data op schijf kwijt na format?

Pagina: 1
Acties:

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-11 18:01
bij de installatie van windows heb ik mijn schijf met alle data geformateerd ipv met systeemschijf. Is er een manier om die terug te krijgen? ik heb al de active bootdisk en getdataback geprobeert maar helaas zonder resultaat.
De format is gedaan met de installatie dvd (stationsopties geavanceerd).

Ik hoop dat iemand een goed programma kent want daar staat alles op wat ik had :(

Verwijderd

Als getdataback niets kan vinden is de kans zeer, zeer klein dat je je data nog terugkrijgt.

En het is echt al een haast ontelbaar aantal keren gezegd: backup, backup, backup, backup, backup...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:40
Zie ook: Thematopic: Datarecovery

Heb je alleen geformatteerd of er ook nieuwe data heen geschreven?

• chundo
ik heb er niks over geschreven, ik heb dadelijk de schijft uitgetrokken en enkel ingestoken voor recovery programma's. alles zit in mapjes en het probleem is dat ik bestanden vind maar niet de mappen. De bestanden hebben ook niet altijd een duidelijke naam met die programma's

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat is heel wat anders dan dat GBD niets kon vinden. Is dat nog je enige probleem?

Anyway. Dit heeft weinig te maken met OFF (ook al betreft het .doc bestanden), dus OFF => CSA.

Geef daar even duidelijker aan wat de precieze situatie is (welk bestandssysteem nu en vooral toen; wat was nu het resultaat van GDB en andere tools, etc) :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• chundo
ik had de verkeerde modus gekozen, ik heb nu de speciale formatmodus genomen en dat ziet er al beter uit. Als ik het goed begrijp is het de bedoeling dat de data op een ander medium wordt gekopieerd. Ik zie in ieder geval terug mijn mappenstructuur met daar wat rare bestanden in.

Vol lof steek ik mijn externe hd in op de stekkerdoos (waar ook mijn pc op zit) en druk ik toch niet op de schakelaar 8)7 |:( ...
ik ben dus maar opnieuw aan een scan begonnen en veligheidshalve is mijn externe al ingestoken :P

• chundo
Het is dan uiteindelijk toch gelukt met getdataback, hier en daar wat tegenslag en enkele bange momenten, maar dit is nu wel het ideale moment om een back-up te maken :9

Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1