HTC Desire - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 23 Laatste
Acties:
  • 225.842 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:35

wontcachme

You catch me? No you wont

Geen matches
Leuk die lock pattern. Die kan zeker niet gelijk na standby het eerste scherm vervangen of wel? Die kan alleen erna zo te zien. Wat alleen wel beroerd is is dat daar een knop zit voor noodoproep. Kan je hem alsnog niet gebruiken om te zorgen dat er niks gebeurt wanneer de telefoon in je broekzak zit.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:09
Matched: desire
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:07:
Ik zal het je nog sterker vertellen. Het is niet alleen de menu-knop. Een test:
1) Zet het toestel in standby (zwart scherm);
2) Leg je duim (wat ook je dij kan zijn) op het midden van het scherm;
3) Houd de duim erop terwijl je het toestel aanzet dmv power button (je komt nu op het lock-scherm);
4) Draai kleine rondjes met je duim (of beweeg op en neer)... zonder het lock-balkje aan te raken;
5) Binnen enkele seconden ben je binnen en als je niet oppast heb je al wat widgets opgestart;

Het is dus niet altijd het menu knopje wat de boosdoener is!
[/quote]

Je hebt gelijk! Goed gevonden...
Ik kwam hier achter omdat ik wel eens mijn toestel aanzet als mijn duim op het scherm ligt (houd hem dan vast met een hand). Waarschijnlijk is dit de oorzaak van het snelle unlocken en niet dat iemand het balkje naar beneden schuift met zijn been.

Ik denk dat dit komt omdat het scherm calibreert als je hem aanzet waardoor de positie van de vinger niet duidelijk bepaald is. Daarom 'denkt' de Desire dat hij geunlocked wordt dmv het balkje (die beweegt namelijk dan ook wat mee). Op zich een hardware fout maar zou softwarematig opgelost kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Geen matches
Nog meer mensen last van het niet kunnen openen van bepaalde beveiligde websites?

Probeer eens http://brainbox.usor.nl in de standaardbrowser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

Geen matches
Odiebla schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:12:
[...]

Je geeft het antwoord zelf al, maar wil er niet aan omdat de extra stap je een stap teveel is? 8)7

Ik vind de pattern-lock juist 100x genialer dan een pincode lock. Ik swipe het patroon er 10x sneller in dan ik ooit een pincode in zou kunnen toetsen.
Het is een stap extra omdat de standaard beveiliging blijkbaar niet goed werkt. Is het dan zo gek dat ik die stap extra niet handig vind? En een pincode wil ik al helemaal niet, das nog erger. Het is nu namelijk zo dat ik verplicht word om die extra stap te doen omdat ik anders dingen verwijder, mensen bel etc. En hoe je het ook wendt of keert, dat is niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik blijf ook nog wat met die contactpersonen rommelen...

als ik contactpersonen in 'starred for android' toevoeg in gmail, dan komen ze niet zonder slag of stoot in m'n favorieten te staan in de desire.
op het moment dat ik handmatig een contactpersoon toevoeg aan de lijst 'favorieten' in de telefoon dan pakt ie ineens ook de contactpersonen die in de starred groep zitten.
maar die contactpersoon komt dan niet in de 'starred' lijst.
en verwijderen uit die groep idem dito...

alsof ie gewoon niet lekker synct op groepsniveau, want veranderingen in contactpersonen gaan wel bijna 1 op 1....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Geen matches
Ik blijf het ook maar raar vinden met die contactpersonen onder 1.6 op mijn magic kon je gewoon kiezen welke groep je wou synchroniseren met je google account. in 2.1 met HTC sense hebben ze deze optie er gewoon uitgesloopt.

Heb HTC al gemailt maar heb hier nog geen reactie op gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aros
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-08 12:17
Matched: data
Probleem 2 heb ik ook. Bij mij wordt de dataconnectie gesloten als ik mijn telefoon enige tijd niet heb gebruikt. 's Ochtends staat de dataconnectie bijvoorbeeld altijd uit. Vliegtuigmodus aan en weer uitzetten helpt inderdaad. Niet echt ideaal. Power saving 'feature' ofzo?
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:34:
[...]

Problemen 2, 5 en 6 heb ik dus ook. Hij pakt niet automatisch een dataverbinding nadat hij van wifi of van de oplader af gaat (hoewel dit zo staat ingesteld bij instellingen). Enige oplossing bij mij is de telefoon in vliegtuigmodus en weer aan te zetten. Erg irritant!

Ook heb ik een probleem met de standaard browser. Die doet het prima met wifi, maar weigert pagina's te laden bij dataverbinding (terwijl mail e.d. wel normaal werkt). Dit tijdelijk kunnen omzeilen door Opera Mini te installeren, die wel goed werkt met dataverbinding... Heb hiervoor trouwens een mailtje gestuurd naar HTC, maar nog geen antwoord gehad.

Heb ook al een schone installatie gedaan, maar dit verhelpt het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:50
Odiebla schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 18:58:
[...]

Wat heb je met je telefoon gedaan die je *voor* je Desire had dan? Al meteen weggegooid?

Bij de mediamarkt kun je voor een paar tientjes hele basic telefoons voor vrijwel elk netwerk kopen. Het is vervelend, maar onoverkomelijk is het niet. Daarbij vind ik het moeilijk te geloven dat je helemaal geen enkele GSM in huis hebt liggen, gezien het tempo waarin Nederlanders van telefoon en abonnement wisselen. Ik heb er zelf thuis al een stuk of vier liggen (ja, hele simpele tot een Nokia E51, mijn vorige toestel)...
Aan mijn zusje geleend die hem gelijk verloor :(, en ik gooi alles wat ik niet gebruik weg, heb een hekel aan rotzooi. Dit geldt dus ook voor oude telefoons. Ik was wel van plan mijn oude diamond te houden, maarja als ie na een dag al weg is.

Heb nog steeds problemen met het geluid en geen idee hoe het komt. Probeer nu alles om het geluid weg te laten vallen, maar zoals altijd lukt dat niet. Terwijl ik vanochtend weer is geen geluid had.

edit: Kan de browser trouwens kantelen naar portrait mode? Dacht dat dit automatisch kon, maar de mijne wil niet.

[ Voor 5% gewijzigd door thriller op 19-04-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Aros schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:08:
Probleem 2 heb ik ook. Bij mij wordt de dataconnectie gesloten als ik mijn telefoon enige tijd niet heb gebruikt. 's Ochtends staat de dataconnectie bijvoorbeeld altijd uit. Vliegtuigmodus aan en weer uitzetten helpt inderdaad. Niet echt ideaal. Power saving 'feature' ofzo?

