Is Prevx 3.0 malware?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Hai

Waar zal ik beginnen...
Ik heb reeds hier een topic lopen dat enigszins gerelateerd is: 8800 GTX bij full load aan 100°C + case open + afgestoft!

Korte situatiebeschrijving-
- Pc crasht terwijl ik game, na anderhalf uur fzo.
- reeds drivers getest, fans uitgestoft.
- kaart binnengebracht met de veronderstelling dat het een heat issue is. zie vooral vermeld topic.
- winkel test zelf de kaart en merkt geen problemen
- deze avond begonnen met zelf mogelijke oorzaken te zoekn
- uiteindelijk de Reliability Monitor in windows 7 eens bekeken
- daar teruggegaan in de tijd
- patroon ontdekt
- de unexpected shutdowns gebeuren sinds de dag dat:
1) sinds een unsuccessful driver installation
en
2) sinds Au_.exe stopped working

- opgezocht wat au_.exe kon zijn
- leek malware achtig iets
- kwam uit op deze site: http://www.prevx.com/file...727727277-X1/AU_.EXE.html
- ik kende dit programma vn vroeger en dacht dus dat dit gereputeerd was?
- geinstalleerd, en daarna een scan, resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/4646/prevxresult.th.jpg
- dacht: false positive. tijd vr 2de scan:
Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/3379/prevxresult2.th.jpg
- WTF... legitimate windows onderdelen staan als malware aangeduid!

Dus wat denken jullie?
Want ik krijg het hier stilaan op men heupen :(

(screens reliability monitor volgen andere keer)

[ Voor 5% gewijzigd door Asgaro op 16-04-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 12:41

Roytoch

Nietes

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Met <alt>+<printscreen> krijg je een screenshot van alleen je aktieve venster ipv je hele desktop.

Scheelt ons de (overigens fraaie) papegaaien / ara's en die melding in rood onder de images :
Deze afbeelding is 1680 * 1050 pixels groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt.
Kijk in de faq als je niet weet hoe dit moet.

;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ligt het nou aan mij of is het niet handiger om even een andere hd te pakken (of je huidige) en de boel even opnieuw te installeren. ¿

ivm je vastlopes aangezien je dit topic koppelt aan het vorige waar je het over vastlopers had.

[ Voor 30% gewijzigd door kaasaanfiets op 16-04-2010 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Prevx is een legitieme scanner, although hoe is die op je systeem gekomen ? Als je dit zelf gedownload hebt is het niet erg als het plotseling is verschenen is het wel raar.

Prevx kan gratis alleen detecteren en niet verwijderen (en detecteerd vrij goed).
Zoals ik nu kijk naar de site van prevx kan je beter koekoek2003nl zijn advies volgen en herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Ok, het probleem met de te grote thumbnails is verholpen ;)

Ja, Prevx heb ik zélf geïnstalleerd, maar is het niet raar dat deze zulke zaken als het Action Center aanduidt als gevaarlijk?
Het zijn dus false positives of wat?

Of zou het net kunnen dat die Au_.exe enkele bestanden geïnfecteerd heeft?

Maar wrsl is het idd het beste om alles opnieuw te installeren, die mogelijkheid laat ik altijd nog open. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 15:49

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Asgaro schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:11:
Ok, het probleem met de te grote thumbnails is verholpen ;)
offtopic:
Ik vind moeten klikken voor een plaatje irritanter dan een rood balkje. }:O

Ik zou inderdaad eens proberen een verse installatie van Windows te doen.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Ghost Dog schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:14:
[...]

offtopic:
Ik vind moeten klikken voor een plaatje irritanter dan een rood balkje. }:O

Ik zou inderdaad eens proberen een verse installatie van Windows te doen.
Jah, bij imageshack kan je kiezen voor een "thumbnail link" maar ik merk er ook niet veel van. :>
Ik ga vanaf nu photobucket gebruiken.

Morgen heb ik de kaart terug.

Om wat overzicht te behouden ga ik nu terug in het ander topic verder lol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
LuckY schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 07:21:
Prevx is een legitieme scanner, although hoe is die op je systeem gekomen ? Als je dit zelf gedownload hebt is het niet erg als het plotseling is verschenen is het wel raar.

