Open deur: welke 46 of 52 inch LED tv van Sharp,Samsung,Sony

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelg1970
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-03-2023
Wellicht een open deur of vragen naar de bekende weg.

Laat ik het zo zeggen - de weg is mij met alle subfora niet geheel duidelijk meer.

Neem het formaat: 46 of 52 inch. "Iedereen" zegt zo groot mogelijk, dus denk ik 52 inch.

Mijn keuze (en bestelling) was de 52EX700 van Sony. Die staat nu al zolang in de wacht dat er zich ondertussen hele aardige alternatieven aanbieden die in de diverse review sites of specificaties ook nog eens veel beter voordoen.

Bijvoorbeeld de 46 inch Samsung C7700 (3D extra en PVR functie) of de Sharp 4-kleuren LE820 en 920 die ook nog eens de PVR functie met dual of triple tuner hebben.

Eerlijkheid gebiedt mij dan wel te zeggen dat de prijs van de Sharp en Samsung weer hoger is en dan het beeld kleiner of ik moet bijna het dubbele betalen voor de 52 inch (tov Sony 52EX700, meer dan dubbele als ik de 46EX700 als uitgangspunt neem).

Ik kan mij haast niet voorstellen dat ik de enige ben die hiermee "worstelt" dus ik wilde het graag in een nieuw topicje proberen. Ik weet ook dat er altijd nieuwere, betere modellen zullen komen maar ik praat even over het hier en nu (binnen nu en 2 maanden dan).

Mocht ik alle regels overtreden met deze vraag dan bij voorbaat sorry.

Groet!
Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

[FAQ] Welke TV moet ik kopen?

Ik zie niet in waarom jij moet "luisteren" naar wat anderen zeggen; neem toch aan dat met voldoende reviews, onderbouwing, info van de fabrikant en dergelijke je zelf toch een gedegen keuze kan maken op basis hiervan?

Zonder verdere info: koop een 22" CRT-scherm. Sorry, maar je definieert niet waarom je een bepaalde technologie verkiest boven een ander. Ga je veel gamen? TV kijken? BD's afspelen? PiP gebruiken? Ben je bijziend? etc...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 08:48
Ach hoe meer reviews ik lees en hoe verder ik me erin verdiep des te minder word ik over mijn tv keuze!

sony 40nx700/samsung UE40C6700/ LG 40LE8500

Tja, ik weet 't gewoon ook niet meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelg1970
MAX3400 schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:12:
[FAQ] Welke TV moet ik kopen?

Ik zie niet in waarom jij moet "luisteren" naar wat anderen zeggen; neem toch aan dat met voldoende reviews, onderbouwing, info van de fabrikant en dergelijke je zelf toch een gedegen keuze kan maken op basis hiervan?

Zonder verdere info: koop een 22" CRT-scherm. Sorry, maar je definieert niet waarom je een bepaalde technologie verkiest boven een ander. Ga je veel gamen? TV kijken? BD's afspelen? PiP gebruiken? Ben je bijziend? etc...
Dank! Scherpe analyse en inderdaad te weinig eisen en wensen mijnerzijds....

De specificaties spreken altijd voor zich maar de reviews spreken ze vaak weer tegen. Het gaat om een tv met als hoofddoel tv kijken (kabel CI+, DVD en BluRay). In mindere mate PS3 (wel al gekocht, nog geen tv) en wellicht computer aansluiten om films af te spelen of surfen.

Kijkafstand is circa 2 - 3 meter.

Onderbouwing in keuze door anderen schort het vaak aan.

Het FAQ Welke TV moet ik kopen is nu al zo vol (en niet meer van de huidige tijd - nieuwe modellen volgen elkaar nu snel op) dat ik dit met een nieuw topicje probeerde.

Bedankt voor je bijdrage. Leerde mij in ieder geval even kritisch naar mijn vraag te kijken,

Groet!
Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelg1970
Brik schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:53:
Ach hoe meer reviews ik lees en hoe verder ik me erin verdiep des te minder word ik over mijn tv keuze!

sony 40nx700/samsung UE40C6700/ LG 40LE8500

Tja, ik weet 't gewoon ook niet meer :p
Da's nou precies wat ik bedoel: zo veel meningen en reviews...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Op basis van je wensen/eisen, zou ik persoonlijk al niet eens naar een LED kijken maar dat is mijn mening. Je budget is nog even weggevallen maar ik ruik een bedrag van rond de 1500 Euro.

Tja, dan vraag ik me meteen af: kijkafstand 2 tot 3 meter, welke grootte moet je dan nemen? Zijn allemaal mooie berekeningen voor en dergelijke waarbij de uiteindelijk diagonaal uiteenloopt van 40 tot 70 inch. Denk dat het er ook aan ligt hoe de rest van je kamer is ingedeeld; heb je een rustige kamer, kan je mogelijk met een iets kleinere diagonaal uit de voeten. Heb je een hele volle/drukke kamer, dan lijkt me een zo groot mogelijk beeld fijner om duidelijkheid te zien/voelen/merken.

Persoonlijk zou ik, op basis van je startpost, dan zeggen: ga eens orienteren op de Sharp modellen maar daarmee zal ik ongetwijfeld weer Sony of JVC fanboys voor het hoofd stoten. Zelf heb ik een hoge pet van Sharp maar aan de andere kant is Samsung best wel weer vooruitstrevend met de nieuwe/aangekondige technologieeen in "tv-land".

[ Voor 19% gewijzigd door MAX3400 op 19-04-2010 20:36 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelg1970
MAX3400 schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:32:
Op basis van je wensen/eisen, zou ik persoonlijk al niet eens naar een LED kijken maar dat is mijn mening. Je budget is nog even weggevallen maar ik ruik een bedrag van rond de 1500 Euro.

Tja, dan vraag ik me meteen af: kijkafstand 2 tot 3 meter, welke grootte moet je dan nemen? Zijn allemaal mooie berekeningen voor en dergelijke waarbij de uiteindelijk diagonaal uiteenloopt van 40 tot 70 inch. Denk dat het er ook aan ligt hoe de rest van je kamer is ingedeeld; heb je een rustige kamer, kan je mogelijk met een iets kleinere diagonaal uit de voeten. Heb je een hele volle/drukke kamer, dan lijkt me een zo groot mogelijk beeld fijner om duidelijkheid te zien/voelen/merken.
Dank je wel!

Kamer is (nog) leeg en wordt rond de tv opgebouwd ;-) Zonder dollen - rustige kleuren worden het (donker hout, metaal en witte bank). moren en plafond zijn wit en de rest wordt aangepast als alles er staat.

Budget is het probleem niet - wil gewoon iets goeds maar niet meteen te veel betalen voor een kleine bonus (bijv. 55" Samung ipv 46" Samsung). Heb nu op de slaapkamer mijn oude tv gehangen - Philips 32PFL9986 - kostte destijds (september 2004) 3300 euro.

Dus als jet het over een eurootje of 2 duizend hebt zijn de mogelijkheden legio (en zit de 52 EX 700 inderdaad aan de lage kant).

Vandaar!

(wederom bedankt - al doende leert men de juiste vraag op de juiste manier te stellen)

Groet!
Michel
Pagina: 1