Di topic is me totaal ontgaan. Mijn excuus voor mijn afwezigheid
Mag ik zeggen dat ik het triest vind om te zien, dat terwijl er meerdere mensen hier, ik denk een meerderheid,
een vapor-X/toxic videokaart preferen voor de stille pc setup; dat die er dan toch niet is gekomen. Jammer.
Wat doen we hier dan nog, waarom dit topic ?
Je weet ondertussen dat ook ik het teveel van goed vind, je bijna 200 euro kostenden vga-luchtkoelings operatie.
Zo noem ik het maar even. Mag hopen dat e rin de toekomst wel meer rekening word gehouden met de inbreng van derden. Daar hebben we tenslotte dit forum voor, niet ?
True. Je zegt ook dat je hem in de nacht niet wil horen. Wel, ik neem aan dat je je spellen niet door laat lopen
terwijl je slaapt in nacht, vraag me ook af hoeveel mensen zo'n monster naast hun bed hebben staan.
Het enige wat ik kan bedenken om de videokaarten herrie t elatenmaken in d enacht, is encoding of zoiets.
Wel, dat kan je ook op andere tijden doen, natuurlijk. Normaal is zo'n setup gewoon stil in nacht.
Verder is er budget voor, en lijkt het doel van dit topic me het samenstellen van een pc die zo stil mogelijk is.
Ook al is een Vapor-X stiller dan de reference-koeler, hij maakt zeker weten meer lawaai dan een aftermarket koeler.
Deze aftermarket koeler bestaan uit drie componenten (vga-mem/vrm en luchtkoeler) en kost totaal zo'n 80 euro.
Dat er budget over is wil nog niet zeggen dat je maar koste wat kost dat budget ook moet gaan maximaliseren.
De eerste vraag moet altijd zijn: is dit goed te verantwoorden.
Wel, voor een gpu koeling die alleen profijt geeft bij load, een twijfelachtig voordeel want als je gamed is het meestal toch al niet stil rond je pc, die een vermogen kost, want budget of geen budget, het is duur, je zal flink moeten gaan sleutelen en je garantie van de videokaarten is weg.
Nee, dan moet je dat twijfelachtige voordeeltje wel een hoop concessies doen. Teveel, als je het mij vraagt.
Het is prachtig dat het kan, maar zal slechts voor een heel klein groepje zijn weggelegt.
[
Voor 57% gewijzigd door
Madrox op 05-05-2010 14:05
]