Geen Quadro kaarten in desktops?

Pagina: 1
Acties:
  • 612 views

• marjannetje
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-11-2023
Ik ben op zoek naar een desktop met een Quadro FX videokaart. Helaas zie ik in Tweakers.net onder de desktops geen videokaarten van het type Nvidia Quadro FX.
Dat vind ik een gemiste kans

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik heb nog een pc staan met een Quaddro 3400 FX kaart. P4 3,4Ghz
Laat maar weten of je interesse hebt :)

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Blend
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
voor de rest van de tweedehands kaarten:
http://tweakers.net/aanbod/list_ads/cat/518

maar volgens mij bedoel je een gehele PC met een videokaart erin, niet? ..als wel dan:

http://tweakers.net/price...Wz2B3qPpxnteHsDuO1x3Icxx8

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nou, daarvoor is de functie "product toevoegen" :) grijp die kans!

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Ultraman
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

marjannetje schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:22:
Ik ben op zoek naar een desktop met een Quadro FX videokaart. Helaas zie ik in Tweakers.net onder de desktops geen videokaarten van het type Nvidia Quadro FX.
Dat vind ik een gemiste kans
Ik snap alleen niet zo goed wat je wilt bereiken met deze forumpost.
Die desktops die bouwen wij niet, maar fabrikanten. Als je wilt bediscussiëren waarom er zo weinig PCs zijn met nVidia Quadro kaarten, sja. Is dat een nuttige discussie vraag ik me af.
Quadro's zijn niet bepaald mainstream kaarten, je zult ze dus weinig aantreffen in gewone desktops, in workstations; daar wel.

Maar laat even weten wat je met deze forumpost wilt. Want er is zo geen touw aan vast te knopen, waardoor ik (of een college) dit topic zal sluiten omdat er geen duidelijk onderwerp van discussie in zit.
Tevens is je topictitel ook uiterst vaag: deze pas ik nu even aan aan "Geen Quadro kaarten in desktops?"

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 22-04-2010 14:30 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• marjannetje
Mijn vraag was alleen of een Nvidia quadro FX bv 4000 ook in een desktop pc kan

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

marjannetje schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:19:
Mijn vraag was alleen of een Nvidia quadro FX bv 4000 ook in een desktop pc kan
Waar zou je die anders in kwijt willen? Natuurlijk past dat :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-02 21:27
Een desktop is niet echt een harde pc klassificatie. "Vroeger" had je bij veel systeem leveranciers een indeling in systemen op basis van formaat en vorm van de kast. Desktop waren systemen die je horizontaal op je bureau had staan, meestal met de monitor er bovenop. Die constructie zie je nog erg weinig (niet in het minst vanwege TFT's als standaard scherm).
Tegenwoordig wordt de indeling meer op basis van commerciele positionering gedaan. Systeem leveranciers delen hun voorgebouwde systemen op in verschillende klassen zoals desktop en workstation, maar behalve wat andere moederborden, chipsets, cpu's etc maakt het niet veel verschil.

Tegenwoordig wordt de naam desktop veelal gebruikt voor eindgebruiker/consumenten systeem, waarbij over het algemeen goedkopere videokaarten of on-board video wordt gebruikt. Om die reden zal je niet snel een "pro klasse" videokaart in zo'n eindgebruikerssysteem vinden.

Als je handig bent in het bouwen van een systeem (voor het gemak ga ik er even vanuit dat je hier niet aan toe bent) zou je zelf een systeem samen kunnen stellen met een Quadro FX kaart.

Even terug naar het begin, om welke reden ben je op zoek naar een Quadro FX kaart? Ik denk dat de verschillen met de middenklasse Nvidia en AMD (categorie €100 tot €150, zoals de AMD HD 6850 of Nvidia GTX460 of 550) er niet veel meer voor onder doet, ook al zijn die meer gericht op gaming.
Als laatste, een van de lastige dingen om te doen bij het bouwen van een PC is het afstemmen van de juiste componenten op elkaar, niet zozeer of ze wel of niet werken, maar of het qua performance zin heeft om een bepaalde hoeveelheid geheugen met de juiste cpu en type videokaart op elkaar af te stemmen. Een eenvoudig systeem heeft vaak ook een lichtere voeding waardoor een high end videokaart wellicht teveel vermogen vraagt en niet of niet stabiel zou werken. Ook zijn er vaak ruimte beperkingen waardoor langere videokaarten niet passen. Mocht je dus zelf een Quadro FX kaart in een systeem willen bouwen, ga dan even bij de winkel of leverancier na of dit bij het desbetreffende systeem zou passen.

[ Voor 22% gewijzigd door TweakMDS op 30-07-2011 13:39 ]

Verwijderd

SndBastard schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 13:28:
Even terug naar het begin, om welke reden ben je op zoek naar een Quadro FX kaart? Ik denk dat de verschillen met de middenklasse Nvidia en AMD (categorie €100 tot €150, zoals de AMD HD 6850 of Nvidia GTX460 of 550) er niet veel meer voor onder doet, ook al zijn die meer gericht op gaming.
Wat je hier zegt klopt niet. Er zit wel degelijk verschil in de gewone en de quadro kaarten. Op het werk hadden we ook problemen met een computer, en het zou aan de videokaart liggen. Er zat een quadro FX 1700 in en er werd tijdelijk een GTX580 voor in de plaats gezet. Ik kan je zeggen, met ons tekenpakket was daar niet mee te werken.
Dus de toepassing is wel erg belangrijk.

Verwijderd

Veel tekenpaketten werken alleen samen met een gecertificeerde GPU. Daarom zijn die zo duur. Er zit heel veel tijd in het testen van de GPU's.

• marjannetje
De reden, dat ik een Nvidia Quadro FX 4000 wil, is omdat ik met de Adobe Mastercollection werk en ga deze ugpraden naar de CS5 versie voor een windowssysteem. Zeker voor filmbewerking is deze videokaart erg belangrijk. Voorheen werkte ik met een Mac, maar sinds ik ook ervaring heb opgedaan met een windowssysteem, wil ik daartoe overstappen. Verder werk ik met een Eizo CG241W, voor zover dit belangrijk is.
In ieder geval ben ik wel blij met de antwoorden van SndBastard, dondersgroei en Darkstone. Vriendelijk en deskundig. Ik ben zeker geen ervaren computerbouwer en heb dan ook weinig kennis hierover. Verder ben ik geen gamer. Ook weinig kennis over een windowsysteem. Ik wil er alleen goed mee kunnen werken.

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Als je een kant en klare PC wil kopen met een AMD FirePro of Nvidia Quadro FX videokaart moet je kijken naar Dell Precision Tx500 workstations (waarbij x 3,5 of 7 is), Fujitsu Celsius workstations, HP Z serie workstations, of Lenovo ThinkStation workstations.

Als je zelf een PC wil samen stellen met een workstationvideokaart kan je terecht in [BBG aanschaf] Workstation. Wellicht dat je na het lezen van andere posts in dat topic er ook al zelf uit komt.

Dit topic heeft zoals Ultraman al zei geen duidelijke richting. Er is niet een duidelijk onderwerp van discussie. Daarom zet ik slotje op dit topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.