Probleem met visual studio 2008.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 18:01
Ik ben bezig met een programmaatje in Visual Basic 2008 die ik maak in een normale "windows form" en in VB.net. Het probleem is nu echter dat als ik een extra form of item toevoeg aan mijn project het project niet meer up to date is als ik "start debugging" druk.

Ik krijg dan dus een oudere versie te zien die niet klopt met de huidige code. Zo heb ik een listbox in het project zitten die als ik "start debugging" druk geen scrollbar heeft terwijl ik dit in de design view wel zie en in de code dus ook aanwezig is.

Dit niet meer up to date zijn van de debugging mode gebeurd dus meestal als ik bij mijn project een ander item bijvoeg hetzij een formulier of een ander item. Als ik een project heb met 1 formulier is dit nog nooit gebeurd.

Heeft iemand hier enig idee waar dit aan kan liggen? En hoe ik dit zo kan instellen dat de data in de bin/debug folder altijd up to date is als ik "save all" druk?

Ik zie bijvoorbeeld 5 bestandjes staan in de bin/debug folder waarvan er maar 1 een tijd heeft die klopt met de tijd dat ik alles opgeslagen heb ( Save all ). Dit is een "application" bestand " die eindigd op .vshost".
Er is nog een application bestand in deze folder maar de tijd dat die voor het laatst gesaved is klopt met de versie die ik zie als ik nu dus "start debugging" druk. Dat is dus een verouderde versie.

Dus nu moet ik waarschijnlijk alle bestanden in de "bin/ debug" folder weer up to date krijgen alleen ik weet dus niet hoe ik dit doe. Maar goed als iemand een oplossing voor dit probleem weet hoor ik het graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Gaat VS wel compilen als je start debugging klikt? Klinkt alsof er niet gecompiled word en alleen de applicatie gestart word.
Anders eens de bin map helemaal verwijderen.

[ Voor 54% gewijzigd door jip_86 op 29-03-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:42

Haan

dotnetter

Saven is heel wat anders dan compilen hè.. Daarmee sla je alleen je wijzigingen op in de code. Als je die ook wilt terug zien in je programma, moet de code gecompiled worden. Dus kijk eens in je instellingen of dat wel goed staat. Normaal gesproken wordt de code opnieuw gecompiled als je begint met debuggen.

Maar misschien zit er nog wel een compilefout in je code en heb je het vinkje aangezet dat je daar geen waarschuwing bij krijgt (er wordt dan gewerkt met de laatste versie die nog wel kon builden)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Staat visual studio wel in 'debug' mode (dropdown in toolbar naast groene pijl)? Als je in release mode zit, dan wordt bin/debug niet geupdate..

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
jip_86 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:53:
Gaat VS wel compilen als je start debugging klikt? Klinkt alsof er niet gecompiled word en alleen de applicatie gestart word.
Anders eens de bin map helemaal verwijderen.
Oke dit ga ik even proberen maar er is trouwens ook een "obj" map in de project folder met daarin een "release" en "debug" map. Is dit normaal of hoor je alleen een bin map te hebben met een "release" en "debug" map?

En wat is nou het verschil tussen deze twee mappen?
Misschien moet ik dan zowel de obj als de bin map verwijderen of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
Niemand_Anders schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:03:
Staat visual studio wel in 'debug' mode (dropdown in toolbar naast groene pijl)? Als je in release mode zit, dan wordt bin/debug niet geupdate..
Ik kan niet precies vinden waar ik dit kan checken. Kan je iets specifieker zijn?
Want de "dropdown in toolbar naast groene pijl" zie ik niet staan. Ik zie wel de groene pijl van de start debugging knop maar daar staat geen dropdown menuutje naast.

Ik denk ook dat iedereen weer een andere layout heeft in Visual Basic dus vandaar zie ik het waarschijnlijk anders als jou. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:42

Haan

dotnetter

Niemand_Anders schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:03:
Dat zou niet uit hoeven maken, omdat er dan naar bin/release gekeken wordt die wel geüpdatet wordt ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
Oh wacht ik heb het nu opgelost . Er stond nog een error open in de code (een haakje te weinig bij een formule ) en dan debugged Visual studio 2008 dus waarschijnlijk de laatst goed werkende versie zoals Haan al zei.

