Hoi, ik heb een vraagje ik heb een 300 watt zalman psu en ik wil een nieuwe gfx kaart halen een Sapphire HD 5770 of Palit GTX 260 maar ik zit met 2 probleempjes ik vraag me af of deze in mijn kast passen CM Elite 310 en of mijn psu dit wel aankan, het liefst prefereer ik een GTX 260 omdat ik nu ook een Geforce 9600 GT heb, dus wat is slim om te kopen om zolang mogelijk zo hoog mogelijke prestaties heb?
Wat zijn de specs van de rest van je pc zoals cpu, hoeveel hd's...
wat is wel wil meegeven, een 300 watt voeding, is ietwat aan de lage kant
Kast: Coolermaster Elite 30TereZz schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 23:22:
Wat zijn de specs van de rest van je pc zoals cpu, hoeveel hd's...
CPU: Core 2 Duo E7500 2.93 GHz
RAM: Corsair DDR2 2GB 667 MHz
HDD: Hitachi Deskstar 320GB
MOBO: ASUS P5QPL-AM
[ Voor 8% gewijzigd door jeantje op 09-04-2010 23:28 ]
moet kunnen, maar ik zou een 5770 preferen. Weet je wat? zoek benchmarks op (tomshardware is een goede start, bekijk de charts) en maak je keuze. Knikker daarna je voedingvraag in het voedingtopic
.
Maar als je je oude voeding te koop aanbied, is een nieuwe voeding eigenlijk ook geen grote investering.
edit: Mijn systeem trekt op volle belasting 325 watt uit de muur: E8400 op 3.9 GHz, P5Q-E, GTX260 (192 versie), 8800GT, creative X-FI, een 8-tal schijven en ongeveer 8 fan's.
Zo krijg je wat feeling hoeveel een systeem uit de muur trekt
Maar als je je oude voeding te koop aanbied, is een nieuwe voeding eigenlijk ook geen grote investering.
edit: Mijn systeem trekt op volle belasting 325 watt uit de muur: E8400 op 3.9 GHz, P5Q-E, GTX260 (192 versie), 8800GT, creative X-FI, een 8-tal schijven en ongeveer 8 fan's.
Zo krijg je wat feeling hoeveel een systeem uit de muur trekt
[ Voor 28% gewijzigd door M2M op 09-04-2010 23:30 ]
Ik probeer ook mijn 9600 GT te verkopen en dan een nieuwe 500 watt voeding te halen
maar kan ik met 300 watt gewoon gamen met een HD 5770 en kan iemand mij vertellen wat te doen met de nvidia drivers
maar kan ik met 300 watt gewoon gamen met een HD 5770 en kan iemand mij vertellen wat te doen met de nvidia drivers
[ Voor 18% gewijzigd door jeantje op 09-04-2010 23:32 ]
Anoniem: 263922
jouw reply is wel handig M2M wat dat verbruik betreft, maar waarom prefereer je een 5770?
Als ik zo kijk zou hij het met de gtx260 ook nog aardig makkelijk redden, als hij al een 300 watt voeding heeft, als het een cm is zou het moeten lukken, de hd5770 verbruikt flink wat minder dan een gtx260, kwa prestaties is het verschil te verwaarlozen, tot resoluties hoger dan 1080p, daar zal de 260 de voorsprong nemen, ofc heeft de ati wel dx11, maar dat verbruiken net 2,3 spellen op dit moment
Als ik zo kijk zou hij het met de gtx260 ook nog aardig makkelijk redden, als hij al een 300 watt voeding heeft, als het een cm is zou het moeten lukken, de hd5770 verbruikt flink wat minder dan een gtx260, kwa prestaties is het verschil te verwaarlozen, tot resoluties hoger dan 1080p, daar zal de 260 de voorsprong nemen, ofc heeft de ati wel dx11, maar dat verbruiken net 2,3 spellen op dit moment
Over welke Zalman voeding van 300 Watt gaat het?jeantje schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 23:17:
Hoi, ik heb een vraagje ik heb een 300 watt zalman psu
Daarnaast kan dit ook wel in: Welke voeding heb ik nodig? Deel 24
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ik heb geen idee maar volgens de psu calculator heb ik een voeding nodig van 215 watt-The_Mask- schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 23:45:
[...]
Over welke Zalman voeding van 300 Watt gaat het?
Daarnaast kan dit ook wel in: Welke voeding heb ik nodig? Deel 24
Ik denk dat die zalman het wel trekt, doetie dat niet kom je daar snel genoeg achter
Staat er wel op.
Dat zegt niks geen één voeding van xxx Watt kan evenveel leveren. Kan zelfs zijn dat een voeding van 450 Watt meer kan leveren dan één van 650 Watt.maar volgens de psu calculator heb ik een voeding nodig van 215 watt
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
uninstallen => drivercleaner => ATI drivers installerenjeantje schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 23:32:
anathema
drivercleaner tooltje naam?anathema schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 23:52:
[...]
uninstallen => drivercleaner => ATI drivers installeren
en vaak is de driver cleaner nog wel achterwege te laten. Eigenlijk hoef je dat pas te doen als je problemen ondervind met de nieuwe videokaart. Maar wel verstandig is om de nvidia display drivers er af te gooien voordat je de kaart er fysiek uit trekt. (hij vraagt misschien ook om een reboot bij de deinstallatie van de oude drivers, doe dat ook nog maar.)
En waarom ik een 5770 prefereer? enkel en alleen op het verbruik eigenlijk. 325 watt is mijn volle belasting (furmark + orthos blend test + HDtune x8). Echter is weet ik niet helemaal zeker of de computer niet zal vastlopen zodra het systeem aangezet wordt en alle toeters en bellen an het opstarten zijn. Harde schijven die opspinnen, fannetjes die aan gaan. Kost allemaal wat extra power voor een paar seconde. Maargoed, voor de TS is het eigenlijk zaak eerst de videokaartkeuze te maken, vervolgens het hele systeem in het voedingen topic te gooien waarna de TS een goede indicatie heeft of zijn huidige voeding het gaat trekken of niet.
En anders hebben we altijd het goede advies van TereZz nog
(niet geschoten is altijd mis?)
En waarom ik een 5770 prefereer? enkel en alleen op het verbruik eigenlijk. 325 watt is mijn volle belasting (furmark + orthos blend test + HDtune x8). Echter is weet ik niet helemaal zeker of de computer niet zal vastlopen zodra het systeem aangezet wordt en alle toeters en bellen an het opstarten zijn. Harde schijven die opspinnen, fannetjes die aan gaan. Kost allemaal wat extra power voor een paar seconde. Maargoed, voor de TS is het eigenlijk zaak eerst de videokaartkeuze te maken, vervolgens het hele systeem in het voedingen topic te gooien waarna de TS een goede indicatie heeft of zijn huidige voeding het gaat trekken of niet.
En anders hebben we altijd het goede advies van TereZz nog
Maar ik heb maar 1 hd en 3 fan's inclusief cpu, maar ik zal eens dezelfde vraag stellen in het voeding's topic
en ik heb nog eens nagedacht en het word de HD 5770
en ik heb nog eens nagedacht en het word de HD 5770
[ Voor 19% gewijzigd door jeantje op 10-04-2010 00:07 ]
Pagina: 1