Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Hij gebruikt de verkeerde woorden, hij bedoelt natuurlijk te zeggen: Een deel van "voorrang verlenen" is namelijk dat je tijdig laat zien dat je gaat stoppen.MAX3400 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:49:
[...]
Euh... En hoe maak ik precies aan een weggebruiker op de kruising duidelijk dat ik ga remmen?
En laten zien dat je gaat stoppen, doe je door te remmen.
The devil is in the details.
^^ Dat dus. Niet met 50 km/h op een kruispunt afrijden, om de laatste 15 meter met piepende bandjes tot stilstand te komen, maar gewoon tijdig vaart minderen.Mute schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:03:
[...]
Hij gebruikt de verkeerde woorden, hij bedoelt natuurlijk te zeggen: Een deel van "voorrang verlenen" is namelijk dat je tijdig laat zien dat je gaat stoppen.
Door vaart te minderen. Dat is het hele punt, je hebt geen remlichten op je voorbumper en ook geen lichtkrant waarop je de tekst, ik geef je bij deze voorrang kan zetten dus wat je doet is tijdig afremmen en oogcontact zoeken zodat de ander weet dat hij voorrang gaat krijgen.MAX3400 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:49:
[...]
Euh... En hoe maak ik precies aan een weggebruiker op de kruising duidelijk dat ik ga remmen?
Het klinkt misschien vreemd ofzo maar ik heb geen remlichten op mijn voorbumper zitten, de gemiddelde auto is dusdanig geisoleerd dat ze mijn motorgeluid niet af horen nemen (zie ook het feit dat in NL nieuwe sirenes op voorrangsvoertuigen zijn gemonteerd) en de gemiddelde fietser zal het helemaal roesten wie er remt want ook van links, in het donker, dronken en zonder licht heb je toch voorrang?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Mee eens... En indien iemand (topicstarter of niet) zo wel rijdt, dan ben je inderdaad onderhevig aan kritiek van bijrijder(s) en/of andere weggebruikers en/of de wetshandhaver.RemcoDelft schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:05:
[...]
^^ Dat dus. Niet met 50 km/h op een kruispunt afrijden, om de laatste 15 meter met piepende bandjes tot stilstand te komen, maar gewoon tijdig vaart minderen.
Er is alleen 1 klein nadeel aan het verhaal van elke bestuurder t.o.v. elke bijrijder; het kijken en anticiperen. Als bijrijder zie je niet dezelfde wegsituatie (zeker niet naast en achter je) als de bestuurder dat doet. Ook moet een bijrijder zich bewust zijn van het feit dat 'ie of heeeel erg gefocust is op een bepaalde object verderop of afgeleid is met andere dingen (GSM, vliegje op de ruit, naar de radio luisteren etc.). Hierdoor kan iemand die meerijdt makkelijk een halve seconde concentratie missen waardoor een object "ineens" veel sneller dichterbij is gekomen of iets dergelijks. Bestuurder kan het dan al door hebben maar dan is er ineens wel een meningsverschil over.
Heb hetzelfde gehad hoor; kennis van me reed vrij vaak mee en vond ook dat ik niet altijd even goed keek. Toen ben ik een aantal keer netjes gaan uitleggen "kijk, die auto rijdt daar en kan gaan inhalen dus ik haal mijn cruise-control er vast af" of "tegen de tijd dat ik bij het kruispunt ben, heb ik kans dat die fietser al gaat oversteken". Door inzichtelijk te maken wat je als bestuurder ziet, krijgt een bijrijder op een gegeven moment ook een idee waarom je zo rijdt.
Zeg niet dat dit een ideale situatie is maar als je iemand dagelijks aan boord hebt (zoals de pa van de topicstarter), is misschien een stukje inzicht en goede beargumenteerde discussie helemaal geen gek idee?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Maar dan nog, pap is de enigste, en misschien idd doordat wij dan zo dicht op elkaars lip zitten en door de spanning dat het dan op zo iets uitloopt.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
• Jouw vader rijdt als een bejaarde en wordt al bang als er 124 km/h op de teller staat wanneer je op de snelweg rijdt. In dit geval is hij niet de ideale persoon om naast je te hebben in de auto.
• Jij rijdt als een coureur, rijdt overal vmax en trapt zo lang mogelijk het gas in, en zo kort mogelijk de rem. In dat geval ben jij niet de ideale persoon om elke ochtend naast te zitten naar je werk.
Ik ga voor de tweede optie. Dus doe of iets aan je rijstijl wanneer andere mensen meerijden, of zorg dat er niemand moet meerijden.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Het probleem is wel herkenbaar, m'n ma deed dat vaak, ik ben toen een keer boos geworden en dat hielp.
de bijrijder moet zich niet gaan bemoeien met de bestuurder, dit werkt alleen maar als afleiding en is bovendien behoorlijk irritant.
EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6
Dat laatste geldt ook bij de eerste optie. Als je een bejaarde met een hartkwaal mee laat rijden moet je anders rijden dan als je alleen rijdt.Muthas schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:31:
Twee mogelijkheden:
• Jouw vader rijdt als een bejaarde en wordt al bang als er 124 km/h op de teller staat wanneer je op de snelweg rijdt. In dit geval is hij niet de ideale persoon om naast je te hebben in de auto.
• Jij rijdt als een coureur, rijdt overal vmax en trapt zo lang mogelijk het gas in, en zo kort mogelijk de rem. In dat geval ben jij niet de ideale persoon om elke ochtend naast te zitten naar je werk.
Ik ga voor de tweede optie. Dus doe of iets aan je rijstijl wanneer andere mensen meerijden, of zorg dat er niemand moet meerijden.
Grap is dat in een situatie als deze (zolang iedereen binnen de wet en veiligheid blijft) geen "goed" of "fout" is. Iedereen heeft z'n eigen stijl en verwachtingen. Waar het om gaat is dat je rekening moet houden met anderen, ook als die in je auto zitten. Even uitgaande van 100% optie 1, dan nog moet je in staat zijn om hem zonder paniekaanval een lift te kunnen geven.
Oslik blyat! Oslik!
Lig je met je vader ook over andere dingen regelmatig in de clinch? Dan kon dat hele autorijden wel eens een symptoom zijn ipv oorzaak...Joopieboy schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:26:
Als ik een beetje tussen de eigen onderwerpen en ergernissen heen lees, is het misschien wat eerder laten zien dat je aan het afremmen bent wel iets waar ik dan meer op moet letten ja.
Maar dan nog, pap is de enigste, en misschien idd doordat wij dan zo dicht op elkaars lip zitten en door de spanning dat het dan op zo iets uitloopt.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Overigens:
100% waar.ThunderNet schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:31:
Vergeet niet dat het op de passagiersstoel ook snel heftiger over komt. Dit omdat je minder houvast hebt (je hebt immers het stuur niet vast) dus je glijdt sneller over de stoelen. Daarnaast heb je ook geen invloed over de versnellingen in de auto. Als bestuurder weet je wanneer je het gas of de rem intrapt, als passagier weet je dat niet.
Eigen verhaal. Ik reed vroeger ook 'sportiever' en heb in de twee eerste jaren dad ik met de auto kon rijden heel wat zotte zaken gedaan en deed toen ook veel km's. Nu ben ik wel héél blij dat er in die periode voor ik wat volwassener werd nooit iets mis is gegaan. Nu rij ik 99% van de tijd rustig. Met leeftijd komt ook verantwoordelijkheidszin.