[...]
totaal geen last van, wellicht heb je juicedefender erop staan?

ik meen dat ik nog aan iemand had beloofd mijn applijstje te posten, bij deze 8)

Android Web desktop (manage mobile via Wifi)
weer en verkeer widget
stroblights (grappig.. maar niet meer dan dat.)
dPod (podcasts)
stream media player (om muziek van m'n NAS via DLNA af te spelen)
shake them all (erg grappig live wallpaper met die android ventjes)
XBMC remote control (om m'n XBMC pc te besturen)
Earth live wallpaper (mijn huidige achtergrond)
Pricewatch scanner (uiteraard wil ik bijna zeggen )
Alarmering droid (P2000 scanner)
Call meter NG (om m'n belgedrag in de gaten te houden)
Barcode scanner
Shazam
Tvgids.tv app (tv gids, voornamelijk om te zien wat ik nu weer voor driekwart heb gemist :F )
Astro file manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mogwai82
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-08 18:15
Geen matches
jurjen_g schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:42:
[...]

Ik zie wat je bedoelt; ze worden niet naar contacts gesynct (als ik naar contacten navigeer en lijst weergeef)maar wel naar de telefoonlijst, heel wazig. Ik heb echter geen "niet-mijn contactpersonen met wel-telefoonnummers" dus voor mij niet een probleem.
?

Als ik naar contacten ga (in alle programma's dat pictogrammetje van een visitekaart uit een rolodeck)
Dan staan daar ook contacten tussen die echt alleen in "All Contacts" staan.

Zit er nu over te denken om ook mijn primaire gmail-account maar via K9 te laten lopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Mogwai82 op 19-04-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Aros schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:08:

[...]
Heb hier ook last van. Als die enige tijd op standby staat ben ik me dataconnectie kwijt. Hi toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anteros schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:20:
[...]

Ik kwam hier achter omdat ik wel eens mijn toestel aanzet als mijn duim op het scherm ligt (houd hem dan vast met een hand). Waarschijnlijk is dit de oorzaak van het snelle unlocken en niet dat iemand het balkje naar beneden schuift met zijn been.

Ik denk dat dit komt omdat het scherm calibreert als je hem aanzet waardoor de positie van de vinger niet duidelijk bepaald is. Daarom 'denkt' de Desire dat hij geunlocked wordt dmv het balkje (die beweegt namelijk dan ook wat mee). Op zich een hardware fout maar zou softwarematig opgelost kunnen worden.
Volgens mij hebben alle HTC Sense Android telefoons hier last van. Mijn Hero heeft precies hetzelfde probleem namelijk! (Ik draai wel een custom 2.1 rom, misschien dat het daarmee te maken heeft ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:36
Geen matches
Dit is waarschijnlijk een erg domme vraag, maar ik kom er gewoon niet uit hoe je een programma dat al draaid(zoals internet etc) af kan sluiteN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:35
Geen matches
Mogwai82 schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:36:
[...]

?

Als ik naar contacten ga (in alle programma's dat pictogrammetje van een visitekaart uit een rolodeck)
Dan staan daar ook contacten tussen die echt alleen in "All Contacts" staan.

Zit er nu over te denken om ook mijn primaire gmail-account maar via K9 te laten lopen.
Dat heb ik niet; als ik via alle programma's ga dan staan mijn 2 testcontacten met telefoonnr uit alle contacten er niet bij. Als ik via Telefoon ga zoeken dan wel.
Overigens heb ik uiteraard nog veel meer contacten in "alle contacten" maar dan zonder telefoonnummer. Die zie ik sowieso niet terug (dus werkt in elk geval zoals ik wil). Zie jij die contacten dan ook, of alleen degene met telefoon? Ik denk dat contacten sync inderdaad nog wat buggy is, als het blijkbaar bij jou al anders gaat als bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:35

wontcachme

You catch me? No you wont

Geen matches
Kohnee schreef op maandag 19 april 2010 @ 15:11:
Dit is waarschijnlijk een erg domme vraag, maar ik kom er gewoon niet uit hoe je een programma dat al draaid(zoals internet etc) af kan sluiteN?
Is niet de bedoeling dat je dit aflsluit. Dit is al meerdere malen behandeld. ff teruglezen en de zoekfunctie gebruiken brengt je al een eind

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een noob vraag tussendoor:
Ik heb net mijn HTC Desire ontvangen. Super mooi ding. Ik vroeg me alleen af: Hoe kan ik zien wanneer mijn abbonement (T-Mobile) van start gaat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 20:40
Geen matches
Op het eerste gezicht geen problemen, enigszins last van een roze gloednieuwe maar dat was te verwachten. Later meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:12:
Ik heb net mijn HTC Desire ontvangen. Super mooi ding. Ik vroeg me alleen af: Hoe kan ik zien wanneer mijn abbonement (T-Mobile) van start gaat? :)
:+ Niet op je Desire...misschien even kijken op tmobile.nl of anders ff bellen met de klantenservice? Heb je geen post van T-Mobile met een welkomstbrief en SIM etc?

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 19-04-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb wel een SIM gekregen natuurlijk Inclusief een handeiding (algemeen) en een Puk en Pincode. Niet meer. Maar ik ga even op onderzoek uit... Ik zou dus een brief erbij moeten krijgen?
Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ander vraagje m.b.t contactpersonen. Ik zou ze graag weer willen geven op voornaam, achternaam ipv op achternaam, voornaam zoals het nu gebeurd. Iemand enig idee of dit kan en hoe dit dan moet. Ik heb het nog niet kunnen ontdekken helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:12:
Hangt er een beetje vanaf wat je hebt geregeld. Inderdaad zoals mod boven mij schreef, even inloggen op My T-mobile. Als je er al een sim bij hebt gekregen bij levering van je Desire zal het abbo naar alle waarschijnlijkheid al actief zijn.
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:21:
.. Ik zou dus een brief erbij moeten krijgen?
Toch bedankt!
De brief van T-mobile krijg je later
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:22:
Ander vraagje m.b.t contactpersonen. Ik zou ze graag weer willen geven op voornaam, achternaam ipv op achternaam, voornaam zoals het nu gebeurd. Iemand enig idee of dit kan en hoe dit dan moet. Ik heb het nog niet kunnen ontdekken helaas...
Gaat ook niet lukken, of je contacten allemaal wijzigen in achternaam/voornaam

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrunNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-07-2013
Geen matches
nogmaals proberen, op mijn pc heb ik in outlook en windows live mail, mijn mail onderverdeeld in mappen erg handig. maar deze mailtjes kan ik niet weer zien in de mail client van htc! is er een manier om dit in te stellen? of is er een goed alternatief?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:04
Zoals beloofd nog een aantal pics van de Hero en de Desire. Mochten er nog verzoekjes zijn, dan hoor ik het wel.

Het zijn linkjes naar grote foto's :)

link link link link link link link link link link link link link link

[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 19-04-2010 16:42 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:18:
In verband met het roze scherm:

Geachte,

Dank u wel voor uw vraag over de HTC Desire.

Inderdaad is het probleem van het roze scherm bij ons bekend. Op het moment zijn wij nog bezig de oorzaak nader te onderzoeken en we willen niet uw telefoon bij u weghalen totdat we er zeker van zijn een oplossing gevonden te hebben. U kunt uw contact details aan ons doorgeven, en dan zullen we u zo snel mogelijk op de hoogte stellen van een fix. Wij zullen ook notificiates op onze website zetten en op sociale netwerken zoals Facebook of Twitter zodra er meer over bekend is. We begrijpen dat het probleem frustrerend is, en verzekeren u dat er hard wordt gewerkt aan een oplossing.

