|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik denk dat het gemiddeld een kwestie van luiheid is om de search niet te gebruiken.
Ik heb het zelfook wel eens gehad dat ik de search gebruikte, maar nix kon vinden waar ik wat aaan had, maar ja, dat was dan ook een "niet-zo-standaard" probleem.
Mensen gaan normaliter altijd de weg van de minste weerstand in.
Ik heb het zelfook wel eens gehad dat ik de search gebruikte, maar nix kon vinden waar ik wat aaan had, maar ja, dat was dan ook een "niet-zo-standaard" probleem.
Aannames zijn fataal.
LOL ik had niet gedacht dat je het daadwerkelijk zou doen!Op vrijdag 09 maart 2001 09:12 schreef pven het volgende:
Misschien dat ik in LA maar voor ga stellen om de search-optie te laten vervallen...
Helaas is dat dus vaak wel het geval.;(Op vrijdag 09 maart 2001 09:20 schreef GaMeOvEr het volgende:
Ik denk dat het gemiddeld een kwestie van luiheid is om de search niet te gebruiken.
Wat pven vergeet is dat de gevallen waar WEL dankbaar gebruik van de search wordt gemaakt niet op GoT verschijnen. Deze mensen hebben immers een antwoord op hun vragen gevonden.
M.a.w. als je de search verwijdert weet je dus niet wie je allemaal dupeert.
* FoolZero is immers ook een tevreden search gebruiker.
edit:
GoTver, nederlands is echt een lastige taal
GoTver, nederlands is echt een lastige taal
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Tsjah, het lijken net mensen hier op GoT. 
Als je gekke topics zoekt, dan kan ik me voorstellen dat je het niet altijd kan vinden middels search. Maar als je bv. een vraag stelt over het delen van je ISDN lijn en ik zie middels search dat er echt al tientallen van dat soort topics voorbij zijn gekomen, dan vind ik dat zo'n topic overbodig is.
Ter info: het gaat me niet over die ISDN-posting, dat is slechts een voorbeeld.
Als je gekke topics zoekt, dan kan ik me voorstellen dat je het niet altijd kan vinden middels search. Maar als je bv. een vraag stelt over het delen van je ISDN lijn en ik zie middels search dat er echt al tientallen van dat soort topics voorbij zijn gekomen, dan vind ik dat zo'n topic overbodig is.
Beetje extra leven in LA kan geen kwaad.Op vrijdag 09 maart 2001 09:22 schreef FoolZero het volgende:
[..]
LOL ik had niet gedacht dat je het daadwerkelijk zou doen!
Daar heb je een heel goed punt, wat in mijn gedachtenkronkels nog niet was mee genomen,[..]
Helaas is dat dus meestal wel het geval. Wat pven vergeet is dat de gevallen waar WEL dankbaar gebruik van de search wordt gemaakt niet op GoT verschijnen. Deze mensen hebben immers een antwoord op hun vragen gevonden.
M.a.w. als je de search verwijderd weet je dus niet wie je allemaal dupeert.
* FoolZero is immers ook een tevreden search gebruiker.
Ik ben trouwens ook een zeer tevreden search-gebruiker.
Snap ik ook wel, maar eerlijk gezegd vind ik mijn punt sterker om de search te laten voor wat het is. Niet dat de adjes ooit zullen overwegen om de search te verwijderen, want dat is immers een must op iedere database driven siteOp vrijdag 09 maart 2001 09:23 schreef pven het volgende:
Heal the internet ...
Uiteraard mag de search-optie niet verdwijnen, maar misschien moet er eens aan aan manier gedacht worden om de users erop te attenderen dat men eerst search dient te gebruiken voordat een nieuwe posting wordt geopend. Dat het in de FAQ staat boeit helemaal niets, dat leest een nieuwe user toch niet.Op vrijdag 09 maart 2001 09:26 schreef FoolZero het volgende:
[..]
Snap ik ook wel, maar eerlijk gezegd vind ik mijn punt sterker om de search te laten voor wat het is. Niet dat de adjes ooit zullen overwegen om de search te verwijderen, want dat is immers een must op iedere database driven site
Helemaal mee eensOp vrijdag 09 maart 2001 09:29 schreef pven het volgende:
Uiteraard mag de search-optie niet verdwijnen, maar misschien moet er eens aan aan manier gedacht worden om de users erop te attenderen dat men eerst search dient te gebruiken voordat een nieuwe posting wordt geopend. Dat het in de FAQ staat boeit helemaal niets, dat leest een nieuwe user toch niet.
Persoonlijk lijkt een gestripte search versie boven aan de pagina me het beste. Dus i.p.v de huidige text search gewoon een blanco invoerveldje met een global search. In die search resultaten kom je dan terecht in het veld met advanced search options...
Met die blanco invoer valt de search iig meer op en wordt deze naar mijn mening beter gebruikt.