Als ik soms zie wat jongere chauffeurs (of zelfs oudere chauffeurs) doen, denk ik soms toch dat het beter zou zijn dat die mensen eens tegen een dikke paal of boom rijden en het op de harde manier leren. Maarja, meestal rijden die sukkels niet alleen in de auto. Ik ken er ééntje die het zo heeft moeten leren: nu rijd hij super relaxt en heeft nooit meer iets gehad.
Ohja. De gouden tip om rustig te rijden. Vooruitkijken en 'drive it like a limo!'
[ Voor 3% gewijzigd door jvvv op 20-04-2010 20:28 ]
Zeker een mogelijkheid (en vrijwel een zekerheid gegeven sommige andere posts).steveman schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:12:
[...]
Lig je met je vader ook over andere dingen regelmatig in de clinch? Dan kon dat hele autorijden wel eens een symptoom zijn ipv oorzaak...
Een mogelijke "oplossing" voor het probleem zou kunnen zijn dat jij eens een paar keer met je vader meerijdt en dan constant commentaar levert op zijn manier van rijden. Dan heeft hij heel snel door hoe ontzettend irritant dat is.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Dan ga je vuur met vuur bestrijden en komt de toch al gespannen relatie tussen TS en zijn vader helemaal op scherp te staan. Geen goed plan dusFreee!! schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:31:
[...]
Zeker een mogelijkheid (en vrijwel een zekerheid gegeven sommige andere posts).
Een mogelijke "oplossing" voor het probleem zou kunnen zijn dat jij eens een paar keer met je vader meerijdt en dan constant commentaar levert op zijn manier van rijden. Dan heeft hij heel snel door hoe ontzettend irritant dat is.
Hoewel ik het adagium "Wie betaalt, bepaalt" volledig onderschrijf (mijn auto, mijn benzine, etc..) ben ik wel van mening dat je als chauffeur ook de verantwoordelijkheid hebt om ervoor te zorgen dat ook je passagiers met een prettig gevoel uitstappen na de rit.
Nu is dat wel heel makkelijk gezegd van mijn kant, want de relatie tussen TS en zijn vader is niet best. De rijstijl van de TS zal dan ook niet de enige voedingsbodem zijn voor de klaagzang van zijn vader. In het geval van de TS zie ik daarom maar een paar mogelijkheden:
1. De TS zegt tegen zijn vader dat-ie moet ophouden met dat geklaag of dat-ie anders mag gaan lopen. TS moet dan ook daadwerkelijk dat dreigement ten uitvoer brengen als het geklaag aanhoudt. 't Zal de relatie tussen beiden niet ten goede komen.
2. De vader van TS zoekt alternatief vervoer. Een van de betere opties gezien de onderlinge verstandhouding.
3. TS past zijn rijstijl aan op de momenten dat zijn vader meerijdt, al is het de vraag of de vader dan wel stoppen met klagen.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Dat is denk ik ook wat het probleem is, en de spanningen onderling, sja.ThunderNet schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:31:
Vergeet niet dat het op de passagiersstoel ook snel heftiger over komt. Dit omdat je minder houvast hebt (je hebt immers het stuur niet vast) dus je glijdt sneller over de stoelen. Daarnaast heb je ook geen invloed over de versnellingen in de auto. Als bestuurder weet je wanneer je het gas of de rem intrapt, als passagier weet je dat niet.
Ja en behoorlijk, laatst nog een flinke ruzie gehad. En gek genoeg, ook weer over iets wat met auto's te maken heeft, en hij was ook niet blij dat ik ging circuit rijden.steveman schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:12:
[...]
Lig je met je vader ook over andere dingen regelmatig in de clinch? Dan kon dat hele autorijden wel eens een symptoom zijn ipv oorzaak...
En wat misschien ook er mee te maken heeft is dat pap 's ochtends niet heel erg gemakkelijk wakker word en net zoals ik ook best wel een ochtend humeurtje kan hebben.
Thnx voor je reactie iig.Wok schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:09:
[...]
Dan ga je vuur met vuur bestrijden en komt de toch al gespannen relatie tussen TS en zijn vader helemaal op scherp te staan. Geen goed plan dus
Hoewel ik het adagium "Wie betaalt, bepaalt" volledig onderschrijf (mijn auto, mijn benzine, etc..) ben ik wel van mening dat je als chauffeur ook de verantwoordelijkheid hebt om ervoor te zorgen dat ook je passagiers met een prettig gevoel uitstappen na de rit.
Nu is dat wel heel makkelijk gezegd van mijn kant, want de relatie tussen TS en zijn vader is niet best. De rijstijl van de TS zal dan ook niet de enige voedingsbodem zijn voor de klaagzang van zijn vader. In het geval van de TS zie ik daarom maar een paar mogelijkheden:
1. De TS zegt tegen zijn vader dat-ie moet ophouden met dat geklaag of dat-ie anders mag gaan lopen. TS moet dan ook daadwerkelijk dat dreigement ten uitvoer brengen als het geklaag aanhoudt. 't Zal de relatie tussen beiden niet ten goede komen.
2. De vader van TS zoekt alternatief vervoer. Een van de betere opties gezien de onderlinge verstandhouding.
3. TS past zijn rijstijl aan op de momenten dat zijn vader meerijdt, al is het de vraag of de vader dan wel stoppen met klagen.
Nummer 1 heb ik ook ten uitvoer gebracht en daar schrok hij ook wel heel erg van, en nu eind van de avond heb ik denk ik een goeie oplossing bedacht, mede dankzij SChief, ik laat hem lekker naar het station rijden, en dan neem ik de auto dan over. Kan hij op zijn tempo rustig naar het station rijden.
2. Dat is eventueel een noodscenario, daar ben ik dan ook weer te goed/lief/what ever voor...
3. Dat heb ik dus al 1,5 jaar geprobeerd en dat ging een tijd redelijk tot ik een andere auto kreeg, ondanks dat dit allemaal veel rustiger aan gaat (kan ook niet zo hard als met de Renault allemaal)...
Volkomen waar, maar het volgende punt in aanmerking nemend:Wok schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:09:
[...]
Dan ga je vuur met vuur bestrijden en komt de toch al gespannen relatie tussen TS en zijn vader helemaal op scherp te staan. Geen goed plan dus
Die vader stopt echt niet met klagen tot hij er met zijn neus keihard opgedrukt wordt. Vrij normale ontwikkeling in de relatie vader/zoon en sommige vaders hebben het (helaas) nodig dat hun zoon ze eens laat voelen geen klein jongetje meer te zijn maar terug te kunnen blaffen (en desnoods bijten).3. TS past zijn rijstijl aan op de momenten dat zijn vader meerijdt, al is het de vraag of de vader dan wel stoppen met klagen.
Ik ken noch de TS noch zijn vader persoonlijk, maar ik heb het gevoel dat als dit nu niet goed uitgeknokt wordt, die vader zich over een paar jaar afvraagt waarom hij nooit meer contact heeft met zijn zoon. En dat lijkt me ook geen fijne situatie.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Maar goed, hun hebben er zeker moeite mee mij los te moeten laten, steeds meer weg, werken, school, avonden weg, etc. Het gaat ze ook allemaal wat te snel kennelijk. En ik ben een hele tijd zo lief geweest om mij aan te passen aan hun, maar ik wil nu mijn dingen dus ik begin gekke dingen uit te halen om vooral mij los te wurmen.
