[Macbook mid 09] Kapot beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 14:23
Goedenavond.

Zoals de titel zegt, me beeldscherm is kapot. Vandaag is mijn tas gevallen toen heb ik er niet eens na gekeken of er wat kapot was ja of nee. Zo doe ik hem net open en ik start hem op en links boven in lijkt het erop dat er iemand een steen tegen gegooid heeft ofzo.
Nu heb ik GEEN display, opstarten doet die allemaal prima (net nieuwe hdd + ram :@ ook nog eens) maar is er een manier om deze gemaakt te krijgen met niet te hoge kosten? Hij is net buiten de garantie (zou eigenlijk 3 jaar apple care moeten kopen).

Ik zal een foto ervan uploaden zodra ik weer thuis ben.
Iemand ervaaring ermee dat de display of iets dergelijk kapot is gegaan? en wat zou het ong. kosten bij apple zelf laten maken?

Groeten,
Riccardo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
Ik post nu van mijn Macbook af.
Extern scherm erop gegooid. Maar dit gaat zo niet werken, ik moet hem voor school etc gebruiken dus:<

Foto van beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenvanvliet
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ai, dat is vervelend. Laten maken bij een apple reseller zal je volgens mij rond de 700 euro gaan kosten.. Tenminste dat was mijn specificatie toen ik een reparatie had.. gelukkig had ik mijn macbook verzekerd, dus was de schade gedekt.. Ik zou als ik jou was even langslopen bij een reseller..

Met dit probleem kan je geen aanspraak maken op garantie, dus applecare had geen zin.

Succes ermee iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
Rubenvanvliet,

Bedankt voor je spoodig reactie. Weet je wat het mooiste is? Ik ben de bon kwijt :/ Van alle kleintje dingen (muizen, ipodje etc etc) heb ik de bon maar nee, macbook nergens te vinden.
Als de reperatie rond 700 euro gaat kosten dan spaar ik wel voor de nieuwe Book Pro.

Toevallig enig idee hoe ik een extern beeld het "Origineel" beeld krijg?
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals te lezen in het macbook pro ervaringen topic heb ik een kapotte glasplaat gehad nog niet al te lang geleden met een 15,4" MacBook Pro late 2008. Macbook Pro is bij A-mac ingeleverd, een nieuw scherm kost net geen 600 euro en daar komt dan een uur arbeidsloon bij volgens mij factuur. Dit is uiteraard wel voor de 15,4" maar tel voor jou ongeveer hetzelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Even voor de goede orde: een bon of garantie zou je hierin niks helpen. Het is geen product(ie)fout van Apple, maar volledig op jou (of degene die de tas heeft laten vallen) toe te schrijven.

Ik heb een tijdje geleden geinformeerd voor een nieuw display en kom op ongeveer hetzelfde bedrag:
De prijs van een komplete display inclusief de arbeid (1 uur) bedraagt: €565,18 ex btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

buiten dat, een bon is ook niet nodig bij een apple ;) serie nummer is voldoende

[ Voor 12% gewijzigd door souljah1h op 08-04-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenvanvliet
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat je eventueel nog kan doen is naar een "mannetje"gaan (zie bijv marktplaats) en daar je beeldscherm laten repareren. Dan ben je volgens mij iets van 250 euro kwijt.. Hier heb ik zelf geen ervaring mee, maar dit is allicht misschien nog een oplossing.. reken iig op een hoge rekening van apple :(

Weet trouwens niet of er een sneltoets is voor het wisselen van hoofdscherm. Daar zou je eventueel nog even op kunnen googlen :) Dan kan je iig je laptop nog/weer gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je kunt ook op Ebay even kijken voor een nieuw scherm, en het zelf er in schroeven (als je durft). Zelf doen is goedkoper en is (bij 'normale' laptops) goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
Bedankt voor de reacties.
Ja ik zou even kijken ruben, maar het is jammer want ik gebruik hem voor school (langzaame pc's daarow + Mac OS 10x fijner). Ik zou even verder kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Zelf repareren is volgens mij een hels karwij: http://www.ifixit.com/Gui...el-A1278-LCD-Panel/1428/1

Ik heb zelf een 13" MB uit elkaar gehaald en in elkaar gezet, alles, behalve het scherm. Het zou makkelijker zijn als je aan een hele display assembly kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gewoon zelf repareren.
Als je een klein beetje handig/technisch bent is dit goed te doen. Er zijn genoeg webshops waar je voor een 2 a 300 dollar een nieuw LCD hebt.

Je laten afzetten door een 'Premium Reseller' hier zou het laatste zijn wat ik zou doen.. (700 euro waarvan de helft uit arbeidskosten 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 11:47

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Je foto lijkt het hier niet te doen. Gaat het om een witte MacBook? Zo ja, dan is het vervangen van het scherm op zich prima te doen, maar neem vooral heel veel tijd, en wees vooral erg voorzichtig met het verwijderen van het bezel.

Het is een flinke operatie, en een foutje is zo gemaakt. Maar als je zorgvuldig te werk gaat is het prima te doen.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:41

mwa

Dekt je verzekering (inboedel?) hier niet voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziggystardust
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-03-2021
Ik zat recentelijk voor diezelfde probleemstelling (draadje op got). Als je handig bent, zou ik kiezen om het zelf te repareren anders vrees ik ervoor dat je beter een nieuwe koopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:37
s1ck schreef op donderdag 08 april 2010 @ 19:57:
Goedenavond.

Zoals de titel zegt, me beeldscherm is kapot. Vandaag is mijn tas gevallen toen heb ik er niet eens na gekeken of er wat kapot was ja of nee. Zo doe ik hem net open en ik start hem op en links boven in lijkt het erop dat er iemand een steen tegen gegooid heeft ofzo.
Nu heb ik GEEN display, opstarten doet die allemaal prima (net nieuwe hdd + ram :@ ook nog eens) maar is er een manier om deze gemaakt te krijgen met niet te hoge kosten? Hij is net buiten de garantie (zou eigenlijk 3 jaar apple care moeten kopen).

Ik zal een foto ervan uploaden zodra ik weer thuis ben.
Iemand ervaaring ermee dat de display of iets dergelijk kapot is gegaan? en wat zou het ong. kosten bij apple zelf laten maken?

Groeten,
Riccardo
ookal zat er garantie of applecare op, krijg je het niet gefixed je laat het tenslotte zelf vallen, en dat doet apple niet .

Ik zou inderdaad een handige harry opzoeken :), of doorsparen voor een nieuwe
Pagina: 1