Ik heb KPN internet plus bellen abonnement met Thomson TG787v Experia box. Ik wil telefoon abonnement opzeggen. Deze box zal met PS3 niet goed werken en ik gebruik de telefoon bijna nooit. Als ik alleen maar KPN internet extra abonnement neemt wat moet ik dan aanschaffen om mijn eigen router te kunnen gebruiken. Ik wil eigenlijk Netgear (WNDR3700) aanschaffen en ik heb geen idee wat voor modem moet ik dan gebruiken. Kan iemand misschien een goede advies geven? Alvast bedankt.
Je moet kijken naar een ADSL gateway, deze combineert de modem functie samen met een draadloos toegangspunt en een aantal vaste aansluitingen. Denk bijvoorbeeld aan deze
Instellingen over hoe je dit kastje moet configureren is wel her en der te vinden, was even opzoek naar het KPN topic voor je, maar kan het zo snel niet vinden, je moet de VPI en VCI waardes weten evenals Encapsulatie en DSL modulatie, zodra je dit weet kan je praktisch elk kastje configureren voor alleen internet+draadloos.
Instellingen over hoe je dit kastje moet configureren is wel her en der te vinden, was even opzoek naar het KPN topic voor je, maar kan het zo snel niet vinden, je moet de VPI en VCI waardes weten evenals Encapsulatie en DSL modulatie, zodra je dit weet kan je praktisch elk kastje configureren voor alleen internet+draadloos.
[ Voor 40% gewijzigd door loewie1984 op 13-04-2010 21:22 ]
Bedoel je niet een ADSL modem die bridging kan ?loewie1984 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 21:19:
Je moet kijken naar een ADSL gateway
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Nouja als je al een router hebt, is het nog simpeler, als je er nog een moet aanschaffen zou ik zeggen koop een WLAN Modem Router zoals dat zo mooi in de PW aangegeven staat.DukeBox schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 21:21:
[...]
Bedoel je niet een ADSL modem die bridging kan ?
Maar als je al een draadloze router hebt, kun je daar de router functie van uitschakelen en deze alleen gebruiken als acces point.
maar dat is niet de bedoeling. ik wil mijn eigen router volledig gebruiken en niet als acces point. ik zoek een goedkoop oplossing omdat Netgear als meer dan 100 euro kost.
Ja dan moet je een nieuw modem kopen zonder de WLAN en Router functionaliteit, dan kan je je eigen router gebruiken, en waarom zou je PS3 nu niet werken? Heb je dat al eens onderzocht? en wat heb je überhaupt zelf onderzocht om dit probleem te tackelen?
[ Voor 18% gewijzigd door loewie1984 op 13-04-2010 21:28 ]
ja. ik heb onderzocht. iedereen heeft zelfde probleem en KPN weet de probleem ook. Ze zijn ermee bezig met nieuwe software. wat voor modem kan ik dan aanschaffen dat stabiel is en de qua snelheid geen problemen geeft.
Beste tayram, daar hebben we toch de pw voor? Ik kan wel precies gaan uitzoeken welk kastje je nodig hebt, maar misschien moet je eens bij dezelfde community gaan informeren die claimen dat de experia box niet werkt. Hun hebben het probleem toch ook opgelost of omheen gewerkt?
Als je gewoon een nieuw ADSL modem zou aanschaffen waarmee je poorten fatsoenlijk kunt forwarden want je geeft ook niet aan waar het probleem zit, kom je denk ik al een heel eind. Zou niet weten welke problemen de Experia box nog meer zou geven.
Als je gewoon een nieuw ADSL modem zou aanschaffen waarmee je poorten fatsoenlijk kunt forwarden want je geeft ook niet aan waar het probleem zit, kom je denk ik al een heel eind. Zou niet weten welke problemen de Experia box nog meer zou geven.
Los van het PS3 probleem kan ik begrijpen dat de TS zijn modem/router wil vervangen. Die Experia boxen zitten vaak erg dicht en ik persoonlijk vindt het nare kakdingen. Misschien kan je eens kijken naar een nieuwe internetprovider, vaak krijg je een leuke aanbieding als nieuwe klant (korting op je abonnement) en niet iedere provider levert goedkope rommel bij z'n internetabonnement. Je zou ze eens kunnen opbellen en vragen welke router ze bij hun abonnementen doen.
(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x
zonder te willen flamen naar TS, maar weet TS het verschil tussen een modem en een router wel? (met het oog op wat het doet in je netwerk e.d.)
Als je namelijk een los modem hebt, die doet niet behalve Moduleren en Demoduleren (jaja, MoDem, voel je 'm?) De router in je thuisnetwerk zorgt ervoor dat jij met meerdere apparaten over je modem met de buitenwereld kan babbelen. Als jij geen directe noodzaak hebt om 2 kastjes naast elkaar neer te zetten (én een modem, én een router) dan kun je die twee net zo goed in 1 kastje aanschaffen, dat heet dan een ADSL Gateway. Voordeel is dat je meestal minder stroom verbruikt, je hebt maar 1 kastje enz. Maargoed, dat kan verder ook gewoon smaak zijn.