Maar goed, gewoon je vader laten rijden dus.
Als anderen zich niet op hun gemak voelen bij jou in de auto, ben je geen goede/prettige bestuurder. Hoe goed je technisch ook kunt rijden en hoe goed je jezelf ook vind.
Als je wilt leren, luidt mijn tip dan ook: Luister naar je vader en stem je rijgedrag af op de wensen van de inzittenden. Als je niet wilt leren..dan moet je ook niet zeuren
[ Voor 8% gewijzigd door Zewatanejo op 21-04-2010 09:19 ]
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
ik begrijp dat je daar juist moeite mee hebt. het lukt niet je rijstijl aan te passen aan een passagier, anders zou ej dat al lang gedaan hebben.
je zou op zich wel dat vermogen moeten hebben, ook als je zelf liever sneller wilt rijden.
je moet dus nog wel e.e.a. leren..
je "neemt" wel circuit training, maar je moet dus nu nog "vader"training nemen??
je moet dus nog wel leren om gewoon te rijden zoals mensen dat graag willen, en je zelf misschien ook wel wilt. Nu heb je slechts 1 rijstijl en dat is zoals je gewend bent om te rijden. begrijp goed dat dit niet een perfecte rijstijl is, die je zelf weloverwogen hebt geleerd, maar slechts een voortvloeisel is uit je betrekkelijk zeer korte periode als autobestuurder. het is dus alles behalve weloverwogen oid, maar gewoon alles of niets, gang is alles, boem is Hó. misschien is je rijstijl dan wel veilig genoeg, maar zeker ook eenzijdig, spartaans, en weinig subtiel.
maar goed. het is jouw auto, jouw rijstijl, jouw besluit.
dus andere optie is idd dat je vader op de fiets naar het station gaat.
[ Voor 37% gewijzigd door engelbertus op 21-04-2010 09:35 ]
wie heeft je rijbewijs betaald?
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Ik snap dit soort uitspraken niet... Dus ook als jij, Zewatanejo, in zou stappen in de Citroen WRC als bijrijder of in een tweezits F-1 auto en de bestuurder (zoals een Sebastian Loeb of Felipe Massa) trapt die auto op de grens van zijn kunnen over een circuit, dan voel jij je ook niet op je gemak.Zewatanejo schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:03:
Als anderen zich niet op hun gemak voelen bij jou in de auto, ben je geen goede/prettige bestuurder. Hoe goed je technisch ook kunt rijden en hoe goed je jezelf ook vind.
Zijn daardoor Loeb en Massa meteen geen goede bestuurders, binnen hun kennisgebied?
Let op: ik zeg niet dat iemand zich op de openbare weg als debiel moet gedragen maar er is zeker een groot grijs gebied bij "ik ben geen prettige bestuurder voor mijn passagiers" t.o.v. "ik heb mijn auto onder controle en heb voldoende verkeersinzicht om veilig thuis te komen".
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Dat heb ik dus vanochtend gedaan en het was wel rustig zo, denk dat ik dit erin houd.Roenie schreef op woensdag 21 april 2010 @ 07:59:
Toch vind ik de optie om je vader te laten rijden zo gek nog niet. Dan help je je vader en heeft hij geen commentaar meer (of je geeft hem commentaar dat hij als een slak rijdt natuurlijk)
Maar goed, gewoon je vader laten rijden dus.
Ik heb alles zelf betaald.talin schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:32:
tussendoor voor de volledigheids vraagje:
wie heeft je rijbewijs betaald?
Alleen mijn vader heeft 's ochtends vroeg dat ik begint te schreeuwen als hij vind dat ik te laat rem, voor de rest heeft niemand moeite met mijn manier van rijden, eigenlijk het tegenovergestelde, ik krijg vaak complimenten...Zewatanejo schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:03:
Het is imo erg simpel.
Als je wilt leren, luidt mijn tip dan ook: Luister naar je vader en stem je rijgedrag af op de wensen van de inzittenden. Als je niet wilt leren..dan moet je ook niet zeuren
Maar goed, pap rijd nu 's ochtends zelf en ik ben eens benieuwd hoe dat gaat lopen.
Verwijderd
Joopieboy schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:45:
Nu rijd ik een standaard Suzuki Swift
Waar is je Clio gebleven?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Loeb en Massa zijn inderdaad goede coureurs. Technisch gezien goede bestuurders. Maar een bestuurder in het verkeer, met passagiers, dient rekening te houden met anderen. Zowel medeweggebruikers als passagiers. Massa en Loeb rijden doorgaans niet voor niets op een circuit. Als ze taxichauffeurs zouden zijn geweest met het zelfde rijgedrag, waren ze waarschijnlijk inmiddels wel werkeloos geweest.MAX3400 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:42:
[...]
Ik snap dit soort uitspraken niet... Dus ook als jij, Zewatanejo, in zou stappen in de Citroen WRC als bijrijder of in een tweezits F-1 auto en de bestuurder (zoals een Sebastian Loeb of Felipe Massa) trapt die auto op de grens van zijn kunnen over een circuit, dan voel jij je ook niet op je gemak.[............................]
Dat jij dat niet snapt, begrijp ik dan weer niet.
Laat ik het zo dan zeggen. Zo serieus als jij de complimenten neemt, zo serieus moet je de kritiek ook nemen. Pas je aan!Joopieboy schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:07:
Alleen mijn vader heeft 's ochtends vroeg dat ik begint te schreeuwen als hij vind dat ik te laat rem, voor de rest heeft niemand moeite met mijn manier van rijden, eigenlijk het tegenovergestelde, ik krijg vaak complimenten...
Maar goed, pap rijd nu 's ochtends zelf en ik ben eens benieuwd hoe dat gaat lopen.
Als Loeb en Massa zo rijden op de openbare weg zijn het idd geen goede bestuurders, Hamilton heeft bijvoorbeeld ook een terechte bekeuring gekregen voor een burnout op de openbare weg. Wat ze doen op een special stage of op het circuit is van een hele andere orde.MAX3400 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:42:
[...]
Ik snap dit soort uitspraken niet... Dus ook als jij, Zewatanejo, in zou stappen in de Citroen WRC als bijrijder of in een tweezits F-1 auto en de bestuurder (zoals een Sebastian Loeb of Felipe Massa) trapt die auto op de grens van zijn kunnen over een circuit, dan voel jij je ook niet op je gemak.
Zijn daardoor Loeb en Massa meteen geen goede bestuurders, binnen hun kennisgebied?
Nee, want dat laatste is gewoon je eigen persoonlijke mening. Als je passagiers zich niet prettig voelen in de auto doe je als bestuurder toch echt iets fout. Dat jij vind dat je goed kan rijden kan een passagier, of een andere weggebruiker niet goed inschatten. Begrijp me niet verkeerd, ik heb twee auto's met "voldoende" vermogen onder het gaspedaal, en ik zal de laatste zijn die claimt dat ik me altijd netjes aan de verkeersregels houd, maar als ik klachten krijg over mijn rijstijl dan probeer ik dat wel aan te passen.Let op: ik zeg niet dat iemand zich op de openbare weg als debiel moet gedragen maar er is zeker een groot grijs gebied bij "ik ben geen prettige bestuurder voor mijn passagiers" t.o.v. "ik heb mijn auto onder controle en heb voldoende verkeersinzicht om veilig thuis te komen".
