advies nodig over 2 providers (problemen)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robobeat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 10:59
Beste,

ik heb jullie advies nodig over een tweetal problemen. het gaat over de provider ziggo en de provider telfort.

Als eerste telfort:
ik heb nu al zo een 3 jar een abo lopen bij telfort, voorheen speedlinq. Het grootste probleem met deze verbinding is dat deze vrij wisselend is. het is een 8mbit verbinding waarvan ik een max snelheid haal van 745kb/s. het modem (een thomson ST546) geeft de volgende info weer over de verbinding:

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 864 / 7.136
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 11,5 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 13,0 / 23,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,0 / 6,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ALCB
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 184
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 90

zoals jullie zien is de SNR-marge maar net genoeg. Als ik kijk naar de afstand volgens verschillende sites die dit kunnen weergeven, kom ik uit op een afstand van 1658 meter (als je zelf wil checken, mijn postcode is 6071PX huisnummer 101a). volgens deze tabel zou ik dan moeten uitkomen op een max verbinding van 19000 kbps (als het adsl2 zou zijn natuurlijk).
nou is snelheid niet mijn directe probleem, maar de wisselvalligheid van de verbinding. deze wil nog wel eens schommelen, wegvallen, soms zelfs het modem resetten als er veel verkeer is. hierdoor wil het soms minuten duren voordat ik eindelijk een pagina kan openen, en dit is vrij irritant.
de provider doet er niets aan, volgens hun komt dit door "de afstand".

iemand een advies wat ik hier het beste mee kan doen?

dan nu ziggo (ja ik weet, word een lang verhaal, het word nu nog langer :P).
Wegens de problemen bij mijn adsl provider heb ik geprobeerd om een abo af te sluiten bij ziggo. Ik had daarvoor een alles-in-één plus pakket besteld, zelf aangesloten (doe dit zelf al jaren bij anderen, nooit problemen gehad), dit ging allemaal probleemloos. tot ik het modem aansloot (het welbekende ubee modem) en deze bleef staan op het tweede lampje welke knipperde. ik ziggo gebeld, zij een monteur ingepland. deze kwam de volgende dag langs en ging gelijk in de centrale kijken (welke 5 meter verderop staat). nu komt het: het bleek dat de apparatuur te oud was (nog analoge apparatuur) met als gevolg dat ik wel een uplink kon krijgen maar geen downlink. voor analoge tv genoeg, maar voor internet en interactieve tv niet. om een lang verhaal kort te maken (ben hier 6 weken mee bezig geweest met ziggo) heeft dit geresulteert in het terugnemen van het internet pakket met als antwoord "sorry, maar we kunnen het product niet leveren, de centrale is hier niet voor bestemd". nu geeft iedere postcodecheck, zowel op hun site als op adslwinkel.nl als via hun eigen helpdesk, aan dat dit allemaal leverbaar is.
echt blij ben ik hier niet mee, maar weet eigenlijk niet echt goed wat ik er nog tegen kan doen. ik heb het gehele verhaal al eens doorgestuurd naar radar, maar deze sturen alleen terug dat ze het te druk hebben om alles te beantwoorden en ik heel misschien een antwoord terug kan verwachten (tot op heden nog niets gehoord, is alweer 6 maanden geleden).

iemand enig idee wat ik nog kan doen hiertegen?

groeten,

Bas.

ps: sorry voor het lange verhaal hoop dat alles een beetje duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41
Als je een postcode check doet op de Telfort site krijg je idd 6-8Mb als maximum, je loopt dus zeer waarschijnlijk tegen de te lange afstand aan. Afstanden van andere sites zullen ws hemelsbreed zijn en zeggen niks over de werkelijke lengte van je koperkabel. Je zou nog even in het Telfort topic kunnen vragen of Webcare een meting wil doen, maar denk niet dat het veel helpt. Anders dan het optimaliseren van de interne bekabeling zit er denk niet in.

Wel jammer idd dat Ziggo ook niet kan/wil leveren, maar veel kun je daar mi niet aan doen. Misschien kun je nog even informeren bij directe buren of zij misschien wel Ziggo hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Wat je aan je telfort verbinding kan doen om je signaal te proberen te verbeteren is :

A: De bekabeling naar je IS/RA punt te verkorten tot minimale afstand.
B: Zonder splitter aansluiten / andere splitter proberen.
C: Ander modem proberen.

Hierbij is de eerste het belangrijkst. Blijft wel een feit dat afstand gewoon een groot punt is met DSL, net als overigens de bekabeling van de centrale tot je huis, als je in een oud huis woont kan je er vanuit gaan dat die bekabeling slechter is als dat in een nieuw huis. De grafiek die je paste is theoretisch onder optimale omstandigheden, die je vrijwel nergens tegen zal komen.

