Netwerkadres verkrijgen. Ten einde raad.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds eergisteren werkt het internet op mijn moeders computer niet meer.

Wij hebben thuis twee computers, beide aangesloten op een router via de kabel. Voorheen nooit problemen mee gehad maar sinds eergisteren heeft mijn moeder dus geen internet meer en blijft de status hangen op Netwerk adres verkrijgen'.

De router die wij thuis gebruiken is een RangeMax NEXT Wireless-N Router (model WNR834B v2) van het merk Netgear. Om misverstanden te voorkomen: Wij hadden voorheen ook een laptop, die was verbonden via het draadloos netwerk, vandaar de keuze voor deze router.

Op mijn computer is het internet gewoon blijven werken.

Wat ik heb geprobeerd om het probleem op te lossen:
  • Nieuwste drivers van de netwerkkaart geïnstalleerd.
  • Modem/Router resetten.
  • De kabel in de router van mijn computer vervangen met de kabel van mijn moeders computer (op mijn computer blijft het gewoon werken).
  • De instellingen van de router via mijn eigen computer terug gebracht naar de standaard instellingen.
  • I.P.V. automatisch een IP adres laten toewijzen een IP adres ingevuld. De status wordt nu verbonden maar internet werkt vreemd genoeg nog steeds niet.
  • Het programma winsockfix gedraaid.
Ik ben ten einde raad en vraag mezelf af wat ik nog kan proberen om dit probleem op te lossen. Kan iemand mij op weg helpen?

Groeten,

Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Welkom. Lees even de FAQ.

Het gaat dus over een bedraad netwerk?
Heb je de kabel al op een andere poort in de router geprikt?

Is de service DHCP client werkzaam op die PC? (Via start - uitvoeren - services.msc)

Wat gebeurt er als je alle instellingen van de netwerkkaart correct instelt, als daar zijn:

IP-adres 192.168.1.15
Subnet mask 255.255.255.0
Default Gateway 192.168.1.1
DNS server 192.168.1.1

Voorbeelden staan er achter - in jullie netwerk kan dit dus verschillen, maar ongeveer zal het wel kloppen. Het IP-adres moet uniek zijn (dus niet gelijk aan dat van je laptop).

[ Voor 4% gewijzigd door pinockio op 10-04-2010 14:54 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@pinockio

Het gaat inderdaad om een bedraad netwerk. Ik heb de kabel al op een andere poort in de router geprobeerd.

De service DHCP client is aanwezig in de lijst en is gestart.

Na het invoeren van de instellingen is de status verbonden, maar werkt het internet nog steeds niet. Er worden nog steeds geen pakketten ontvangen.

En voor de duidelijkheid: We hebben geen laptop meer. Mijn eigen computer is ook gewoon een desktop en is ook bedraad verbonden met de router.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:58
Kun je de router pingen als je een static IP gebruikt?

Werkt DHCP op je eigen PC wel of heb je daar een static adres in staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@The Realone,

Pingen werkt niet.

DHCP werkt op mijn eigen computer wel. Ik maak geen gebruik van een static adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Al deze troubleshooter gevolgd?

Na dat gedaan te hebben, welke Windows versie gebruik je? De router laat niets zien in zijn LOG of client lists waar je wat aan hebt of iets dergelijks? Firewall die zooitje blokkeert? Al eens virusscanner gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:58
Even een Linux live CD'tje branden en dan testen. Werkt het nog niet dan kun je er vanuit gaan dat de NIC defect is.
Pagina: 1