Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356505

Topicstarter
Ik ben al meer dan een week bezig om mijn dikke Vaio (VPCF11M1E) fatsoenlijk aan het werk te krijgen. Het ding is zo traag als stront. Oorzaak: trialware ofwel 'bloatware' (omdat ze je pc traag maken dus).

Sony heeft inmiddels een bijzonder slechte reputatie opgebouwd als koppelverkoper van allerhande software. Ze mogen natuurlijk best proberen, maar ze moeten dan wél óók een 'clean install' bij hun laptops leveren.

Welnu, dat doen ze niet. Ze hebben het zelfs gepresteerd om zo'n 'clean install' (voor Z-series) bij de klant in rekening te brengen! ($50,-). Dat leverde ze zoveel slechte pers op dat ze het schijfje uiteindelijk toch maar gratis gingen leveren aan alle ontevreden klanten.

Maar dat ze nou geleerd hebben van die zeperd? Nee hoor... Ze doen het gewoon wéér! Ik kreeg deze week antwoord van Sony dat ik de ongevraagd meegeleverde trialsoftware kan proberen te verwijderen, maar dan moet ik er wel rekening mee houden dat de computer niet meer normaal werkt!

}:| Zo zout heb ik het nog nooit gevreten!... Stel je koopt een Mercedes en je krijgt er ongevraagd een navigatiepakket of een lederen stuur bij dat je na drie maanden (extra) moet gaan afrekenen. Als je die spullen laat vervangen door iets anders, dan waarschuwen ze je dat de airbags dan misschien niet meer werken of de remmen weigeren. Je zou toch ontploffen :( en meteen de auto teruggeven. Of niet dan?... Vergeef me dat ik hier ook even uiting geef aan mijn ergernis, maar ik hoop dat ik zo in ieder geval anderen voor een miskoop kan behoeden.... :S

Afijn, er wordt wereldwijd geklaagd over de Vaio-bloatware, maar de F11-series heeft nog niemand weten te 'kraken' (tenzij ik iets over het hoofd heb gezien?). Ik kom wel wat instructies tegen voor andere Sony Vaio's, maar PAS OP: De software-configuraties verschillen niet alleen per model, maar ook nog per regio! Als je een goede instructie vindt om je laptop schoon te maken, CHECK dan even of de auteur in Amerika, Azie of Europa zijn laptop heeft gekocht. Ga niet zomaar sleutelen...

Ik zou willen dat ik hier wat goede links kon geven naar relevante instructies of misschien zelfs een 'clean install', maar dit model is gewoon te nieuw, denk ik. Ik vind NIETS... :-(

Mijn advies: Blijf dus weg van Sony Vaio tot je zeker weet dat voor het model dat jij op het oog hebt al een goede 'clean install' beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor alle 'poor suckers' die met hetzelfde probleem kampen, maar met een ander model Sony Vaio:
Deze link helpt misschien: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=146033
Maar nogmaals: Pas op want dit zijn instructies voor US-Vaio's! Proberen op eigen risico!...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 07:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Kun je niet gewoon een oem versie ergens aanschaffen en die installeren en zelf de drivers installeren?

Ik kreeg bij mijn oude pc ook alleen een herstel cd die verwees naar een aparte partitie op mijn harde schijf.

Gelukkig heb ik nu via Surfspot goedkoop aan Windows 7 x64 Ultimate kunnen komen. Heb je wel een driver CD ?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 10:06
Ik heb ook een Sony Vaio F11 1 week in mijn bezit , en heb ook enorme problemen met de software en drivers van Sony. Heb diverse quides doorgelezen en kan 1 ding zeggen , geen een was compleet en heeft ale dingenverholpen. Vaio - Update kan ik tot nu toe niet instaleren , zelf met de recovery schijfje.

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:25

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Zo'n beetje elk merk levert zijn / haar notebook of pc met bloatware af. Waarom? Dit om de notebook leuker te prijzen gezien softwareleveranciers enige provisie bieden aan fabrikanten. De ene fabrikant levert nog meer software mee dan de ander, but so be it. Daar doe je nou eenmaal weinig aan.

