Internet wat maandelijks is op te zeggen??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Doordat mijn oude internet aanbieder studenten adsl is overgenomen door Telfort zit ik nu met een probleem.

Ik ga in juli of augustus verhuizen na 4 jaar hier te hebben gewoond met hetzelfde internet.

Doordat studenten adsl is overgenomen word mijn abonnement stop gezet. Nu kan ik niet weer een jaar contract aangaan want ik blijf hier geen jaar nog wonen en weet niet of op mijn volgende kamer al internet is.. en hoop dat er ergens een aanbieder is voor een contract wat ik maandelijks kan opzeggen.

Ik hoop dat iemand wat voor me weet.. want anders zit ik 4 maanden zonder internet..

Groetjes,

Yvette :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:49

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Alice is toch zonder vast contract?

Van de site:

U blijft flexibel: U heeft de keuze uit een maandelijks opzegbaar contract of een jaarcontract. Kies wat het beste bij u past.

http://www.alice.nl/

[ Voor 71% gewijzigd door Lucky-Shirt op 09-04-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

alice maakt er IIG reclame mee :)
Maar het zal vast niet de enige zijn.

MM toch sneller leren typen :(

[ Voor 20% gewijzigd door heuveltje op 09-04-2010 17:08 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hoeveel internet je? Misschien dat een dongle een optie is.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Niet toevallig een telefoon met een internet-abonnement? Dan zou je evt een maandje kunnen tetheren (internet delen met de computer). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik internet best veel toch wel 5 uur per dag ongeveer. Ik download niet ofzo gewoon internet gebruik voor msn mailen en school..

dit lees ik op de website van alice heb daar al keer eerder gekeken

Alice Easy
Internet

* Supersnel internetten tot 20Mbit/s
* Gratis modem en doe-het-zelf pakket
* Actie: gratis vaste lijn t.w.v. € 99,90
* Actie: geen admin. kosten t.w.v. € 24,90
* Contract voor 12 maanden

vooral de laatste zin..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gebruik alleen internet geen telefoon of iets.. dus alleen een verbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 15:30
Op http://www.alice.nl/producten/specificaties staat:

Installatie - Alice Easy - Alice Comfort
Contractduur - 1 maand of 1 jaar - 1 maand of 1 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:12
Ziggo is per maand opzegbaar. :) geen idee of je een Ziggo aansluiting kan krijgen op jouw locatie echter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
o zo te zien kan je ook kiezen voor een maandelijks contract ja! die keuze heb je alleen als je al je gegevens al hebt ingevuld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:49

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

laat maar, verkeerd gelezen :$

[ Voor 96% gewijzigd door Lucky-Shirt op 09-04-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:04

Zeror

Ik Henk 'm!

Kan je niet gewoon bellen naar een provider en je situatie uitleggen?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm wat ik weet van ziggo is dat ze heel erg veel storingen hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rakkerzero schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:21:
Kan je niet gewoon bellen naar een provider en je situatie uitleggen?
ik heb toen ik de brief kreeg telfort gemaild en die zeiden dat ze dat niet hadden en geen uitzondering voor me zouden maken.. tja dan denk ik.. ben je meteen een klant kwijt.. ik ben al 4 jaar trouw klant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:22:
hmm wat ik weet van ziggo is dat ze heel erg veel storingen hebben..
Van de 5 jaar dat ik ziggo heb gehad, heb ik nog nooit een storing meegemaakt. Maar misschien dat dat regio-gebonden is, zou kunnen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja als ik op hun website klik van storingen in uw omgeving.. en dan mijn postcode staat er dat er van woensdag tot vrijdag geen internet was in een deel van deze omgeving ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:04

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:24:
[...]
ik heb toen ik de brief kreeg telfort gemaild en die zeiden dat ze dat niet hadden en geen uitzondering voor me zouden maken.. tja dan denk ik.. ben je meteen een klant kwijt.. ik ben al 4 jaar trouw klant..
Ik bedoelde eigenlijk een willekeurige andere provider dan Telfort.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee heb nog een andere gemaild dat zou mijn volgende stap zijn of iemand kan me hier een aanraden.. ik begrijp niet dat ze geen uitzonderingen maken.. helemaal in de wereld van verschillende internet aanbieders.. dan heb je toch weer 5 maanden inkomsten denk ik zo.. en een klant want mogelijk als ik geen internet op mn nieuwe kamer heb ga ik toch weer opzoek naar een provider..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetiswat
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-08 22:02

Hetiswat

hetis.

Alice :'). No fenks. Die heeft mij paar jaar geleden behandeld als een stuk stront. Uiteindelijk nooit internet van gehad.

Maarja dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze dat bij iedereen doen...

[ Voor 17% gewijzigd door Hetiswat op 10-04-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het niet precies maar volgens mij is het zo dat als je gaat verhuizen dat je abbo dan gewoon afloopt. Zou ook wat zijn dat je al de lopende abbo's voor weet ik veel wat zo moet gaan plannen dat ze aflopen als je gaat verhuizen. Oftewel gewoon een abbo afsluiten en netjes een maand in het voren doorgeven dat je per die en die datum gaat verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:54:
Ik weet het niet precies maar volgens mij is het zo dat als je gaat verhuizen dat je abbo dan gewoon afloopt. Zou ook wat zijn dat je al de lopende abbo's voor weet ik veel wat zo moet gaan plannen dat ze aflopen als je gaat verhuizen. Oftewel gewoon een abbo afsluiten en netjes een maand in het voren doorgeven dat je per die en die datum gaat verhuizen.
Je contract wordt dan alleen beeindigd indien je ISP hetzelfde product niet kan leveren op je nieuwe adres. Als het daar ook gewoon leverbaar is blijft je contract gewoon doorlopen en verhuist je internet mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, dat is dan toch ook prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als ik de OP lees, spreekt ze over een kamer. Haar volgende adres kan dus prima een ADSL lijn hebben, maar misschien kan ze daar van de huisbaas helemaal geen internet op zetten.