Feit is denk ik alleen dat de TS een heel ander probleem heeft met zijn vader dan zijn rijstijl.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Verwijderd
volgens mij is het iets wat mannen gewoon hebben. Want als ik eerlijk ben, ben ik liever ook geen passagier.
Dat daar dan zoveel commentaar bij komt kijken, dat dan weer niet, maargoed. Ik kan het in ieder geval wel begrijpen waarom ie het niet leuk vind als iemand anders rijd.
En nee, bovenstaande betekend niet dat je truttig of als een bejaarde rijdt.
zucht... jochies...
[ Voor 3% gewijzigd door CeesKees op 21-04-2010 13:57 ]
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Verwijderd
Toen ik mijn rijbewijs had, was het eerste wat mijn instructeur zei: "zo, en dan heb je nu misschien 40 uur in een auto gezeten. Succes verder"CeesKees schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:46:
Waarom is het zo moeilijk om te rijden zoals het je ooit geleerd is? Defensief, alert en anticiperend. Geef richting aan wanneer je afslaat, rem op tijd en trek normaal op. Zo moeilijk is dat niet. Terugschakelen voor een bocht (zorg ervoor dat je klaar bent voor de bocht) twee handen aan het stuur houden, 50=50 80=80 enz. het is je ooit geleerd, maar jij vind dat je anders moet rijden. Dat is dus niet zo.
En nee, bovenstaande betekend niet dat je truttig of als een bejaarde rijdt.
Je leert niks in die 40 uur. Je leert waar de rem zit, en er is goede hoop dat je geen ongelukken veroorzaakt.
Het rijbewijs krijgen =! 'klaar voor het echte werk'
Wees dan een held en vertel even hoe leeftijd/ uren op de weg jou beinvloed heeft? Leuk zo dat doelloos toevoegen van kreten.CeesKees schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:46:
zucht... jochies...
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 14:10 ]
In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.
Ja, dat is goed tussen de relatie met je pa... en dan 's avonds thuis knallende ruzie...diehard889 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:58:
misschien ben ik er wat hard in maar ik zou stoppen langs de kant en zeggen pa klep dicht of er uit!!
Ik zou gewoon je rijstijl aanpassen. Je pa heeft wss iets meer ervaring met het autorijden dan jou, en zal je nu onderhand wel aardig kennen, dus het zal wel niet voor niks zijn dat hij commentaar geeft.
Ik rij zelf ook altijd graag door, maar als ik m'n pa of ma in m'n auto heb, dan rij ik gewoon rustig en pas ik mijn rijstijl aan.
Vaak bu'j te bang!
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Verwijderd
Hij is er nu nog voor je. Zonder hem zou je niet eens hebben bestaan.
Zorg ervoor dat hij zich veilig en gelukkig voelt in jouw bijzijn.
Rij gewoon rustig. Zodat je rustig om je heen kunt kijken en misschien nog een goed gesprek kunt hebben met hem in de auto.
Zorg dus dat je het commentaar al voor bent.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Ik heb mijn rijbewijs, en dat is hoe het gegaan is. De basis is precies waar je een rijbewijs voor krijgt - het examen duurt een uur, 40 minuten als je netjes rijd.
En daarna ben je vrij. Is het gek dat mensen snel een eigen stijl aanmeten? Het gebeurd, en als jij zegt dat je precies volgens de regels rijd - dan mag ik zeggen dat ik dat schijnheilig vind, want in mijn ogen is rijden volgens de regels soms nog wel gevaarlijker. Aangezien de rest van de berijders niet die regels hanteerd. Inderdaad, deelnemen aan het verkeer, wat je zegt. En als jij andere regels hebt dan de weggebruikers om je heen, dan ben jij het gevaar.
Als passagier heb je inderdaad niet de controle en je voelt de bewegingen alsof een straaljagerpiloot jou wilt doen kotsen/overgeven. Je weet niet welke (sadistische) plannen dat die bestuurder heeft. Wie weet wilt hij zijn passagier tegen een boom aanduwen. En die boom dreigt wel heel snel dichterbij te komen. Rationeel kan je zeggen dat een bestuurder niet de intentie heeft om zijn wagen kapot te rijden, maar emotioneel (bv angst) is dat anders.ThunderNet schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:31:
Goede als in gepaste.MAX3400 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:42:
Ik snap dit soort uitspraken niet... Dus ook als jij, Zewatanejo, in zou stappen in de Citroen WRC als bijrijder of in een tweezits F-1 auto en de bestuurder (zoals een Sebastian Loeb of Felipe Massa) trapt die auto op de grens van zijn kunnen over een circuit, dan voel jij je ook niet op je gemak.
Lol iemand zou deze post zo op wiki kunnen gooien of hier stickyen als voorbeeld van een klassieke stromanMAX3400 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:42:
[...]
Let op: ik zeg niet dat iemand zich op de openbare weg als debiel moet gedragen maar er is zeker een groot grijs gebied bij "ik ben geen prettige bestuurder voor mijn passagiers" t.o.v. "ik heb mijn auto onder controle en heb voldoende verkeersinzicht om veilig thuis te komen".
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ik kan me voorstellen dat als je met een suzuki swift dat doet en je dus in een licht wagentje dat met je reet over de grond schuurt dit voor passagiers zeer verondrustend kan overkomen in tegenstelling tot een grote zware wagen.
Verder vind ik dat je je moet aanpassen aan je passagiers, maar het betekend niet dat omdat je niet zeer sportief kan rijden je traag moet rijden. Afgelopen zomer moest ik met mijn grootmoeder een hele rit naar het strand doen waar de rest van de familie al was. Dus ik dacht dat het een vreselijke rit ging worden tegen 120 tot aan de kust.
Maar uit gewoonte ging de teller weer snel naar de 160, m'n grootmoeder vroeg op een bepaald moment hoe snel ik reed, ik was gewoon eerlijk en zei 160 en vroeg of het te snel was met dan de bedoeling te vertragen, maar ze zei zelf dat je dat helemaal niet kon voelen en dat ze zich zeker niet onveilig voelde.
Met mijn moeder moet ik veeeel harder opletten, zij heeft gewoon schrik in elke wagen, zelfs als ze zelf achter het stuur zit, dat is pas gevaarlijk!
Ze vind ook dat mijn grootmoeder te snel rijd als ze er achteraan rijd, en mijn grootmoeder 60 rijd waar je 50 mag
Aanpassen aan passagiers moet zeker kunnen, anders heb je na een tijd niemand die nog met je wil mee rijden, mensen die hier zeggen dat jij de baas bent en maar moet doen wat jij wil, dat kan je doen, maar das geen sociale houding, als jij je aanpast zullen zij ook veel vergevender zijn als je eens een sportieve bocht pakt en er niets van zeggen.
