Sony Bravia KDL40EX500 of Philips40PFL5605H, wie helpt?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij adviseren bij de keuze om een Sony Bravia KDL40EX500 wel of niet in te ruilen voor een Philips42PFL8404H/12 of Philips40PFL5605H? Ik ben zelf echt maar een leek op het gebied van specificaties van tv's en ik heb heel hard hulp hierbij nodig, zodat ik het verkooppraatje van de winkelier eens even ter zijde kan schuiven (ben bang dat ik er als gewone huismoeder namelijk met open ogen opnieuw intrap).

Het volgende is namelijk het geval:

momenteel bezit ik sinds een kleine maand het Sony toestel. Dit toestel is aan mij verkocht met een bepaald verkooppraatje, maar blijkt vervolgens niet aan het verkooppraatje te voldoen (bepaalde widgets en functies die in het verkooppraatje zaten, blijken helemaal niet aanwezig te zijn of niet te voldoen, maar juist daarop heb ik wel de aankoop gebaseerd).

De winkelier geeft mij nu de mogelijkheid om het toestel om te ruilen voor een van de Philips toestellen, de 42PFL8404H/12 of de 40PFL5605H.

Ik begrijp uit het opnieuw gevoerde verkooppraatje, dat het laatste Philips toestel de meest nieuwe tv is met LED en dat deze ver boven de eerder genoemde Philips en Sony zou presteren.
Is dat werkelijk zo? Is de Philips40PFL5606H van de genoemde 3 toestellen het beste toestel?
Zou ik er goed aan doen om de Sony voor dat toestel om te ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-08 17:13

FeaR

In GoT we trust

Ten eerste moet je een televisie nooit op specificaties aanschaffen. Dit zegt namelijk niets over hoe de televisie straks gaat presteren. Ook na te lezen trouwens in [FAQ] Welke TV moet ik kopen?.

Verder heeft de verkoper wel gelijk dat de 40PFL5605 het nieuwste model is. Echter is de 5000 serie maar een middenklasse van Philips. De 42PFL8404 is niet alleen 2" groter, maar is ook nog eens een 8000-serie. Dus twee series hoger aangezien er ook nog een 7000-serie tussen zit. Dat is het voordeel als er nieuwe series komen: dan kan je een "oudere" hogere/betere serie kopen voor minder geld.

Maar om het zeker te weten is het dus aan te raden eens te gaan kijken in de winkel als de toestellen naast elkaar hangen. Dan zie je pas hoe de tv's presteren en of die 5605 echt beter is zoals de verkoper zegt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee weken geleden een philips 42PFL5405H en een Sony KDL40EX500 gekocht. Beiden met een CI+ module voor het ontvangen van Ziggo digitale zenders.

De Sony TV was plug-and-play, bij de Philips TV heeft hetzelfde mij bijna een week geduurd voordat het goed werkte. Philips heeft een erg simpele afstandsbediening, de gebruiksaanwijzing is alleen via de TV uit te lezen wat erg onhandig is als je met de TV zelf bezig bent. De kwaliteit van het beeld is van beiden TV's goed.

Toch als ik ze naast elkaar zet en het gebruik nu na twee weken evalueer gaat mijn voorkeur meer naar de Sony uit. Daarbij moet ik wel toevoegen dat ik de Sony gebruik om te experimenteren met verschillende multi media toepassing (met USB wifi stick, koppelen aan internet en netwerk server etc.). Ik vind de features van Sony daarin duidelijk beter.

Op basis van kwaliteit, mogelijkheden en gevoel zou ik voor de Sony gaan in mijn vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23
Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 00:27:
Ik heb twee weken geleden een philips 42PFL5405H en een Sony KDL40EX500 gekocht. Beiden met een CI+ module voor het ontvangen van Ziggo digitale zenders.

De Sony TV was plug-and-play, bij de Philips TV heeft hetzelfde mij bijna een week geduurd voordat het goed werkte. Philips heeft een erg simpele afstandsbediening, de gebruiksaanwijzing is alleen via de TV uit te lezen wat erg onhandig is als je met de TV zelf bezig bent. De kwaliteit van het beeld is van beiden TV's goed.

Toch als ik ze naast elkaar zet en het gebruik nu na twee weken evalueer gaat mijn voorkeur meer naar de Sony uit. Daarbij moet ik wel toevoegen dat ik de Sony gebruik om te experimenteren met verschillende multi media toepassing (met USB wifi stick, koppelen aan internet en netwerk server etc.). Ik vind de features van Sony daarin duidelijk beter.

Op basis van kwaliteit, mogelijkheden en gevoel zou ik voor de Sony gaan in mijn vergelijking.
Puur op basis van het feit dat je dit zegt "Philips heeft een erg simpele afstandsbediening, de gebruiksaanwijzing is alleen via de TV uit te lezen wat erg onhandig is als je met de TV zelf bezig bent." vind ik jouw mening niet echt van waarde voor de topicstarter.
Voor de Sony geldt nml. exact hetzelfde! Ook alleen maar een handleiding op de TV zelf.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S