Hallo,
Onlangs mijn nieuwe PC zelf in elkaar gezet en ben nu bezig om alle dingen te installeren. Het lukt me alleenn niet om de harde schijf naar wens te partitioneren.
Ik heb nu al 3 dagen zitten klooten om het voor elkaar te krijgen. Ik heb een Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB harde schijf en windows 7.
Ik wil graag de volgende indeling maken:
C: 150gb voor windows + programma's
D: 350gb voor spellen
E: 500gb voor bestanden
Als ik naar schijfbeheer ga krijg ik het onderstaande menu te zien.

Ik klik dan rechtermuisknop op partitie C: en druk verkleinen. Hij gaat dan niet toegewezen ruimte maken, wat ik vervolgens in een andere partitie kan stoppen.
Het probleem dat ik dan krijg is dat ik maar de helft kan verkleinen, zie onderstaand plaatje. Ik wil helemaal geen C: met ruim 481gb.

Mijn vraag is dus: Hoe krijg ik de partities op geweenste grote.
Waarschijnlijk doe ik iets fout, maar ik heb geen idee wat.
Er staat praktisch niks op op de harde schijf, alleen windows
En nog een vraagje, waarom heb ik maar 931.41gb capaciteit, terwijl het een 1tb harde schijf is?
Hopelijk kunnen jullie me helpen
Onlangs mijn nieuwe PC zelf in elkaar gezet en ben nu bezig om alle dingen te installeren. Het lukt me alleenn niet om de harde schijf naar wens te partitioneren.
Ik heb nu al 3 dagen zitten klooten om het voor elkaar te krijgen. Ik heb een Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB harde schijf en windows 7.
Ik wil graag de volgende indeling maken:
C: 150gb voor windows + programma's
D: 350gb voor spellen
E: 500gb voor bestanden
Als ik naar schijfbeheer ga krijg ik het onderstaande menu te zien.

Ik klik dan rechtermuisknop op partitie C: en druk verkleinen. Hij gaat dan niet toegewezen ruimte maken, wat ik vervolgens in een andere partitie kan stoppen.
Het probleem dat ik dan krijg is dat ik maar de helft kan verkleinen, zie onderstaand plaatje. Ik wil helemaal geen C: met ruim 481gb.

Mijn vraag is dus: Hoe krijg ik de partities op geweenste grote.
Waarschijnlijk doe ik iets fout, maar ik heb geen idee wat.
Er staat praktisch niks op op de harde schijf, alleen windows
En nog een vraagje, waarom heb ik maar 931.41gb capaciteit, terwijl het een 1tb harde schijf is?
Hopelijk kunnen jullie me helpen