Php explode url &-teken probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinboss
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-06 21:15
Ik heb een probleem waar ik maar niet uit kom.
Ik ben bezig met een website met mooie url's, dus bv www.blaaaat.nl/Montage/Kabels
Nu rewrite ik de requests en explode ik hetgeen wat na www.blaaaat.nl/ komt op slashes

code:
1
$aParams = explode('/', $_GET['params']);

Gaat goed tot de pagina www.blaat.nl/Kabels_&_montage, ik urlencode de linkjes wel dus dat wordt www.blaaaat.nl/Kabels_%26_montage

Wat is nu het probleem, zodra ik op die pagina kom ziet php na het exploden aleen hetgeen wat voor de &-teken staat dus www.blaaaat.nl/Kabels, het lijkt erop dat in die %26 ook een slash zit ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De ampersand is bedoeld om GET-variabelen te scheiden. Kies dus een ander scheidingsteken.

Doe maar eens een var_dump($_GET) in www.blaat.nl/Kabels_&_montage :)

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 22-04-2010 09:53 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het probleem lijkt me eerder in een rewrite rule te zitten ofzo waar de parameter un-encoded wordt gepassed.

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 22-04-2010 09:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 21:46

Matis

Rubber Rocket

of hem als html-karakter in de URL zetten; dus als & en dan met html_entity_decode je GET-parameters omzetten naar html.

Edit; hmm, de fout zou ook in je Rewriterule kunnen zitten idd;

[ Voor 21% gewijzigd door Matis op 22-04-2010 10:01 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinboss
Ik post gewoon de .htacces en rewrite.php die ik nu gebruik, ik ben hier net mee begonnen dus tips/verbeteringen zijn altijd welkom O-)

*snip*

[ Voor 58% gewijzigd door RobIII op 22-04-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Edwinboss schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:07:
Ik post gewoon de .htacces en rewrite.php die ik nu gebruik, ik ben hier net mee begonnen dus tips/verbeteringen zijn altijd welkom O-)
En dan verwijder ik 'm net zo hard weer :X
Het is hier niet de bedoeling dat je je code dumpt en wij even de fout voor je aanwijzen; we verwachten eigen inzet en initiatief dus begin eens met zelf uit te zoeken waar 't zou kunnen zitten of aan zou kunnen liggen en post dan je bevindingen en eventueel dan nog de relevante(!) stukken uit je code/htacces.

Dus: begin eens met debuggen. (Debuggen: Hoe doe ik dat?)

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 22-04-2010 10:13 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:07

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinboss
RobIII schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:12:
[...]

En dan verwijder ik 'm net zo hard weer :X
Het is hier niet de bedoeling dat je je code dumpt en wij even de fout voor je aanwijzen; we verwachten eigen inzet en initiatief dus begin eens met zelf uit te zoeken waar 't zou kunnen zitten of aan zou kunnen liggen en post dan je bevindingen en eventueel dan nog de relevante(!) stukken uit je code/htacces.

Dus: begin eens met debuggen. (Debuggen: Hoe doe ik dat?)
Zucht, waarschijnlijk zijn er genoeg mensen die genoeg ervaring hebben op dit gebied en dit al eens mee gemaakt hebben, ik heb zelf aangegeven hier niet uit te komen (na de nodige uren frustatie en van alles uitgeprobeerd te hebben).

Hartelijk bedankt voor het sportieve gedrag, ik dacht dat hier mensen geholpen konden worden als ze een probleem hadden maar in plaats daarvan krijg je een linkje voorgeschoteld over "Debuggen: hoe doe ik dat?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Edwin, doe even normaal. We zitten hier voor onze lol, niet om jou van dienst te zijn. We vinden het leuk om mee te denken maar we verwachten ook wel een beetje inzet van jouw kant. We zijn dus geen helpdesk. Daarvoor ga je maar naar een echte helpdesk, maar die zul je niet snel gratis tegenkomen op dit gebied.

Je zit hier nu al twee jaar, dus je had, als je eens wat vaker je neus liet zien, allang kunnen weten hoe het hier werkt. Jij komt echter alleen als je zelf een probleem hebt en dan verwacht je ook nog eens een oplossing. Zo werkt dat niet. Hier is het geven en krijgen. Gewoon omdat we het leuk vinden!

Kortom, we vinden het leuk om te helpen, maar dat doen we wel samen met jou :)

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 22-04-2010 10:46 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Edwinboss schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:36:
Zucht, waarschijnlijk zijn er genoeg mensen die genoeg ervaring hebben op dit gebied en dit al eens mee gemaakt hebben
Jep. Honderden. Misschien wel meer. Maar die hebben 't allemaal moeten leren, net zoals jij dat zult gaan moeten.
ik heb zelf aangegeven hier niet uit te komen (na de nodige uren frustatie en van alles uitgeprobeerd te hebben).
Waarom zie ik dan niet wat je geprobeerd hebt? Waarom zie ik geen bevindingen daarvan? Als je op z'n minst al eens de moeite nam om die zaken dan te vermelden dan:
a) zien we dat je zelf niet te lam bent om iets te doen en mee te denken i.p.v. passief op een oplossing te gaan zitten wachten
b) komen we niet met 12 zaken aanzetten die je al geprobeerd/uitgesloten/opgelost hebt
c) kunnen we je wijzen op zaken die je verkeerd aanpakt of die beter kunnen etc.
Hartelijk bedankt voor het sportieve gedrag, ik dacht dat hier mensen geholpen konden worden als ze een probleem hadden maar in plaats daarvan krijg je een linkje voorgeschoteld over "Debuggen: hoe doe ik dat?"
Als we jou meteen netjes voorgekauwd de oplossing geven dan leer je er niets van en staat er overmorgen weer en topic hier.
Give a man a fish and feed him for a day. Teach a man how to fish and feed him for a lifetime.
Verder is ook duidelijk te lezen in onze Quickstart wat we allemaal van je verwachten.

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 22-04-2010 11:15 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Het lijkt me trouwens niet zozeer een kwestie van debuggen, maar meer van het kiezen van de juiste aanpak. Even klikken op die mod_rewrite-tag die ik heb toegevoegd, en je vindt als eerste 2 open hits:
[htaccess] Samenstelling topic url
[htaccess] Slash in rewrite
Succes.. :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinboss
Het ging inderdaad niet goed tijdens het rewriten en het meegegeven van de tekst na www.blaaaa.nl/-tekst-
Ik heb dat meegeven weggelaten en in rewrite.php de rest gedaan en nu werkt het wel.

code:
1
$aParams = explode('/', $_SERVER['REQUEST_URI']);
Pagina: 1