Het enige wat je er aan kan doen, is voor lief nemen dat je met drivers aan de slag moet gaan en deze handmatig installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:32
Een computer is een computer, ook een laptop.

Gewoon een normale Windows 7 DVD pakken (hoe je er ook aan komt) en installeren. Gewoon je key gebruiken et voila. Daarna de drivers downloaden van de Sony site. Meer is het niet.

* GENETX doet altijd een clean install ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@GENTEX Hmmm... tja, je zou wel eens gelijk kunnen hebben, maar als ik de posting van SlowikPL lees dan ben ik toch huiverig. Ik verwacht gewoon problemen. Ook andere gebruikers op het web klagen erover dat het allemaal niet lekker gaat. Is ook niet voor niets dat Sony voor haar Z-serie een clean install is gaan leveren omdat iedereen over de bloatware klaagde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je mag toch gewoon een windows7 cd downloaden (vanaf usenet ofzo, dat ga ik verder niet uitleggen). je hebt immers al een licentie voor het OS (onderop je laptop) en als je die key gebruikt ben je afaik legaal bezig.

Uiteraard moet je niet win7 ultimate op een home licentie gaan installeren, maar dat snap je zelf ook wel.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Wees niet bang.Ik heb hem nu wel zoals ik hem hebben wil. De clean install , nieuwe dricers ( nie alle drivers werkten van de Sony Site) , 5 x heb ik de clean install moeten opnieuw installeren want diverse drivers werkten niet , en ik heb zeer veel tijd in besteed om dit alles werkend te krijgen. Nu ik de backup heb gedaan van de C schijf , ben ik zeer tevreden van de laptop. Maar voor beginners ik de clean - instaal zeker niet. Gewoon niet zo makkelijk ale bij de Asus , en MSI laptops. Nu zit ik te wachten op een oplossing van mijn taal. Ik heb hem besteld van de Sony Style , en ze verzekerden me dat ik bij de eerste opstart een taalkeuze kreek. ( Engels of Nerderlands). Helaas niet, en ben nu een week bezig om toch van Sony de Engelse versie te krijgen. Zeer lastig , maar ik ben gederemeneerd en desnoods ga ik naar de rechter. Eerst dacht ik dat de taal - niet zo`n probleem word , want na die tijd instaaleer ik de Windows in Engels , en daarna de drivers van de restore schijfjes. Dit werkte deus niet. Drivers van de Sony zoals boven uitgelegt ook niet helemaal. Dus dan maar of retourneren of toch eisen wat ze belooft hebben.

Sry voor de fouten, maar heb geen tijd om dit naa te lezen. ;)
Anoniem: 356505 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:57:
@GENTEX Hmmm... tja, je zou wel eens gelijk kunnen hebben, maar als ik de posting van SlowikPL lees dan ben ik toch huiverig. Ik verwacht gewoon problemen. Ook andere gebruikers op het web klagen erover dat het allemaal niet lekker gaat. Is ook niet voor niets dat Sony voor haar Z-serie een clean install is gaan leveren omdat iedereen over de bloatware klaagde.

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 12:16
SlowikPL schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 19:37:
Wees niet bang.Ik heb hem nu wel zoals ik hem hebben wil. De clean install , nieuwe dricers ( nie alle drivers werkten van de Sony Site) , 5 x heb ik de clean install moeten opnieuw installeren want diverse drivers werkten niet , en ik heb zeer veel tijd in besteed om dit alles werkend te krijgen. Nu ik de backup heb gedaan van de C schijf , ben ik zeer tevreden van de laptop. Maar voor beginners ik de clean - instaal zeker niet. Gewoon niet zo makkelijk ale bij de Asus , en MSI laptops. Nu zit ik te wachten op een oplossing van mijn taal. Ik heb hem besteld van de Sony Style , en ze verzekerden me dat ik bij de eerste opstart een taalkeuze kreek. ( Engels of Nerderlands). Helaas niet, en ben nu een week bezig om toch van Sony de Engelse versie te krijgen. Zeer lastig , maar ik ben gederemeneerd en desnoods ga ik naar de rechter. Eerst dacht ik dat de taal - niet zo`n probleem word , want na die tijd instaaleer ik de Windows in Engels , en daarna de drivers van de restore schijfjes. Dit werkte deus niet. Drivers van de Sony zoals boven uitgelegt ook niet helemaal. Dus dan maar of retourneren of toch eisen wat ze belooft hebben.

