• zondernaam
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-01 19:27
Hoi,

Welke gpu (en andere spec's) raden jullie aan voor een laptop waarop cad moet draaien?

bedankt,

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

eerste wat in me opkomt is om te filteren in de pricewatch op: quad core cpu en veel video ram.

d:)b :henk d:)b

• zondernaam
Maar wss wel geen onboard kaartje dan?
En wat met de i cpu?

• zondernaam
Een dell vostro 3700 heeft een GT330M.

Stelt dat iets voor om autocad te gebruiken?

• An1mA
  • Laatst online: 00:26
@zondernaam je kunt in het vervolg toch wel een iets uitgebreidere startpost maken? Ik bedoel waarvoor je misschien naast cad het zou gaan gebruiken en wat je budget is etc... Het lijkt er sterk op dat je gewoon een accountje maakt op got en dan huppa een vraag neer dondert, een beetje meer inzet mag ook wel =) Eventjes dit lezen =)

OT: Waarom wil je eigenlijk cad draaien op een laptop ipv gewoon een workstation? Maar wat MrJayMan aangeeft is wat je hoogst waarschijnlijk ook wat je nodig hebt als je cad wilt draaien op een laptop. Hoewel dit me nog steeds raar klinkt ^^

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• zondernaam
Gewoon omdat het mobiel moet zijn en dat is een workstation nu eenmaal niet echt. (en die is reeds aanwezig)
Buiten cad gaat er niet veel op gebeuren. gewoon wat tekstverwerking en internet.

Budget laten we even buiten beschouwing. Ik wilde gewoon weten wat een goed configuratie is op een notebook om cad te kunnen gebruiken.

• Frans G
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik heb gewoon een Toshiba T6400 met 4Gb en een normale videokaart. Hierop draai ik verschillende cad-programma's zonder problemen o.a. Solid Edge, Altium, Autocad programma. Cad programma's zijn niet te vergelijken met games qua systeemeisen. Je moet wel niet aan renderen denken. Dat kan je vergeten.

Frans G

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35
Ligt er heel erg voor wat voor cad je het gaat gebruiken, als het gewoon 2d is met kleine data sets werken eigenlijk alle laptops wel die aan de minimale systeem specs voldoen.
Als het 3d cad is met render etc dan zou ik voor een stevig specs gaan.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 14:28

Sick Nick

Drop the top!

Een fijne quadcore i7 met een sloot ram (6 of 8 gb) en en dikke videokaart, lijkt me een mooie machine voor verplaatsbaar auto-cad werk. Want mobiel is het niet echt, de accu zal bij flink gebruik in een uurtje leeg zijn.
Pagina: 1