If it ain't broken it doesn't have enough features
Verwijderd
Als ik bij iemand anders in de auto zit dan zeg ik ook niet zo snel wat van zijn rijstijl of het moet wel heel erg zijn, stukje beleefdheid noemt men dat.Joopieboy schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:07:
Hoe komen jullie erbij dat het bij iedereen is die met mij meereed? Ik krijg van anderen juist complimenten, en iig geen gezeur zoals met pap. Die is de enige...
hehe.. je hebt eindelijk door dat 't enige is en geen enigste in deze zinnen, schattig is je pa niet neem ik aan
Maar zoals hier al is gezegd, veel mensen overschatten zichzelf, zeker op jonge leeftijd.[...]
Dat heb ik dus vanochtend gedaan en het was wel rustig zo, denk dat ik dit erin houd.
[...]
Ik heb alles zelf betaald.
[...]
Alleen mijn vader heeft 's ochtends vroeg dat ik begint te schreeuwen als hij vind dat ik te laat rem, voor de rest heeft niemand moeite met mijn manier van rijden, eigenlijk het tegenovergestelde, ik krijg vaak complimenten...
Zeker door ook de opmerkingen over het circuit rijden heb je bij voorbaat al de schijn tegen ('te sportief' rijgedrag zul je eerder zien bij een jonge jongen die over het circuit rijd als hobby afentoe dan een oude dame die als hobby naar de punnikvereniging gaat elke zondag middag)
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Ook wel terecht denk ik zelf. Hij neemt bumperkleven bijvoorbeeld vaak wel erg letterlijk.
Waarom zou je dat doen? Waarom niet je rijstijl aanpassen aan de situatie? Het vermogen om je aan te passen aan de situatie maakt je een goede bestuurder, niet het diep indrukken van het gaspedaal.diehard889 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:58:
misschien ben ik er wat hard in maar ik zou stoppen langs de kant en zeggen pa klep dicht of er uit!!
Je rijdt toch ook rustiger bij een school, als het glad is et cetera? Het verkeer is nu eenmaal het aanpassen aan anderen, binnen of buiten de auto
Ongetwijfeld en dan gaat het er dus om hoe je het oplost. Stug doorrijden zoals je altijd doet, aanpassen aan de passagier, of die pasagier laten rijden/niet meenemen.Freee!! schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:03:
Ik heb het idee dat sommigen hier compleet voorbij gaan aan het feit dat sommige mensen doodeenvoudig geen goede passagier zijn. Het zijn over het algemeen control-freaks die er totaal niet tegen kunnen dat anderen de controle hebben (de auto besturen) en die overal commentaar opleveren. Gooi daar nog een leuk generatieconflict bij en je hebt precies de situatie die hier geschetst wordt.
Als je een echt slechte passagier hebt, is aanpassen aan de passagier een onmogelijkheid.Roenie schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:08:
[...]
Ongetwijfeld en dan gaat het er dus om hoe je het oplost. Stug doorrijden zoals je altijd doet, aanpassen aan de passagier, of die pasagier laten rijden/niet meenemen.
Daar moest ik aan denken
Ik ben blij dat mijn pa redelijk relaxt is (of ik gewoon goed rijd). Het enige wat hij vervelend vind is uitrollen naar voorganger etc. Echter doet hij dat zelf ook maar als bijrijder is het altijd anders
Heeft ook een computer!
Je hebt over de andere twee opties heengelezenFreee!! schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:24:
[...]
Als je een echt slechte passagier hebt, is aanpassen aan de passagier een onmogelijkheid.
Laat papa gewoon zelf rijden.
Het valt me op dat mensen die zeggen 'sportief' te rijden, zich vaak helemaal niet zo sportief gedragen in het verkeer. Echt sportief is het natuurlijk pas als je gaat fietsen
[ Voor 26% gewijzigd door Roenie op 21-04-2010 22:07 ]
Same here. Ik heb wegens het overschrijden van de irritatiegrens, al 'ns iemand vd de vriendengroep de auto uitgeknikkerd. Als ik echt gevaarlijk bezig ben, of het slaat echt ergens op, no problem.. Maar in dit geval was vlot optrekken al levensgevaarlijk etc. etc.. --> Uitstappen, ga maar lopen dan. Detail: die gozer 'mocht' 30km lopenWidow schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:24:
Ik heb dit vroeger ook gehad, kreeg steeds commentaar op mijn rijstijl dat ik te hard op zou trekken (in een peugeot 106 met 58pk, jaja). Ben toen een keer gestopt bij een bushalte in the middle of nowhere, met de melding dat dit mijn auto was, dat ik reed, dat het mijn benzine was, en dat ze konden kiezen: of uitstappen, of hun mond houden. En sindsdien hoor ik er niets meer van,
Bij mn ouders ook, goed, eruitgooien doe ik niet (mn vader heeft het met de longen, mn moeder hartfalen, het zou dus engsins respectloos zijn om ze eruit te gooien), maar ik maak het wel duidelijk, Mijn auto, meerijden mag, onderbouwd commentaar ook, maar zaniken niet.
Naar mijn bescheiden mening kan mn pa ook niet fatsoenlijk rijden. Hij heeft een hekel aan boetes, en hij is dan ook nog net geen type dat 40@50 gaat rijden, om maar te voorkomen dat-ie een boete kan krijgen
Ach, jij rijd neem ik aan ook het liefste zonder hun in de automaar mn moeder stapt nogsteeds liever zelf in de auto dan dat ze met mij meerijd.
@Joopieboy: Dat het niet echt botert tussen jou en je vader zal vermoedelijk de belangrijkste reden zijn.. Maar bespreek het iig met hem, dat hij best mag meerijden want hij is je vader, maar dat het wel gezellig moet blijven in de auto, en je er anders geen trek in hebt oid
[ Voor 26% gewijzigd door Destruction op 21-04-2010 22:54 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Helemaal niet, maar die waren niet relevant.Roenie schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:00:
[...]
Je hebt over de andere twee opties heengelezen
Hoezo? Die lossen het probleem van de 'slechte' pasagier toch opFreee!! schreef op donderdag 22 april 2010 @ 06:45:
[...]
Helemaal niet, maar die waren niet relevant.
Dus relevant om tot een oplossing van het probleem van de TS af te komen
Nee, die lossen dat probleem niet op.Roenie schreef op donderdag 22 april 2010 @ 07:52:
[...]
Hoezo? Die lossen het probleem van de 'slechte' pasagier toch op![]()
Dus relevant om tot een oplossing van het probleem van de TS af te komen
Stug door blijven rijden stopt het gezeur echt niet, de zeur zelf laten rijden is uitsluitend symptoombestrijding.
Ik heb het ook niet over stug door blijven rijden, maar over papa laten rijden of niet meer mee nemen.Freee!! schreef op donderdag 22 april 2010 @ 08:49:
[...]
Nee, die lossen dat probleem niet op.
Stug door blijven rijden stopt het gezeur echt niet, de zeur zelf laten rijden is uitsluitend symptoombestrijding.
Als je als enige oplossing ziet dat de ander maar moet veranderen, dan wordt dat nog een hele klus, want het gedrag van een volwassene verander je niet makkelijk. Het is eenvoudiger om je eigen gedrag aan te passen. Nouu ja, in dit geval heb ik daar eerlijk gezegd overigens wel mijn vraagtekens bij
De TS wordt gek van zijn zeurende vader. Dat is het probleem, niet per se het feit dat die vader uberhaupt zeurt. Het openbaart zich voornamelijk als de TS rijdt namelijk, dan heeft de TS er last van.