[...]
Je klinkt wel heel gefrustreerd 8)7

Heb trouwens zelf geen problemen met sony en service. Vind dat ze alles altijd netjes af handelen.

Vind dat je trouwens wel behoorlijk schreeuwt en eigenlijk weinig hulp vraagt. Dit is meer een soort van review van je product.
Ik vind ook je beredenatie raar Sony levert je een laptop en die werkt out off the box. Dat jij dat allemaal niet wilt tja jou keuze. Je kan alle software verwijderen maar verwijder je een verkeerde programma dan kan het zijn dat een en ander niet goed werkt zoals de FN knoppen bv.
Om in te haken op je verhaal over de mercedes en navigatie. Als jij je navigatie eruit sloopt en je doet het op een manier dat je ook 'andere' kabels er uit sloopt. Dan kan het zijn dat je auto niet meer normaal werkt en er allerlei lampjes gaan branden.

Ze geven je trouwens ook wat ze je beloven hoor. Als ik een restore doe vanaf me vaio kan ik ook kiezen voor de Engelse taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
SlowikPL schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 19:37:
Zet dat voortaan boven aan je posts, dan hoef ik me geen weg te banen door een onsamenhangend verhaal :-(

Tevens ben je een Tweaker of niet zeg, wees blij dat je voor zo'n mooie prijs een prachtig stuk hardware krijgt!
Maar neehoor, de software is niet goed... Die is helemaal gemakkelijk zelf aan te passen, maar dat is al meerdere keren in dit topic gezegd... DVD'tje lenen / downloaden, installeren, drivers installeren, klaar... :F :w

Misschien bestaat er ook wel een Windowsversie in jouw taal, maar heb geen tijd om dat na te zoeken ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Is het iets niet duidelijk :?

1. er was me iets door Sony Style verkocht niet volgens de afspraak.
2. Er is me niet goed geholpen: Sony Style zegt dat ik met deze probleem moet bij de Support van Sony , en de support zegt dat dit probleem is niet op te lossen door support maar door de Sony Style ( want ze verzekerden me van iets dat niet waar was) ( gelukkig heb ik de mails van de bewaard , deus hoop de ze toch meewerken)
3. Ik ben wel daardoor gefrustreerd , want naar mijn mening zit ik nu met dit probleem. en mijn 1400 Euro kon ik bij een ander laptopmakker beter besteden.
4. Windows Ultimate Engels ( en de drivers + programas ) , dikke loli , werkt niet alles zoals met de orginele Windows Ultimate Nederlands van de recovery.
5. Had niet verwacht dat een Windows installatie , op een Sony Laptop zo veel problemen kon veroorzakken. Zoals je al zegt als je de ene ding weglaat , dan doe de andere 2 dingen niet meer.Of dit nu zo handig is , nee. Of dit normaal is , ook nee.
6. VD'tje lenen / downloaden, installeren, drivers installeren, klaar... ( fu..k , niet deus , was dit maar waar ;-) , dan zat ik hier niet op zaterdag :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
SlowikPL schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 21:01:
Is het iets niet duidelijk :?