Ik zag dit trouwens nadat ik de errorlist bekeek, hier stond dus dat er nog 1 error aanwezig was.

Maar ik heb dit toch ook een keer gehad zonder dat er spraken was van een error. Wat kan hiervan nog meer een oorzaak zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

MasterTweaker schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:15:
Oh wacht ik heb het nu opgelost . Er stond nog een error open in de code (een haakje te weinig bij een formule ) en dan debugged Visual studio 2008 dus waarschijnlijk de laatst goed werkende versie zoals Haan al zei.

Ik zag dit trouwens nadat ik de errorlist bekeek, hier stond dus dat er nog 1 error aanwezig was.

Maar ik heb dit toch ook een keer gehad zonder dat er spraken was van een error. Wat kan hiervan nog meer een oorzaak zijn dan?
Default behaviour is dat je een schermpje te zien krijgt:
"Er zitten errors in het project, wil je de laatste werkende build draaien"

Je hebt hierbij vast geklikt op 'always ignore' toen je dit scherm een keer tegen kwam

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

ik heb mijn VS staan op "always stop" op dat dialoog. ik heb liever dat er nisk gestart wordt, en ik eerst de errors moet wegwerken :) anders krijg je dus wat de TS had, dat je denkt dat iets veranderd zou moeten zijn , en dan je hoofd breken over waarom het niet werkt :)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Kan ook zijn dat een bestand in je obj of bin map read only is. Gewoon een keer die bin en obj mappen weggooien. Als het dan niet werkt, heb je vast een compile error ergens.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05:47

Sebazzz

3dp

Let wel op dat VS of in ieder geval je project ontladen moet zijn om deze mappen te kunnen weggooien, bij een C# project tenminste, als je het project open hebt staat er een vshost.exe bestand altijd in het geheugen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
Grijze Vos schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:21:
Kan ook zijn dat een bestand in je obj of bin map read only is. Gewoon een keer die bin en obj mappen weggooien. Als het dan niet werkt, heb je vast een compile error ergens.
Ik heb het nu trouwens weer dat hij niet up to date is bij het "debuggen" maar nu heb ik geen errors. Dus daar kan het nu niet aan liggen.

Maar kan ik dan zowel de bin als de obj map weg gooien zonder risico op gegevens verlies?
En waarom zijn er eigenlijk twee mappen met daarin een "debug" en een "release" map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
YakuzA schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:49:
[...]

Default behaviour is dat je een schermpje te zien krijgt:
"Er zitten errors in het project, wil je de laatste werkende build draaien"

Je hebt hierbij vast geklikt op 'always ignore' toen je dit scherm een keer tegen kwam
Kan ik dit scherm niet opnieuw benaderen, en dit opnieuw instellen? Waar moet ik dan precies zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Bij Google, of zoeken voor gevorderden. Daarna het resultaat hier posten. Een echte tweaker zal slagen. :p
spoiler:
Tools->Options->Show all settings aan->Projects and Solutions->Build and Run->verander 'On Run, when...'

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
MasterTweaker schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:46:
[...]

Ik heb het nu trouwens weer dat hij niet up to date is bij het "debuggen" maar nu heb ik geen errors. Dus daar kan het nu niet aan liggen.

Maar kan ik dan zowel de bin als de obj map weg gooien zonder risico op gegevens verlies?
En waarom zijn er eigenlijk twee mappen met daarin een "debug" en een "release" map?
In de bin map zitten de binaries/assemblies die nodig zijn voor het uitvoeren van je programma, in de obj map zitten bestanden die nodig voortkomen uit het compilatie proces, deze worden samengevoegd tot binaries. Ze worden bewaard omdat dat scheelt bij een volgende build, hoeven ze niet opnieuw gecompileerd te worden. Maar je kunt ze gewoon weggooien.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
pedorus schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 00:07:
Bij Google, of zoeken voor gevorderden. Daarna het resultaat hier posten. Een echte tweaker zal slagen. :p
spoiler:
Tools->Options->Show all settings aan->Projects and Solutions->Build and Run->verander 'On Run, when...'
Oke thnx! Ik heb dit even gecheckt en dit stond op zich al goed. :)
Pagina: 1