Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is weer tijd om het abonnement te verlengen, maar nu ben ik aan het twijfelen tussen twee toestellen.

De iPhone 3GS en de Blackberry 9700.

De voordelen van de iPhone zijn hier inmiddels wel bekend (apps design etc etc), echter is het mij niet duidelijk in hoeverre het mogelijk is om je mail automatisch te laten synchroniseren (bij bb is dit natuurlijk overduidelijk wel het geval).

Ook heb ik mijn twijfels over de gebruiksvriendelijkheid van de touchscreen van Apple tegenover het qwerty toetsenbord van de 9700, indien iemand hier ervaringen mee heeft, hoor ik dat graag! Heb namelijk zelf nog een Samsung Omnia gehad, en van dat touchscreen werd ik dus gillend gek en heb hem uiteindelijk omgeruild voor een nokia e71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Mail werkt prima, kan push of fetch. Doe zelf via imap en gmail en dat is altijd perfect synchroon tussen vier apparaten.

Touchscreen is super! Denk een van de betere zo niet beste die er is. Het toetsenbord is een beetje persoonlijker, sommige mensen kunnen er niet beter mee omgaan als andere. Maar de laatste keer dat ik een BB in handen heb gehad was ik maar al te blij met het slimmere onscreen toetsenbord van de iPhone. Vond de toetsen erg klein en alleen als ik op een bepaalde manier tikte werkte het. Met de iPhone ben ik gewenden te tikken zonder er over na te denken. Autocorrectie helpt daarbij natuurlijk heel erg.

Maar ik zou ook gewoon is proberen om beide telefoons is in handen te krijgen en een beetje gevoel te krijgen voordat je je keuze maakt. :)

Edit: Kleine disclaimer ik ben een 'fanboy' ;)

[ Voor 3% gewijzigd door WFG op 08-04-2010 21:48 ]

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het enige waar je over twijfelt het touchscreen en toetsenbord zijn,... Dan is de keuze wel duidelijk imho. Het touchscreen is de beste die ik tot nu toe in mijn handen gehad heb, werkt perfect! Het typen was in het begin even klooien, maar uiteindelijk typt het echt snel! Sneller dan een klasgenoot op een mobiel met een 'echt' toetsenbord. :Y

Het mooie aan het typen op een iPhone is dat je niet goed hoeft te typen, maar toch komt er (bijna) altijd te staan wat je bedoeld, mits het bestaande woorden zijn (of onbestaande die je al een paar x verbeterd hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik denk dat je je ook echt af moet vragen wat je met het toestel wil.

Wil je dat je toestel zo'n 3 dagen meegaat op een accu lading en wil je een fysiek toetsenbord, dan is de BB wellicht de betere keus.

Of wil je veel verschillende (gratis) dingen kunnen downloaden op je telefoon, en lijkt het Touchscreen je ideaal, dan ben je wellicht beter uit met een iPhone.

Ik denk dat je ze allebei uit zou moeten testen in de T-Mobile winken (aangezien beide toestellen daar "Actief" bruikbaar zijn).

Beide toetsenborden zullen altijd wennen zijn, en de BlackBerry is toch een "Minder Leuk" en misschien zelfs "saaier" toestel dan de iPhone. In mijn beleving hoef je het "speciaal" voor de BIS ook niet te doen aangezien de iPhone sneller de Push mail van Gmail uitvoert dan de BB (op T-Mobile, kan binnenkort pas concluderen of T-Mobile een Brakke BB Config heeft, of dat het echt aan BIS ligt).

Ik zelf blijf echter bij BlackBerry (momenteel de Curve 8900 en krijg binnenkort de Bold 9700 binnen) omdat dit gewoon simpel en doeltreffend werkt, maar ik moet eerlijk toegeven dat de iPhone ook een erg leuk "speeltje" is.

Het zal dus echt afhangen van je persoonlijke voorkeuren en wensen.

Succes met je keuze.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
ik heb nu een HTC touch diamond ..... wordt gillend gek van dat ding. Ik heb zowel de BB als de Iphone bij vrienden getest en ik moet zeggen de Iphone wordt het .... tenzij in september er iets er mee is.

De Iphone vind ik uitgebreider en overzichtelijker. ;)

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik denk dat je je in de eerste plaats moet afvragen waarvoor je het apparaat wilt gaan gebruiken. Ikzelf ben een blackberry gebruiker en wil zoveel mogelijk werk mobiel kunnen verrichten. Daarmee bedoel ik voornamelijk het beantwoorden van emails op een snelle en efficiënte wijze. Ik vrees toch dat een on-screen tobo nooit gaat kunnen tippen aan een echt. Verder vind ik google maps, mp3 speler en een deftige browser ook belangrijk en deze zijn allemaal prima op de blackberry. Ik moet wel toegeven dat de Iphone een veel "leuker" apparaat is maar ik vind snel en efficiënt werken dan belangrijker. De app store (app world) van blackberry is een beetje triest in vergelijking met die van apple. Dus als je van plan bent een hoop apps (gratis) te installeren kies je beter voor de Iphone. Introductie van Iphone OS4 is misschien ook nog iets om rekening met te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het perfecte zou zijn om een BB voor zakelijk te gebruiken en een iPhone meer als gadget.