1. er was me iets door Sony Style verkocht niet volgens de afspraak.
2. Er is me niet goed geholpen: Sony Style zegt dat ik met deze probleem moet bij de Support van Sony , en de support zegt dat dit probleem is niet op te lossen door support maar door de Sony Style ( want ze verzekerden me van iets dat niet waar was) ( gelukkig heb ik de mails van de bewaard , deus hoop de ze toch meewerken)
3. Ik ben wel daardoor gefrustreerd , want naar mijn mening zit ik nu met dit probleem. en mijn 1400 Euro kon ik bij een ander laptopmakker beter besteden.
4. Windows Ultimate Engels ( en de drivers + programas ) , dikke loli , werkt niet alles zoals met de orginele Windows Ultimate Nederlands van de recovery.
5. Had niet verwacht dat een Windows installatie , op een Sony Laptop zo veel problemen kon veroorzakken. Zoals je al zegt als je de ene ding weglaat , dan doe de andere 2 dingen niet meer.Of dit nu zo handig is , nee. Of dit normaal is , ook nee.
6. VD'tje lenen / downloaden, installeren, drivers installeren, klaar... ( fu..k , niet deus , was dit maar waar ;-) , dan zat ik hier niet op zaterdag :) )
1. wat was niet de afspraak?
2. wat voor support wil je? Een schone instal? Moeten zij jou dat uitleggen? Niet een heel realistisch beeld jij wilt iets anders en jij vindt dat de partij jou dat moet bieden. Vindt je dat ze ook jou moeten uitleggen hoe je linux instaleerd? Je bent onrealistisch en verwacht service waarvoor je niet hebt betaald.
3. Dat is iets persoonlijks.
4. Klopt omdat je het waarschijnlijk niet helemaal juist instaleerd. Mij lukt het wel om alles te laten werken.
5. Wat voor problemen kom je tegen? Geen fn toetsen? Touchpad wat niet helemaal goed werkt? Allemaal op te lossen door goed te zoeken. Is dit handig nee is dit een probleem wat sony moet oplossen? NEE
6. Het is misschien niet leuk om te horen. Maar het is echt een kwestie van win 7 instaleren en drivers zoeken en juist instaleren.

Vergeet niet dat jou laptop werkte toen je de doos opendeed en hem aanzette. Alles werkte naar behoren, dat jij meer wilt dat is duidelijk. Alleen de vraag is wanneer dit niet lukt is dit dan een probleem van de klant of een probleem wat sony dient te verhelpen.

Het antwoord is simpel: Sony leverde een laptop wat werkte en hoeft derhalve geen uitleg te geven over hoe je win7 moet instaleren. Indien jij als consument een schone instal wilt dan zul je ZELF op onderzoek moeten uitgaan en ZELF dit probleem moeten oplossen.

Om weer terug tekomen op het auto verhaal, indien je wilt dat je Audi R8 harder gaat als 250km/u. Dan kan je de begrenser eraf slopen. Audi geeft aan dat het kan maar geeft geen support over hoe je dat zou moeten doen. Er staan ook geen handleidingen op hun website met een howto.

Kortom het moraal van het verhaal: neem je verantwoordelijkheid en zoek het probleem eerst bij jezelf en dan pas bij een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Werk je soms voor Sony :-)
Bij mij werkt nu wel Win 7 en de shit.. Drivers en programmas van Sony :-€
na 1 week te kuutselen. En dat is waar ik vind dat Sony bagger is. En ik ben zeker geen newbie in dit sort zakken. Morgen ga ik bellen naar sony support of ze een oplossing voor de verkeerde Windows intallatie mij helpen. Engels ipv Nederlands wat ze hebben voor de aankoop belofod. (SonyStyle foutje) Bij mij dus dat werkte niet, de juiste taal , dat was mij probleem en dit was ook de orzaak van de installatie problemem. Ik moest me oem windows ultimate zelf dowloaden van technet en vervolgens de drivers instaleren volgens de installatie procedures die je weer moet zelf op zoek gaan. Voor een dorsneede gebruiker ziet dit niet al te best uit. En dit moest gedaan worden om de ander niet noodzakelijke programmas te vervijderen om de laptop op acceptabel snelheid te kunnen werken. Ik vind van deze laptop dat hij zeer mooi uitziet en hoop dat mij lang blij maakt. Hoop nog dat de software , en Sony Style support ooit op evenaar niveu komt als de andre merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-06 16:24
Ik heb zelf nu anderhalf jaar een FW31ZJ (het "vorige" model uit de F-series) en die was toen ik hem kreeg ook redelijk vol qua bloatware. Geen probleem, ik heb gewoon die vista install eraf gegooit, er een nieuwe opgezet, key gebruikt die onderaan je laptop staat en verder geen gezeur mee gehad. Sony levert keurig de drivers vanaf hun eigen site, en alles is vervolgens makkelijk aan de praat te krijgen. En, zoals anderen ook al zeiden, iedere laptop/pc bouwer levert software mee. Daar ontkom je nou eenmaal niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 07:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Bloatware is meer voor de 'domme klant'.