Heal the internet ...
Tja, merk het zelf ook. Het lijkt net of de search nooit word gebruikt maar in de praktijk denk ik dat er best veel gebruik van gemaakt word. Er zijn alleen nog veel "gebruikers" die het nog niet gebruiken. Das jammer; maar je kunt er verder weinig aan veranderen.
Wat je wel kunt doen is om, indien van toepassing, mensen op de search functie te wijzen. De eerste keren zullen ze het mischien nog vergeten, maar mischien dat ze het na een aantal posts dan eindelijk doorhebben.
Wat je niet moet doen is kwaad /agressief reageren. Ik weet het, het is soms erg moeilijk /frustrerend (zelf ook moeite mee|:() maar blijf toch aardig. En verwijs ze toch weer naar de search; ookal heb je het al 100 keer gezegd. Het helpt echt wel;)
Blijf ten alle tijde vriendelijk /klantvriendelijk; mensen wegjagen willen we ook weer niet:)
[ [ Dit is mijn eigen mening /hoe ik het bekijk;) ] ]
Wat je wel kunt doen is om, indien van toepassing, mensen op de search functie te wijzen. De eerste keren zullen ze het mischien nog vergeten, maar mischien dat ze het na een aantal posts dan eindelijk doorhebben.
Wat je niet moet doen is kwaad /agressief reageren. Ik weet het, het is soms erg moeilijk /frustrerend (zelf ook moeite mee|:() maar blijf toch aardig. En verwijs ze toch weer naar de search; ookal heb je het al 100 keer gezegd. Het helpt echt wel;)
Blijf ten alle tijde vriendelijk /klantvriendelijk; mensen wegjagen willen we ook weer niet:)
[ [ Dit is mijn eigen mening /hoe ik het bekijk;) ] ]
Ach pannenkoek waar bemoei jij je weer mee!!!Op vrijdag 09 maart 2001 09:35 schreef Bulldog het volgende:
Blijf ten alle tijde vriendelijk /klantvriendelijk; mensen wegjagen willen we ook weer niet:) Toch:?
ff serieus. Bulldog, ik ben het helemaal met je eens en handel ook al enige tijd conform die wijze.
Heal the internet ...
Je moet juist idd voorkomen dat rookies (newbeez) zwaar afgekat worden, en daardoor juist irritant gaan worden.
Gewoon telkens in herhaling blijven vallen.
Op den duur dringt het echt wel door. (En als niet, dan hebben we altijd nog SU
)
Gewoon telkens in herhaling blijven vallen.
Op den duur dringt het echt wel door. (En als niet, dan hebben we altijd nog SU
Aannames zijn fataal.
luiheid? donder op (hee... niet persoonlijk hoor, maar voor het woordje luihuid, ok?)Op vrijdag 09 maart 2001 09:20 schreef GaMeOvEr het volgende:
de search heb je je antwoord sneller hoor, of ligt het aan mij?
Idd, maar het invullen en daadwerkelijk zoeken is kennelijk nog altijd vermoeiender dan ff een topic openen.Op zaterdag 10 maart 2001 19:30 schreef Wesley het volgende:
[..]
luiheid? donder op (hee... niet persoonlijk hoor, maar voor het woordje luihuid, ok?)
de search heb je je antwoord sneller hoor, of ligt het aan mij?
Toch moeten we volhouden en op een opbouwende manier duidelijk maken, dat er een search is.
Om te voorkomen, dat je dan helemaal afgezeken wordt met reacties als:
is het misschien handig om wel een nuttig antwoord bij te voegen.Als je nix te melden hebt zeg dan nix
Heal the internet ...
* PokkeNoise is het helemaal met bovenstaande eens.
kan deze poster niet begrijpen wat het is als je weer een vraag tegenkomt die nog bijna bij de active topics staat
voorbeeld:
gathering.tweakers.net/showtopic.php/140140
gathering.tweakers.net/showtopic.php/127938
zelfs de topic titels van deze voorbeelden zijn bijna hetzelfde.
* PokkeNoise geeft gewoon de link en vermeld dan dat het met de search gevonden is.
Behulpzaam, klantvriendelijk blijven, smiley erbij, en maar hopen dat de search volgende keer gebruikt wordt.
kan deze poster niet begrijpen wat het is als je weer een vraag tegenkomt die nog bijna bij de active topics staat
voorbeeld:
gathering.tweakers.net/showtopic.php/140140
gathering.tweakers.net/showtopic.php/127938
zelfs de topic titels van deze voorbeelden zijn bijna hetzelfde.
* PokkeNoise geeft gewoon de link en vermeld dan dat het met de search gevonden is.
Behulpzaam, klantvriendelijk blijven, smiley erbij, en maar hopen dat de search volgende keer gebruikt wordt.
? weet jij wat.
Pagina: 1