[BBG] Special: Stille PC - Mei 2010

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 6.363 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Ik denk ook dat veel mensen geen zin zullen hebben om met die koeler te gaan prutsen. Bovendien, als een Mugen stil genoeg is dan is een Toxic/Vapor dat ook.

Persoonlijk zou ik ook liever een 5770 zien voor het mid-end systeem en misschien ook nog een iets uitgebreider bordje (GD65?), het verschil tussen mid- en high end is wel enorm groot zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:39

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Er moet eigenlijk wel duidelijk bij staan welke Scythe Gentle Typhoon er bedoeld wordt, aangezien ze in varianten van 500rpm tot 1850rpm komen. ;)

Ik ben het eens met de optie Toxic/Vapor-X.

[ Voor 4% gewijzigd door Ghost Dog op 27-04-2010 22:06 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
En aangezien een HD5850 Toxic een beetje duur is en niet leverbaar, dan de Vapor-X maar: pricewatch: Sapphire HD5850 Vapor-X 1GB GDDR5 PCI-E

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 19:24:
Een extra fancontroller bij de Fractal kast lijkt mij niet nodig, als de die losse fans nog langzamer wil laten draaien zullen ze stil staan. ;)
Sja, fractal levert zelf een mee voor dezelfde fans voor 3 fans.
En bij het laatste systeem zou ik ook een HD5850/HD5870 Vapor-X/Toxic noemen als optie aangezien niet iedereen zin zal hebben om zijn garantie kwijt te raken en/of de koeler wil/kan vervangen.

En misschien bij het goedkoopste systeem ook een kleinere HD adviseren?
Dat was beide de bedoeling om als alternatief te dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Storm316 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:17:
Ik denk ook dat veel mensen geen zin zullen hebben om met die koeler te gaan prutsen. Bovendien, als een Mugen stil genoeg is dan is een Toxic/Vapor dat ook.
De mugen met 2 fans in push pull op 800rpm is een van de stilste koelers die je kan krijgen.
Persoonlijk zou ik ook liever een 5770 zien voor het mid-end systeem en misschien ook nog een iets uitgebreider bordje (GD65?), het verschil tussen mid- en high end is wel enorm groot zo.
Ik niet, die is niet passief te krijgen standaard. Een uitgebreider bord is overbodig, wat mis je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ghost Dog schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:40:
Er moet eigenlijk wel duidelijk bij staan welke Scythe Gentle Typhoon er bedoeld wordt, aangezien ze in varianten van 500rpm tot 1850rpm komen. ;)
Zal ik idd noemen. Ik had hier de vorige keer ook al over geklaagd.
Ik ben het eens met de optie Toxic/Vapor-X.
Jaaaa jaaa :p. Ik had ook al eerder aangegeven dat ze genoemd zouden worden.

*MULTI KILL euh POST*

Zijn er nog suggesties voor het high end systeem kwa fan opstelling?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:54:
[...]

Sja, fractal levert zelf een mee voor dezelfde fans voor 3 fans.
Ik doelde meer op de andere fans die je er los bij had, die zullen moeilijk (als de specs in de pricewatch kloppen) nog langzamer kunnen draaien en dat is ook niet nodig onhoorbaar zijn ze op zo'n laag toerental normaal gesproken toch wel.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:16:
[...]

Ik doelde meer op de andere fans die je er los bij had, die zullen moeilijk (als de specs in de pricewatch kloppen) nog langzamer kunnen draaien en dat is ook niet nodig onhoorbaar zijn ze op zo'n laag toerental normaal gesproken toch wel.
Heb je een punt. Doen we het zonder extra fancontroller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HorizonNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-05-2021
Met veel belangstelling heb ik deze topic gevolgd. De uiteindelijke lijst voor de stille alround-pc heb ik de HD vervangen door de 2 HD's (1,5TB + 80GB SSD) die in de lijst van de stille highend staan. Hieraan is tevens Windows 7 (64) toegevoegd en omdat ik alles bij één leverancier wil bestellen, is de keuze gevallen op cool-prices. Deze leverancier heeft bijna alles in huis. De totaalprijs is nu 1107 euro geworden. Als programmeur weet ik wel het een en ander, maar hardware is beslist geen specialiteit van mij. Dus dank ik u hartelijk voor het zorgvuldig samenstellen van deze lijst. _/-\o_

Zelf heb ik nog nooit een pc zelf in elkaar gezet en wil dit nu zelf eens proberen. Omdat er nu 2 HD's inkomen en in de toekomst nog een analoge/digitale TV-kaart, vroeg ik me af of de voeding van de Nexus value 430 toereikend is. Daarbij vroeg ik me ook af waar de 4 ventilatoren op aangesloten moet worden, want ik heb begrepen dat er maar 3 fans aangesloten kan worden op een fancontroller. Als een fan (140cm) aan de bovenkant komt, welke van de twee vrije plaatsen kan het beste gekozen worden ? (achterin of midden)
Bij voorbaat dank voor uw antwoord.