Dat wij IT-ers nu perse een lege laptop willen :D

Maar goed als je met bijvoorbeeld SIW een overzicht maakt van alle hardware dan kun je na een clean install makkelijker zoeken op die paar Unknown Devices

Je weet dan welke ontbreken. Scheelt een hoop zoek werk.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-06 07:39
Ik heb de F11 nu ook ruim een week. Ja, de laptop is met de standaard 5400RPM schijf en alle software die ze erop hebben gedumpt bijzonder traag. Dat was ook voor mij, na de aanschaf wel even schrikken.
Met SSD (heb er een X-25M ingezet) en een clean install is dit ruimschoots de snelste PC waar ik mee werk en dat terwijl mijn desktop niet traag is (Q6600, 8GB).

Met hulp van deze post heb ik een clean install gedaan:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33399866#33399866

Daarna heb ik nog het volgende truukje uitgehaald:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33853301#33853301

Daarmee kun je dus zonder veel moeite een clean install uitvoeren. Het is nou eenmaal een feit dat Sony mooie en snelle laptops maakt, waarop een enorme stapel zooi wordt meegeleverd. Maar dat is niets wat je niet met een of twee uurtjes stoeien even op kunt lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
In maart dezelfde laptop gekocht. Zelf een clean install gedaan, vervolgens de drivers geplukt van de Sony website en alles werkt naar behoren. Ik denk dat TS het in dit geval bij zichzelf moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo16
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-02 21:09
Ik ben een en al lof over de Sony laptop. De drivers van de Sony website werken uitstekend, zelfs met Vista 64 bits!.Misschien een verrassing maar het werkt prima :D. Echter draai ik al vanaf het begin een nieuwe installatie maar moet zeggen dat de standaard installatie geen rare, trage en vreemde mankementen heeft. Tuurlijk wordt er spul geinstalleerd waar je niks aan hebt of waar je je bedenkingen over hebt. Die zitten op elke laptop maar gelukkig kun je in Configuratiescherm alles verwijderen wat je niet gebruikt. Desnoods verwijder je heel Windows, ik lig er niet wakker van.

Vind niet terecht dat je die laptop zo afkraakt en de schuld simpel weg in de schoenen van Sony schuift. Erg makkelijk vind je zelf ook niet ? Bekijk je eigen review eens en lees die eens na, het slaat compleet nergens op!.

@TS :
Wellicht moet je iets aan je spelling gaan doen, misschien wordt je dan nog serieus genomen. Echter waarom je installatie Engels is ipv Nederlands heb jij verkeerd gedaan. Als je namelijk uitpakt en voor het eerst aanzet krijg je een automatische installatie waar je oa taalinstellingen kunt aangeven. Zijn nog meer dingen die je kunt aanpassen en kunt invoeren.

