingen die de TS heeft aangebracht op z'n systeemschijf aan default ACLs die ingericht zijn om de correcte werking van OS en services op zowel filesystem nivo als registry te garanderen? :)

Het enige waar die acties qua reACLlen gedaan hoeven te worden is op z'n D:\ station - daar staat de muziek blijkbaar.
Ik zou graag ook van de topicstarter dan de output willen zien die met icacls te zien is
icacls d: /t

Desnoods maak je er even een batchfile van die je door een scheduled task onder het SYSTEM account laat lopen.
Zie
SCHTASKS /Create /?
voor de opties.

SYSTEM moet er namelijk altijd bij kunnen.

[ Voor 29% gewijzigd door alt-92 op 25-04-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

alt-92 schreef op zondag 25 april 2010 @ 10:55:
[...]

Ik begrijp deze opmerking niet helemaal.
Misschien dat je even wil toelichten wat er zo schandalig aan is gezien de wijzigingen die de TS heeft aangebracht op z'n systeemschijf aan default ACLs die ingericht zijn om de correcte werking van OS en services op zowel filesystem nivo als registry te garanderen? :)
ik had over een paar posts heengelezen geloof ik... |:(

Enfin, ik ben nog van de tijd dat het ingelogd zijn als admin, ook betekende dat je admin rechten hebt. Zo had ik ook problemen met het delen van een mapje, waarbij je blijkbaar voor de toegang over het netwerk permissie moet geven, en ook nog een machtiging in moet stellen in de security tab. (dat windows niet snapt als ik een folder wil delen met iedereen, ook in de beveiligingstab "iedereen" toegevoegd moet worden met minstens read-rechten. )

Op een iets serieuzere note, moet met een account met admin rechten toch zichtbaar zijn wie de ownership van een bepaalde folder heeft? Zeker als een explorer venstertje als administrator wordt uitgevoerd (start--> run --> explorer)

[ Voor 11% gewijzigd door M2M op 25-04-2010 12:35 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

M2M schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:33:

Enfin, ik ben nog van de tijd dat het ingelogd zijn als admin, ook betekende dat je admin rechten hebt.
Ah, win98 dus :+
Zo had ik ook problemen met het delen van een mapje, waarbij je blijkbaar voor de toegang over het netwerk permissie moet geven, en ook nog een machtiging in moet stellen in de security tab.
Dat is altijd al zo geweest met NT-based Windows versies, en dus ook sinds XP RTM ging (2000/2001) zo voor je thuiscomputer.
Niks nieuws aan - je hebt share permissies en NTFS permissies. En die kan je verschillend instellen en hebben verschillende effecten ook nog.
(dat windows niet snapt als ik een folder wil delen met iedereen, ook in de beveiligingstab "iedereen" toegevoegd moet worden met minstens read-rechten. )
Jij (gebruiker/beheerder) moet de gevolgen snappen als je bestanden gaat delen. Vandaar dat er F1/Help items over staan, er overal howto's op internet staan (soms helaas ook met totaal verkeerde adviezen).
En om ervoor te zorgen dat je niet per ongeluk de boel wagenwijd openzet voor verwijderacties zijn share permissie by default read-only bijvoorbeeld.
Op een iets serieuzere note, moet met een account met admin rechten toch zichtbaar zijn wie de ownership van een bepaalde folder heeft?
Klopt. Ook subinacl of andere tools als AccessEnum kunnen je dat laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twijg92
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-08 08:26
http://www.thewindowsclub...ak-ui-for-windows-7-vista

probeer dit progje, hiermee kun je take ownership optie aan rmb toevoegen
dan is je mapje zo weer van jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

alt-92 schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:47:

