Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik loop nu al een hele tijd te kloten met de standaard oordoppen die je bij een iPod krijgt en het wordt wel eens tijd voor wat beters. Hier m'n 'eisen': :)

-In-ear
-Zo nu en dan wat metal/hardrock, maar vooral bass-intensieve nummers
-Voornamelijk voor gebruik icm een iPod
-Budget: 30-40 euro

Ik wil ze ook al meenemen naar Rome (schoolexcursie) en moet ze dus uiterlijk morgen of miss nog zaterdag ochtend kopen. Ik zat zelf naar de Sennheiser CX 300-II Precison te kijken, maar ik ben niet zo'n fan van de J kabel en L aansluiting/adapter. ;/

Ben benieuwd of iemand iets in gedachten heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:50

IEF

Why so serious?

Creative EP-630. In principe gelijk aan de Sennheiser CX300 (zelfde hardware afaik), maar met Y kabel en rechte aansluitplug.

Onder andere verkrijgbaar bij kijkshop, mocht je een fysieke winkel nodig hebben waar je ze (nog even snel) wil halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Ze zijn wel wat boven het budget, maar ik kan je garanderen dat je geen betere zal vinden :)

pricewatch: Sennheiser CX 400-II Precision (Zwart)

Ik heb nu zelf deze doppies in gebruik, gewoon super. Ik had voorheen in-ears van Sony (zijn eigenlijk ook Sennheisers) en die prees ik al de hemel in, die waren ook al erg goed. Maar ik kreeg de cx-400 doppies van een vriend, was er niet blij mee (bonnnetje kwijt) en heeft toch weer een gesloten modelletje gekocht. Nou!!!! Ik ben hem eeuwig dankbaar! Echt een genot voor je oren, geen doppie met betere diepe klanken dan deze.

Er is ook nog de CX-300, die valt wel binnen je budget en zullen ook vast en zeker van prima kwaliteit zijn.

pricewatch: Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:05

Theo

moederbord

Als je goed geluid wilt kijk dan eens naar de Soundmagic PL30, deze worden op head-Fi zeer aangeprezen. Voor ongeveer 20 euro zijn ze te bestellen.

Ik heb ze zelf ook, en vind ze beter dan de Creative Zen Aurvana van 60 euro. Ze zitten dichter inde buurt van de Ultimate Ears Super.Fi 5 dan de Creative.

Je kan ook de PL50 overwegen voor rond de 40 euro; hier heb ik zelf (nog) geen ervaring mee maar deze schijnen ook ver boven hun budget te presteren.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je haast hebt doet het meestal wonderen om een topic in het juiste subforum te openen ;)

OH is geen dumpbak, vragen over audiospullen horen gek genoeg in Audio & HiFi...

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
SoundMagic PL-30/50, diep en helder geluid. Niet super veel bass maar dat heb je ook niet nodig met metal/hardrock.

Had hiervoor een Sennheiser CX-400, ben toch meer tevreden over mijn SoundMagic PL-30. Luister zelf veel naar hardcore punk/metalcore.

[ Voor 38% gewijzigd door thr- op 22-04-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
Head-direct RE2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:57

FeaR

In GoT we trust

dion_b schreef op donderdag 22 april 2010 @ 23:09:
Als je haast hebt doet het meestal wonderen om een topic in het juiste subforum te openen ;)

OH is geen dumpbak, vragen over audiospullen horen gek genoeg in Audio & HiFi...

Move OH -> AH
Alleen hebben we voor dingen als doordopjes dan weer Draagbare Mediaspelers in het leven geroepen ;)

AUD > PMD

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van alle genoemde oortjes wat reviews bekeken, maar de meeste hadden een matige bass (en dat wil ik niet als house liefhebber) of ze zijn slecht verkrijgbaar. Uiteindelijk zijn het de Creative EP-830 geworden die ik voor een afzettersprijs van 35 euro heb gekocht. Maarja, je moet toch wat als je haast hebt. :P Vond de kwaliteit in het begin matig (hoge freq erg schel en lage freq een beetje ongecontroleerd), maar heb ze de hele nacht laten draaien en nu ze klinken echt geweldig. :)

Bedankt voor alle info! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Zojuist een van mijn CX400 dopjes in de Cola laten vallen waardoor hij nu heel erg dof is geworden.

Heb altijd gezegd dat mijn volgende setje zowieso de Phonak Audeo PFE's zouden worden, maar Prijstechnisch durf ik dit door mijn bovenstaande knulligheid dus niet aan ;).

Nu lijken die SoundMagic PL30's mij wel wat, iemand die deze ooit tegen de minder bekende, High Range heeft gelegd en is Bass eventueel nog wat te Boosten met een D2 (ben geen BassHead, maar sommige nummers klinken maar vreemd zonder Bass, heb overigens nooit een nummer met "te Weinig" Bass gehoord op eender welke doppen)?

Andere topics leren mij ook dat de SoundMagic PL21's het wint van de PL30's terwijl de kosten vrijwel gelijk zijn.

P.S. Iemand enig idee of dit type Dopje al wordt "nagemaakt", vind de Witte variant net wat leuker, maar die komt dan weer van eBay af, en dat wordt niet altijd geroemd om zijn "Authenticiteit".

[ Voor 40% gewijzigd door JunkieXP op 25-04-2010 21:15 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Pagina: 1