Toon posts:

HD verandert in EISA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een recovery te hebben gedaan is mijn 2e HD verandert in een EISA configuratie!

Ik heb een ACER laptop met 2 HD's van 500GB. Op de eerste staan 2 partities en ook nog een 10GB EISA gedeelte. Nu weet ik dat dat voor Recovery gebuikt wordt. Alleen is mijn gehele 2e HD ook EISA geworden en kan ik deze niet meer benaderen. Erg ververvelend want ik had juist alle belangrijke dingen daarop gezet zodat ik ze na de recovery niet kwijt zou zijn.

Als ik deze HD in schijfbeheer zie kan ik er geen stationsletter aan toevoegen. Ik kan alleen help kiezen.
Is iemand toevalig bekend met dit probleem?
Ik zou niet graag alle foto's en dergelijke kwijt zijn... |:(

Alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou beginnen met Thematopic: Datarecovery door te nemen en kijken of je nog wat van die schijf af kunt halen. Ik zou niet met partities gaan klooien, de kans dat het fout gaat en je je data echt kwijt bent is veel te groot.

Verwijderd

Een opslag in dezelfde computer is geen backup. Ook is de opslag van 1 bestand geen backup. Een backup bestaat bij voorkeur uit meerdere kopietjes op verschillende media op verschillende locaties. En als er veranderingen doorgevoerd worden op de computer is een backup helemaal een soort vereiste. Het komt er kort gezegd op neer, dat de topicstarter het herstel van het besturingsprogramma verkeerd heeft gedaan wat betreft het behoud van bestanden.

Een Eisa-partitie is een partitie in fat32-formaat. Een dergelijke partitie wordt waarschijnlijk niet gelezen door Windows XP, Vista en 7. Een optie is om de schijf te bekijken vanuit DOS. De omzetting van het formaat van NTPS naar Fat32 kan alle data gewist hebben. Misschien zijn de gegevens nog leesbaar met een gegevensherstelprogramma.