Met vriendelijke groeten,

Nikki

HTC
Waarom?!
Dat het scherm een roze gloed krijgt hoort juist bij het amoled scherm. En hoe lager de helderheid wordt gezet deze meer dit gaat opvallen. Vind het een beetje een vreemd antwoord.

Misschien is het een idee om deze link: Why my AMOLED has pinkish tint (Answer inside) in de TS te zetten? Er gaat geen fix voor komen, dat geloof ik niet, omdat dit gewoon samen hangt met het AMOLED scherm.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:23:
[...]

Hangt er een beetje vanaf wat je hebt geregeld. Inderdaad zoals mod boven mij schreef, even inloggen op My T-mobile. Als je er al een sim bij hebt gekregen bij levering van je Desire zal het abbo naar alle waarschijnlijkheid al actief zijn.

[...]

De brief van T-mobile krijg je later

[...]

Gaat ook niet lukken, of je contacten allemaal wijzigen in achternaam/voornaam
Harstikke bedankt! Ik ga er vanuit dat mijn abbo dan al actief is. :)

Overigens nog direct 2 vragen (Sorry :P).
Ik weet dat ze al 100x voorbij zijn gekomen, Maar ik ga geen 300 pagina's doorspitten.
1. Screenprotector nodig? (Ben redelijk voorzichtig, maar hij ik heb hem straks wel 5 dagen per week in mn broekzak)
2. Wat is het beste om als hoesje te gebruiken (Zo'n sok bijvoorbeeld of gewoon een rubbertje eromheen oid)? Ik ben zeer voorzichtig zoals ik al zei maar toch, jeweet maar nooit als je hem een keer laten vallen.
Edit: Liefst niet te duur hoesje, ben liever geen 30 euro(+) kwijt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
GrunNL schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:31:
nogmaals proberen, op mijn pc heb ik in outlook en windows live mail, mijn mail onderverdeeld in mappen erg handig. maar deze mailtjes kan ik niet weer zien in de mail client van htc! is er een manier om dit in te stellen? of is er een goed alternatief?
Bij de standaard mail-app zie je alleen maar de mappen die je ziet.. ;) Het alternatief K-9 geeft bij mijn hotmail/live account alleen maar de inbox weer. Ben bang dat het ook niet gaat lukken om alle mappen weer te geven. Of Bill moet met een applicatie komen gelijk windows live zoals bij Winmo. Denk echter dat Bill dat niet gaat doen.

Wat wel kan is je live account koppelen aan je g-mail account. Dan lukt het wel via de g-mail app.
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:43:
[...]

1. Screenprotector nodig? (Ben redelijk voorzichtig, maar hij ik heb hem straks wel 5 dagen per week in mn broekzak)
2. Wat is het beste om als hoesje te gebruiken (Zo'n sok bijvoorbeeld of gewoon een rubbertje eromheen oid)? Ik ben zeer voorzichtig zoals ik al zei maar toch, jeweet maar nooit als je hem een keer laten vallen.
Als je echt zo voorzichtig bent als je zegt, dan heb je echt geen screenprotector nodig. Mijn Hero droeg/draag ik ook altijd zo in mijn broekzak waarin ook mijn euro-muntjes zitten. Scherm en toestel is buiten wat kleine vegen aan de achterzijde nog in super-condintie. Het is en blijft wel een gebruiksvoorwerp hè.

@2

Er zijn beslist pouches voor het toestel. En er zal ook keus genoeg zijn. even zoeken op ebay o.i.d. en je komt best wel een bij jouw passende pouch tegen.

Offtopic
Nu maar weer aan het werk. Me baas vraagt zich af wat ik zo al aan het doen ben.. >:)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:43:
[...]

Waarom?!
Dat het scherm een roze gloed krijgt hoort juist bij het amoled scherm. En hoe lager de helderheid wordt gezet deze meer dit gaat opvallen. Vind het een beetje een vreemd antwoord.

Misschien is het een idee om deze link: Why my AMOLED has pinkish tint (Answer inside) in de TS te zetten? Er gaat geen fix voor komen, dat geloof ik niet, omdat dit gewoon samen hangt met het AMOLED scherm.
Dat dacht ik ook maar bij de ontvangst van m'n Desire heb ik dus even gemaild. Ik was dan nog niet op de hoogte van dat amoled-gedoe.

Mochten ze het toch kunnen fixen, des te beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Desire besteld! Ik kijk er toch wel loeihard naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrunNL
  • Laatst online: 12-07-2013
Geen matches
@ heppieboeddha. Das dan weer jammer. iig bedankt voor je antwoord!
Misschien maar eens kijken naar een gmail-acc.

[ Voor 7% gewijzigd door GrunNL op 19-04-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:22:
Never mind, ben er achter waardoor dit kwam. Oude telefoon gesynct met Outlook, waar hij ze heeft opgeslagen met achternaam, voornaam. Nu ga ik ze dus opnieuw syncen waarbij hij ze opslaat als voornaam, achternaam (instelling in Outlook) en dus ook goed terecht komen in m'n desire, want die maakt geen onderscheid tussen voornaam en achternaam....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Geen matches
[...]

Waarom?!

Waarom zou het niet te fixen kunnen zijn? Je kan een monitor toch ook kalibreren? Ze moeten eigenlijk een soort kleurenprofielen maken voor de verschillende helderheden. Ik had hiervoor een Samsung Omnia i8910 met AMOLED scherm die niet roze was! ( <-niet echt relevant)
Nu heb ik ook gelezen dat het pentile raster invloed heeft, maar het lijkt me softwarematig zeker wel op te lossen met pure kalibratie (ietsje minder rood, en misschien iets meer blauw op lage helderheid).
Bij een AMOLED scherm kun je volgens mij niet eens spreken van helderheid, maar meer met kleurintensiteit :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Laatst online: 19-11-2024
Geen matches
[...]

Waarom?!

Samsungs hebben ook een AMOLED scherm, maar geen rose tint.

Tevens kickje voor deze:
Alexander6501 schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:32:
Nog meer mensen last van het niet kunnen openen van bepaalde beveiligde websites?

Probeer eens http://brainbox.usor.nl in de standaardbrowser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
Geen matches
@hierboven,

Die website kan ik ook niet openen iets met een certificaat.

Vraagje: Kan je de standaard browser automatisch draaien zodat je een website in landscape of portrait kan bekijken? Ik kan alleen een optie vinden om hem te locken op landscape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:58
Geen matches
wph schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:42:
[...]