Prevx kan gratis alleen detecteren en niet verwijderen (en detecteerd vrij goed).
Zoals ik nu kijk naar de site van prevx kan je beter koekoek2003nl zijn advies volgen en herinstalleren.
Prevx gedraagt zich anders behoorlijk als een stuk malware. Het scant alleen maar, maar je moet betalen om vervelende dingen kwijt te raken. Vervolgens krijg je em nauwelijks meer gedeinstalleerd. Alleen door diep in de services te duiken en via via weggetjes krijg je em met moeite weg. Voor mij nooit weer Prevx.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prevx is absoluut géén malware. Het is een zeer goed anti-malware programma.

Wanneer je twijfelt over een detectie door Prevx kun je dubbelklikken op die detectieregel en dan opent er een pagina met informatie uit de Prevx database over het gedetecteerde bestand.
En dat is echt heel iets anders dan zelf te gaan zoeken op een bestandsnaam en een pagina als deze te bekijken. Daar staat informatie over verschillende bestanden die zijn aangetroffen met de naam au_.exe en daar wordt je natuurlijk niets wijzer van.
Prevx geeft elk uitvoerbaar bestand een unieke PX5 code, deze kun je ook terugvinden in het Prevx log (Tools > Save Scan Results). Heb je die PX5 code gevonden, plak die dan achter deze link: http://info.prevx.com/aboutprogramtext.asp?PX5=

Wanneer je denkt dat iets een false positive is dan kun je dat aangeven op die bewuste Prevx webpagina. Lijkt mij beter om zo'n bestand eerst zelf eens te controleren op bijvoorbeeld www.virustotal.com. Daar zie je het resultaat van ± 40 virusscanners (inclusief Prevx) die het bestand scannen. Wordt het bestand dan alleen maar door Prevx gedetecteerd en niet door die andere virusscanners dan mag je er wel vanuit gaan dat het om een false positive van Prevx gaat. Wordt het bestand door meerdere scanners gedetecteerd dan zal het bijna zeker malware zijn. Wil je de mening van anderen horen, kopieer dan de link die na het scannen in de adresbalk staat en post die link hier.

Voor vragen over Prevx kun je altijd terecht op het officiële Prevx forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 02:16:
[...]

Prevx gedraagt zich anders behoorlijk als een stuk malware. Het scant alleen maar, maar je moet betalen om vervelende dingen kwijt te raken. Vervolgens krijg je em nauwelijks meer gedeinstalleerd. Alleen door diep in de services te duiken en via via weggetjes krijg je em met moeite weg. Voor mij nooit weer Prevx.
Wanneer je problemen hebt met het verwijderen van Prevx, kijk dan even op de Prevx Support pagina en gebruik de Removal Tool die daar te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 10:45:
[...]

Wanneer je problemen hebt met het verwijderen van Prevx, kijk dan even op de Prevx Support pagina en gebruik de Removal Tool die daar te vinden is.
Het is best vreemd dat je voor een "goedaardig" programma een aparte removal tool nodig bent.

Ik blijf het een twijfelgeval vinden.

Voor anti-spyware houdt ik me wel bij Super Anti Spyware en Spyware Terminator. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Snowwie schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 14:57:
[...]

Het is best vreemd dat je voor een "goedaardig" programma een aparte removal tool nodig bent.

Ik blijf het een twijfelgeval vinden.

Voor anti-spyware houdt ik me wel bij Super Anti Spyware en Spyware Terminator. :)
Mwah, het is net als MBAM, wil je active defense.. dan moet je betalen :)
Bij Symantec moet je ook removaltools toepassen, prevx is super in het detecteren van malware :)
Echter... ik koop het niet.. als ik malware heb reinstall ik. Ik heb zelf ook nog nooit problemen gehad met prevx uninstallen...

Maar wat ik bedoel te zeggen, elke AV en non AV hebben removal tools.
Soms gaat een deinstallatie niet zoals het hoort :)
Pagina: 1