Sony VPCF11M1E werkt niet op alle draadloze routers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
HELP: ik krijg de internet-toegang niet aan de praat op mijn VPC-F11-M1E.

De laptop heb ik voor een tante gekocht. Ook direct een leuk sitecom draadloos router aan haar modem gehangen. Kon prima koppelen met het nieuwe draadloos netwerk en surfen op internet gaat prima.

Nu echter een bizar probleem... als ik de laptop meeneem naar een ander huis (dus met een ander draadloos netwerk, bijv. bij mezelf thuis) kan ik prima verbinding maken met het beschikbare draadloze netwerk, maar krijg ik GEEN internetverbinding.

Dat is bizar, want alle andere laptops in huis die via hetzelfde draadloze netwerk verbinding maken, komen prima het netwerk op. Zit nu ook weer met mijn eigen netbookje deze post te typen, dus de internet-toegang via het draadloos netwerk zelf is geen probleem.

Heb op de Sony al veel geprobeerd (lees: ben uren bezig)
- alle sony smart netwerk programmatuur verwijdert
- mcafee verwijdert
- zowel draadloos als met utp-kabel aan de router gekoppeld
- probleemoplosser van windows 7 300x laten zoeken naar het probleem
- windows firewall volledig uitgeschakeld
- allerlei settings van de draadloze adapter veranderd
- beveiligingstype van de verbinding met de router gecontroleerd
(geen verificatie, sleuteltype en de sleutel zelf opnieuw ingesteld)
- ipconfig/release
- verbinding weggooien en opnieuw aanmaken
- router aan-en-uit

overigens kan de sony wel de andere apparaten in mijn netwerk vinden, zoals bijvoorbeeld mijn HDX1000 mediaspeler, dus de netwerkverbinding zelf komt goed tot stand. Alleen lukt het daarna dus niet om het internet op te komen. Ook kun je via IPCONFIG zien dat de laptop keurig een IPv4 adres toegewezen krijgt en dit adres is ook terug te vinden als je inlogt op de router zelf.

ofwel: HELP.... wat kan ik nog doen om wel gewoon internet-toegang te krijgen? :?

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb je toevallig een of andere proxy ingesteld staan in je browser welke je alleen kan bereiken vanuit het netwerk van de ISP van je provider?

Probeer verder eens of je met die laptop op een niet werkend netwerk wel een website op zijn ip kan bereiken / pingen.

[ Voor 30% gewijzigd door ik222 op 03-09-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
ik222 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:31:
Heb je toevallig een of andere proxy ingesteld staan in je browser welke je alleen kan bereiken vanuit het netwerk van de ISP van je provider?

Probeer verder eens of je met die laptop op een niet werkend netwerk wel een website op zijn ip kan bereiken / pingen.
Dank voor de reactie... ben er ondertussen uit, dankzij een post in de betreffende sony vaio GoT
http://gathering.tweakers...message/34631642#34631642

Was de DNS die 'hard' ingesteld stond. staat nu weer op automatisch en gaat dus goed.
Hopelijk doet hij het vanavond bij mijn tante ook weer ;)

one life, live it!