Het is een stap extra omdat de standaard beveiliging blijkbaar niet goed werkt. Is het dan zo gek dat ik die stap extra niet handig vind? En een pincode wil ik al helemaal niet, das nog erger. Het is nu namelijk zo dat ik verplicht word om die extra stap te doen omdat ik anders dingen verwijder, mensen bel etc. En hoe je het ook wendt of keert, dat is niet handig.
Dude, ik zie het probleem niet. Learn to live with it of verkoop je telefoon. Ik ga hier niet eens nog meer tijd aan verspillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:27
Geen matches
thriller schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:04:
@hierboven,

Die website kan ik ook niet openen iets met een certificaat.
Net ook even getest. Website werkt inderdaad niet. Is volgens mij niet afhankelijk van het certificiaat wat niet 'trusted' is.

Heb net even getest met 2 andere sites, één die wel een trusted root CA heeft en één zonder trusted CA. Dit ging beide zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Geen matches
thriller schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:22:
[...]

Aan mijn zusje geleend die hem gelijk verloor :(, en ik gooi alles wat ik niet gebruik weg, heb een hekel aan rotzooi. Dit geldt dus ook voor oude telefoons. Ik was wel van plan mijn oude diamond te houden, maarja als ie na een dag al weg is.

Heb nog steeds problemen met het geluid en geen idee hoe het komt. Probeer nu alles om het geluid weg te laten vallen, maar zoals altijd lukt dat niet. Terwijl ik vanochtend weer is geen geluid had.

edit: Kan de browser trouwens kantelen naar portrait mode? Dacht dat dit automatisch kon, maar de mijne wil niet.
Re: zusje die je telefoon verloor: hm, dat suxors inderdaad wel, sorry. Neemt niet weg dat je bij de MM voor een paar tientjes een goedkoop toestelletje kan halen en je iig kan bellen. Verder zou ik je zusje een flinke optater verkopen en die paar tientjes op haar verhalen :)

Re: portrait: bij mij werkt dat gewoon, als ik hem links kantel gaat het scherm met me mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
Geen matches
Odiebla schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:23:
[...]

Re: zusje die je telefoon verloor: hm, dat suxors inderdaad wel, sorry. Neemt niet weg dat je bij de MM voor een paar tientjes een goedkoop toestelletje kan halen en je iig kan bellen. Verder zou ik je zusje een flinke optater verkopen en die paar tientjes op haar verhalen :)

Re: portrait: bij mij werkt dat gewoon, als ik hem links kantel gaat het scherm met me mee...
Daar heb je gelijk in, denk dat ik dat wel doe als mijn telefoon terug moet.

Want ik begin nu echt te twijfelen. heb er net 2 uur mee gespeeld en alle applicaties gehad, maar heb nog gewoon geluid.

Wel vreemd trouwens dat de browser niet mee draait terwijl dit wel hoort, instelling staan trouwens gewoon nog zoals ze standaard staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Geen matches
thriller schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:29:
[...]

Daar heb je gelijk in, denk dat ik dat wel doe als mijn telefoon terug moet.

Want ik begin nu echt te twijfelen. heb er net 2 uur mee gespeeld en alle applicaties gehad, maar heb nog gewoon geluid.

Wel vreemd trouwens dat de browser niet mee draait terwijl dit wel hoort, instelling staan trouwens gewoon nog zoals ze standaard staan.
Werkt het meedraaien wel bij berichten of de gallery? Anders zou je accelerometer misschien niet goed werken. Probeer hem anders licht te schudden als je hem zijwaarts houdt.
Logisch, maar het werkt ook niet als je de telefoon horizontaal houdt, maar dat hoef ik niet uit te leggen neem ik aan ;)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Geen matches
ReCreator schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:33:
Logisch, maar het werkt ook niet als je de telefoon horizontaal houdt, maar dat hoef ik niet uit te leggen neem ik aan ;)
Dit zou prima kunnen als ze buiten de accelerometer ook de kompas richting hiervoor zouden gebruiken ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geen matches
thriller schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:29:
[...]

Je draait ook naar links? Naar rechts doet hij namelijk ook niets bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
GrunNL schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:49:
@ heppieboeddha. Das dan weer jammer. iig bedankt voor je antwoord!
Misschien maar eens kijken naar een gmail-acc.
Kwam wel nog een 'Windows Live for Android' tegen. Een kleine app die in programma's komt te staan. Als je daar op klikt opent je webbrowser en kan je op je mail-account, msn etc inloggen.

Als je die link volgt en je installeert die apk en start m voor de eerste keer op, dan wordt je wel weer doorverwezen naar een site waar je de laatste versie voor "Windows Live for Android' moet ophalen en installen. Verwijder wel eerst de eerste uit je programma's , anders heb je m er dubbel in staan.

Niet echt een zoeper-oplossing, maar misschien wel zo handig... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Wel irritant die nieuwe MicroUSB.

Lader bestelt op een webshop. Blijkt deze maar 650mAh te zijn terwijl de meegeleverde lader van HTC 1A is. Met de bestelde lader van 650 mAh laadt hij niet echt hard op. Lampje van laden gaat wel branden maar hij laadt echt suuuuper langzaam om. Kan dit nog kwaad voor de batterij?

Iemand al goedkope MicroUSB laders gevonden die wel 1A leveren? http://tweakers.net/price...cTiZKAIUCY51TczT8lK17AWAA levert niet echt veel soeps op. Kan ook niet zien hoeveel mAh/A deze zijn.

Op ebay zit je ook al gauw over de twintig euro met verzendkosten er bij en dan nog eerst uitzoeken of ze wel 1A zijn.

Tips welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 16:53
Heeft iemand zijn Desire al gebruikt om via bluetooth audio af te spelen? Ik vind de kwaliteit erg tegenvallen, ik hoor een duidelijke hoogfrequente ruis die ik via mijn hoofdtelefoon niet hoor. Aan de set ligt het niet: receiver Yamaha DSP-Z7, YBA-10 (bluetooth ontvanger) en main speakers Infinity Kappa 9.2i. Ik weet ook wel dat ik niet teveel van een telefoon moet verwachten maar met mijn vorige toestel (SE Xperia X1) kon ik de kwaliteitsinstelingen van bluetooth nog verbeteren wat een acceptabel geluid gaf. Ik kan deze instellingen in Android nergens vinden.

Iemand tips? Misschien een andere player installeren? Alles is zeer gewaardeerd!!

Verder een pracht toestel, zeker vergeleken met het drama dat X1 heette!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:14

TTZ

Ik wil mijn Desire in de auto opladen, is dit ding daar geschikt voor? Aansluiten is geen probleem maar het gaat mij erom dat ik de telefoon niet beschadig met teveel volts etc.

http://www.allesvoormijnt..._info.php?products_id=379

Het is namelijk nogal een prijsverschil met de "all-in-one" laders incl usb kabel, maar die heb ik zelf ook nog wel liggen:

http://www.pdashop.nl/pro...t-autolader-microusb.html

[ Voor 30% gewijzigd door TTZ op 19-04-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MX-Arjen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06 16:56
Vandaag abonnement bij hi afgesloten, desire meteen meegekregen!