Dat is altijd al zo geweest met NT-based Windows versies, en dus ook sinds XP RTM ging (2000/2001) zo voor je thuiscomputer.
Niks nieuws aan - je hebt share permissies en NTFS permissies. En die kan je verschillend instellen en hebben verschillende effecten ook nog.
Als ik me niet vergis wordt het security tabblad niet standaard weergegeven, evenals het iets geavanceerder delen (in windows xp teminste). Voor de normale gebruiker is het dus best lastig om er achter te komen waar nu eigenlijk het probleem zit, als sommige files / folders wel of niet over het netwerk zichtbaar zijn, of plotseling vanuit het huidige account niet meer benaderbaar zijn.
Jij (gebruiker/beheerder) moet de gevolgen snappen als je bestanden gaat delen. Vandaar dat er F1/Help items over staan, er overal howto's op internet staan (soms helaas ook met totaal verkeerde adviezen).
En om ervoor te zorgen dat je niet per ongeluk de boel wagenwijd openzet voor verwijderacties zijn share permissie by default read-only bijvoorbeeld.
Voor zover ik kan zien staan er zowel in de win7 help, als in de winXP help geen referenties naar het NTFS persmissie gedeelte, vanuit de sharing folders help (of troubleshooting). Of geeft de "share with specific people" knop in windows 7 automatisch NTFS permissies voor die users?

Nog grappiger is als ik zoek in de windows 7 help naar NTFS persmissions dat de eerste 5 antwoorden eigenlijk nog niet eens een verwijzing hebben naar de security tab.
Tja, altijd administrator geweest, met het gevoel van "baas" zijn over mijn systeem. Als ik mijn C root wil sharen, moet dat gewoon kunnen, en niet via een advanced sharing omweg. En ja, ik ben me geheel bewust van de gevolgen. Het meest frustrerende is dan als het systeem mij gaat vertellen welke toegang ik wel en niet heb. Maar dat zal wel een subjectief gevoel zijn dan :+

En uiteraard een top antwoord uit de windows 7 help:
No. The best ways to share files are to share from an individual folder, to move files to the Public folder, or to use the Sharing wizard. Depending on who you choose to share the file or folder with, you might be able to apply permissions to some of your files. For more information about sharing files, see Share files with someone.
Kortom, ik vind het niet echt duidelijk voor de doorsnee gebruiker die met ontoegankelijke files zit.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
twijg92 schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:50:
http://www.thewindowsclub...ak-ui-for-windows-7-vista

probeer dit progje, hiermee kun je take ownership optie aan rmb toevoegen
dan is je mapje zo weer van jou ;)
Heb je wel gelezen wat hij geprobeerd heeft? Hij laat namelijk weten dat takeown niet werkte voor hem. Ook uit persoonlijke ervaringen weet ik dat je niks aan takeown hebt in zo'n situatie.

Het is verstandiger om te luisteren naar de expertise van alt-92.

(Overigens zou het met het volgende gewoon goed moeten gaan, in het geval uit eerdergenoemde thread):
subinacl /file d:\iTunes\Music\*.* /revoke=Everyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:33:
[...]

Op een iets serieuzere note, moet met een account met admin rechten toch zichtbaar zijn wie de ownership van een bepaalde folder heeft? Zeker als een explorer venstertje als administrator wordt uitgevoerd (start--> run --> explorer)
Het is juist dat de bewuste mappen alle eigenaren kwijt is.. Het tabblad beveiliging geeft aan "Kan eigenaar niet weergeven"
Okki5 schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:46:
[...]

Heb je wel gelezen wat hij geprobeerd heeft? Hij laat namelijk weten dat takeown niet werkte voor hem. Ook uit persoonlijke ervaringen weet ik dat je niks aan takeown hebt in zo'n situatie.

Het is verstandiger om te luisteren naar de expertise van alt-92.

(Overigens zou het met het volgende gewoon goed moeten gaan, in het geval uit eerdergenoemde thread):
subinacl /file d:\iTunes\Music\*.* /revoke=Everyone
Dit heeft idd alleen de mappen binnen de muziekmap gewijzigd waarop dit probleem niet van toepassing waren, de probleemmappen heeft ie niet kunnen wijzigen.
alt-92 schreef op zondag 25 april 2010 @ 10:55:
[...]
Het enige waar die acties qua reACLlen gedaan hoeven te worden is op z'n D:\ station - daar staat de muziek blijkbaar.
Ik zou graag ook van de topicstarter dan de output willen zien die met icacls te zien is
icacls d: /t
OUTPUT: http://www.mydisk.se/coco/?user=taliezin
Desnoods maak je er even een batchfile van die je door een scheduled task onder het SYSTEM account laat lopen.
Zie
SCHTASKS /Create /?
voor de opties.

