Toon posts:

Win2k installeren op een Asus A7V??

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het proberen om win2k op men PC te zetten, maar dat wil niet echt lukken (Wie zij ook al weer dat Linux moeilijker is om te installeren?? :)).

Ik ben al best ver gekomen maar nog net niet helemaal :(. Ik heb de drivers gedownload van Promise en de bootdisks van win2k.

Toen ben ik begonnen met de install via winnt. Dat gaat allemaal goed en dan krijg je het scherm waar je de directory van de win2k bestanden moet aangeven (f:\win2k\I386 in mijn geval) en dan begint ie bestanden op te slaan en moet ik opnieuw opstarten. Alles goed volgens mij.

Dan start ik met mijn bootdisks op en druk op F6 om de controller van Promise te installeren. Dat lukt ook en dan gaat hij veder met de install. dan vraagt jij echter om de Win2k Pro Cd die er al in zit :? En dan zit ik dus vast :(

Hoe los ik dit op? Ik heb best wat problemen gehad met het installeren van Linux op men nieuw Asus bordje, maar dit slaat alles. Ik wil wel Win2k draaien want als ik blijf roepen dat Windhoos niet kan tippen aan Suse moet dat wel gegrond zijn. En mischien dat Win2k wel beter is :+

Waarom vind hij mijn Cd niet!!?!?
Ik heb trouwens ook al geprobeert om de cd op mijn HD op te slaan en vanuit daar installeren, maar dan blijft hij vragen om die Cd die hij niet vind.

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik heb 2000 Daaien...

Eerst promise uitschakelen in de bios en daarna Win2k installen en daarna proberen je promise te installen....

Greetz.......

Da Devil >:)

Freelance tweaker

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zet ik die uit en boot alles dan nog wel :?

Ik heb net heel ff gekeken in het Bios maar daar stond iets van: Dat je die ATA100 niet uit moet zeggen als er een bootable device aan hangt, en dat hangt eraan, men HD.

Kan het geen kwaad?

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

FF iets uitgebreider

HD aansluiten op primaire IDE (ATA66)
Promise uitschakelen of niks op aansluiten
W2K installeren
Alles werkt?, dan de HD op de Promise en de drivers etc.etc.

Heb ergens gelezen in C'T van jan/feb dat je eerts een 40polige IDE kabel moet aan sluiten om de UDMA support goed te laten detecteren en de W2K drivers geladen te krijgen. (werkten het snelst vlgs C'T)

good luck.

* PokkeNoise heeft het zo gedaan en 't werkt.

:7

? weet jij wat.

Verwijderd

Op vrijdag 16 februari 2001 19:04 schreef Tylo het volgende:

Dan start ik met mijn bootdisks op en druk op F6 om de controller van Promise te installeren.
ik draai win2000, al verschillende keren geinstalleerd, maar ik hoef nooit geen bootdisks te gebruiken... waarom jij wel?

Verwijderd

Topicstarter
Zal het eens gaan testen. Ik Kan nog steeds doorgaan met de setup.

Dus gewoon ff de HD in een zo'n zwart ide slot?

Verwijderd

Topicstarter
ik draai win2000, al verschillende keren geinstalleerd, maar ik hoef nooit geen bootdisks te gebruiken... waarom jij wel?
Als ik die niet gebruik dan komt hij met de mededeling dat hij geen bootable device kan vinden of zoiets. Mijn HD dus.

Als het helpt om die melding ff te posten dan zal ik hem wel ff posten?

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:51
Op vrijdag 16 februari 2001 19:22 schreef eppo1313 het volgende:

[..]

Omdat jij een ander moederbord hebt en schijnbaar zit je HD op je (standaard) primaire of secundaire IDE poort (die van VIA dus). Dan hoef je dat niet te doen!

Verwijderd

ik snap em nu. een echt specifiek asus-probleem blijkbaar dus. daar heb ik geen kaas van gegeten :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ben van plan om men HD ff aan zo'n zwarte ide te hangen (:)).

Maar wie kan me ff zeggen wat ik nou precies moet doen (normaal gesproken) om Win2k op men Asus te krijgen?

Stap voor stap dus :)

• catfish
  • Laatst online: 27-12-2025
waarom zou je de ide poort veranderen?
heb al een paar keer (via F6) rechtstreeks op mijn hd via de promise gedaan en geen problemen:)

als je de install begint gebruik je dan de 4 install disks om te beginnen of boot je gewoon van de w2k-cd?

• PokkeNoise

PokkeNoise

leesbaar met bril

In bios instellen dat primair BOOTdevice de CDrom is.
CDtje van W2K erin en computer aanzetten en uiteraard de HD op de primaire IDE controller, dus NIKS op de Promise aansluiten.
Pas doen als W2K geinstalleerd is en alles draait !
Primaire IDE is ook BLAUW staat in de manual op bldz 13 bij nummer 7.
De zwarte zijn secundaire IDE poorten.

