Toon posts:

Wachten op reparatie of een nieuwe videokaart kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Helaas heeft mijn videkaart het begeven de Club3D Radeon HD 4870X2 2048 MB (koste € 381,-) na ongeveer 15 maanden
Deze heb ik terug gestuurd naar de winkel Salland omdat hier nog garantie op zat
Hierop kreeg ik een mail dat de videokaart inderdaad defect is maar het product is door de betreffende fabrikant uit productie is genomen en derhalve niet lmeer anger leverbaar is.
Maar om het te versnellen de keuze heb om voor de dagwaarde bij salland een nieuwe videokaart uit te kiezen
Het tegoedbedrag bedraagt € 151,11 voor mijn kaart
Of ze sturen hem naar de fabrikant wat gemiddeld 4 tot 6 weken in beslag kan nemen
Mij vraag is zou ik hem naar de fabrikant toesturen of beter voor dat bedrag een nieuwe kunnen kopen?
Of mijn videokaart nu nog vergeleken met videokaarten rond de 150euro beter presteert en beter is om naar de fabrikant op te sturen
ik wil best rond de 50 a100euro meer neerleggen voor de videokaart als dit redelijk scheelt
Ik had ook de goede beoordeelde kaart gezien Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E maar deze staat niet op de Salland lijst misschien een alternatief die er op lijkt?
Of komt deze als prestatie weinig boven mijn oude kaart uit?

ik wil ook best 4 a 6 weken wachten en van iemand een oude videokaart lenen maar ik ben benieuwd of ik van de fabrikant weer een dezelfde goede videokaart terug krijg

iemand een advies voor mij?

Verwijderd

ATI 5830
http://www.salland.eu/pro...b-90-c1cp70-l0uay0bz.html

222 euro.

Opzich een goed kaartje en scheelt niet veel met de xx50, kijk naar de benchmarks voor het verschil met de andere types.

http://www.pcper.com/article.php?aid=875

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 10:13 ]

Verwijderd

Ik zeg mar 1 ding gewoon wachten mischien krijg je wel een 5870 terug.Jou kaart is in veel gevallen nog sneller dan de meeste kaarten. en zeker sneller dan 5830.Zolang je nog geen interesse hebt in directx 11 gewoon even wachten.Ik kan je een voorbeeld geven van een vriend van mij waarbij zijn 9800gx2 kapot ging en een gtx295 terug kreeg omdat hij niet meer gemaakt werd.Dit was alleen niet bij club3d.Maar goed de keus is natuurlijk aan jou.

Verwijderd

Een vriend van mij heeft dit ook gehad met zijn Geforce 7600 hij kreeg een 8600GTS ervoor terug, maarja daar ging echt wel een tijd overheen... de vraag is wat wil hij zelf wil hij zolang wachten op een nieuwe VGA :)
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:55:
Ik zeg mar 1 ding gewoon wachten mischien krijg je wel een 5870 terug.Jou kaart is in veel gevallen nog sneller dan de meeste kaarten. en zeker sneller dan 5830.Zolang je nog geen interesse hebt in directx 11 gewoon even wachten.Ik kan je een voorbeeld geven van een vriend van mij waarbij zijn 9800gx2 kapot ging en een gtx295 terug kreeg omdat hij niet meer gemaakt werd.Dit was alleen niet bij club3d.Maar goed de keus is natuurlijk aan jou.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:53

Herman

FP ProMod
Ik lees voor de lol de algemene voorwaarden van Salland.
Ze beginnen een prachtige regel:
Artikel 12 Garantie
Salland staat in voor de kwaliteit van de door haar naar beste weten en kunnen verleende diensten en voor de deugdelijkheid en de goede kwaliteit van de door haar geleverde zaken, met dien verstande dat de garantie niet verder gaat dan in de hierna volgende bepalingen vermeld.
En als je dan verder leest dan zie je dat zij hun verantwoordelijkheid volledig indammen:
12.3 Garantie op basis van carry-in
De afnemer dient de voor vervanging of reparatie in aanmerking komende zaken voor eigen rekening en risico af te leveren op het door Salland op te geven adres. De producten dienen geretourneerd te worden in de onbeschadigde, originele verpakking vrij van labels, stickers, e.d. en inclusief alle meegeleverde accessoires zoals kabels, drivers, programmatuur en handleidingen.
Oftewel ze schuiven alles af op consument en producent.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel toch nog wel een beetje
Of mijn oude kaart nog wel beter presteert als een 5830 van 220euro?

Maar aan jullie reacties te zien kan ik het beste wachten en hopen op een nieuwe videokaart van de fabrikant die misschien nog beter is

kan iemand de topic titel aanpassen er staat een keer te veel nieuwe in :9

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:14
offtopic:
Voor een topic-title-change moet je een topic-report indienen (het handje linksboven de thread)

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:03

Bolletje

Moderator Harde Waren
Die HD4870X2 presteert beter ja en 150 euro is echt te weinig.

Ik zou hem opsturen naar de fabrikant ja. Club3D is volgens mij zelfs een Nederlandse onderneming.

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Wachten en als je geen tweede videokaart hebt rondslingeren of IGP hebt gewoon tijdelijk een goedkoop tweedehandsje gebruiken.
Je zal nooit slechter terugkrijgen van de fabrikant, winkels doen daar wel moeilijk over.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:25
Je moet je niet af laten schepen met een flauwe vergoeding van €150,- je hebt nog garantie, dus gewoon recht op reparatie of een vervangend (vergelijkbaar) exemplaar, anders gewoon het aankoopbedrag terug... zo werkt het in Nederland.

