• Mentu
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 14:20
Beste Tweakers.net bezoekers.

Na een lange tijd gezocht te hebben en gekeken te hebben naar wat een Media Center nou precies was en wat ik er allemaal mee zou kunnen heb ik besloten dat ik ook de trotse eigenaar wil worden van een dergelijk gevaarte.

Ik besloot in mijn oneindige wijsheid om zelf een dergelijk systeem in elkaar te gaan zitten. Vol goede moed begon ik het internet af te struinen naar tips en trucs, onderdelen die ik nodig zal hebben etc.

Helaas liep ik al snel vast, ik heb verschillende handleidingen gevonden maar die gaan voor mij al redelijk 'diep' op de stof in.

Zijn er mensen die mij tips kunnen geven voor het bouwen van een dergelijk systeem. Ik denk hier zelf bij aan welke internetwinkels kan ik goed gebruiken voor bijvoorbeeld behuizing, processor, geheugen etc etc.

Het hieft niet voorgekauwd te worden (dat mag natuurlijk wel) maar ik wil zelf ook dingen leren en ontdekken.

Alvast bedankt en vriendelijke groeten.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:37
Allereerst, Welkom op GoT! :w

Een tijdje terug hebben we, aangezien jij niet de enige bent, de HTPC's al uit dit deel van GoT gehaald en een eigen plekje gegeven. Mediaspelers en HTPC's is dan de plaats waar je meer informatie vind.

Uiteraard hebben we ook de BBG (best buy guides), waarbij in januari een HTPC inelkaar werd geschroeft: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2010. De BBG die 1 mei uit moet komen zal ook een HTPC bevatten.

Samen met de BBG's zijn er ook nog Aanschaf-topics. Daarin kun je maatwerk advies vragen. Zoals je al aangeeft wil je ook graag wat leren. Je bent niet de eerste, dus lees het topic eens door en kijk welke componenten andere tweakers pakken en waarom. Het topic is hier te vinden: [BBG aanschaf] HTPC januari 2010

Veel succes :)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12 14:01
En voor je zoektocht naar de beste plek voor je hardware kun je natuurlijk terecht bij de Shopreviews en voor de prijzen in de Pricewatch!

Desktop | Server | Laptop