Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ekx
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-10 20:51
Hallo jongens,

Ik ben momenteel bezig met het landschap van de smartphone / phones met gps aan het verkennen.
Zelf ben ik hier niet helemaal (meer) in thuis.

Momenteel heb ik dit geleerd:

- Nokia's hebben OVI Suite en dus ook kaartmateriaal :)
- IPhones hebben wel gps, maar geen offline navigatiesoftware (google maps). Mijn gok is dat dit niet enkel blijft bij de Iphones. Maar is dat wel zo? Waar beter deze vraag stellen dan onder tweakers zelf :)

Als ik een nieuwe gsm aanschaf, vind ik het belangrijk dat ik bij citytrips die gsm kan bovenhalen en op die manier de weg niet verlies (ik kan ook leren kaartlezen, ma goe dat is een andere kwestie). Ma goe, ik ben hier niet om advies te vragen welke telefoontje nu best past bij m'n profiel ;)

Bij de andere fabrikanten kan ik momenteel niet transparant ontdekken als zij een gps ontvanger hebben, er ook mogelijkheid tot gps software is met kaarten offline, of welke software er bestaat om te kopen/downloaden om op die telefoontjes te plaatsen.

Een TOMTOM komt hier niet in aanmerking, tenzij de laatste nieuwe navigator (9), want daar kan je wel wandelroutes selecteren.
Naar goede gewoonte, wat heb ik zelf gedaan als research: :O

edit:

GPS
Nokia 5230 = 135 € (phonehouse); 150 € (mobistar); 150 €(proximus); 162 €(pixmania); 150 €(pdashop)
Nokia 6730 classic = 199 € (proximus)

GPS & WIFI
Nokia 5800 Xpressmusic 3G VERSION = 240 €(phonehouse); 240 €(pixmania); ; 290 € (pdashop)
E52 = 260 € (mobistar); 257 € (pixmania); 280 € (pdashop)
E71 = 270 € (phonehouse); 280 € (mobistar); 270 € (proximus) ; 311 (pixmania)
E72 = 350 €(mobistar); 350 € (proximus); 331 € (pixmania)
Nokia X6 = 350 €(proximus) ; 339 €(pixmania)
Nokia N97 mini = 470 € (phonehouse); 430 € (mobistar); 450 € (proximus) ; 403 €(pixmania)
Nokia N97 = 600 €(proximus); 439 € (pixmania)
Nokia N900 = 535 € (pixmania)

De Wifi vind ik ook belangrijk in een GSM, maar ik ben er nog niet aan uit of ik daar geld wil aan spenderen. }:O

Mijn vraag concreet is:

Welke fabrikanten zijn er ook nog mogelijk, buiten Nokia, die dit al dan niet betalend aanbieden? :?

Een andere mogelijkheid zou zijn is om een appart aparaat van garmin aan te schaffen, maar dan zit je weeral eens met een extra aparaat, oplader, etc... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door ekx op 08-04-2010 15:39 . Reden: slecht huiswerk op gebied van wifi ]

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:38
De 5800 heeft overigens ook WIFI.

Tijd van werken, tijd van rusten

• ekx
je hebt gelijk.

even nagezien. het is enkel wel voor de '3g' versie. Bah, vind nergens een deftige 'versienummer'.

Deze nokia telefoon wordt dan wel interessant.

Iemand comments op de originele vraag: hoe zit het met de gps software op de niet nokia-merken?
waar kan je daar info over vinden of mensen die graag hun mening schrijven... hoe zij dit zien/oplossen/gebruiken

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-11 13:56

rg-mohwa

Phoe Hé

de nokia E52 heeft ook wifi

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-11 20:25

Pat-Juh

Patrick

Alle S60 met GPS module zouden moeten voldoen met Ovi Maps. Gratis en kan ook wandelroutes aan. Verder is GoogleMaps op alle telefoons een online based navigatie naar mijn weten.

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Jailbroken iphone heeft het. genaamd 'xgps', feitelijk google maps met navigatie met de optie om kaarten te downloaden. doet het op zich prima. en het is gratis.

