Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Afbeelding breedte naar 650px

Pagina: 1
Acties:

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Lieve Devvers ;)

Nu is de maximale breedte van een afbeelding 640 pixels, echter als je een tabel op 100% breedte zet in de nieuwe layout wordt hij 650px breed.

Nu is het een beetje jammer dat afbeeldingen dan alsnog verkleind worden naar 640 pixels.

Zie bijvoorbeeld dit topic:

[Serie] V (2009)

Daar heb ik een TS voor gemaakt, maar de header wordt verkleind en dat staat dus niet zo mooi

Zou dit misschien aangepast kunnen worden?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Volgens mij zou dat zelfs 651 of 652 pixels moeten worden dan in het geval je een table van 100% met border eromheen gebruikt :P (iets met 100% + border-width = overflow, da's iets wat ik ook ooit nog eens moet fixen...).

Op zich is het gebruik van 100% breedte voor tables wel handig ivm de oudere layouts (met minder breedte), maar de max breedte voor plaatjes op 650 zetten is niet geheel zonder haken of ogen helaas. Er moet rekening gehouden worden met backwards-compatibility van het resizescript voor de oudere layouts, en als ik de overflow-issue van de tables daarbij wil aanpakken moet ik ook checken of dat backwards-compatible is en ook crossbrowser bestendig.

In jouw specifieke geval vind ik het gebruik van een table enkel en alleen om een border om je plaatje te krijgen overigens nogal omslachtig; de [img]-tag heeft immers zelf ook een border-attribuut (ok, da's dan wel een zwarte border ipv donkergrijs). Je plaatje resizen naar 640 en desnoods nog centreren ism het border-attribuut ipv een table zou denk ik al een beter resultaat geven wat je op korte termijn kan bereiken.

Intentionally left blank

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Mocht [suggestie] Tweakers layout oprekken en tags in menu er door komen, dan is het natuurlijk wel mogelijk die resize naar 650px te zetten ;)

offtopic:
Voor een header-image doe ik meestal een table met de te brede afbeelding als background, als je zorgt dat er in de rechtse 50px niets cruciaals staat is deze prima cross-layout te gebruiken. ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• jmxd
  • Niet online
Misschien dat je dan wat kan maken zodat afbeeldingen in een tabel niet door de auto resize gaan?
Wiethoofd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:27:
offtopic:
Voor een header-image doe ik meestal een table met de te brede afbeelding als background, als je zorgt dat er in de rechtse 50px niets cruciaals staat is deze prima cross-layout te gebruiken. ;)
Dat is inderdaad wel een goede tip ja, bedankt.

offtopic:
Ik had trouwens alsnog even de TS aangepast naar 100% waar je om vroeg ;) was op het moment van mijn andere reactie even geïrriteerd door het slotje, en had er toen geen zin in. :P

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Twylight schreef op donderdag 08 april 2010 @ 23:03:
Misschien dat je dan wat kan maken zodat afbeeldingen in een tabel niet door de auto resize gaan?
uhm, nee. Ook binnen tabellen is het belangrijk dat te grote plaatjes de layout niet kunnen verneuqen (waar de hele auto-resize dus uiteindelijk voor bedoelt is).

Anyway, er zijn dus een aantal work-arounds, en daar zal je het nu even mee moeten doen ;)

Intentionally left blank

• jmxd
  • Niet online
Als je een afbeelding in een tabel niet laat auto resizen kan hij alsnog de layout niet verneuken omdat hij binnen de layout wordt gehouden door de tabel :P

maargoed, de workaround van Wiethoofd is een goede.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Twylight schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 00:42:
Als je een afbeelding in een tabel niet laat auto resizen kan hij alsnog de layout niet verneuken omdat hij binnen de layout wordt gehouden door de tabel :P
Toch wel, width-directives voor tabellen zijn maar minimum-waarden...

Intentionally left blank

Pagina: 1