Toon posts:

Videokaart stopt plots

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Vanavond zat me nichje een spelletje te spele als leuk en aardig

Plots klapt er iets en me videokaart kapt er mee

(No Signal) op het scherm

Ik restart mijn computer en toen ik hem weer aanzette had ik de laagste resolutie hier en daar strepen over mijn scherm en er is iets mis met de kleuren.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn (ik neem aan dat het aan mijn video kaart ligt)

Ik heb een Nvidia 8800GTS Turbo ik heb hem nu zo'n 1,5 jaar

In iedergeval bedankt

Rick van den Berg

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:26
Als ik het zo hoor is hij gewoon dood. of in ieder geval in coma... de 8800 serie gaat nu bij bosjes dood op het moment. Komt doordat de soldeersels van slechte kwaliteit zijn en door de werking (opwarmen en weer afkoelen) langzaam slijten en op een gegeven moment contact verliezen.

Loopt ergens hier op tweakers een thread van. Daar vind je waarschijnlijk meer antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu dat bij het opstarten er ook wat vagen tekens staan inplaats tekst

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[b][message=33847786,noline]

Loopt ergens hier op tweakers een thread van. Daar vind je waarschijnlijk meer antwoorden.
Het doodgaan van G80GTX/Ultra kaarten

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Verwijderd

Topicstarter
Okay ik neem aan dat ie dood is maar heb snel vervanging nodig

Zijn er nog wat tips voor een goede vervaging?

Ben niet zo snugger met hardware dus weet niet welke info je nodig heb voor een videokaart.

Ik heb een P5K motherboard.

Als je meer info nodig heb vraag het of als iemand anders misschien een andere oorzaak weet voor dit probleem

Dan hoor ik het graag!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 23:35:
Als je meer info nodig heb vraag het of als iemand anders misschien een andere oorzaak weet voor dit probleem
Weet wel een oplossing, gooi hem in de oven. De hoe of wat staat wel in het topic hierboven. 95% kans dat die het daarna weer prima doet.

Heb je daar geen zin in en wil je gewoon een andere videokaart. Dan is het wel handig om te vertellen wat voor CPU je nu hebt en wat voor voeding.

Ook wel handig: op welke resolutie game je en welke games?

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:23

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Gelukkig maakt het voor een grafische kaart niet zoveel uit wat voor moederbord je hebt, zolang er maar een PCI-express x16 slot in zit (op x16). ;)

Voor aanschaf van een nieuw spul moet je eigenlijk hier zijn: [BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesysteem maart 2010.
Om je toch nog wat mee te geven (wat voor eisen heb je?), deze gaat bijvoorbeeld het meeste wel prima trekken, zolang je niet alles op High en Full HD wil spelen:
pricewatch: Club3D HD5770 (CGAX-57724I)

Je zou nog kunnen proberen de kaart helemaal te strippen, en 10 minuten op 200°C in de oven te doen, dat heeft al aardig wat kaarten opnieuw tot leven gewekt. Dit is ook te lezen in het eerdergenoemde topic.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het oven trucje proberen jullie horen het wel als het lukt (misschien voor later voor eigen gebruik)

Heb toen ook wel eens mijn hardeschijf in de vriezer gedaan (werkte niet) dus heb niet veel hoop

Toch bedank voor alles!!
Pagina: 1