Ik had al een tijdje problemen met mijn scherm. Door mijn MBP iets meer dan 2 jaar intensief mee te sleuren naar de unief was er ergens "iets" losgekomen en zag mijn scherm er totaal verstrooid uit. Door steeds een manipulatie uit te voeren met het hand nam mijn scherm zijn normale weergave terug aan. Daar ik zelf ingenieur ben, heb ik de MBP verschillende keren opengegooid om het probleem voor langere tijd te verhelpen. Bij de laatste keer ben ik te onvoorzichtig geweest en is mijn scherm gebarsten.
Ik geraak er niet uit wat ik nu mee moet aanvangen. Het gaat om een 15" Macbook Pro 2.2Ghz June 2007 (Santa Rosa). Er zijn verschillende mogelijkheden:
Ik geraak er niet uit wat ik nu mee moet aanvangen. Het gaat om een 15" Macbook Pro 2.2Ghz June 2007 (Santa Rosa). Er zijn verschillende mogelijkheden:
- inruilen voor een reductie bij aankoop van een nieuwe MBP (als de i5/i7 modellen uitkomen). Ik heb reeds langs geweest bij Mac-Line in Brussel, maar ze doen dit niet. Andere winkels wel?
- verkopen op eBay of Marktplaats (of als iemand geïnteresseerd is???). Gezien al het overige hardware nog steeds uitstekend werkt, vraag ik me af hoeveel dit nog zou opbrengen. In onderdelen of in zijn geheel? Hij toont wel sporen van intensief gebruik (lichte krassen enzovoort). Graag zou ik er nog meer dan 500 euro voor krijgen en mede met dit geld een nieuwe MBP aankopen.
- zelf repareren: ik kan op eBay voor een kleine 200 euro een glossy scherm aankopen: http://cgi.benl.ebay.be/N...m518fc92510#ht_2544wt_801 Heeft iemand hier ervaringen mee? Is dit te vertrouwen? Daarenboven heb ik het huidige scherm al doen barsten. De kans bestaat groot dat ik het deze keer weer in slaag. Ik had echter wel geen handleiding gevonden op het i-net die me hierbij kon helpen. Reparatie door een service center is te duur (800 euro minstens).
- houden en verder gebruiken als een Mac Mini / desktop computer in combinatie met een 24"LCD en een Macbook Pro / Air (helaas geen budget hiervoor). Ik heb een mobiele computer nodig.