Een "freight forwarder" is een bedrijf dat een adres in een land heeft waar jij je bestelde producten in de buitenlanders webshop heen kan sturen zodat zij het doorsturen. Zo kun je bijvoorbeeld nu al de iPad kopen of goedkoop kleren kopen. De dollarkoers is gunstig dus meestal zal het goedkoper
uitpakken om iets te importeren. Het kost alleen meer tijd!
Er zijn een aantal "freight forwarders" alleen de vraag is welke je kunt vertrouwen. Ik heb zo'n topic nog niet op GoT gezien dus het lijkt me een mooie kans om hier het centrale ervaringen topic van de maken.
Lijstje van freight forwarders die ik ken:
• MyUS
• Shipito
• Viadress
• FromUS2EU
• USA2You
Alleen heb ik nog totaal geen ervaring met dit soort diensten, welke zijn snel en betrouwbaar? Welke zijn goedkoop? Allemaal vragen die ik niet zomaar kan vinden op internet.
Zo wil ik bijvoorbeeld een laptop bestellen op HP.com omdat die zo'n 400 euro goedkoper is dan de Nederlandse variant die bovendien ook nog slechtere specs heeft. Hoe pak je het aan? Hoe zit het met verzekering?
Kortom: Wie heeft er ervaring met een van deze diensten of welke raad je aan?

Er zijn een aantal "freight forwarders" alleen de vraag is welke je kunt vertrouwen. Ik heb zo'n topic nog niet op GoT gezien dus het lijkt me een mooie kans om hier het centrale ervaringen topic van de maken.
Lijstje van freight forwarders die ik ken:
• MyUS
• Shipito
• Viadress
• FromUS2EU
• USA2You
Alleen heb ik nog totaal geen ervaring met dit soort diensten, welke zijn snel en betrouwbaar? Welke zijn goedkoop? Allemaal vragen die ik niet zomaar kan vinden op internet.
Zo wil ik bijvoorbeeld een laptop bestellen op HP.com omdat die zo'n 400 euro goedkoper is dan de Nederlandse variant die bovendien ook nog slechtere specs heeft. Hoe pak je het aan? Hoe zit het met verzekering?
Kortom: Wie heeft er ervaring met een van deze diensten of welke raad je aan?