[ Voor 18% gewijzigd door eppo16 op 26-04-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Knul schreef op maandag 26 april 2010 @ 00:18:
En, zoals anderen ook al zeiden, iedere laptop/pc bouwer levert software mee.
Neehoor, zijn genoeg built to order fabrikanten, winkels die dit niet doen, xnotebooks / XXODD / BTO..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
SlowikPL schreef op maandag 26 april 2010 @ 00:12:
Werk je soms voor Sony :-)
Bij mij werkt nu wel Win 7 en de shit.. Drivers en programmas van Sony :-€
na 1 week te kuutselen. En dat is waar ik vind dat Sony bagger is. En ik ben zeker geen newbie in dit sort zakken. Morgen ga ik bellen naar sony support of ze een oplossing voor de verkeerde Windows intallatie mij helpen. Engels ipv Nederlands wat ze hebben voor de aankoop belofod. (SonyStyle foutje) Bij mij dus dat werkte niet, de juiste taal , dat was mij probleem en dit was ook de orzaak van de installatie problemem. Ik moest me oem windows ultimate zelf dowloaden van technet en vervolgens de drivers instaleren volgens de installatie procedures die je weer moet zelf op zoek gaan. Voor een dorsneede gebruiker ziet dit niet al te best uit. En dit moest gedaan worden om de ander niet noodzakelijke programmas te vervijderen om de laptop op acceptabel snelheid te kunnen werken. Ik vind van deze laptop dat hij zeer mooi uitziet en hoop dat mij lang blij maakt. Hoop nog dat de software , en Sony Style support ooit op evenaar niveu komt als de andre merken.
- je noemt je zelf geen newbie maar hebt een week nodig om een clean instal voor elkaar te krijgen :X
- Nee ik werk niet bij sony
- Ik hoop (niet vervelend bedoeld) dat je beter Nederlands spreekt dan dat je schrijft. Kan lastig zijn om aan de hand van je verhaal te snappen wat je wilt.

Ik zal je mijn persoonlijke ervaring delen wat betrekking heeft tot de support center van Sony.
Adapter werd heet en viel soms uit: Binnen 3 dgn stond er een dhl koerier met een nieuwe adapter
Hardeschijf functioneerde niet meer goed: case aangemaakt, de volgende dag terug gebeld en dezelfde dag stond er wederom een DHL koerier om de laptop op te halen. 5 Dagen later kreeg ik mijn laptop werkend en al weer terug(met de std instal dat wel :+).
Later in de week werd ik gebeld om te vragen of de laptop naar behoren werkt. De laptop werkte goed maar ik had als opmerking dat ik het nogal jammer vond dat er bij de laptop geen blue-ray promo zat.
Tot mijn verbazing vond ik een paar weken later een pakketje in mijn brievenbus. Ja hoor een blue-ray film met een begeleidende brief.

Dus persoonlijk vind ik de Support op de laptop goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Over welke bloatware hebben we het hier dan? Ik heb zelf een F11Z1E en die werkt al een paar maanden naar volle tevredenheid. Ik heb vaio gate en nog wat dingetjes uitgezet en er zit eea aan trial zooi op die ik niet gebruik maar om nou te zeggen dat ik daar last van heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 15:17

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

SlowikPL is een Pool, wat waarschijnlijk het grote aantal fouten in zijn Nederlands verklaart, die meteen een stuk minder worden als hij iets meer moeite neemt om de post te schrijven. Ikzelf woon als meer dan dertien jaar in Frankrijk en zou willen dat ik evengoed Frans zou kunnen schrijven als SlowikPL Nederlands schrijft. Voor de rest kan ik geen oordeel geven, aangezien mijn F11S vandaag of morgen thuis wordt afgeleverd.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik heb afgelopen week de VPCF11C5E ontvangen en wilde daar ook een clean install op uitvoeren. Op zich ging dat goed, echter kreeg ik met geen mogelijkheid de Fn toetsen weer aan het werk, wat ik ook probeerde.

Zouden jullie misschien kunnen aangeven welke stappen je nu precies moet ondernemen om een perfecte clean install uit te voeren?

Uiteindelijk heb ik de hersteldisk maar weer uitgevoerd en heb de bloatware handmatig verwijderd. Dit werkt wel, maar ben toch geruster wanneer ik zelf weet wat er allemaal wel en niet op mijn notebook staat...