Dus papa zelf laten rijden is wel degelijk een oplossing. Dat is er op gericht om het zeuren in de auto te verminderen. En dat doet het zeer effectief. Misschien wil de TS dat niet, dat is een ander verhaal. Misschien wil hij zelf rijden, op zijn eigen manier. Tja, dan houdt het gezeur aan.
Papa niet meer mee laten rijden werkt ook. Degene die rijdt bepaald wie er mee rijdt. Of het goed is voor de relatie is een ander verhaal.
Verwijderd
Ik heb jou verhalen ook mee gekregen dat je vorige auto een complete ramp was en je ouders je deze auto hadden gefinancierd en ze hem hebben uitgekozen terwijl ze je net zo goed op straat hadden kunnen zetten. Dan vind ik het wel behoorlijk aso dat je je pa nu in je auto heen en weer laat stuiteren.
Maarja dat is mijn mening, ik zou je vader gewoon laten rijden als je je niet kan beheersen en aan kan passen aan de gene die jou heeft opgevoed en met zoveel dingen heeft geholpen.
/rant
het type: kijk mij eens een perfect chauffeur zijn en kijk eens wat ik allemaal kan met mijn wagen.
Typisch geval van: iedereen dient zich maar aan mij aan te passen.
Zegt ongelooflijk veel over jou persoon.
Ben het met bovenstaand stukje geheel eens: aanpassen van je rijgedrag teneinde je passagiers comfortabel te vervoeren. Helemaal aangezien het hier je vader betreft.
Stel je wat minder hufterig op, daar bereik je uiteindelijk veel meer mee.
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Dat meen ik me ook te herinneren, volgens mij heeft de "pap" van Joopieboy nota bene die Swift gefinancierd, en dan niet eens de opmerkingen kunnen slikken?Proqzor schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:30:
Ik heb jou verhalen ook mee gekregen dat je vorige auto een complete ramp was en je ouders je deze auto hadden gefinancierd en ze hem hebben uitgekozen terwijl ze je net zo goed op straat hadden kunnen zetten. Dan vind ik het wel behoorlijk aso dat je je pa nu in je auto heen en weer laat stuiteren.
Don't bite the hand that feeds toch? Ik vind het iig behoorlijk ondankbaar het gedrag van TS.
Elect a clown, expect a circus.
En wow 1,5 jaar je rijbewijs en circuitervaring. Nee dan ben je echt Michael Schumacher ja...
Ach je komt vanzelf de verkeerde tegen en dan gaat het een keer fout.
Je pa heeft ook alleen maar het beste met je voor, lijkt me... ik zou toch eens naar zijn adviezen luisteren.
Hiermee demonstreer je mooi je foute verkeersinzicht... Een drempel is niet bedoeld om voor af te remmen, maar om de snelheid omlaag te brengen - over het hele weg segment.Joopieboy schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:10:
[...]
3. dan moet ik als een oude krant rijden, ik doe al rustiger aan, en flink ook, zelfs zo erg dat ik niet eens hoef af te remmen voor een drempel zo langzaam ga ik dan al.
Maar goed sja...
Het is niet de bedoeling van een drempel om alleen op de plaats van de drempel de snelheid omlaag te brengen.
Met 1,5 jaar je rijbewijs kan je situaties nog echt niet goed inschatten. Daar heb je toch echt wat meer ervaring voor nodig. Je bent niet voor niets dan nog een beginnend bestuurder.Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:16:
Heb wel eens met Joopieboy gereden. Ook nog in mijn eigen auto. Met zijn rijstijl is mijn inziens niks mis mee, hij rijdt goed door en kan situaties goed inschatten. Ik denk, wat Joopieboy zelf ook zegt, dat het is iets tussen zijn vader en hem en niet zozeer om de rijstijl.
Dan mogen ze een héééleboel drempels wel eens rap een stuk lager maken...joopv schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:09:
[...]
Hiermee demonstreer je mooi je foute verkeersinzicht... Een drempel is niet bedoeld om voor af te remmen, maar om de snelheid omlaag te brengen - over het hele weg segment.
Het is niet de bedoeling van een drempel om alleen op de plaats van de drempel de snelheid omlaag te brengen.
Of iedereen moet "asobakken" gaan rijden
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Haha! Mijn vader is er ook zoeen! Als ie voorin zit issie altijd bang dat ik niet goed oplet bij kruisngen ofzow, want als ik naar rechts kijk om te zien wat daar aan komt, zie ik steevast alleen het hoofd van mijn ouweheerFreee!! schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:03:
Ik heb het idee dat sommigen hier compleet voorbij gaan aan het feit dat sommige mensen doodeenvoudig geen goede passagier zijn. Het zijn over het algemeen control-freaks die er totaal niet tegen kunnen dat anderen de controle hebben (de auto besturen) en die overal commentaar opleveren. Gooi daar nog een leuk generatieconflict bij en je hebt precies de situatie die hier geschetst wordt.
We hebben het erover gehad en hij weet dat ik het niet fijn vind en dat het ook helemaal niet zo slim is van em, maar hij kan het niet laten.
Nu ben ik zelf vader. Hopelijk wordt ik niet zo'n zeur
Gelukkig duurt t nog lang voor mijn zoontje mag rijden....
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
*meldFreee!! schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:03:
Ik krijg ook regelmatig commentaar van os pap als ik rij, terwijl het opzich allemaal wel meevalt. Hooguit 20km/h te hard en niet ineens hard doorremmen / optrekken. Overigens moet ik er bij zeggen dat ik er weldegelijk heel veel rekening mee hou, als ik alleen in de auto zit dan is de auto meestal de limiet
Overigens, de laatste tijd valt het mij op dat ze bij ons thuis wat minder goed aan het rijden zijn. Soms laat anticiperen op dingen, soms bochten net te kort nemen enz. Ze worden oud
[ Voor 13% gewijzigd door M14 op 22-04-2010 14:02 ]
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Ik ben een luie dieselrijder en doe het liefst alles binnen de bebouwde kom in z'n drie
Aanpassingen moeten van 2 kanten komen. Vader moet minder zeuren en TS moet "normaler" gaan rijden, maar zoals al eerder opgemerkt, ik denk dat eerst een goed gesprek over wat er nog méér speelt beter is. Het lijkt er op dat dit slechts een symptoom is van een dieper liggende oorzaak (ook al ben ik geen psycholoog
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Was wel fijn, maar het duurt nog even voordat het echt een goede relatie word ben ik bang...
Nee pap rijd een stuk stevigerer door, ook veel hoger in de toeren (ook met een koud blok en alles) maar op sommige punten reageert hij heel anders.Gluten Parody schreef op woensdag 21 april 2010 @ 16:59:
@TS, hoe gaat het als je pa in jouw auto rijdt? Te bejaard naar jouw idee?
Bv vanochtend ook, ging ik ineens meer naar links omdat ik zag dat er een auto naar achteren rolde vanuit een parkeervak, dat soort dingen had hij dus gewoon echt niet gezien. Mja ieder zijn eigen rijstijl en dingen, sja.
De vorige auto moest ik bijna stilstaand over de hobbels omdat hij lager was als standaard en met die rot drempels hier, zelfs met een standaard hoge auto zonder onderlip moet je er echt langzaam overheen...joopv schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:09:
[...]