Een gewoon ADSL modem kost je al snel een paar tientjes, een goede router kost je al snel tegen de E100,-. Gecombineerd in een gateway betaal je meestal minder dan twee losse apparaten
ik ben goed gemutst -> linkje naar de PW http://tweakers.net/price...9/wlan-modem-routers.html
Als je namelijk een los modem hebt, die doet niet behalve Moduleren en Demoduleren (jaja, MoDem, voel je 'm?) De router in je thuisnetwerk zorgt ervoor dat jij met meerdere apparaten over je modem met de buitenwereld kan babbelen. Als jij geen directe noodzaak hebt om 2 kastjes naast elkaar neer te zetten (én een modem, én een router) dan kun je die twee net zo goed in 1 kastje aanschaffen, dat heet dan een ADSL Gateway. Voordeel is dat je meestal minder stroom verbruikt, je hebt maar 1 kastje enz. Maargoed, dat kan verder ook gewoon smaak zijn.
Een gewoon ADSL modem kost je al snel een paar tientjes, een goede router kost je al snel tegen de E100,-. Gecombineerd in een gateway betaal je meestal minder dan twee losse apparaten
ik ben goed gemutst -> linkje naar de PW http://tweakers.net/price...9/wlan-modem-routers.html
[ Voor 6% gewijzigd door nielsl op 14-04-2010 21:40 ]
Goed gemutst ben je zeker, echter je link werkt niet, staat 2 keer http in je url. En daarnaast had ik hem daar ook al op gewezen. Maar er is weinig reactie meer geweest, evenals eigen inzet in mijn ogen.nielsl schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:55:
ik ben goed gemutst -> linkje naar de PW [url]http://http://tweakers.net/pricewatch/cat/789/wlan-modem-routers.html[/url]
op mijn postcode is helaas alleen maar KPN en Ziggo leverbaar. Dus ik heb niet veel keuze. Ik heb 4 jaar lang ziggo gehad en alleen maar problemen. Ziggo was gewoon nachtmerrie vooor mij. Daarom durf ik niet weer terug te gaan naar Ziggo. KPN is goed bijna nooit problemen mee , maar de modem/router die hun aan klanten geven is gewoon een waardelose apparaat. Daarom wil ik gewoon bij KPN blijven.Ximon schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:07:
Los van het PS3 probleem kan ik begrijpen dat de TS zijn modem/router wil vervangen. Die Experia boxen zitten vaak erg dicht en ik persoonlijk vindt het nare kakdingen. Misschien kan je eens kijken naar een nieuwe internetprovider, vaak krijg je een leuke aanbieding als nieuwe klant (korting op je abonnement) en niet iedere provider levert goedkope rommel bij z'n internetabonnement. Je zou ze eens kunnen opbellen en vragen welke router ze bij hun abonnementen doen.
dank voor het compliment, goed gemutst zijn is altijd heel erg belangrijkloewie1984 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:08:
[...]
Goed gemutst ben je zeker, echter je link werkt niet, staat 2 keer http in je url. En daarnaast had ik hem daar ook al op gewezen. Maar er is weinig reactie meer geweest, evenals eigen inzet in mijn ogen.
Tsja, als je al weet welke router je wilt, dan maakt het modem eigenlijk geen enkel **** uit, ga naar elke willekeurige winkel en koop een simpel sitecom modem, meer heb je dan ook niet nodig. Ik zou het niet doen, je kunt beide apparaten goed combineren in één kastje, maargoed, daarvoor zijn voldoende handreikingen gedaan in de eerdere poststayram schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:02:
Ik wil echt heel graag NETGEAR WNDR3700 aanschaffen. Daarom wil ik eigenlijk alleen maar een modem kopen en niet modem/router. Alleen ik heb geen idee welke de beste keuze is.
En ik wil ook best een duit in het zakje doen hoor: ik zou ook zo'n alles-in-1 apparaat halen. Dat is waarschijnlijk goedkoper, makkelijker te configureren, betrouwbaarder en het scheelt kabelzooi. Mocht je om de een of andere reden toch graag een modem kopen, let er dan op dat je de juiste standaard koopt: Annex A voor een analoge lijn of Annex B voor een ISDN lijn. Er zijn apparaten op de markt die allebei aankunnen, maar het voorkomt eventueel terugsturen van je modem om dit alsnog te controleren.nielsl schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:39:
Ik zou het niet doen, je kunt beide apparaten goed combineren in één kastje, maargoed, daarvoor zijn voldoende handreikingen gedaan in de eerdere posts
pricewatch: Linksys WAG320N Dual-Band Wireless-N ADSL2 Gigabit-modemrouter
is dit een goede keuze dan i.p.v. NETGEAR WNDR3700 en een aparte modem?
waarom heb je voor die gekozen? het kan de helft goedkoper (ook van linksys) en die 160N snelheid haal je toch niet met je PS3 of welk ander apparaat dan ook.tayram schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:22:
@ onder, dat had je dan mooi in je startpost als nuttige informatie mee kunnen geven
[ Voor 7% gewijzigd door loewie1984 op 15-04-2010 15:38 ]
ik maak nu gebruik van 1GB netwerk en die wil ik blijven houden. Daarom heb ik deze gekozen.