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-10-2024

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Na de-installatie van Sony software / Bloatware nog nooit problemen gehad met het functioneren. eerst voeren we normaliter http://www.pcdecrapifier.com/ uit en daarna een tool iets als DeviceDoctor.com om de laatste drivers te updaten.

99 van de 100 keer werkt alles prima. ;-) (geen garanties uiteraard)

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-06 00:41
laptopplus schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:34:
Na de-installatie van Sony software / Bloatware nog nooit problemen gehad met het functioneren. eerst voeren we normaliter http://www.pcdecrapifier.com/ uit en daarna een tool iets als DeviceDoctor.com om de laatste drivers te updaten.

99 van de 100 keer werkt alles prima. ;-) (geen garanties uiteraard)
Het lijkt me sterk dat met pcdecrapifier, jullie alle bloatware eraf krijgen.
Ik had laatst mijn VPCCW1S1E/B proberen te ontdoen van de bloatware, en pcdecrapifier herkende alleen 1 of 2 items. De overige bloatware zoals alle VAIO ondersteunings programma`s ( bv de irritante menubar boven aan het scherm), herkende pcdecrapifier niet en moest ik alsnog alles handmatig verwijderen.

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Ik heb een compleet ander probleem met de VPC-F11-M1E en dat is het verbinding maken met netwerk...

De laptop heb ik voor een tante gekocht. Ook direct een leuk sitecom draadloos router aan haar modem gehangen. Kon prima koppelen met het draadloos netwerk en surfen gaat prima.

Nu echter een bizar probleem... als ik de laptop meeneem naar een ander huis (dus met een ander draadloos netwerk) kan ik prima verbinding maken met het beschikbare netwerk, maar krijg ik GEEN internetverbinding.

Dat is bizar, want alle andere laptops in huis die via hetzelfde draadloze netwerk verbinding maken, komen prima het netwerk op. Zit nu ook weer met mijn eigen netbookje deze post te typen, dus internet-toegang is geen probleem.

Heb op de Sony al veel geprobeerd (lees: ben uren bezig)
- alle sony smart netwerk programmatuur verwijdert
- mcafee verwijdert
- zowel draadloos als met utp-kabel aan de router gekoppeld
- probleemoplosser van windows 7 300x laten zoeken naar het probleem
- windows firewall volledig uitgeschakeld
- allerlei settings van de draadloze adapter veranderd
- beveiligingstype van de verbinding met de router gecontroleerd
(geen verificatie, sleuteltype en de sleutel zelf opnieuw ingesteld)

overigens kan de sony wel de andere apparaten in mijn netwerk vinden, zoals bijvoorbeeld mijn HDX1000 mediaspeler, dus de netwerkverbinding zelf komt goed tot stand. Alleen lukt het daarna dus niet om het internet op te komen.

ofwel: HELP.... wat kan ik nog doen om wel gewoon internet-toegang te krijgen? :?

one life, live it!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:32
Is het niet handiger om een los topic te starten in Netwerken ? Dat is de plaats met de mensen met kennis van dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
GENETX schreef op donderdag 02 september 2010 @ 23:12:
Is het niet handiger om een los topic te starten in Netwerken ? Dat is de plaats met de mensen met kennis van dit soort zaken.
dank u.... heb dit nu ook geprobeerd http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1424361

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430893

Hallo,
Ik heb een Sony VAIO VPCF13C5E en heb problemen met het touchpad. De linkermuisknop functie werkt niet, zowel op de rechter als linker muisknop. Wat raar is, is dat de rechtermuisknop functie wel gewoon op beide knoppen werken. Ook werkt de linkermuisknop functie niet op de ''pad'' zelf.
Nu heb ik al verschillende keren de driver opnieuw geinstalleerd, maar hier kom ik dus niet ver mee. Ik blijf het probleem nog hebben.

Heeft iemand suggesties van wat ik misschien kan doen?
Alvast bedankt!
Pagina: 1