Wat werkt het lekker abnormaal, vergeleken met mijn Xperia is dit de hemel!
Kan mezelf wel voor de kop slaan dat ik WM gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
Geen matches
ReCreator schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:33:
[...]

Werkt het meedraaien wel bij berichten of de gallery? Anders zou je accelerometer misschien niet goed werken. Probeer hem anders licht te schudden als je hem zijwaarts houdt.
Het was een instelling die uit stond. Weet niet wat het is, maar het lijkt wel of iets steeds instellingen veranderd. En ik ben niet dronken geweest dus zelf doe ik het niet.

Zijn er applicaties die standaard instellingen kunnen aanpassen? Want ik heb nergens aangezeten na de reset zaterdag en dit is de 2de instelling al die aangepast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TTZ schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:53:
Ik wil mijn Desire in de auto opladen, is dit ding daar geschikt voor? Aansluiten is geen probleem maar het gaat mij erom dat ik de telefoon niet beschadig met teveel volts etc.

http://www.allesvoormijnt..._info.php?products_id=379

Het is namelijk nogal een prijsverschil met de "all-in-one" laders incl usb kabel, maar die heb ik zelf ook nog wel liggen:

http://www.pdashop.nl/pro...t-autolader-microusb.html
Zolang hij maar 1A levert.

Anders loopt je toestel sneller leeg dan dat hij wordt opgeladen. Dit heb ik dus met mijn autolader als ik Google Nav gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ik gebruik een oplader van een blackberry om de desire bij te laden, en dat werkt prima.
die levert 700mA.
in de auto heb ik zo'n Belkin picolader (ivm. het klepje van de asbak)
Afbeeldingslocatie: http://www.belkin.com/images/product/F8Z445ea/STD1_F8Z445ea.jpg

nergens te vinden wat het ding aan stroom kan leveren....

maar goed, een usb poort van een pc kan ook geen 1A leveren... dus als de oplader wat minder stroom kan leveren dan de 1A van HTC zelf dan kan dat geen kwaad lijkt me.
hij zal er alleen ietsje langer over doen...

[ Voor 25% gewijzigd door Shanquish op 19-04-2010 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ
  • Laatst online: 15-09 20:14

TTZ

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:58:
[...]

Zolang hij maar 1A levert.

Anders loopt je toestel sneller leeg dan dat hij wordt opgeladen. Dit heb ik dus met mijn autolader als ik Google Nav gebruik.
"Uitgang 5V, max 1000mAh" is geschikt dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Geen matches
Odiebla schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:20:
[...]

Dude, ik zie het probleem niet. Learn to live with it of verkoop je telefoon. Ik ga hier niet eens nog meer tijd aan verspillen.
Dat jij het probleem niet ziet, wil niet zeggen dat het er niet is. Je kan ook iets fatsoenlijker reageren in plaats van me twee keer af te zeiken. Vooral omdat ik bepaald niet de enige ben die dit probleem is tegengekomen. Ik heb niet speciaal om jou tijd gevraagd, misschien dat anderen iets geduldiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:43:
[...]
Ik weet dat ze al 100x voorbij zijn gekomen, Maar ik ga geen 300 pagina's doorspitten.
Ga eens snel zoeken met de zoekfunctie, kssst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Laatst online: 17-09 22:27
Geen matches
Denken jullie dat het beste is om apps en games op de microSD te installen of op de telefoon zelf?

En als ik ze op de microSD zet, kan ik ze later dan nog eventueel overzetten naar een ander microSD stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:39:
Lader bestelt op een webshop. Blijkt deze maar 650mAh te zijn terwijl de meegeleverde lader van HTC 1A is. Met de bestelde lader van 650 mAh laadt hij niet echt hard op. Lampje van laden gaat wel branden maar hij laadt echt suuuuper langzaam om. Kan dit nog kwaad voor de batterij?

Iemand al goedkope MicroUSB laders gevonden die wel 1A leveren?
Veel USB poorten leveren ook maar 500mAh, het laden schiet dan niet echt op. Kan afaik geen kwaad, tis alleen irritant.

Ik heb een goedkoop setje van de mediamarkt/saturn, een voor in de auto en een voor thuis. Witte dingetjes die bij de kassa gingen, leveren allebei 1000 mAh en het setje kostte volgens mij 15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Geen matches
wph schreef op maandag 19 april 2010 @ 18:27:
[...]
Dat jij het probleem niet ziet, wil niet zeggen dat het er niet is. Je kan ook iets fatsoenlijker reageren in plaats van me twee keer af te zeiken. Vooral omdat ik bepaald niet de enige ben die dit probleem is tegengekomen. Ik heb niet speciaal om jou tijd gevraagd, misschien dat anderen iets geduldiger zijn.
Dat jij wel een probleem hebt wil niet zeggen dat de telefoon en/of software per definitie zuigt. Misschien ligt het wel aan jou. Ik bedoel: komop, strepen op je scherm van je *TOUCH*screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Desirenu bijna anderhalve week in bezit en ben er nog steeds ontzettend blij mee, heb echter alleen een klein probleempje: Ik kan mijn telefoon niet uitzetten! Als ik hem probeer uit te schakelen blijft hij een kwartier hangen op het scherm met "uitschakelen". Iemand meer die iets vergrlijkbaars heeft of een oplossing? Moet nu telkens de batterij ff lichten en dat kan ook nooit goed zijn denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Niemand die weet of de weerkaatsing van de zon zou helpen met een screenprotector?
Ohja, bijna vergeten sindskort kan ik niet meer in de menu "toepassingen beheren". Er komt een melding: "De toepassing Instellingen (proces com.android.settings) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw." Maar ik kan blijven opniew proberen...

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 18:54:
Ik heb mijn Desirenu bijna anderhalve week in bezit en ben er nog steeds ontzettend blij mee, heb echter alleen een klein probleempje: Ik kan mijn telefoon niet uitzetten! Als ik hem probeer uit te schakelen blijft hij een kwartier hangen op het scherm met "uitschakelen". Iemand meer die iets vergrlijkbaars heeft of een oplossing? Moet nu telkens de batterij ff lichten en dat kan ook nooit goed zijn denk ik zo.
Blijkt normaal te zijn. Afhankelijk van hoelang het toestel aan staat, hoe langer het duurt voordat het toestel doet om uit te gaan. Berichten in dit topic geven aan dat mensen zelfs wel eens een half uur konden wachten voordat hun desire uit ging!

Gewoon even de tijd gunnen om af te sluiten.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
shameete schreef op maandag 19 april 2010 @ 18:10:
ik gebruik een oplader van een blackberry om de desire bij te laden, en dat werkt prima.
die levert 700mA.
in de auto heb ik zo'n Belkin picolader (ivm. het klepje van de asbak)
[afbeelding]

nergens te vinden wat het ding aan stroom kan leveren....

maar goed, een usb poort van een pc kan ook geen 1A leveren... dus als de oplader wat minder stroom kan leveren dan de 1A van HTC zelf dan kan dat geen kwaad lijkt me.
hij zal er alleen ietsje langer over doen...
Hij lijkt op de mijne: pdashop.nl/product/91495/91189/4302/category-4214-smartphones-pda-s/veripart-pico-autolader-laadkabels.html
Die had pdashop mij bij de verkoop erbij aanbevolen. Wat een onding. Hij trekt het niet. Na 2 uur navigeren zit ik met 6% minder accu te koekeloeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 21:57
Geen matches
kenkreutzer schreef op maandag 19 april 2010 @ 18:40:
Denken jullie dat het beste is om apps en games op de microSD te installen of op de telefoon zelf?

