Ergens in een ver en duister verleden (lees: halverwege 2006
) was ik op zoek naar een nieuwe computerkast. Mijn eisen: ruimte voor minimaal 8 harddisks, waterkoeling, een strak uiterlijk en modbaarheid. Mijn keuze is toen gevallen op de Lian Li PC-7077B, een bigtower die van boven tot onder is voorzien van 5,25" bays. (en nee, dat is geen CM Stacker kloon, de 7077 was eerder op de markt
) Inmiddels zijn we 3,5 jaar verder, zijn mijn eisen enigszins veranderd (de harddisks zijn verhuisd naar een NAS) maar zo'n prachtige (en prijzige) kast kan je natuurlijk niet bij het oud ijzer gooien. Daarom heb ik onlangs besloten om weer verder te gaan met deze mod.
De naam Industrial Demolition heb ik van deze cd en leek me passend voor deze mod omdat ik er een industriële uitstraling aan wil geven. (de demolition laat ik wellicht nog terugkomen in de afwerking)
Mijn idee was om de voeding onderin de kast te leggen en de mobo-tray 'ondersteboven' te monteren. (WTX form factor) Om dat te kunnen realiseren, had ik niets aan de huidige indeling van de kast - daar moest dus de zaag in

Frame ontdaan van alle losse onderdelen + popnagels van de bovenkant uitgeboord

Frame met de haakse slijper ontdaan van achterkant
Na de demontage was het tijd voor wederopbouw. Om het subframe voor de nieuwe indeling te maken, heb ik uit RVS een aantal van deze hoekjes gemaakt.

Het eindproduct
Voor de liefhebbers, het productieproces:

Zaagmachine

Stukje afmeten

Even vasthouden tijdens het zagen

Schuren

Boren

Precisiegereedschap ftw!
Na het fabriceren van deze hoekjes en het zagen van wat aluminium strippen en hoekprofielen, was het tijd om het een en ander in elkaar te schroeven.

Alle onderdelen in elkaar passen

Nieuwe achterkant
Dit is hoe de kast er in de zomervakantie van 2008 bij stond. Daarna heb ik een appartement gekocht en geen tijd meer gehad om te modden.. tot ik afgelopen weekend aan de slag ben gegaan met nog meer aluminium en een flink stuk mat plexiglas. De foto's van dat plexiglas volgen snel, de plaatjes die ik gisteravond even snel geschoten had zijn helaas vreselijk onscherp

De naam Industrial Demolition heb ik van deze cd en leek me passend voor deze mod omdat ik er een industriële uitstraling aan wil geven. (de demolition laat ik wellicht nog terugkomen in de afwerking)
Mijn idee was om de voeding onderin de kast te leggen en de mobo-tray 'ondersteboven' te monteren. (WTX form factor) Om dat te kunnen realiseren, had ik niets aan de huidige indeling van de kast - daar moest dus de zaag in

Frame ontdaan van alle losse onderdelen + popnagels van de bovenkant uitgeboord

Frame met de haakse slijper ontdaan van achterkant
Na de demontage was het tijd voor wederopbouw. Om het subframe voor de nieuwe indeling te maken, heb ik uit RVS een aantal van deze hoekjes gemaakt.

Het eindproduct
Voor de liefhebbers, het productieproces:

Zaagmachine

Stukje afmeten

Even vasthouden tijdens het zagen

Schuren

Boren

Precisiegereedschap ftw!
Na het fabriceren van deze hoekjes en het zagen van wat aluminium strippen en hoekprofielen, was het tijd om het een en ander in elkaar te schroeven.

Alle onderdelen in elkaar passen

Nieuwe achterkant
Dit is hoe de kast er in de zomervakantie van 2008 bij stond. Daarna heb ik een appartement gekocht en geen tijd meer gehad om te modden.. tot ik afgelopen weekend aan de slag ben gegaan met nog meer aluminium en een flink stuk mat plexiglas. De foto's van dat plexiglas volgen snel, de plaatjes die ik gisteravond even snel geschoten had zijn helaas vreselijk onscherp
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done