Hey,
Op dit moment ben ik bezig met het ontwikkelen van een forum in php / mysql. Nu wil ik gebruik maken van de rewrite engine van htaccess.
Nu kan een topic url de volgende waarden bevatten:
topic_id (vereist)
quote (optioneel)
quote_id (optioneel)
pagina_nummering (optioneel -> kan ook 'last' zijn)
trefwoorden (optioneel -> om woorden te kunnen "hightlighten")
Nu zal dit dus de opzet worden van een volwaardige topic (zonder quote optie) url:
www.domein.nl/forum/topic/23/2/trefwoord1,trefwoord2
Nu heb ik in htacces het volgende:
RewriteRule ^forum/topic/([0-9]+)/quote/([0-9]+)$ index.php?page=topic&id=$1"e=$2 [L]
RewriteRule ^forum/topic/wijzigen/([0-9]+)$ index.php?page=topic&wijzigen=$1 [L]
RewriteRule ^forum/topic/([0-9]+)/last$ index.php?page=topic&id=$1&nav=last [L]
RewriteRule ^forum/topic/([0-9]+)/([0-9]+)$ index.php?page=topic&id=$1&nav=$2 [L]
RewriteRule ^forum/topic/([0-9]+)$ index.php?page=topic&id=$1 [L]
Een stemmetje in mij zegt dat dit vele malen makkelijker kan. Op GOT zie ik dat een topic url is opgebouwd met deze waarden:
www.domein.nl/forum/list_...0///trefwoord1,trefwoord2 .. etc.
Nu is het hier op GOT dus mogelijk dat er geen variabelen (zoals paginanummering) zijn ingevuld tussen een aantal slashes in bovenstaande url. Ik heb het gevoel dat dit d.m.v. één rewriterule bereikt kan worden.
Ik vraag mij dan ook af hoe de rewriterule van GOT er uit ziet ten aanzien van het weergeven van een topic.
Op dit moment ben ik bezig met het ontwikkelen van een forum in php / mysql. Nu wil ik gebruik maken van de rewrite engine van htaccess.
Nu kan een topic url de volgende waarden bevatten:
topic_id (vereist)
quote (optioneel)
quote_id (optioneel)
pagina_nummering (optioneel -> kan ook 'last' zijn)
trefwoorden (optioneel -> om woorden te kunnen "hightlighten")
Nu zal dit dus de opzet worden van een volwaardige topic (zonder quote optie) url:
www.domein.nl/forum/topic/23/2/trefwoord1,trefwoord2
Nu heb ik in htacces het volgende:
RewriteRule ^forum/topic/([0-9]+)/quote/([0-9]+)$ index.php?page=topic&id=$1"e=$2 [L]
RewriteRule ^forum/topic/wijzigen/([0-9]+)$ index.php?page=topic&wijzigen=$1 [L]
RewriteRule ^forum/topic/([0-9]+)/last$ index.php?page=topic&id=$1&nav=last [L]
RewriteRule ^forum/topic/([0-9]+)/([0-9]+)$ index.php?page=topic&id=$1&nav=$2 [L]
RewriteRule ^forum/topic/([0-9]+)$ index.php?page=topic&id=$1 [L]
Een stemmetje in mij zegt dat dit vele malen makkelijker kan. Op GOT zie ik dat een topic url is opgebouwd met deze waarden:
www.domein.nl/forum/list_...0///trefwoord1,trefwoord2 .. etc.
Nu is het hier op GOT dus mogelijk dat er geen variabelen (zoals paginanummering) zijn ingevuld tussen een aantal slashes in bovenstaande url. Ik heb het gevoel dat dit d.m.v. één rewriterule bereikt kan worden.
Ik vraag mij dan ook af hoe de rewriterule van GOT er uit ziet ten aanzien van het weergeven van een topic.
[ Voor 3% gewijzigd door radem205 op 06-04-2010 22:49 ]