Gigabyte netwerk, zo dat is snel
. Waarom wil je die WNDR3700 als je al een DIR-655 hebt? Verwacht niet te veel van zijn 5GHz als je het daar om gaat. Zelf heb ik liever ook niet alles in 1 apparaat, een los modem en router geeft toch wat meer flexibiliteit. Gelukkig levert Ziggo een los modem en heb ik zelf daar mijn routertje bij kunnen uitzoeken, had je daar maar niet bij weg moeten gaan
.

Ik heb DIR-655 niet meer. Die heb ik verkocht omdat niet mogelijk was als router te kunnen gebruiken met de Speedtouch 780. Ik heb ook geen Speedtouch 780 meer. Die is vervangen en ik heb nu een Thomson 787. Ik ga binnenkort mijn internet plus bellen abonnement opzeggen en hou ik alleen maar Internet Extra abonnement. En volgens KPN kan ik dan mijn eigen modem en router kunnen gebruiken. Ziggo is bij mij nog nooit goed gewerkt. Ik heb 4 jaar lang geduld gehad om niet weg te gaan bij Ziggo. Daarom durf ik ook niet meer terug te gaan naar Ziggo. Ik heb tijden meegemaakt dat ik drie weken zonder internet zat. En dat is heel vervelend. Ik wil gewoon altijd kunnen internetten en dat is belangrijk voor mij. Bij ziggo was internet verbinding net lotterij.Nivk schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:56:
Gigabyte netwerk, zo dat is snel. Waarom wil je die WNDR3700 als je al een DIR-655 hebt? Verwacht niet te veel van zijn 5GHz als je het daar om gaat. Zelf heb ik liever ook niet alles in 1 apparaat, een los modem en router geeft toch wat meer flexibiliteit. Gelukkig levert Ziggo een los modem en heb ik zelf daar mijn routertje bij kunnen uitzoeken, had je daar maar niet bij weg moeten gaan
.
Volgens GoT weltayram schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:22:
Ik heb ooit een drama router van Linksys gehad (WAP54G), maar ze hebben ook een paar hele goeie apparaten gemaakt (WRT54G). Daarna is de boel overgenomen door Cisco, en in theorie is dat goed nieuws. Het blijft zonder reviews een gok, maar ik ga er meestal van uit dat apparaten van een behoorlijk merk doen wat er op het doosje staat. Je kan altijd nog de verontwaardigde klant uithangen
EDIT: Grappig is dat, direct na m'n post lees ik wat commentaar van Ms_Hyde. Tot zover mijn theorie, dus.
[ Voor 9% gewijzigd door Ximon op 15-04-2010 16:37 ]
Kijk, en daarom willen we zo veel mogelijk informatie hebben. Om dit soort misverstanden te voorkomen. Probeer zo duidelijk mogelijk te zijn in je verhaal, dat maakt het helpen ook een stuk makkelijker.tayram schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:33:
ik maak nu gebruik van 1GB netwerk en die wil ik blijven houden. Daarom heb ik deze gekozen.
Wel vreemd dat een Speedtouch het niet zou doen met een DIR-655. Of anders een ander modem. Dat zou gewoon moeten werken.
Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.
Misschien omdat de WAP54G een accesspoint is en geen routerXimon schreef op donderdag 15 april 2010 @ 16:32:
Ik heb ooit een drama router van Linksys gehad (WAP54G), maar ze hebben ook een paar hele goeie apparaten gemaakt (WRT54G).
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Aha, dus dat ging er mis!DukeBox schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:31:
[...]
Misschien omdat de WAP54G een accesspoint is en geen router
ik zal dan volgende week een WAG160N aanschaffen. Gewoon tweedehands en even proberen hoe dat werkt. Ik heb hier ook een D-Link DGS-1008D Gigabit switch. Dat kan ik dan gebruiken om 1GB netwerk te blijven houden.
ik heb nu een WAG160n aangeschaft en heb ik deze paar dagen geprobeerd. Staandaard firmware is niks waard. Ik wil graag met deze router openwrt gebruiken als firmware. Maar duidelijk informatie kan ik niet vinden hoe ik dat allemaal moet doen. Heeft iemand misschien linkje voor mij dat ik WAG160N flashen met openwrt.
Pagina: 1