WD hardeschijf laten vallen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Gister is mijn externe hardeschijf (type Western Digitial, My passport 300gb) van de tafel geknikkerd en als ik hem nu insteek zegt hij dat hij de schijf eerst moet formatteren voordat hij deze kan lezen :S. Als ik hem formatteer verlies ik echter al mijn schoolwerk. Wat moet ik doen? Ik ben een verschrikkelijke dummy als het aankomt op computers ><.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gezien de kans groot is op fysieke schade bij het laten vallen zou ik er zelf niet mee aan de slag gaan (Zeker niet als je zegt weinig verstand te hebben van dit soort dingen).
In dat geval zijn er 2 opties.
1. nieuwe schijf kopen en backup terugzetten.
2. schijf opsturen naar een datarecoverybedrijf (en uiteraard een nieuwe schijf kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opsturen naar een recoverybedrijf vind ik een beetje te prijzig. Zijn er ook computerwinkels die tegen betaling softwarematig kunnen kijken of er nog iets te redden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:03

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 12:22:
Opsturen naar een recoverybedrijf vind ik een beetje te prijzig. Zijn er ook computerwinkels die tegen betaling softwarematig kunnen kijken of er nog iets te redden is?
Tuurlijk (kijk hier maar), maar dat kan je zelf ook wel verzinnen

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 12:22:
Ga er maar vanuit van niet, het is tijdsintensief dus sowieso duur en je moet wel weten wat je doet. Daarbij zeg je dat je de schijf hebt laten vallen, dus bijna zeker fysieke schade. Dan kun je softwarematig van alles proberen, maar als het ding fysiek stuk is dan kun je met software niets beginnen.

In dat geval kun je het beste gewoon een nieuwe disk kopen en een eventuele backup terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:24:
Hoi,

Gister is mijn externe hardeschijf (type Western Digitial, My passport 300gb) van de tafel geknikkerd en als ik hem nu insteek zegt hij dat hij de schijf eerst moet formatteren voordat hij deze kan lezen :S. Als ik hem formatteer verlies ik echter al mijn schoolwerk. Wat moet ik doen? Ik ben een verschrikkelijke dummy als het aankomt op computers ><.
Je kan ook je schijf uit de behuizing halen en direct aansluiten op je pc. Wellicht is er alleen iets stuk in de behuizing (electronica) en is de schijf nog gewoon goed.

Een wat duurdere oplossing: Kijk of de printplaat van de schijf is beschadigd is. Als deze kapot is dan kan je een identieke schijf kopen en de printplaten switchen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Pagina: 1