Ervaringen met freight forwarders

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Een "freight forwarder" is een bedrijf dat een adres in een land heeft waar jij je bestelde producten in de buitenlanders webshop heen kan sturen zodat zij het doorsturen. Zo kun je bijvoorbeeld nu al de iPad kopen of goedkoop kleren kopen. De dollarkoers is gunstig dus meestal zal het goedkoper :*) uitpakken om iets te importeren. Het kost alleen meer tijd! :O

Er zijn een aantal "freight forwarders" alleen de vraag is welke je kunt vertrouwen. Ik heb zo'n topic nog niet op GoT gezien dus het lijkt me een mooie kans om hier het centrale ervaringen topic van de maken.

Lijstje van freight forwarders die ik ken:

• MyUS
• Shipito
• Viadress
• FromUS2EU
• USA2You

Alleen heb ik nog totaal geen ervaring met dit soort diensten, welke zijn snel en betrouwbaar? Welke zijn goedkoop? Allemaal vragen die ik niet zomaar kan vinden op internet.
Zo wil ik bijvoorbeeld een laptop bestellen op HP.com omdat die zo'n 400 euro goedkoper is dan de Nederlandse variant die bovendien ook nog slechtere specs heeft. Hoe pak je het aan? Hoe zit het met verzekering? :?

Kortom: Wie heeft er ervaring met een van deze diensten of welke raad je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04 16:25

Anno

Griefmaker#2862

Je zou eens kunnen kijken in het onderstaande topic

[iPad] importeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16963

Ik heb Shipito onlangs een keer gebruikt en was wel tevreden.
Het enige 'probleem' was dat de eerste zender (richting shipito) blijkbaar wat gesjoemeld had met het gewicht van het pakket. Hierdoor leek het een beetje dat shipito de boel belazerde toen het bij hun ineens veel zwaarder was. Achteraf bleek dat het blij Shipito wel klopte.

Daarvoor heb ik een tijdje http://www.usamail1.com/ gebruikt.
Daar had ik wel het probleem dat ze naar mijn gevoel de pakketten veel zwaarder maakten dan ze waren. Daarnaast hebben ze een keer in plaats van de goedkoopste 1 van de duurdere shipping manieren gekozen, met een smoesje. Toen ben ik er gelijk mee gestopt.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 16963 op 08-04-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Misschien heb je hier allang aan gedacht, maar toch: Houd er hoe dan ook rekening mee dat je nog een naheffing (btw) van de douane kan krijgen voor hetgeen je besteld in de US / Canada. Vaak met electronica kom je met deze naheffing (en bijkomende administratie kosten) nog hoger uit dan de EU prijs.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-04 11:01
Volgens mij kun je bij sommige forwarders ook nog een extra pakket bij nemen die het dan verpakken als cadeau.. dacht ik hoor dan kun je geluk hebben dat het zo door de douane komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:45

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Over al die heffingen en andere importaspecten is volgens mij genoeg te vinden op het internet en hier zijn ook in het Shopping Forum al de nodige topics over geweest.

Ervaringen uitwisselen omtrent die freight forwarders is prima, maar aan iedereen het verzoek om dan ook op dat onderwerp te blijven en niet allerlei algemene randzaken omtrent importeren hier te bespreken. Dus ook kwesties rond garantie op geïmporteerde producten en dergelijke graag achterwege laten.

Bij deze dan ook meteen maar even een titelfix, om algemene discussie over het importgebeuren te voorkomen. Als iemand een duidelijke Nederlandse naam voor freight forwarders heeft houd ik me aanbevolen trouwens, maak dan even een TR aan met je tip :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:17

DDX

Ik heb al eens besteld via borderlinx.com, werkt prima en je betaald alleen de shippingkosten + btw aan hun.
Waar je rekening mee moet houden: je gewicht of volume gewicht (of hoe ze dat precies noemen) afhankelijk wat meer is.
Als de verkoper in de usa het dus in grote doos gooit mag je extreem veel betalen.

Ging bij mij ook mis dat ik hier in nederland opeens nogmaals btw mocht betalen bij aflevering, maar dat kreeg ik netjes binnen paar dagen terug van borderlinx.

[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 08-04-2010 17:05 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik weet dat dit een oud topic is maar toch, weet er iemand een forwarder welke van Polen naar Nederland kan versturen?
Pagina: 1