Verticaal zoeken in excel probleempje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWD
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07-2024
Hey allemaal ik ben bezig een excel sheet te bouwen waar ik verkoop gegevens van een aantal restaurants kan ordenen op category, ik heb dus een blad met cijfers, deze noem ik invoersheet, ik heb een blad met catagorisch ingedeelde nummers van de restaurants, deze noem ik category indeling, en ik heb een blad waar alle resultaten moeten komen, deze noem ik heel creatief data uitvoer.

nu heb ik deze formule gemaakt om het nummer van het restaurant uit te lezen op category indeling, en de formule op data uitvoer moet nu zoeken op het eerste blad naar dat nummer, en daar de achterliggende resultaten van weergeven.

=VERT.ZOEKEN('Category indeling'!A6;Invoersheet!$A$1:$D$459;1)

Nou deze formule werkt gewoon, en als ik uitleesvakje 1 verander in 2 doet hij het ook prima en 3 ook nog maar vanaf 5 krijg ik opeens
#VERW!
door het verplaatsen of verwijderen van cellen is een ongeldige celverwijzing ontstaan, of de functie heeft een verwijzingsfout als resultaat.

Terwijl ik niks verander ik wil alleen een hokje verder uitlezen ... waar kan dit aan liggen? En is er misschien een betere meer efficiente formule??

Never really found a place that I call home...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

kolomindex_getal Het kolomnummer in tabelmatrix van waaruit de overeenkomstige waarde moet worden geleverd. Als kolomindex_getal 1 is, wordt de waarde uit de eerste kolom in tabelmatrix opgehaald. Als kolomindex_getal 2 is, wordt de waarde opgehaald uit de tweede kolom, enzovoort. Als kolomindex_getal:

kleiner is dan 1, geeft VERT.ZOEKEN de foutwaarde #WAARDE! als resultaat.
groter is dan het aantal kolommen in tabelmatrix, geeft VERT.ZOEKEN de foutwaarde #VERW! als resultaat.
Je zoekt in A:D en E is de vijfde letter in het alfabet. Drie maal raden waar het fout gaat ;)

offtopic:
Begrijp ik goed dat je uit Omzet gegevens van winkels in 1 sheet verzamelen per dag bent gekomen? Geef daar dan ajb even de 'oplossing'. Daar kunnen anderen wat aan hebben, of tenminste weten de mensen die met je meedachten dan hoe en wat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWD
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07-2024
Gelukkig dat ik nu op 7 hoog zit te werken, kan ik me gelijk naar beneden storten om niet te hoeven leven met de schande :'(

Never really found a place that I call home...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

:P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)