[Sanyo Beamer] RGB Overlapping verkeerd gecalibreerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 20:45
Ik had het al genoemd in een ander topic betreffende deze beamer maar ik wijdt er toch even een nieuw topic aan.

Vanwege mijn beperkte kennis van beamers was ik bij het oplossen van het "Paarse vlekken probleem" genoodzaakt het hele apparaat uit elkaar te halen inclusief alle polarisatiefilters, spiegels en lenzen. 8)7

Als ik het zo begrijp is het een godswonder dat het beeld nog acceptabel is na deze rigoureuze reparatie maar toch zit er nog iets in het beeld wat me niet zint.

De beamer staat op een kast, en projecteert over zo'n drie meter een beeld van 1,5 bij 2 meter.

Als ik witte tekst op een donkere ondergrond zie, of een muispijltje bij computer beeld weergave zie ik een overlapping van drie kleuren om het wit te creëren.

Voorbeeld : Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-GG3YFYEV.jpg

Is dit normaal bij een Mid-range beamer of heeft Dokter 360 iets fout gedaan bij de operatie? En waar zou ik kunnen beginnen met zoeken om dit probleem te tackelen. Zit het bij de lens met LCD panelen, of in het voortraject...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:27
Het lijkt mij dat de panelen zijn verschoven. En als je 'm toch open schroeft, maak meteen even een paar foto's voor ons :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 20:45
Hey, de LCD panelen zitten met schroeven vast op de lens, deze kan je dus niet van plek doen veranderen ;-)

Ik zal de boel weer eens demonteren en wat plaatjes schieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:20
Het is duidelijk dat de 3 losse LCDpanelen verschoven zijn, of 1 van de lenzen die zorgen dat het 1 beeld wordt.

Toch even proberen om de LCDpanelen te verplaatsen, dit is een zeer precies werkje, opzich is er weinig kans dat dit helemaal goed komt!