Sowieso heb je voor €150,- of €200,- absoluut geen kaart die in de buurt komt van de prestaties van een 4870x2.

Gewoon wachten op die reparatie en het eventjes doen met een vervangende kaart... wil je niet wachten? Dan gaan vragen om het volledige bedrag terug of een vergelijkbaar vervangend exemplaar, die €150,- moet je sowieso niet pikken, dan wordt je belazerd/belazer je jezelf.

Misschien een tip, neem contact op met Club3D zelf en leg de situatie uit... grote kans dat ze bereid zijn jou tegemoet te komen. Niet geschoten is iig altijd mis ;) Ik heb voor mijzelf en voor anderen ook al meer dan eens op die manier toch gekregen waar ik recht op had; winkel wilde een defecte harddisk van 2 maanden oud niet terugnemen of ruilen. Het was 'mijn' eigen schuld volgens de winkelier, zonder de schijf ook maar te bekijken... Contact opgenomen met WD, situatie uitgelegd, mocht de defecte 500GB schijf opsturen, 2 weken later had ik er gratis en voor niets een 750GB voor terug mét een klein excuus briefje voor de slechte service van de retailer!

[ Voor 34% gewijzigd door MicGlou op 20-04-2010 17:24 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Inderdaad, niet akkoord gaan met die 150 euro, daar heb je namelijk geen vervangende kaart voor.

Als hun leverancier geen gelijkwaardige kaart met kan leveren, dan moeten ze gewoon een betere kaart leveren. Dat of je kunt de koop ontbinden en dan dien je het volledige aankoop bedrag terug te krijgen.

Persoonlijk zou ik pas akkoord gaan vanaf zo'n 225 euro rest waarde (lineaire afschrijving in drie jaar ipv exponentiele afschrijving).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Herman87 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:17:
Oftewel ze schuiven alles af op consument en producent.
Mag dat volgens de wet? Ik gooi eigenlijk altijd bijna alle dozen weg. Wie bewaard nu bijvoorbeeld de doos waar de CPU in gezeten heeft?

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:17
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 17:43:
[...]

Mag dat volgens de wet? Ik gooi eigenlijk altijd bijna alle dozen weg. Wie bewaard nu bijvoorbeeld de doos waar de CPU in gezeten heeft?
Officieel mag dat. Maar wat wij altijd vaak deden was een nieuwe bestellen (mits het product nog leverbaar was), en dan de kapotte kaart in de nieuwe kaart z'n doos doen en terug RMA sturen.
Bijna niemand bewaart de doosjes en dat kan je vind ik eigenlijk ook niet verwachten van je klanten.

Computer says no

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Moshe85 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:02:
[...]

Officieel mag dat. Maar wat wij altijd vaak deden was een nieuwe bestellen (mits het product nog leverbaar was), en dan de kapotte kaart in de nieuwe kaart z'n doos doen en terug RMA sturen.
Is dat dan een eis van de leverancier? Dacht dat het 'slechts' een drempel was van de winkel.

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-02 13:42
Ik weet niet of het al gezegd is maar het werkt soms ook om direct de fabrikant te benaderen. Misschien kunnen ze je dan sneller een ander exemplaar, of misschien een tijdelijke toesturen?

Ik vind 150 euro echt zeer mager voor die HD4870X2. Tweedehands kun je em nog voor meer verkopen gok ik.

• kalizec
  • Laatst online: 20-12-2025
Moshe85 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:02:
[...]

Bijna niemand bewaart de doosjes en dat kan je vind ik eigenlijk ook niet verwachten van je klanten.
Nee, dat mag dus niet! Je koopt een product, niet een doos. Als je een product binnen korte termijn wilt retourneren (bijvoorbeeld koop-op-afstand), dan is het redelijk om ook de doos terug te eisen. Maar in overige gevallen hoef je op geen enkele wijze te voldoen aan dit soort onredelijke eisen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• espex87
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-01 15:13
Nou voor de garantie gaan natuurlijk tenzij zoals eerder gezegd je een vergelijkbare kaart kan krijgen.

Mijn ervaring met garanties is dat je meestal een product terug krijgt dat beter is dan jouw defecte product. Vaak gaat een artikel kapot net binnen de garantieperiode terwijl het artikel niet meer geproduceerd wordt.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Belangrijke les is dat fabrikanten zelf garantie veel sneller en netter oplossen dan een winkel. Ik zou dus contact opnemen met club3D (Nederlands bedrijf, gewoon even bellen) Dan leg je uit dat hij nu bij Salland ligt en dat zij zoveel tijd nodig hebben om het op te sturen. Ook vertel je dat ze je willen afschepen met 150 euro.
Dikke kans dat zij met een mooie oplossing komen.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik zou contact opnemen met Club 3D. Als ze de kaart nog kunnen maken dan heb je je kaart terug. Als de kaart niet meer te maken is kan je zomaar een 5870 krijgen. :P
Die €150 euro is geen goede optie omdat je daar een 5770 voor hebt en die kaart is ongeveer gelijk aan een 4870 wat dus min of meer een halvering is. 8)7

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:48
Zoals iedereen hierboven al zegt: niet akkoord gaan met die 150 euro, dan wordt je echt afgezet.
Je kan het beter gewoon via clud 3d regelen dan heb je veel meer kans dat je er nog iets goed voor terug krijgt.

Verwijderd

waar je op moet letten is of de fabricant wel 2jaar garantie geeft?
Staat op de web dat er maar 1jaar garantie staat de fabriek in zijn recht .

Alleen winkels zijn verplicht om 2jaar garantie te geven op het product .
De fabriek is dat niet.
Pagina: 1