Heb van het weekend een beetje met de iPhone lopen 'spelen' en denk toch dat deze het wordt, aangezien ik veel meer tijd kwijt zal zijn aan het spelen met de telefoon als ik daadwerkelijk werk ermee ga doen. Daarom lijkt mij het zonde om dan de BB te nemen, aangezien je dan van de key-feature weinig gebruik maakt, namelijk het mobiel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de iPhone 3GS zakelijk en dat bevalt prima. Screen toetsenbordje went je zo aan, ik type er even snel (of zelfs sneller mee) als op mijn vorige iPaq 914c (heeft beetje uiterlijk van een BB). Heb zelf bijna geen ervaring met BB maar ik kan je iig zeggen dat een iPhone prima is te gebruiken zakelijk. Zeker icm Exchange werkt dit prima. Daarnaast heb je natuurlijk de voordelen van de vele apps en iPod functie van de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in het bezit van een Ipod touch en een BB Bold 9700. Voor zover ik weet is het touchscreen en dus toetsenbord van de iTouch en de iPhone vrijwel gelijk. Het toetsenbord op de Iphone werkt geweldig, verreweg het beste onscreen toetsenbord wat er is. Maakt sowieso gehakt van de Omnia.

Echter, hoewel ik serieus een fan ben van het onscreen toetsenbord op de iPhone en mezelf afvroeg of ik nog sneller kon typen op een mobiel apparaat, het BB keyboard is significant beter als die op de iPhone. Langere stukken tekst typen gaat gewoon beter, sneller en prettiger. Daarentegen is de BB inderdaad wel een beetje een saai, zakelijk toestel. Het doet perfect wat het (voor mij) moet doen (IM, mail, sms, bellen, Twitter en hier en daar wat internet), maar meer moet je d'r ook niet van verwachten. Wat me wel verbaasde was de snelheid van de BB, daar kan geen enkel mobiel toestel tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:38
Hoe kan je nu meer 'mobiel' werken op een BB dan een andere telefoon? Dat vraag ik me wel eens af...

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oja nog een handigheidje, ik weet niet of dit ook met de bb kan.. tethering werkt ideaal. iPhone en MacBook zijn binnen enkele seconden gekoppeld en internetten maar! (MacBook i.c.m. een iPhone 3GS import uit Belgie en Telfort Simonly abbo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:54:
oja nog een handigheidje, ik weet niet of dit ook met de bb kan.. tethering werkt ideaal. iPhone en MacBook zijn binnen enkele seconden gekoppeld en internetten maar! (MacBook i.c.m. een iPhone 3GS import uit Belgie en Telfort Simonly abbo)
Wat dus NIET mogelijk is met T-Mobile... in ieder geval, nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Maar je kunt heel prima een iPhone met een abo van een andere provider regelen, ook in Nederland. Dat zou mijn persoonlijke tip zijn, gezien het netwerk van T-Mobile eigenlijk gewoon om te huilen is. Ik heb Vodafone gehad en ik kan niet wachten tot ik weer terug kan! Of je jailbreaked dat ding, schijnt ook niet mega-ingewikkeld te zijn ;)

Overigens Pat05, de verwachting is dat met zo'n 3 maanden de opvolger van de iPhone 3Gs verkrijgbaar is. Dan is het tof om nu een nieuw toestel te hebben, maar zit je over een tijdje naar die nieuwe te kijken met je (één of) tweejarige abonnement... Laat mij je vertellen dat de kans groot is dat je flink van jezelf zit te balen dan. ;)

Ik gebruik een Nokia E72 zakelijk (bellen, SMS, wat mail checken). Een iPhone 3G (non-S!) privé, daar doe ik veel actiever mijn mail mee en twitter en de camera gebruik ik en spelletjes en een beetje browsen etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 15-04-2010 09:20 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hemiparo schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:00:
[...]

Wat dus NIET mogelijk is met T-Mobile... in ieder geval, nog niet...
Klopt! Dus of importeren uit Belgie of een abbo niet met T-Mobile afsluiten als je het iig zonder Jailbreak wil doen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:32
Ik tether zonder jailbreak(Wel met jailbreak, maar geen tool hiervoor geïnstalleerd) op 3.1.3 gewoon op mijn iPhone? :o Hoort dit niet te kunnen dan?

edit: Ik heb overigens op 3.1.2 wel de http://www.benm.at/ carrier update gebruikt en in 3.1.3 mijn backup teruggezet. Misschien dat het hier mee te maken heeft?

