Omzet gegevens van winkels in 1 sheet verzamelen per dag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWD
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07-2024
Hallo allemaal,

Ik heb hier een beetje een probleempje, ik ben gevraagd om een overzicht te maken van alle omzetcijfers van 56 restaurants. Deze staan in 60 verschillende excel files. En de volgorde van de restaurants varieerd ook per jaar omdat er nieuwe bijkomen, en dan dus de volgorde wordt veranderd.

Ook staan de cijfers er per maand, en moet ik ze gemiddeld per dag hebben, ofwel de cijfers delen door 31.

Wel heeft elk restaurant een uniek nummer bijv. 12596

is het nu niet mogelijk om de gegevens achter een bepaald nummer vandaan te laten zoeken en deze bij het juiste nummer op de verzamelsheet te laten plaatsen?
Ik kan helaas geen voorbeeld posten omdat het vertrouwelijke informatie betreft.

Never really found a place that I call home...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
Wij gebruiken Qlikview om data uit diverse locaties te combineren voor analyses en rapportage. Je kan de Qlikview personal versie gewoon vrij gebruiken maar met de beperking dat rapportages gemaakt op een PC alleen met die PC geopend kunnen worden. Ben je tevreden en wil je op meerdere plaatsen de bestanden delen dan kan je altijd een professional licentie nemen.

Zelf combineren we data uit SAP (direct uit MS SQL), kassasoftware (dmv ODBC), CSV's van klantentellers en Excel bestanden, enkel Excel bestanden kan natuurlijk ook. Berekeningen loslaten op kolommen data is ook mogelijk, dus delen door 31 is geen probleem.

De data moet wel consistent terug te vinden zijn wil je de data het makkelijkst automatisch importeren dus bv. altijd in dezelfde kolommen, maar niet elke Excel hoeft identiek te zijn, je kan per bestand de import sleutels opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWD
Kijk daar heb ik wat aan!! heel erg bedankt ik ga het gelijk even downloaden en uitproberen! Ik laat het weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWD
Fijn ik kan niet downloaden op mn bedrijfs PC, en de gegevens kan ik er niet af halen om op mijn laptop te zetten ..... dus ik ben weer terug bij @()*#@# excel... iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
USB Stick of cd branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWD
Als ik ze op mn laptop zet word ik van mn stage weggepleurd :) Dus dat is niet echt een optie, wordt minimaal op prijs gesteld hier als ik cijfers ga kopieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Zeg gewoon dat je dit nodig hebt om je stage opdracht uit te kunnen voeren?

Anders moet je gewoon met macro's in VB aan de slag gaan. Je kan vanuit daar ook bestanden openen, uitlezen en verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWD
Ja heb ik al geprobeerd, ze hadden alleen toestemming nodig van het internationale hoofdkantoor om mijn uberhaupt die cijfers te laten zien. Kopieren kan ik echt niet :(

Maarja, een complexe methode is ook een methode, maakt mij niet uit als ik ze maar niet allemaal handmatig hoef in te voeren. heb ik 1 keer gedaan, alleen er zit dus ergens een foutje in, en er moet nog zo'n oevrzicht gemaakt worden. Geen kans dat ik dat manueel ga doen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10 07:55

mace

Sapere Aude

Kan je de gegevens in excel niet mergen of consolidaten? (Weet de NL termen niet want ik gebruik Engelse office)

http://lmgtfy.com/?q=merge+spreadsheets+in+excel
http://lmgtfy.com/?q=consolidate+excel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWD
Hmmm ik ga het na de lunch eens uitgebreid bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Tsja, met een VBA-macrotje kun je ze anders alle 60 inlezen in zeg access. Vervolgens is analyse niet zo moeilijk meer.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWD
Ja heb ik aan gedacht, alleen het vervelende is dat ik iets maak voor mijn opvolger. Dus die moet het ook kunnen :) En de meeste marketeers hebben geen ICT opleiding ernaast, dus ik moet alles wat ik doe zo simpel mogelijk houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
Ik bedoelde niet gebruik een USB stick om de gegevens naar je eigen PC te zetten maar misschien kan je wel de benodigde programma's daarmee op je bedrijfs PC installeren?
Pagina: 1