reviews: Geheimen van Windows Phone 7
Ok, ik heb daar een foutje gemaakt IMGFS is wel een echt filesystem (bestandsysteem is een goede Nederlandse term, maar bestandsindeling is een beetje raar, maar hier gaat het goed
)
Maar nog steeds wordt TexFAT niet goed uitgelegd:
Zie mijn post hier Systeembestanden Windows Phone 7 zijn compatibel met desktopWindows Phone OS 7 gebruikt twee bestandssystemen: IMGFS en TexFAT. IMGFS is bedoeld voor de systeembestanden. Dit bestandssysteem heeft volgens Microsoft als voordeel dat code hiervoor compatibel is met Windows-desktopsoftware, wat portability en hergebruik ervan mogelijk maakt. TexFAT is het besstandssysteem voor de gebruikersbestanden. TexFat is een 'extended' versie van FAT die bestanden aankan die groter zijn dan 4GB.
Ok, ik heb daar een foutje gemaakt IMGFS is wel een echt filesystem (bestandsysteem is een goede Nederlandse term, maar bestandsindeling is een beetje raar, maar hier gaat het goed
Maar nog steeds wordt TexFAT niet goed uitgelegd:
TexFAT daar in tegen is een uitbreiding op FAT waar writes een atomic operatie zijn (erg handig voor als je batterij er mee kapt) en daardoor veel stabieler, ook past er meer op (Filex max 500GB, HD max 2TB). Zover ik kan zien is TexFAT echt een filesystem, geen bestandsindeling. http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc907929.aspx
...
Oh btw TexFat staat voor: Transaction-Safe Extended FAT File System (kan er meteen zo'n mooi kringeltje onder). Wat ook aangeeft dat het primaire doel van TexFAT niet grotere bestanden is (daar hebben we immers exFAT voor, misschien kan dit ook verduidelijkt worden in het artikel?).
[ Voor 4% gewijzigd door roy-t op 19-04-2010 11:49 ]