[ Voor 36% gewijzigd door yeehaw op 16-04-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Ik zat ook even voor jou te denken misschien dan een Blackberry en een Ipod touch? heb je 2 losse apparaten maar wel een beetje als je echt twijfelt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
iPhone for sure. Als je iets anders neemt krijg je echt spijt.

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kan je nou met een iphone niet ? als je het vergelijkt met een blackberry ? Bb is absoluut geen slechte telefoon alleen je kan er weinig mee doen vergeleken met een Iphone.. En ik zou nog wachten tot juni als je van plan bent om een Iphone te halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 21:15:
Wat kan je nou met een iphone niet ? als je het vergelijkt met een blackberry ? Bb is absoluut geen slechte telefoon alleen je kan er weinig mee doen vergeleken met een Iphone.. En ik zou nog wachten tot juni als je van plan bent om een Iphone te halen..
Daarom gaf ik aan misschien is de BB met een Ipod touch ook een leuke combo .... had er zelf niet direct aan gedacht. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een BB kan je niet vergelijken met een Iphone. Natuurlijk kan je met een Iphone veel meer en deze bevat ook meer sensoren die heel handig zijn (BB heeft dit niet). Scherm is bij Iphone beter en je kunt het ook omdraaien om het in breedbeeld te zien. Verder zijn er veel meer Applicaties voor de Iphone als voor de BB. Ik vind wel dat BB langzaam sterft. Het is goed voor mensen zonder technische achtergrond. Die gewoon simpel mail willen chekken, msn en pingen. Meer ook niet. Iphone is meer voor de geavanceerde gebruikers en whizkids die een mobiel optimaal willen benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:26:
Iphone is meer voor de geavanceerde gebruikers en whizkids die een mobiel optimaal willen benutten.
Volgens mij is dat een discrepantie met de visie van Apple. De iPhone staat juist bekend om zijn gebruiksvriendelijkheid. En daardoor ook de toegankelijkheid. Iedere n00b zie je tegenwoordig met een iPhone lopen. Dat de BB tegenwoordig populair is onder de jeugd heeft enkel te maken met het pingen (een kaal equivalent van ieder ander bekend IM). Veelal kennen ze verder de weg niet op die toestellen.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abominabilis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05-2019
Ik heb hiervoor een HTC Touch pro gehad met een qwerty toetsenbord viel nogal tegen moet ik zeggen.
Schermgroote en de toetsen waren gewoon erg klein en hij werd gewoon trager en trager.
een on screen toetsenbord valt wel mee toen ik met de iphone ging werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:49
Ik heb een Blackbery (zakelijk) gehad twee jaar geleden, een HTC (Diamond), ik heb sinds een jaar een iPhone (privé) en recent heb ik op mijn werk een Nokia E71 (zakelijk) gekregen. Ik heb dus enig vergelijkingsmateriaal.
De Nokia geef ik volgende maand terug en dan blijf ik zakelijk mijn privé iPhone gebruiken. De ergernis van de Nokia weegt niet op tegen de kosten die ik bespaar. Dan gebruik ik liever mijn eigen iPhone ook zakelijk, is veel beter voor mijn bloeddruk. :)

Ik vind geen enkele telefoon opwegen tegen het gebruiksgemak (en dat is incl. het typen, op een E71 of een BB word ik gek) van de iPhone, de veelheid aan programma's (gratis en betaald), het touchscreen (zoveel fijner om mobiel te internetten dan op een E71) en de grootte van het scherm.
De iPhone is sinds de laatste OS update zeer goed zakelijk te gebruiken ook al kun je nog niet meerdere exchange accounts toevoegen. Dat is soms wel een gemis. Ik gebruik op dit moment 1 exchange account, 1 gmail account, 1 mobileme account en een pop3-account. Dus 4 e-mails en daarnaast ook 2 agenda's op mijn iPhone (zakelijk en privé).

Dit soort zaken is uiteraard persoonlijk en een vriend van mij zweert juist weer bij de BB. Maar ik, ik wil niets anders dan een iPhone (op dit moment). En dan heb ik nog niet het verschil genoemd op het gebied van de mp3-speler, integratie met mobileme, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:48
Ook ik heb redelijk ervaring met diverse soorten telefoons:

Ik heb zakelijk lange tijd een Blackberry + nokia gehad en prive een Iphone 3G.

Inmiddels heb ik een mijn Iphone3G vervangen door een Iphone3GS en ben nog nooit zo tevreden geweest over een telefoon.

Voorheen had ik steeds de neiging om telkens een nieuwe telefoon te kopen. Dit is sinds de aanschaf van de Iphone compleet weg. Je zult er geen spijt van krijgen (zeker na een jailbreak).

Beste telefoon EVER :)

Overigens, ik ken aardig wat mensen die zweren bij Nokia of bijv Windows Mobile telefoons. Als je die een half uurtje met je iphone laat spelen zijn ze helemaal om. Dit heb ik al vaker meegemaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door stfn345 op 09-05-2010 14:25 ]

Pagina: 1