Er wordt gepraat over 'IMGFS-bestandsindeling' en 'Andere bestanden hebben een TexFAT-indeling'.
Maar volgens mij kan dit niet kloppen, aangezien (Tex)FAT een indeling is voor partities van een hardeschijf, niet voor bestanden. Bestandsindeling zou ik eerder denken aan een UTF-8-XML bestand ofzoiets.
Ik vermoed dat IMGFS een daadwerkelijke bestandsindeling is, volgens XDA wiki kunnen bestanden met IMGFS indeling uitgepakt worden en dan bewerkt (klinkt als een soort container).
IMGFS is een echt bestandssysteem/filesysteem. Bestandsindeling is een beetje tricky, misschien kan dat veranderd worden?
TexFAT daar in tegen is een uitbreiding op FAT waar writes een atomic operatie zijn (erg handig voor als je batterij er mee kapt) en daardoor veel stabieler, ook past er meer op (Filex max 500GB, HD max 2TB). Zover ik kan zien is TexFAT echt een filesystem, geen bestandsindeling.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc907929.aspx
Zoals ik het interpreteer worden er bestanden met IMGFS indeling opgeslagen op een schijf geformatteerd naar TexFAT indeling.
Oh btw TexFat staat voor: Transaction-Safe Extended FAT File System (kan er meteen zo'n mooi kringeltje onder). Wat ook aangeeft dat het
primaire doel van TexFAT niet grotere bestanden is (daar hebben we immers exFAT voor, misschien kan dit ook verduidelijkt worden in het artikel?).
[
Voor 25% gewijzigd door
roy-t op 19-04-2010 11:50
]