Hey,
ik zit met het volgende probleem:
Sinds een anderhalve week terug ben ik Battlefield BC2 beginnen spelen.
Echter: om het anderhalf uur ongeveer loopt mijn computer vast. Geen gewone crash to desktop dus.
Gisteren begon het scherm tijdens het gamen ook nog eens een minuutje te flikkeren, waarna ik terug gewoon kon voortgamen.
Ik veronderstelde dat het dus een heat issue is?
Eerst dacht ik dat het aan die nvidia drivers v197.13 zou liggen, aangezien er voorheen drivers waren die fan speed issues hadden.
Maar nu heb ik er v197.25 opgezet, en nog blijft het probleem!
Vervolgens dus case eens opengemaakt, overal met de stofzuiger (natuurlijk zachthandig) eens geweest... maar nóg blijft het probleem er!
Ik testte de temps met MSI Afterburner, en de stress-tests deed ik nu niet met BF BC2 maar wel met het programma MSI Kombustor.
Dus ter opsomming
- case is een P180P182, zou toch een goede case moeten zijn?
- de fans (1 vanachter en 1 bovenaan) heb ik op full speed gezet
- de case is open.
- graka genoeg uitgestoft.
- de fan van de graka werkt.
> idle is hij nu 63°C. Zou nog goed te keuren zijn.
> stressed (met MSI Kombustor): temp schieten in lineaire trend naar een max. van 103°C!
Iemand ideeën?
Of is er iets in de kaart kapot? Zou ik wel raar vinden want heb voorheen geen problemen ondervonden.
Kan mss wel zijn dat dit áltijd al zo geweest is, alleen merk ik het pas bij een game als BF BC2?
EDITS:
hier een screen. Ook dus nu met GPU-Z getest.

- idd, zijkant v/d case dus open.
- ja, de heatsink wordt wel degelijk heet.
- nja, een custom cooler. Wordt die er dan gewoon onderaan aangehangen?
Ik heb mijn pc door de winkel laten assembleren, zelfs ben ik daar nog niet zo handig in.
- ook toestanden met koelpasta wil ik dus vermijden
En de garantie zal idd al vervallen zijn.
- ja, de cooler hangt stevig vast. Dat lijkt mij het probleem niet.
VRAAG:
Ik ga zien of ik kan leven met die crashes af en toe. Als ik er mij niet teveel aan erger, zou het dan niet geven om te blijven gamen met deze graka? Ook al wordt ze 100°C while gaming
Als ik echt niet anders kan, wordt het dus een nieuwe kopen?
Zal wrsl dan een amd/ati worden. De nieuwste generatie van nvidia was ondermaats zkr?
edit: Wow, die HD 5850 is sweeet!
ik zit met het volgende probleem:
Sinds een anderhalve week terug ben ik Battlefield BC2 beginnen spelen.
Echter: om het anderhalf uur ongeveer loopt mijn computer vast. Geen gewone crash to desktop dus.
Gisteren begon het scherm tijdens het gamen ook nog eens een minuutje te flikkeren, waarna ik terug gewoon kon voortgamen.
Ik veronderstelde dat het dus een heat issue is?
Eerst dacht ik dat het aan die nvidia drivers v197.13 zou liggen, aangezien er voorheen drivers waren die fan speed issues hadden.
Maar nu heb ik er v197.25 opgezet, en nog blijft het probleem!
Vervolgens dus case eens opengemaakt, overal met de stofzuiger (natuurlijk zachthandig) eens geweest... maar nóg blijft het probleem er!
Ik testte de temps met MSI Afterburner, en de stress-tests deed ik nu niet met BF BC2 maar wel met het programma MSI Kombustor.
Dus ter opsomming
- case is een P180P182, zou toch een goede case moeten zijn?
- de fans (1 vanachter en 1 bovenaan) heb ik op full speed gezet
- de case is open.
- graka genoeg uitgestoft.
- de fan van de graka werkt.
> idle is hij nu 63°C. Zou nog goed te keuren zijn.
> stressed (met MSI Kombustor): temp schieten in lineaire trend naar een max. van 103°C!
Iemand ideeën?
Of is er iets in de kaart kapot? Zou ik wel raar vinden want heb voorheen geen problemen ondervonden.
Kan mss wel zijn dat dit áltijd al zo geweest is, alleen merk ik het pas bij een game als BF BC2?
EDITS:
hier een screen. Ook dus nu met GPU-Z getest.

- idd, zijkant v/d case dus open.
- ja, de heatsink wordt wel degelijk heet.
- nja, een custom cooler. Wordt die er dan gewoon onderaan aangehangen?
Ik heb mijn pc door de winkel laten assembleren, zelfs ben ik daar nog niet zo handig in.
- ook toestanden met koelpasta wil ik dus vermijden
En de garantie zal idd al vervallen zijn.
- ja, de cooler hangt stevig vast. Dat lijkt mij het probleem niet.
VRAAG:
Ik ga zien of ik kan leven met die crashes af en toe. Als ik er mij niet teveel aan erger, zou het dan niet geven om te blijven gamen met deze graka? Ook al wordt ze 100°C while gaming
Als ik echt niet anders kan, wordt het dus een nieuwe kopen?
Zal wrsl dan een amd/ati worden. De nieuwste generatie van nvidia was ondermaats zkr?
edit: Wow, die HD 5850 is sweeet!
[ Voor 22% gewijzigd door Asgaro op 07-04-2010 21:55 ]