[VB.NET] No source code available

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 10:41

Mohy

Star Citizen

Topicstarter
Hallo Tweakers

Ik heb een probleem in Visual Studio 2003 (VB.Net)waarbij het lijkt alsof de debug informatie niet meer correspondeert met de actuele code.

De korte versie van het probleem is dat tijdens het debuggen de debugger een melding geeft met “No source code available from current location” en het lijkt alsof visual studio alle debug informatie verliest( De watches veranderen hun status naar : “Unable to evaluate the expression”). Dit gebeurt op elke manier van debuggen (Step into, step over,continue) Sommige code heeft er last van, en sommige code niet.

Veranderingen in de code worden wel meegenomen (Het plaatsen van Messageboxen is mogelijk. Deze verschijnen ook nadat de message “No source code available from current location” is geweest

Als de melding "No source code available from current location" is verschenen wordt de overige code (er is nog steeds source code beschikbaar, ondanks de melding) nog steeds correct uitgevoerd.Pauzeren is mogelijk, maar hierbij verschijnt de melding "No source code available from current location" ook weer en je hebt geen idee waar de debugger is. Als de code ergens crashed verschijnt een scherm met de opties Break of Continue. Als ik hier break krijg ik weer de melding “No source code available from current location”

Het hoeft waarschijnlijk geen toelichting dat hierdoor het debuggen bijna onmogelijk is geworden.

Een aantal veelgenoemde mogelijke oplossingen die ik geprobeerd heb zijn:

1. Slechte referenties:
Ik heb alle referenties verwijderd en opnieuw ingelezen

2. Mismatching DLL’s
De debug folder handmatig leeggegooid van alle .resources, dll’s en pdb’s. Dit heeft geen effect

3. Re-install Visual Studio
Ik heb een 3-tal machines waarop ik dit kan reproduceren.

4. Clean Solution
Dit schijnt een oplossing te zijn, maar deze optie is helaas niet aanwezig in VB 2003

Dus tot zo ver:
1: Als de message verschijnt, dan is er nog steeds source code beschikbaar;
2: Het compileren van de code lijkt nog steeds goed te gaan.
3: In de betreffende code wordt (veel) gebruik gemaakt van COM-objecten.Hiermee is echter nog niet eerder een dergelijk probleem ontstaan. Maar wel handig om dit even te noemen, aangezien dit dus veel referenties oplevert.
4: Er wordt geen gebruik gemaakt van ASP.NET (veel geboden oplossingen gaan hierover...)

Ik sta open voor nieuwe oplossingsrichtingen en/of ideeen.

Iedereen alvast bedankt !!

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Staat de solution op debug op release build? Normaal dropdown in taakbalk net onder data en test menu's..

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy

Mohy

Star Citizen

Topicstarter
Staat op debug. Ik heb zelfs deze geswitched om te kijken of dit de juiste settings misschien "triggerde". Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Is er een relatie met Probleem met visual studio 2008. ? Kun je met een nieuwere versie van VS.NET werken?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy

Mohy

Star Citizen

Topicstarter
Zo te zien niet. Hij is met iets anders bezig...

Een upgrade naar een hogere versie is helaas niet mogelijk. De genoemde COM bestanden hebben een Visual Studio 2003 nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Mohy schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:13:
De genoemde COM bestanden hebben een Visual Studio 2003 nodig
Niet om eigenwijs te zijn, maar welke zijn dat dan :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy

Mohy

Star Citizen

Topicstarter
ArcObjects van ArcGIS 9.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Mohy schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:55:
Staat op debug. Ik heb zelfs deze geswitched om te kijken of dit de juiste settings misschien "triggerde". Helaas...
Ook niet toevallig de optie "Generate debug info" aangepast in je Debug build?

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy

Mohy

Star Citizen

Topicstarter
Ik heb even gechecked maar nee, die zijn niet aangepast

Pagina: 1