SYSTEM moet er namelijk altijd bij kunnen.
Hier heb ik helaas geen kaas van gegeten, wat kan ik hiermee berijken?? En moet ik dan die icacls schedulen?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

ook niet als je het verkennervenstertje opstart via het uitvoeren menu? (windows toets + R)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op zondag 25 april 2010 @ 15:14:
ook niet als je het verkennervenstertje opstart via het uitvoeren menu? (windows toets + R)
Je bedoelt of ik dan die map kan openen?? Nee, ook dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 15:08:
[...]
Het is juist dat de bewuste mappen alle eigenaren kwijt is.. Het tabblad beveiliging geeft aan "Kan eigenaar niet weergeven"
Je hebt gezien de output inmiddels wel met je Bastiaan account full control (de F in je output,
Bastiaan-PC\Bastiaan:(I)(OI)(CI)(F)
Dan kan je met de resource kit utility takeown.exe het eigenaarschap van de bestanden en mappen ook naar je toe trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:56:
[...]

Je hebt gezien de output inmiddels wel met je Bastiaan account full control (de F in je output,
Bastiaan-PC\Bastiaan:(I)(OI)(CI)(F)
Dan kan je met de resource kit utility takeown.exe het eigenaarschap van de bestanden en mappen ook naar je toe trekken.
code:
1
takeown /f d:\iTunes\Music\* /r /d j

takown laat nog steeds de bewuste probleemmappen ongemoeid, alleen de mappen binnen de muziekmap welke dit probleem niet hebben worden aangepakt.

Wat ik trouwens vreemd vind dat de mappen welke ik destijds als share had opgegeven en in thuisgroep had gezet nu ook na het verwijderen uit share en thuisgroep, de volgende gebruikers erbij hebben gekregen:
"Onbekende account (S-1-5-21-1360879642.....)" Iemand een idee wat dit is ???

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik het nu eindelijk opgelost:

Eerst heb ik
code:
1
subinacl /file d:\iTunes\Music\* /revoke=Everyone

gedaan. Daarna waren de mappen nog niet toegangelijk, in explorer, kwamen er slotjes op de mappen te staan.
vervolgens de takeown:
code:
1
takeown /f d:\iTunes\Music\* /r /d j

en nu kan ik de mappen in komen, ondanks dat er nog wel bij de eerste keer een melding komt: "U hent momenteel geen toegang tot deze map. Klik op doorgaan als u permanent toegang wilt verkrijgen."
Op doorgaan meld het dit keer niet dat de beveiligingsinstellingen niet correct zijn, maar kom ik eindelijk in de map terecht, en de bestanden kunnen ook weer geopend worden.

Mensen bedankt voor jullie expertice. Heeft iemand nog een idee wat de
"Onbekende account (S-1-5-21-1360879642.....)" account is??

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

:) mooi zo :)
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 13:17:

Mensen bedankt voor jullie expertice. Heeft iemand nog een idee wat de
"Onbekende account (S-1-5-21-1360879642.....)" account is??
dat is een SID (security identifier).. dat is je 'echte' gebruikerID. De naam is alleen maar een plakkertje hieroverheen.

Dat je die SID ziet staan kan zijn omdat er ooit data op is gezet via een andere Windows install, of door een account die nu verwijderd is, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat je die SID ziet staan kan zijn omdat er ooit data op is gezet via een andere Windows install, of door een account die nu verwijderd is, bijvoorbeeld.
Ook bijvoorbeeld als je deze mappen eerst op andere windowsinstall hebt gebruikt??

Alt-92 bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Juist dan :)

Pagina: 1