Hiermee demonstreer je mooi je foute verkeersinzicht... Een drempel is niet bedoeld om voor af te remmen, maar om de snelheid omlaag te brengen - over het hele weg segment.
LOL, dat zie ik zo vaak gebeuren. Daar wordt je zoooo moe van. Voor als fietser en bij rotondes.RemcoDelft schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:05:
[...]
^^ Dat dus. Niet met 50 km/h op een kruispunt afrijden, om de laatste 15 meter met piepende bandjes tot stilstand te komen, maar gewoon tijdig vaart minderen.
Laat zien dat je van plan bent om te gaan stoppen door tijdig af te remmen, dan kunnen de andere weggebruikers netjes door rijden.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Is het zo dat je pa je betaald om mee te rijden? Zo ja, pas je aan, zo nee, laat hem maar zijn eigen vervoer regelen als hij het niet leuk vind!
[ Voor 5% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 22-04-2010 17:27 ]
Verwijderd
True, je bent en blijft beginnend bestuurder. Maar tussen de beginnende bestuurders zit een ongelofelijk groot verschil! Je hebt de mensen die vertrouwen uitstralen en goed opletten. En je hebt mensen die, als ze het rijbewijs gehaald hebben, nog geen kilometer gereden hebben en het verkeer dus eigenlijk niet kent.Gunner schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:09:
[...]
Met 1,5 jaar je rijbewijs kan je situaties nog echt niet goed inschatten. Daar heb je toch echt wat meer ervaring voor nodig. Je bent niet voor niets dan nog een beginnend bestuurder.
Toen ik naast Johan zit in de auto, zat ik er met vertrouwen naast. Ik zou zo weer naast hem plaats nemen
En idd, ik maak echt veel km's, dus wat dat betreft zit ik wel vaak genoeg in het verkeer om al wat ervaring op te doen, iig genoeg om veilig van A naar B te komen, en de meeste situaties te voorspellen en te kunnen voorkomen.
Maar wat mij betreft is het goed zo, ik weet wat ik wilde weten en volgens mij is het ook al aardig opgelost zo.
Probleem van mensen die "echt veel kilometers" maken, is dat ze vaak veel slechter gaan rijden. Veel kilometers maken is geen indicatie voor goed rijgedrag. Ervaring wel. En dat komt met de jaren. laten we zeggen nog zo'n jaar of 5 a 8 voor jou, oa. gebaseerd op je uitspraken hier.Joopieboy schreef op donderdag 22 april 2010 @ 18:36:
Thnx kerel.
En idd, ik maak echt veel km's, dus wat dat betreft zit ik wel vaak genoeg in het verkeer om al wat ervaring op te doen, iig genoeg om veilig van A naar B te komen, en de meeste situaties te voorspellen en te kunnen voorkomen.
Maar wat mij betreft is het goed zo, ik weet wat ik wilde weten en volgens mij is het ook al aardig opgelost zo.
Zeg gast, doe ff normaal man. Dit is gewoon een keiharde flame, bovendien heeft het niets te maken met deze discussie.Rudolf schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:04:
Dus jij (TS) bent zo'n grote mongool die overal zo laat mogelijk remt waardoor andere weggebruikers niet door hebben of je nou wel of niet voor een rotonde/kruising whatever gaat stoppen? Zwaar irritant.
En wow 1,5 jaar je rijbewijs en circuitervaring. Nee dan ben je echt Michael Schumacher ja...
Ach je komt vanzelf de verkeerde tegen en dan gaat het een keer fout.
Je pa heeft ook alleen maar het beste met je voor, lijkt me... ik zou toch eens naar zijn adviezen luisteren.
En jij ook, dit is gewoon een keiharde flame. Nergens goed voor, het slaat ook nergens op, en elke vorm van onderbouwing ontbreekt.Snuffel schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:00:
Beeld wat ik bij de TS heb is een typisch sneu geval van petje op hoofd met asociaal rijgedrag dat erbij hoort.
het type: kijk mij eens een perfect chauffeur zijn en kijk eens wat ik allemaal kan met mijn wagen.
Typisch geval van: iedereen dient zich maar aan mij aan te passen.
Zegt ongelooflijk veel over jou persoon.
Ben het met bovenstaand stukje geheel eens: aanpassen van je rijgedrag teneinde je passagiers comfortabel te vervoeren. Helemaal aangezien het hier je vader betreft.
Stel je wat minder hufterig op, daar bereik je uiteindelijk veel meer mee.
Als je alleen in dit topic zit om te zeiken, blijf dan weg uit dit topic zou ik zeggen
Dat je je rbw 1,5 jaar hebt betekend niet per definitie dat je geen rijervaring hebt. Ik heb mn rbw nu 5,5jaar. Mn vader heeft zn rijbewijs 36 jaar, maar in die 5,5 jaar dat ik mijn rbw heb, heb ik ver meer rijervaring dan mn vader, in kilometers (ik schat dat ik zo'n 3,5ton km's gereden heb sinds behalen rbw). Iemand die meer op de weg zit ontwikkelt sneller een deugdelijk verkeersinzicht etc.
Volgens jullie (o.a Gunner dus) heeft mn pa (die per week hooguit 150Km rijdt) meer rijervaring, omdat die tenslotte zn rbw langer heeft dan ik. Dat is imo een beetje krom denken. Je hebt beginnend bestuurders (petjes, sukkels) en beginnend bestuurders (beginnende bestuurders die wel opletten en veel op de weg zitten, zodat ze ook in hoog tempo veel leren).
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
- Commentaar op rijstijl: Op jezelf wonen!
- Mindere relatie met ouders: Op jezelf wonen!
Heb het zelf dus ook al meegemaakt
De TS heeft namelijk zelf aangegeven dat hij inderdaad misschien wat eerder af moet remmen voor kruisingen door die post en reacties daaropDestruction schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:27:
[...]
Zeg gast, doe ff normaal man. Dit is gewoon een keiharde flame, bovendien heeft het niets te maken met deze discussie.
/▌
Rijervaring is niet alleen kilometers of jaren ervaring, maar een combinatie, met daarbij nog een snufje "nadenken" en een schepje "lessen uit het verleden". Als je 350K km rijdt en bij iedere blinde kruising weer bijna een doodsmak maakt omdat je niks opgestoken hebt, dan draagt dat m.i. minder bij aan de status van "ervaren rijder", dan wanneer je in die 5.5 jaar dit wel doet.Destruction schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:27:
Dat je je rbw 1,5 jaar hebt betekend niet per definitie dat je geen rijervaring hebt. Ik heb mn rbw nu 5,5jaar. Mn vader heeft zn rijbewijs 36 jaar, maar in die 5,5 jaar dat ik mijn rbw heb, heb ik ver meer rijervaring dan mn vader, in kilometers (ik schat dat ik zo'n 3,5ton km's gereden heb sinds behalen rbw). Iemand die meer op de weg zit ontwikkelt sneller een deugdelijk verkeersinzicht etc.
Volgens jullie (o.a Gunner dus) heeft mn pa (die per week hooguit 150Km rijdt) meer rijervaring, omdat die tenslotte zn rbw langer heeft dan ik. Dat is imo een beetje krom denken. Je hebt beginnend bestuurders (petjes, sukkels) en beginnend bestuurders (beginnende bestuurders die wel opletten en veel op de weg zitten, zodat ze ook in hoog tempo veel leren).