En als ik ze op de microSD zet, kan ik ze later dan nog eventueel overzetten naar een ander microSD stick?
Je weet dat je apps op dit moment officieel niet op je sd-kaart kunt zetten? :P (Schijnt wel te kunnen, maar volgens mij alleen met root-toegang, iig niet out-of-the-box)
Odiebla schreef op maandag 19 april 2010 @ 18:44:
[...]

Dat jij wel een probleem hebt wil niet zeggen dat de telefoon en/of software per definitie zuigt. Misschien ligt het wel aan jou. Ik bedoel: komop, strepen op je scherm van je *TOUCH*screen.
Dat zegt hij ook helemaal niet :/

[ Voor 26% gewijzigd door Joost op 19-04-2010 19:24 ]

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Geen matches
Odiebla schreef op maandag 19 april 2010 @ 18:44:
[...]

Lees eens terug.... ik heb geen woord over strepen gezegd, dat was iemand anders. En hoezo ligt het aan mij? Kan ik er aan doen dat die telefoon aan gaat? Dit is de derde keer dat je me in de zeik neemt. Zoals eerder gemeld, iets fatsoenlijker mag ook wel. Tot het, zoals ik het ervaar, "probleem" probleem is opgelost, leef ik wel met het invoeren van een patroon. Maar als antwoorden als die van jou de norm worden, zal het niet heel lang duren of ik kom hier niet meer }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Grappig dat roze toch zoveel agressie kan opwekken ;)

Na ruim eem week Desire is er maar een ding wat mij dwars zit: verbindingssnelheid. Thuis op wifi flits de Desire scherm na scherm door. Komt het buiten de bewoonde stek, merk je goed hoe belabberd gprs/3g eigenlijk afsteekt ten opzichte van de mogelijkheden van huidige smartphones.

Als Wimax of 4g niet op gang komt in Nederland, heb ik over 2 jaar geen reden om de Desire in te wisselen voor iets anders. De draadloze verbinding begint de showstopper te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOK
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-12-2021

JOK

Geen matches
TTZ schreef op maandag 19 april 2010 @ 18:11:
[...]
"Uitgang 5V, max 1000mAh" is geschikt dus?
Prima zelfs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Geen matches
wph schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:30:
[...]

Lees eens terug.... ik heb geen woord over strepen gezegd, dat was iemand anders. En hoezo ligt het aan mij? Kan ik er aan doen dat die telefoon aan gaat? Dit is de derde keer dat je me in de zeik neemt. Zoals eerder gemeld, iets fatsoenlijker mag ook wel. Tot het, zoals ik het ervaar, "probleem" probleem is opgelost, leef ik wel met het invoeren van een patroon. Maar als antwoorden als die van jou de norm worden, zal het niet heel lang duren of ik kom hier niet meer }:|
Wellicht een idee om een dik hoesje om je toestel heen te doen? Dan werkt gelijk het touchscreen niet meer op je vingers omdat de elektronen van je vinger niet door het hoesje kunnen komen. Tevens wordt het dan lastiger om die menu knop in te drukken ;)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Wat is eigenlijk de mappen structuur van het SD kaartje als je hem uit de desire haalt? dan kan ik alvast mijn kaartje 'preppen' voor morgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regelneef
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 12:20
Geen matches
benchMarc schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:09:
[...]

Hij lijkt op de mijne: pdashop.nl/product/91495/91189/4302/category-4214-smartphones-pda-s/veripart-pico-autolader-laadkabels.html
Die had pdashop mij bij de verkoop erbij aanbevolen. Wat een onding. Hij trekt het niet. Na 2 uur navigeren zit ik met 6% minder accu te koekeloeren...
Dat is echt niet goed.... wat is de laadstroom van die lader?? Want ik kan er niets over vinden bij PDAshop.
Ik zou er zeker melding van maken, want iedere lader zou op z'n sloffen het verbruik van de GPS + software aan moeten kunnen.

This message was made with 100% recycled electrons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Wekkel schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:42:

Na ruim eem week Desire is er maar een ding wat mij dwars zit: verbindingssnelheid. Thuis op wifi flits de Desire scherm na scherm door. Komt het buiten de bewoonde stek, merk je goed hoe belabberd gprs/3g eigenlijk afsteekt ten opzichte van de mogelijkheden van huidige smartphones.

Als Wimax of 4g niet op gang komt in Nederland, heb ik over 2 jaar geen reden om de Desire in te wisselen voor iets anders. De draadloze verbinding begint de showstopper te worden.
Wat voor provider? (T-Mobile?)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: desire, data
Icyzer schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:49:
Wat is eigenlijk de mappen structuur van het SD kaartje als je hem uit de desire haalt? dan kan ik alvast mijn kaartje 'preppen' voor morgen :P
Valt weinig aan te 'preppen'. Vraag me af wat er te preppen zou kunnen zijn. Zou het nieuwe kaartje wel even formatten ,fat32. De inhoud van het meegeleverd sd-kaartje kan je kopieëren naar je nieuwe kaartje. Heb dat zelf gedaan voor ik het toestel voor de eerste keer opstartte. HTC-sync en de manual kan je op je pc opslaan, is niet nodig op je sd-kaartje.

Prepze.. :)
kenkreutzer schreef op maandag 19 april 2010 @ 18:40:

Apps worden op het toestel geínstalleerd en niet op je sd-kaart, die keuze is er nog niet en zal er voorlopig nog niet komen. Ze zijn wel bezig om gelijk WinMo wel die mogelijkheid te creëren. Wel wordt bij sommige apps de data op het sd-kaartje geplaatst.

Als later devs het toestel weten te rooten en apps2sd implementeren, dan is dat probleem ook voor het overgrote deel verholpen. Voorlopig is men daar druk mee bezig.

De installatie bestanden [apk's] kan je wel op je sd-kaartjhe krijgen middels i.e. een applicatie zoals Appmonster.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annebaabjan
  • Laatst online: 31-12-2024
Geen matches
Ik merk dat de batterij het steeds langer kan volhouden. Heb m nu al zo'n 5 uur na opladen aan staan (WiFi constant aan, mail om de 15 min, twitter sync, de zwarte achtergrond en wat smsen/internetten) en er is nog maar een 10 procent van de batterij af. Dit is de 4e keer opladen geweest.

