Hoi,
Sinds eergisteren werkt het internet op mijn moeders computer niet meer.
Wij hebben thuis twee computers, beide aangesloten op een router via de kabel. Voorheen nooit problemen mee gehad maar sinds eergisteren heeft mijn moeder dus geen internet meer en blijft de status hangen op Netwerk adres verkrijgen'.
De router die wij thuis gebruiken is een RangeMax NEXT Wireless-N Router (model WNR834B v2) van het merk Netgear. Om misverstanden te voorkomen: Wij hadden voorheen ook een laptop, die was verbonden via het draadloos netwerk, vandaar de keuze voor deze router.
Op mijn computer is het internet gewoon blijven werken.
Wat ik heb geprobeerd om het probleem op te lossen:
Groeten,
Michael
Sinds eergisteren werkt het internet op mijn moeders computer niet meer.
Wij hebben thuis twee computers, beide aangesloten op een router via de kabel. Voorheen nooit problemen mee gehad maar sinds eergisteren heeft mijn moeder dus geen internet meer en blijft de status hangen op Netwerk adres verkrijgen'.
De router die wij thuis gebruiken is een RangeMax NEXT Wireless-N Router (model WNR834B v2) van het merk Netgear. Om misverstanden te voorkomen: Wij hadden voorheen ook een laptop, die was verbonden via het draadloos netwerk, vandaar de keuze voor deze router.
Op mijn computer is het internet gewoon blijven werken.
Wat ik heb geprobeerd om het probleem op te lossen:
- Nieuwste drivers van de netwerkkaart geïnstalleerd.
- Modem/Router resetten.
- De kabel in de router van mijn computer vervangen met de kabel van mijn moeders computer (op mijn computer blijft het gewoon werken).
- De instellingen van de router via mijn eigen computer terug gebracht naar de standaard instellingen.
- I.P.V. automatisch een IP adres laten toewijzen een IP adres ingevuld. De status wordt nu verbonden maar internet werkt vreemd genoeg nog steeds niet.
- Het programma winsockfix gedraaid.
Groeten,
Michael