Over Ziggo, het is vervelend maar wat wil je dat ze eraan doen? Ze kunnen het gewoon niet leveren, dat een postcode check aangeeft dat dit wel kan is raar, maar geen verplichting tot leveren voor Ziggo. Ik denk ook dat het vrij weinig zin heeft om dit bij Kassa / Radar onder de aandacht te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
robobeat schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:44:
Beste,

ik heb jullie advies nodig over een tweetal problemen. het gaat over de provider ziggo en de provider telfort.

Als eerste telfort:
ik heb nu al zo een 3 jar een abo lopen bij telfort, voorheen speedlinq. Het grootste probleem met deze verbinding is dat deze vrij wisselend is. het is een 8mbit verbinding waarvan ik een max snelheid haal van 745kb/s. het modem (een thomson ST546) geeft de volgende info weer over de verbinding:

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 864 / 7.136
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 11,5 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 13,0 / 23,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,0 / 6,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ALCB
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 184
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 90

zoals jullie zien is de SNR-marge maar net genoeg. Als ik kijk naar de afstand volgens verschillende sites die dit kunnen weergeven, kom ik uit op een afstand van 1658 meter (als je zelf wil checken, mijn postcode is 6071PX huisnummer 101a). volgens deze tabel zou ik dan moeten uitkomen op een max verbinding van 19000 kbps (als het adsl2 zou zijn natuurlijk).
nou is snelheid niet mijn directe probleem, maar de wisselvalligheid van de verbinding. deze wil nog wel eens schommelen, wegvallen, soms zelfs het modem resetten als er veel verkeer is. hierdoor wil het soms minuten duren voordat ik eindelijk een pagina kan openen, en dit is vrij irritant.
de provider doet er niets aan, volgens hun komt dit door "de afstand".

iemand een advies wat ik hier het beste mee kan doen?
Je haalt je up niet. En vaak geeft dat aan dat er iets mis is met je aansluitsituatie. Ik zou gewoon telfort opbellen en dan zullen hun waarschijnlijk een monteur langssturen. Wat dus zal resulteren in een iets snellere verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaumaturgus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-02 05:05
Zo te zien is de Telfort verbinding geleverd over het bitstream netwerk van KPN. Uit de leveranciersid is op te maken dat er een Alcatel chipset gebruikt wordt. Bij de dslams van KPN houdt dat in dat je op een ADSL1 kaart zit. De snelheidproblem wordt dus veroorzaakt door het feit dat je op Adsl1 zit icm de afstand tot de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Als je naar de geschatte afstand tussen de centrale en je aansluiting kijkt van 1658 meter en dat vergelijkt met de route van de meeste grote wegen (bekabeling ligt meestal langs een weg of spoor), dan lijkt er toch wat mis te zijn met de bekabeling of aansluiting.

Als ik naar een kaart kijk met daarop jouw adres en dat van de centrale, dan zou ik zo rond de 1800 meter schatten. Ook als ik naar de attenuation (signaalverzwakking) kijk schat ik zo'n 1730 meter. Kennelijk is er dus iets aan de hand waar toch dit probleem door ontstaat.

Weet je oa. wel zeker dat je modem ook op ADSL2+ in probeert te trainen?
thaumaturgus schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:49:
Zo te zien is de Telfort verbinding geleverd over het bitstream netwerk van KPN. Uit de leveranciersid is op te maken dat er een Alcatel chipset gebruikt wordt. Bij de dslams van KPN houdt dat in dat je op een ADSL1 kaart zit. De snelheidproblem wordt dus veroorzaakt door het feit dat je op Adsl1 zit icm de afstand tot de centrale.
Ah, dat bevestigt inderdaad wat ik vermoedde. Het probleem is niet de afstand, maar het feit dat de boel ADSL1 is en niet ADSL2+.

[ Voor 32% gewijzigd door kalizec op 21-04-2010 23:02 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robobeat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 10:59
thaumaturgus schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:49:
ok, maar dat is iets wat kpn in de centrale dan zou moeten aanpassen, of niet? aan te kaarten bij telfort?

@Nielson:
hemelsbreed zit de centrale dichterbij (volgens google earth 1,31 km, rijd afstand ongeveer 1,4 km) dus weet eigenlijk wel zeker dat dit mijn lijn afstand is. aan de bekabeling ben ik nog niet geweest, maar wel al aan gedacht.

@dewaterweg:
bedankt, maar de bekabeling kan niet anders, hoort zoals het hoort volgens de manier zoals iedere kpn monteur het doet (heb bij kpn gewerkt, dus vandaar).

edit:

ik zie nu dus, na wat zoekwerk, dat dit bij kpn ligt. de centrale hier is nog een adsl1 centrale en voordat kpn dit gaat upgraden duurt nog wel ff...

leuk zo, tussen 2 wallen in. aan de ene kant ADSL, die niet geweldig is en ook niet hoger kan, en aan de andere kant de kabel, waarvan den centrale te oude apparatuur heeft en ik niet eens een internet abo kan afsluiten...

[ Voor 20% gewijzigd door robobeat op 22-04-2010 11:07 ]

Pagina: 1