Dan kan het technisch wel, en zit je dus alsnog vast aan een niet-bruikbaar abo.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kan het toch niet? Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:24:
[...]

Maar ... volgens mij zijn internetcontracten na een jaar per maand opzegbaar. Je bent al vier jaar bij Telfort, of de voorganger wat mijn inziens niet uitmaakt want je oude provider is door Telfort overgenomen.

Heb je een nieuw, te ondertekenen, contract gekregen van Telfort?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetiswat schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:43:
Alice :'). No fenks. Die heeft mij paar jaar geleden behandeld als een stuk stront. Uiteindelijk nooit internet van gehad.

Maarja dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze dat bij iedereen doen...
In een paar jaar is er veel veranderd bij Alice...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in de brief van telfort stond: een aanbod als ik voor 1 april over stapte betaalde ik de eerste 6 maanden 10 euro en dan weer 24 euro wat ik nu ook betaal.. een modem in bruikleen bla bla bla ik heb al een modem gekregen van de vorige.. heb zoiets kunnen ze die niet gebruiken? dus telfort gaf me weer een jaar contract.. ik durf zelf het risico niet te nemen dat ik mijn verbinding kan mee verhuizen.. voor hetzelfde geld wat er hier al gezegd is.. heeft mijn volgende huisbaas gezamelijk internet.... kom ik daar met nog 8 maanden verplicht betaald internet aan..

Het moeilijkste is gewoon.. die 14 mei dat het word opgezegd internet is net mijn examen maand. 2 juni moet ik examen doen (doe grafisch vormgever) dus heb dat internet nu meer nodig dan ooit.. anders toch maar bij alice.. want ziggo hoor ik teveel nare verhalen over hier in Meppel.. dat het er te vaak uit ligt..

Dus zover ik weet geven alleen alice en ziggo mijn maandelijks internet.. ? ik dacht vroeger ook van Hetnet.. maar das dacht ik nu kpn geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:39
Ik ben hier geen expert in, maar bij het afsluiten van het contract zit je aan een bepaalde duur vast (meestal een jaar); na dat jaar mag je abonnement maximaal per maand stilzwijgend worden verlengd dankzij redelijk recente regelgeving. Praktijken, zoals vroeger bij mobiele telefoons waar je dan opeens nóg een jaar aan je abo vast zat omdat je vergeten was op te zeggen, zijn hierdoor onmogelijk gemaakt :)

ps: in lijn met wat pven dus bovenstaand zei

pps: http://www.consuwijzer.nl...lang_is_mijn_opzegtermijn

en hiermee moet je vraag beantwoord zijn:
Voor televisie, internet en telefonie bestaat een aparte regel. Bepaalde contracten kunt u altijd opzeggen met slechts één maand opzegtermijn. Die termijn gaat direct in op de dag dat u opzegt.
Geldt één maand opzegtermijn voor mij?

Er bestaan twee typen contracten: met vaste looptijd en met onbepaalde looptijd. Heeft u een contract met een vaste looptijd? Bijvoorbeeld één of twee jaar? Dan geldt de opzegtermijn die in uw algemene voorwaarden staat. Heeft u een contract met onbepaalde looptijd? Dan geldt altijd maximaal één maand opzegtermijn. Ook wanneer uw aanbieder zegt dat dat niet het geval is.
Welke opzegtermijn geldt als mijn contract stilzwijgend verlengd is?

Is de looptijd van uw contract verstreken? En heeft uw aanbieder uw contract stilzwijgend verlengd? Dan geldt voor u maximaal één maand opzegtermijn. Let op: als u een nieuw aanbod heeft gekregen of als u een nieuw contract heeft getekend, heeft u waarschijnlijk weer een contract met een vaste looptijd. Dan geldt de opzegtermijn die in de algemene voorwaarden staat.

[ Voor 63% gewijzigd door BakkerM op 11-04-2010 21:15 . Reden: even google raadplegen en tadaaaa :) ]

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou ik ben er uit.. na ziggo te hebben onderzocht en alice.. ben ik naar de kpn winkel in het centrum van meppel gegaan.. verhaal uitgelegd en volgens de verkoop medewerker kan ik als ik ga verhuizen en er daar geen internet mogelijk is het opzeggen. Hij gaf als voorbeeld als mensen opeens in een caravan gaan wonen kan er ook geen internet geleverd worden. Dus het is een normaal jaar contract alleen kan ik het dan opzeggen als er geen internet mogelijk is op mijn nieuwe adres. wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Als je geen internet daar kan krijgen, dan zal je het ook nooit kunnen aanvragen. En al kan je het wel aanvragen, dan zal het nooit door de lijncheck heenkomen, dus zal je nooit aan een contract vastzitten.

Let wel op dat Alice BBNed is en géén KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:45
dan zeggen ze van nou u kunt wel een extra telefoonlijn laten aanleggen en daarop internet nemen dus hget is wel mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de man vertelde me dat als er gewoon al internet is op mijn volgende kamer dat dan het contract stopt.. hetzelfde als ik weer terug bij mijn ouders ga wonen.. daar is al internet.. dus dan word het gestopt.. moet ik bellen en dan word het contract beëindigd.
Pagina: 1