Dell studio 1558 Fan Control?

Pagina: 1
Acties:

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-11 20:14
Hallo,

Ik gebruik het programma everest, hier kijk ik wel eens naar wat van mijn temps, en doe wel een een testje om de max te zien :) .

Maar nu is het dat ik bij geen enkel programma mijn grafische kaart zien behalve met GPU-Z, en ook niet mijn CPU fan :/ .
Graag zou ik eens wat bekijken, en kijken of ik mijn fan standaard aan kan laten staan, op lage RPM, want zodra die even stopt stijgt de temp weer iets, en anders kan ik ervoor zorgen dat die idle een stuk lager blijft.

Iemand ervaringen hiermee? Of zitten er gewoon geen verdere sensoren?

Specs:
DELL Studio 1558
Intel® Core™ i7-720QM (1.6GHz, turbo up to 2.8GHz, 6MB L3 Cache)
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM
1 GB ATI Mobility Radeon HD5470
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Windows® 7 Home 64BIT

[ Voor 20% gewijzigd door FlyLight3r op 17-04-2010 20:26 ]

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

• FlyLight3r
Niemand?

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:55

Herman

FP ProMod
De meeste fan's van GPU's blijven sowieso draaien, zowel onder load als onder idle. Meestal ergens rond de 35%.
Ik ken ATI helaas niet zo goed en ook ben ik niet zo thuis in laptops. (altijd een desktop fan geweest)
Er is software waarmee je alles van je GPU kunt bekijken. Daarmee kun je o.a. je GPU tunen maar meestal zijn die ook erg sterk in het uitlezen van de GPU:
-Rivatuner
-EVGA Precision

Daarmee zou je ook de fan-speed kunnen aanpassen.
Overigens zou ik niet teveel knoeien met je GPU. Zeker niet die van een laptop.

[ Voor 5% gewijzigd door Herman op 23-04-2010 10:45 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• FlyLight3r
Het gaat me om de Fan, die de GPU en CPU koelt. Ik hoorde dat je bij laptops ook wat kan veranderen in BIOS, maar daar zie ik niks staan. En met speedfan en andere programma´s kan die de FAN ook niet vinden. Dus weet ook niet hoeveel RPM hij draait.