Maar wat ik me afvroeg:

Een WiFi verbinding neemt minder van je batterij itt een gprs/gps/hdspa/3g verbinding (kan thuis max een G halen..) of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zoals meerderen hebben heb ik ook een probleem met het ontvangen van smsjes, ik krijg de trilfunctie absoluut niet aan de praat. Handcent sms staat erop, trilfunctie staat op aan. Bij de gewone standaard berichten functie van htc staat de trilfunctie aan. Het geluidsprofiel staat op trillen, Trilstand telefoon is aangevinkt. Belvolume staat op trillen. Wie weet waar het probleem ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
GWX schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:22:
[...]

Je weet dat je apps op dit moment officieel niet op je sd-kaart kunt zetten? :P (Schijnt wel te kunnen, maar volgens mij alleen met root-toegang, iig niet out-of-the-box)
Maar de TomTom applicatie die ik nu op mijn n82 gebruik is bijna 1 gig, dat past toch nooit op de Desire zelf? Of kan je enkel navigatiesystem erop zetten die de mappen via internet binnen haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Wekkel schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:42:
Welk netwerk zit je op? Mijn 3G (Vodafone) gaat best rap, behalve thuis, ik zit op de edge van drie cellen en heb alleen GPRS dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Geen matches
T-Mobile web 'n walk plus, maar je raakt ook verwend met wifi op de bank thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: desire, data
kenkreutzer schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:38:
[...]

Maar de TomTom applicatie die ik nu op mijn n82 gebruik is bijna 1 gig, dat past toch nooit op de Desire zelf? Of kan je enkel navigatiesystem erop zetten die de mappen via internet binnen haalt?
TomTom gaat sowieso niet lukken want die is er nog niet voor android.. 8)

Maar ....Verwijderd in "HTC Desire - Deel 3"

Het proggie gaat op je toestel en data bij sommige applicaties [waaronder de data van nav-software] op je sd-kaart. Ergo de applicatie op je telefoon en de mappen op je sd-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Wekkel schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:56:
Tja..T-mobile plus max 1mbps en Vodafone max 3.6 mbps. Extreme labtest meet je snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:58

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:37:
Zoals meerderen hebben heb ik ook een probleem met het ontvangen van smsjes, ik krijg de trilfunctie absoluut niet aan de praat. Handcent sms staat erop, trilfunctie staat op aan. Bij de gewone standaard berichten functie van htc staat de trilfunctie aan. Het geluidsprofiel staat op trillen, Trilstand telefoon is aangevinkt. Belvolume staat op trillen. Wie weet waar het probleem ligt?
Voel je wel de haptic feedback als je typt? Misschien is het tril mechanisme kapot.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
zonoskar schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:15:
[...]

Voel je wel de haptic feedback als je typt? Misschien is het tril mechanisme kapot.
Ja dat voel ik wel. Heb van alles geprobeerd, maar weet absoluut de oplossing niet. Wie o wie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Chaos
  • Laatst online: 15-09 14:59
Leuk nu over die trilfunctie, ik heb op mijn Desire de trilfunctie uitgezet, dus niet trillen bij tobo gebruik, en toch trilt mijn teleoon als ik iets typ. Ik krijg het echt niet uit. Telefoon staat ook al op normaal ipv stil ingesteld dus dat zou het probleem niet mogen zijn.

Meer mensen die de trilfuncite niet uit krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Geen matches
Wekkel schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:56:
T-Mobile zuigt gewoon big time. Stap over naar een echte operator : Vodafone of KPN. Een aantal mensen om me heen hebben TMO en die huilen al maaaaaanden over de beroerde dekking en snelheid. En ja ik WEET dat er ook tevreden klanten zijn, je hoeft niet te roepen "ik heb nergens last van"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Geen matches
Cpt.Chaos schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:21:
Was me nog niet opgevallen, maar inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:36
Geen matches
Odiebla schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:41:
[...]

T-Mobile zuigt gewoon big time. Stap over naar een echte operator : Vodafone of KPN. Een aantal mensen om me heen hebben TMO en die huilen al maaaaaanden over de beroerde dekking en snelheid. En ja ik WEET dat er ook tevreden klanten zijn, je hoeft niet te roepen "ik heb nergens last van"...
Sorry dat ik het zeg maar je maakt hier eerst een claim dat T-mobile erg slecht is maar daarna zeg je dat je ook weet dat er tevreden klanten zijn. Je argument is erg tegenstrijdig.

Ik denk dat het met t-mobile erg veel uitmaakt waar je je vooral bevindt. Ik bevindt me dus vooral in Delft en Rotterdam of enig andere stad in de randstad. Heb vrij weinig problemen. Zodra ik in Wageningen-Hoog ben is mijn bereik inderdaad wel een stukje slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 20:11
Cpt.Chaos schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:21:
Leuk nu over die trilfunctie, ik heb op mijn Desire de trilfunctie uitgezet, dus niet trillen bij tobo gebruik, en toch trilt mijn teleoon als ik iets typ. Ik krijg het echt niet uit. Telefoon staat ook al op normaal ipv stil ingesteld dus dat zou het probleem niet mogen zijn.

Om het trillen tijdens het typen uit te zetten: Settings --> Touch input --> Tekst input --> "Vibrate when typing" vinkje uit.
Bij mij trilt het toestel overigens nog wel als ik een telefoonnummer intyp, maar dat vind ik juist wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:17:
[...]

Ja dat voel ik wel. Heb van alles geprobeerd, maar weet absoluut de oplossing niet. Wie o wie???
Is een bug. Je kunt de trilstand wel weer aankrijgen door dit in een andere app weer aan te zetten zoals bijvoorbeeld Settings Profiles. Enigste nadeel is dat Settings Profiles centjes kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mogwai82
Geen matches
Dit is een heerlijk hoesje.

Lekker in het zwembad op tweakers...

Afbeeldingslocatie: http://www.aquapac.net/usstore/images/2009/expanded/104_0805_iphone_front_amend.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Geen matches
benchMarc schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:09:
[...]

die's duur :o ..om precies te zijn heb ik deze: http://www.bigdennis.com/...-p-14852.html?language=nl

en geen enkel probleem, ik ging weg met een accu op +/- 70 procent en na een uurtje was ik op de plaats van bestemming en zat de accu tot 99% vol, en tijdens de rit stond Sygic aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
  • Laatst online: 09-10-2022
Geen matches
zojuist iets raar meegemaakt,
ik krijg een sms toe.
hij bleef gewoon op laden staan, na een tijdje komt erop dat het smsprogram gecrasht is.
ik herstart toestel, nu zijn dus al men smsjes van het toestel.
met geen mogelijkheid terug te vinden.
men eerste crash wss dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:03
Geen matches
annebaabjan schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:24:
Ik merk dat de batterij het steeds langer kan volhouden. Heb m nu al zo'n 5 uur na opladen aan staan (WiFi constant aan, mail om de 15 min, twitter sync, de zwarte achtergrond en wat smsen/internetten) en er is nog maar een 10 procent van de batterij af. Dit is de 4e keer opladen geweest.