Copy.com

• ekx
Pat-Skim schreef op donderdag 08 april 2010 @ 15:55:
Alle S60 met GPS module zouden moeten voldoen met Ovi Maps. Gratis en kan ook wandelroutes aan. Verder is GoogleMaps op alle telefoons een online based navigatie naar mijn weten.
offtopic:
tegenwoordig ben ik nogal fan van volvo en moest direct aan de nieuwe S60 denken

Afbeeldingslocatie: http://www.volvocars.com/SiteCollectionImages/Home/DynamicBanners/s60_PreLaunch.jpg

maar je doelde op toestellen zoals dit natuurlijk
http://www.nokia.be/ontde...llen/nokia-6710-navigator
Goed om weten.

Je bedoelt het besturingssysteem S60. Ah bah, maar waar kan je ergens een goed overzicht krijgen wat de S60 heeft en wat niet?
NIet alle S60's hebben ook een gps ontvanger?

[ Voor 14% gewijzigd door ekx op 08-04-2010 16:31 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
ekx schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:09:
[...]

Je bedoelt het besturingssysteem S60. Ah bah, maar waar kan je ergens een goed overzicht krijgen wat de S60 heeft en wat niet?
NIet alle S60's hebben ook een gps ontvanger?
Dat is iets wat je met een beetje inzet makkelijk zelf uit kunt zoeken. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• ekx
Jop daar heb je gelijk in. Heb ik dan

Maar blijkbaar is er buiten Nokia & een gejailbraikte iphone weinig alternatieven, zoals ik dacht :(

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11 20:28
Op windows heb je bij o.a. HTC een hoop keus.Voor windows mobile is er een ruim assortiment aan software.

Zelf ben ik nu ovi maps aan het ontdekken. Als je tomtom gewend bent is het wel een flinke overgang.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Voor de duidelijkheid; de iPhone heeft wel de mogelijkheid tot het aanschaffen van GPS software (ook offline GPS, er zijn veel applicaties, waaronder TomTom).

Als je wilt weten welke dat precies zijn kan ik het het beste aanraden om iTunes te installeren en door de app store te bladeren.

Daarnaast kan je volgens mij ook prima bij Android terecht, zie daarvoor dit topic op GoT: Android: Turn by Turn Navigation

Verwijderd

To the topic starter:

Wie is 'Ma Goe'?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:08
Je kunt je zoektocht beter omdraaien; Zoek de navigatiesoftware die aan al je wensen voldoet, en zoek daarbij een toestel waarop die software kan draaien.

Zo gebruik ik zelf TomTom op een HTC Touch Pro (Windows Mobile).

[ Voor 8% gewijzigd door frickY op 18-04-2010 12:44 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

en wat is je budget, want je het nu telefoons in verschillende prijs klassen, een beetje appels met peren vergelijken imho.
Mijn Nokia 6303 heeft ook nokia maps, maar geen GPS. Je kan wel een bluetooth module eraan koppelen voor GPS

• dragontje124
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 18:48
Sommige nokia's hebben gratis OVI maps, dit geld niet voor de wat "oudere" modellen zoals de N95 en N96 (helaas). Verder heb je voor het Symbian S60 besturingssysteem (Nokia dus): Sygic Mobile, Route 66, Garmin en NDrive, allemaal betaald overigens.
Voor windows mobile heb je: TomTom (geen nieuwe versies meer), Route 66, Sygic Mobile, Garmin, Navigon en iGO
er zijn er vast nog veel meer, maar deze ben ik tegen gekomen.

Verwijderd

Als het om wandelroutes gaat kun je Trekbuddy overwegen. Kost niks en draait op elke Java enabled telefoon (dus ook op een goedkope Nokia S40). Op hun forum staan diverse links naar online tools die downloadbare kaarten aanmaken (voor zover ik kan zien halen die hun kaartenmateriaal weer bij Google).

Als je het gebruikt op S60 wel opletten dat je de gesignde .jad installeert zodat je de beveiligingsinstellingen kunt aanpassen, anders vraagt hij 20 keer of hij userdata mag lezen/schrijven als hij z'n kaarten wil inlezen.
Pagina: 1