Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[suggestie] Tweakers layout oprekken en tags in menu

Pagina: 1
Acties:

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Omdat ik veel topicstarts knutsel heb ik een Stylish css waarmee ik de tweakers-layout oprek naar 650px reactiebreedte om te vergelijken hoe deze er in tweakers en _ng uitziet. Nu viel mij het volgende op:

Hiermee krijgt het menu bovenin net iets meer ruimte om een kopje Tags toe te voegen.
Tevens is de post-breedte 650/652px en kan de check images standaard op 650px breedte resizen en voor de topic-starters hoeven ze geen rekening meer te houden met verschillende postbreedtes.

Voordelen
• Postbreedte in elke layout gelijk voor de topic starts
• Mogelijkheid Tags-menu toe te voegen
• Check images maar 1 breedte nodig
• Smiley-overzicht geen loze ruimte meer 8)

Nadelen
• Benodigde devtijd
• Nieuwe header/footer/.../etc. images nodig

Graag uw wel overwogen commentaar of schot hagel :>

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Tags staan al in de huidige template, oude templates ondersteunen we niet meer.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De tweakers templatestyle is in principe nog wel supported, maar het is logisch dat het minder de focus heeft.

Volgens mij betekent het oprekken van de postbreedte zo'n 40 pixels erbij in de totale breedte. Daarmee gaan we wel over de 800px heen, geen idee hoe bezwaarlijk dat is - feitelijk zitten we daar al overheen door de tracker rechts plus dat je ook ruimte moet hebben voor de verticale scrollbar, maar de content is zonder horizontaal te hoeven scrollen wel leesbaar bij een reso van 800 breed.

Persoonlijk zie ik wel voordeel in een uniforme postbreedte.

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 25-02-2010 22:55 ]

Intentionally left blank

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
crisp schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:54:
Daarmee gaan we wel over de 800px heen, geen idee hoe bezwaarlijk dat is - feitelijk zitten we daar al overheen door de tracker rechts plus dat je ook ruimte moet hebben voor de verticale scrollbar, maar de content is zonder horizontaal te hoeven scrollen wel leesbaar bij een reso van 800 breed.
Misschien hier gewoon ook de support voor de lagere resoluties droppen, _ng is ook vanaf 1024px.

Je moet tegenwoordig met een mobieltje of een eerste generatie netbook of een CRT uit de oertijd naar GoT gaan om last te hebben van die extra pixels in de breedte. Qua te laden data is het niet meer lijkt me.

Volg me op Twitter/X & Bluesky