Maar wat ik me afvroeg:

Een WiFi verbinding neemt minder van je batterij itt een gprs/gps/hdspa/3g verbinding (kan thuis max een G halen..) of zie ik dat verkeerd?
Ik gebruik juist nooi wifi. Voor surfen is 3G snel zat (vodafone), daar heb ik geen wifi voor nodig. Bovendien vergeet ik het altijd aan te zetten en dacht ik dat wifi juist meer stroom verbruikt dan 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enige dagen ook trots eigenaar van de Desire. Natuurlijk top toestel, snel, mooi, dingetjes.

Nu is er eigenlijk nog maar 1 ding wat niet weet te werken en dat is het versturen van emails via de Gmail app. Het is me al 2 van de 2 keer gebeurd dat ik een mailtje heb getypt en op verzenden druk, maar dat het mailtje de volgende dag nog steeds bezig is met verzenden.

Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen? En vooral natuurlijk hoe ik het oplos ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mogwai82
Geen matches
Beste mensen,

Ik gebruik nu K9 voor e-mail.
Berichten komen razendsnel binnen.

Nu kan ik me toch niet aan de indruk onttrekken dat dit meer stroom moet vreten.
Er is toch een vrijwel constante verbinding voor nodig.

Iemand die K9 toch op "elke X minuten checken" heeft weten in te stellen.
Of is K9 echt alleen voor push?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Geen matches
Weet iemand hoe de muziek speler werkt?

Ik heb mp3's in de mp3 directory op de sd kaart gezet, per album een losse folder, alleen ik krijg nu in het overzicht waar je in kan scrollen door de albums, maar een gedeelte te zien met album art... maar ik mis een hoop albums die niet in het overzicht staan.

Als ik vervolgens kijk in het album overzicht ( via het menu dat je aan de linker kant kan opvragen ) dan zie ik wel alle albums die ik erop heb gezet inclusief album art. Maar ik zie dus maar een stuk 7 albums in het scroll menu.

Vanmiddag na het uit en aanzetten van de telefoon, en het starten van de muziek app, had ineens wel alle albums in het scroll menu! Na het verwijderen van bplayer en het herstarten komen weer maar een gedeelte in het scroll menu... dus bplayer er weer opgezet en telefoon weer uit en aangezet.... en ik heb weer maar enkele albums erin staan...

Wat doe ik fout waardoor er maar een gedeelte ingelezen wordt? iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mogwai82
Geen matches
de telefoon maakt gebruik van de ID3 tags.
alle mp3's waar niks staat ingesteld worden op een grote hoop gegooid.
misschien is dit de oorzaak van je probleem.

Iets anders:
Mijn Ebuddy lijkt soms automatisch mijn msn-account aan te melden.
Andere mensen met dit probleem?

[ Voor 26% gewijzigd door Mogwai82 op 19-04-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Geen matches
Nee, dat is niet het probleem... want ik zie ze wel gewoon in albums zelf staan, met bijbehorende nummers...
Ik wil ze gewoon in die scroll album art wall zien, er gaat iets anders fout, maar ik kom er dus niet uit wat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeDijk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-04-2024
Geen matches
GrandPuba schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:33:
Nee, dat is niet het probleem... want ik zie ze wel gewoon in albums zelf staan, met bijbehorende nummers...
Ik wil ze gewoon in die scroll album art wall zien, er gaat iets anders fout, maar ik kom er dus niet uit wat het is...
Weet je dat heel zeker? Wel even de tags gecheckt met bijvoorbeeld Tagscanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Odiebla schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:41:
T-Mobile zuigt gewoon big time.
Ik heb wel verbinding. De snelheid is ook genoeg om (langzaam) te surfen; het gaat mij meer om de vergelijking met wat het apparaat kan (met Wifi) versus de realiteit van 'connectiviteit' als je op straat loopt. Dan blijft de Desire ernstig achter op de capaciteiten vanwege die lagere verbindingssnelheid.

Ofwel, heeft het zin 2,5 Ghz quad core Snapdragon's te ontwikkelen voor telefoons als het netwerk 3G blijft (afgezien van spelletjes)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

alvast een leuke tweak voor een niet-geroot toestel:

http://www.androidworld.n...-tekst-op-desire-geen-nl/

voice is alleen nog maar engels, maar de textvoorspelling bij het typen is wel gewoon op nederlands te zetten, en zelfs je al gevulde user dictionary blijft behouden :)

verder nog meer leuke kleine tweaks als:
-swype down to hide keyboard
-swipe up to capitalize
-swipe right to left to delete word
-swipe left to right to activate voice to txt

custom smileys heb k nog niet aan de gang gekregen bij mij...

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:57:
[...]

Het proggie gaat op je toestel en data bij sommige applicaties [waaronder de data van nav-software] op je sd-kaart. Ergo de applicatie op je telefoon en de mappen op je sd-kaart.
Hmm, hieruit kan ik dus concluderen dat de er date op de sd-kaart en het toestel worden opgeslagen? Het is dus niet echt verstandig om nu met een 8gb kaart te werk te gaan en evt. over paar maanden evt een 16gb/32gb kaart te kopen en mijn oude te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Mogwai82 schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:16:
Iemand die K9 toch op "elke X minuten checken" heeft weten in te stellen.
Of is K9 echt alleen voor push?
In principe gebruikt pushmail minder stroom dan periodiek ophalen. Bij pushmail hoeft de telefoon enkel de verbinding open te houden en geen data te versturen. De server verstuurd de data bij pushmail naar de telefoon en bij periodiek ophalen moet de telefoon zelf controleren (dus data verzenden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastiaanN schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:45:
[...]

In principe gebruikt pushmail minder stroom dan periodiek ophalen. Bij pushmail hoeft de telefoon enkel de verbinding open te houden en geen data te versturen. De server verstuurd de data bij pushmail naar de telefoon en bij periodiek ophalen moet de telefoon zelf controleren (dus data verzenden)
Verbinding open houden lijkt me toch ook redelijk wat stroom te vreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Geen matches
Meerdere mensen die last hebben van het aanpassen van het weer? Als ik hem "update" verandert de temp + afbeelding. Ik zet hem dan op standby. Als ik terugkom uit standby staat het weer op het oude niveau.. Hij staat bij mij nu nog steeds op zonnig, terwijl als ik hem update er "helder" staat. Het is nu ook absoluut niet zonnig by the way :P

[ Voor 25% gewijzigd door cv8x op 19-04-2010 22:55 ]

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ondersteunt Desire, Micro SD Card HC6 ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:52:
[...]

Verbinding open houden lijkt me toch ook redelijk wat stroom te vreten.
Nouja. Het ligt er wel een beetje aan met hoe vaak periodiek controleren je het vergelijkt. Het verbruikt zeker minder stroom dan dat wanneer je elke 15 minuten controleert op mail.

Pagina: 1 ... 5 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen, winkels, abonnementen en al het andere wat niet met de telefoon zelf te maken heeft worden verwijderd.

Voor accessoires mag er in dit topic gepost worden.