? weet jij wat.

• catfish
waarom zeurt iedereen altijd om de promise niet te gebruiken bij setup?

Verwijderd

Topicstarter
net ff getest, maar niet gelukt :'(

Zal morgen wel eens het advies van PokkeNoise proberen, moet nou weg :'(

Maar waarom moet ik men Cd als primair BOOTdevice hebben? Ff uit intresse :)

Verwijderd

Topicstarter
waarom zeurt iedereen altijd om de promise niet te gebruiken bij setup?
Omdat het anders niet werkt :+ :)

• catfish
om rechtstreeks van de w2k cd te booten uiteraard :)

• catfish
Op vrijdag 16 februari 2001 20:23 schreef Tylo het volgende:

[..]

Omdat het anders niet werkt :+ :)
bij mij anders wel hoor >:)
of ik heb geluk of jullie doen iets verkeerd, ik denk aan het 2de...

Verwijderd

Ik heb ook het probleem gehad dat win2k na de eeste reboot mijn cd-rom drive niet meer zag. Je hebt zeker ook een ASUS A7V? Dan moet je even kijken of je BIOS 1005A of hoger hebt,
zo niet dan ff flashen en klaar. Toen werkte het bij mij. Geen problemen overigens gehad
met de UDMA 100 drivertjes, alles werkte perfect. Behalve mijn scanner die vond win2k niet zo leuk. Toch vaag want het is een HP scanner, die zijn bij mijn weten wel tof. Maar ja, win2k wilde dus niet op mijn bak, ntoskrnl.exe foutmelding bij het booten, nadat ie er een week had opgestaan. Heel vaag, en dus toen maar terug naar ME, doen ook al m'n games het tenminste weer.

Voor mijn hele config: http://www.angelfire.com/ne/AWRaeven onder het kopje System config.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!! Het is gelukt!! 8-)

• PokkeNoise

PokkeNoise

leesbaar met bril

Bedankt is leuk, zijn er niet zoveel die dat doen maar misschien nog ff uitleg waarom het nu wel lukte, leert iedereen weer van.

:7

? weet jij wat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon ;) ff het advies van jouw opgevolgd :)

Dus je HD aan de primaire IDE gehangen en de cd als primair BOOTdevice gezet. Toen alles installed en de promise driver ff installed en de HD er weer op gezet.

Heb trouwens ook ff men BIOS geupdate naar 1005C (kon die 1006 niet vinden :?)

Waar kan ik die goede 1006 vinden, want ik heb die van 15-2-01 wel geprobeert, maar toen kreeg ik een foutmelding.

Maar nogmaals bedankt! Heb wel Suse weer ff erbij gegooit. En hoe zit het eigenlijk met spelletjes? Nou speel ik bijna nooit, maar NHL 2001 moet eigenlijk toch wel kunnen draaien :) Maar ik zal wel ff de search gaan gebruiken :)

Verwijderd

Er is inmiddels al weer 1007, deze kun je hier downloaden:
http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/socka/kt133/a7v/a7v1007.zip

Misschien beetje laat, maar beter laat dan nooit. :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Gewoon effe je cd overkopieren naar de HD en anders indien je nog een cd-rom (brander hebt) ff in de andere speler draaien.

Verwijderd

Hier is hoe ik het heb opgelost bij een vriend van me.

Zet je HD tijdelijk op de de langzame ide poort (ide 33, ipv de promise ata100). En boot vanaf win2k cdrom.

Installeer windows 2000 in z'n geheel en installeer ook de promise drivers.

Zet daarna je HD op de promise ata 100 ide poort.

Rob

Verwijderd

Toch vaag dat jullie het allemaal zo doen. Een bios update is gewoon de oplossing, staat zelfs op de site van ASUS zelf!

• Porto_IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-01 12:46
Is dit nou alles waar wij tweakers mee kunnen komen?? ik heb gvd een upgrade van millennium naar 2000 gedaan, idd had F6 moeten klikke, maargoed niet gedaan en nu?
Nu moet ik zeker me systeem opnieuw installen en alles kwijt raken om een IDE controller te kunnen installeren???
WAT EEN K*TZOOI!!! heeft niemand nou een manier om dat achteraf te kunnen fixen?
Heb me bios ook al geupgrade, maar dat schoot niet op.
Dit slaat echt nergens op... of wel?

Verwijderd

Jouw post met al dat gevloek niet nee...

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Beetje -1 overbodig om dit oude topic met zo'n reply omhoog te zwengelen eigenlijk...

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.