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Voor mijn vader ja, maar voor mij rem ik optijd, en houd ik afstand, alleen met dat commentaar van mijn vader ga je ook aan jezelf twijfelen.Marzman schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:57:
[...]
De TS heeft namelijk zelf aangegeven dat hij inderdaad misschien wat eerder af moet remmen voor kruisingen door die post en reacties daaropDus misschien dat die post juist wel de spijker op de kop slaat.
En dankjewel voor je reactie Destruction, ik wou er niet op ingaan, maar goed.
Het grappige is dat het vaak de kilometervreters zijn die zo rijden als je net omschrijft dus het aantal kilometers zegt inderdaad niet alles.Hillie schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:58:
[...]
Rijervaring is niet alleen kilometers of jaren ervaring, maar een combinatie, met daarbij nog een snufje "nadenken" en een schepje "lessen uit het verleden". Als je 350K km rijdt en bij iedere blinde kruising weer bijna een doodsmak maakt omdat je niks opgestoken hebt, dan draagt dat m.i. minder bij aan de status van "ervaren rijder", dan wanneer je in die 5.5 jaar dit wel doet.
Je bent het al weer vergeten dusJoopieboy schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:04:
[...]
Voor mijn vader ja, maar voor mij rem ik optijd, en houd ik afstand, alleen met dat commentaar van mijn vader ga je ook aan jezelf twijfelen.
[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 22-04-2010 21:11 ]
/▌
Oppassen dat je niet te zeer aan jezelf gaat twijfelen, dat komt de verkeersveiligheid ook niet bepaald ten goede.Joopieboy schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:04:
[...]
Voor mijn vader ja, maar voor mij rem ik optijd, en houd ik afstand, alleen met dat commentaar van mijn vader ga je ook aan jezelf twijfelen.
NB: Hiermee moedig ik je niet aan om ten onder te gaan aan zelfoverschatting, dat is ook weer het andere uiterste.
Veel ongelukken gebeuren met mensen die net wat ervaring hebben opgebouwd (3 tot 5 jaar rijbewijs), inderdaad door zelfoverschatting. Ik ben zelf toen ook een keer ergens achterop gereden omdat de ondergrond even glad was en mijn voorganger heel hard afremde van een auto die van rechts kwam (heel ver van rechts, was nog 500 meter weg ofzoFreee!! schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:09:
[...]
Oppassen dat je niet te zeer aan jezelf gaat twijfelen, dat komt de verkeersveiligheid ook niet bepaald ten goede.
NB: Hiermee moedig ik je niet aan om ten onder te gaan aan zelfoverschatting, dat is ook weer het andere uiterste.
[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 22-04-2010 21:16 ]
/▌
Ik zie dat m'n naam genoemd wordt. Ik reageer.Destruction schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:27:
Ervaring is niet alleen het aantal kilometers. De TS is vast iets jonger dan jouw vader en jouw vader heeft vast meer levenservaring en inschattingsvermogen. Iets wat Johan duidelijk ontbeert. Zoals gezegd, over acht jaar zien we bij hem wel verder.
Enige wat ik zie dat Johan elke keer benadrukt hoe goed hij z'n eigen rijden wel niet vind. Ik vind dat een gevaar op zich. Overschatting van je eigen kunnen is nog erger dan weinig tot geen kilometers maken in sommige gevallen.
[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 22-04-2010 21:20 ]
En dankjewel, jij hebt mij al eerder duidelijk gemaakt hoe je over mij denkt dat hoef je niet te herhalen.
Zomg... dat is het dus niet, ik rem niet hard of op het laatste moment, alleen iets later als pap zou doen, en door spanningen thuis is wat een gewoon iemand zou doen, van joh rem eens iets rustiger en iets eerder, nee dan ging pap zitten schreeuwen, sja...Marzman schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:09:
[...]
Je bent het al weer vergeten dusHet ging niet om jou en het ging niet om jouw vader maar om de medeweggebruikers die niet kunnen inschatten of ze voorrang krijgen als je op het laatste moment hard afremt.
Ik snap wat je bedoelt, en jij snapt wél waar dit over gaat, thnx.Freee!! schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:09:
[...]
Oppassen dat je niet te zeer aan jezelf gaat twijfelen, dat komt de verkeersveiligheid ook niet bepaald ten goede.
Waar heb je het over?Joopieboy schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:40:
En dankjewel, jij hebt mij al eerder duidelijk gemaakt hoe je over mij denkt dat hoef je niet te herhalen.
Iemand IRL bedreigen komt je waarschijnlijk duurder te staan.
Maar als je wilt dat ik verder niet op je topics reageer, hoef je dat alleen maar te zeggen.
Ik ben niet diegene die er over begint. Ik sta daar ver boven.SChief schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:54:
Ik vind dat we beter in het midden kunnen laten wie er toen mee is begonnen. Het is al gebeurd en het is totaal nutteloos om die discussie weer op te gaan pakken, je bereikt er niks mee.
[ Voor 46% gewijzigd door Gunner op 22-04-2010 21:55 ]
@ Je edit: Nu ben jij er toch echt mee begonnen. Met jouw post lok je nu gewoon een reactie van Joopieboy uit. Hij legt duidelijk uit waarom hij zo reageert en liever niet meer op jou wilt reageren (voorkomen van uit de hand lopende discussies). Jij reageert daarop met dat hij zijn hand in eigen boezem moest steken etc., dan vraag je nu toch om een reactie Gunner? Al helemaal met de opmerking dat een waarschuwing nog een milde straf was.
Maar goed, ik ga hier verder niet op in, dit topic heeft hier niks mee te maken.
[ Voor 58% gewijzigd door S_Chief op 22-04-2010 22:01 ]
/▌
Ik reageer ontopic en mensen voor mij hebben dezelfde dingen al geconcludeerd. Waarom mag ik dan niet reageren? Alleen maar omdat hij me niet aardig vind?SChief schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:54:
@ Je edit: Nu ben jij er toch echt mee begonnen. Met jouw post lok je nu gewoon een reactie van Joopieboy uit. Hij legt duidelijk uit waarom hij zo reageert en liever niet meer op jou wilt reageren (voorkomen van uit de hand lopende discussies).
Als je niet tegen reacties kan die niet in je straatje passen moet je het topic in de eerste plaats niet openen.
[ Voor 14% gewijzigd door Gunner op 22-04-2010 22:07 ]
Voor de duidelijkheid, het gaat mij dan ook om dat je begon met dingen als "hand in eigen boezem steken" en "Ik wist niet dat je daar een waarschuwing voor had gekregen, want dat is dan alsnog een milde straf." Dus niet om je eerste opmerking. Bedoel, met die laatste post lok je nu toch een reactie uit Gunner?Gunner schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:06:
[...]
Ik reageer ontopic en mensen voor mij hebben dezelfde dingen al geconcludeerd. Waarom mag ik dan niet reageren? Alleen maar omdat hij me niet aardig vind?
Als je niet tegen reacties kan die niet in je straatje passen moet je het topic in de eerste plaats niet openen.
Die post was gewoon offtopic en dat vroeg gewoon om een reactie van Joopieboy.
Maar goed we zijn allemaal volwassen, zullen we dan weer ontopic gaan?
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Dit topic is gesloten.
![]()