Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bababoega
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-01 14:56
Ik heb alweer een tijdje terug een videokaart gekocht, een ATI Radeon 4850. Ik had deze in mijn pc gezet en alles deed het perfect. Maar na een tijdlang gewerkt te hebben was mijn pc kapot. Het moederbord was doorgebrand. Moederbord laten vervangen en oude videokaart erin gezet omdat ik bang was dat het hieraan lag. Nou heb ik even op internet rondgekeken en gezien dat mij voeding wellicht net te zwak is voor deze videokaart (details volgen). Dus mijn vraag is of het doorbranden van mijn moederbord door de te zwakke voeding in combinatie met de nieuwe videokaart kan zijn veroorzaakt.
Hier een paar gegevens van mijn pc (als er nog belangrijke gegevens ontbreken laat het even weten ik weet niet zeker welke er nodig zijn):

nieuwe videokaart:
ATI Radion 4850 HD 1Gb

Oude videokaart:
NVIDIA GEFORCE 8600 GT 256 MB

PC: Medion Akoya MD 8833

Voeding (van de stickers aan de binnenkant gelezen):
FSP Group INC.
Fortron/Source
DC Output:
+3.3V : 15.0A
+5V : 21.0A
+12V1 : 20.0A
+5Vsb : 2.5A
-12V : 0.5A
+12V2 : 16.0A
(+3.3V & +5V = 130W Max)
(+12V1 & +12V2 = 324W Max)

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan idd wel aan je voeding liggen, op het moment dat deze te zwaar belast wordt dan kunnen de voltages erg gaan schommelen en gaan pieken met als gevolg dat je moederbord doorbrandt. In de regel is het echter zo dat je systeem daarvoor al uitvalt omdat de voeding niet genoeg prik kan leveren, maar je kunt ook net pech hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bababoega
Ah heel erg bedankt!
Heb je misschien ook tips wat voor voeding dit zou kunnen verhelpen? Ik las ergens dat deze videokaart 450W nodig had? Maar ook dat dit totaal verschilt per voeding. Wat voor soort voeding raad je aan of wat heeft de voeding voor mijn systeem in ieder geval nodig? Zodat ik zelf nog even kan kijken naar een voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk hier eens: Welke voeding heb ik nodig? Deel 24
Alles wat je zo'n beetje wil weten over voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Welke voeding heb ik nodig? Deel 24

spuit 11

[ Voor 11% gewijzigd door Big Womly op 12-04-2010 14:40 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bababoega
Heel erg bedankt! Ik zit ongeveer te denken aan een Cooler Master Real Power M520. Is dat al te veel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
Je zou er zelf aan kunnen rekenen, of desnoods die vraag hier stellen:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 24
Pagina: 1