Mijn wenslijst.

m.vr.gr.
Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

HorizonNL schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:34:
Als een fan (140cm) aan de bovenkant komt, welke van de twee vrije plaatsen kan het beste gekozen worden ? (achterin of midden)

Mijn wenslijst.

m.vr.gr.
Rob
Daar is dit topic natuurlijk eigenlijk niet voor. ;)
Maar om je dan toch een tip te geven:
Probeer het gewoon uit, het hangt nogal van de samenstelling van je systeem af wat het beste werkt wat btreft fans.
Ik denk zelf overigens dat achterin misschien iets beter werkt, omdat de luchtstroom normaal gesproken van voor naar achteren is, en van beneden naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HorizonNL schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:34:
Met veel belangstelling heb ik deze topic gevolgd. De uiteindelijke lijst voor de stille alround-pc heb ik de HD vervangen door de 2 HD's (1,5TB + 80GB SSD) die in de lijst van de stille highend staan. Hieraan is tevens Windows 7 (64) toegevoegd en omdat ik alles bij één leverancier wil bestellen, is de keuze gevallen op cool-prices. Deze leverancier heeft bijna alles in huis. De totaalprijs is nu 1107 euro geworden. Als programmeur weet ik wel het een en ander, maar hardware is beslist geen specialiteit van mij. Dus dank ik u hartelijk voor het zorgvuldig samenstellen van deze lijst. _/-\o_

Zelf heb ik nog nooit een pc zelf in elkaar gezet en wil dit nu zelf eens proberen. Omdat er nu 2 HD's inkomen en in de toekomst nog een analoge/digitale TV-kaart, vroeg ik me af of de voeding van de Nexus value 430 toereikend is. Daarbij vroeg ik me ook af waar de 4 ventilatoren op aangesloten moet worden, want ik heb begrepen dat er maar 3 fans aangesloten kan worden op een fancontroller. Als een fan (140cm) aan de bovenkant komt, welke van de twee vrije plaatsen kan het beste gekozen worden ? (achterin of midden)

Mijn wenslijst.

m.vr.gr.
Rob
De 430 is nog makkelijk toereikend: Pas als je over meerdere high end videokaarten na denkt dan niet meer. Wat hardeschijven(naja een zuinigere schijf plus een super zuinige SSD, verbruikt nog minder dan de HD die er in zit denk ik :p) en een tv kaart is geen probleem. De 2 14cm fans moet je op het moederbord aansluiten. Deze draaien zo langzaam dat ze niet geregeld hoeven te worden. De andere 14cm fan moet beneden in. De andere boven in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Di topic is me totaal ontgaan. Mijn excuus voor mijn afwezigheid O-)

Mag ik zeggen dat ik het triest vind om te zien, dat terwijl er meerdere mensen hier, ik denk een meerderheid,
een vapor-X/toxic videokaart preferen voor de stille pc setup; dat die er dan toch niet is gekomen. Jammer.
Wat doen we hier dan nog, waarom dit topic ?

Je weet ondertussen dat ook ik het teveel van goed vind, je bijna 200 euro kostenden vga-luchtkoelings operatie.
Zo noem ik het maar even. Mag hopen dat e rin de toekomst wel meer rekening word gehouden met de inbreng van derden. Daar hebben we tenslotte dit forum voor, niet ?
Ghost Dog schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:51:
Ja, maar dan is een fan die veel geluid maakt nog wel hoorbaar, ook al wordt het gedempt. Een kast dempt nooit alles.
True. Je zegt ook dat je hem in de nacht niet wil horen. Wel, ik neem aan dat je je spellen niet door laat lopen
terwijl je slaapt in nacht, vraag me ook af hoeveel mensen zo'n monster naast hun bed hebben staan.
Het enige wat ik kan bedenken om de videokaarten herrie t elatenmaken in d enacht, is encoding of zoiets.
Wel, dat kan je ook op andere tijden doen, natuurlijk. Normaal is zo'n setup gewoon stil in nacht.
Verder is er budget voor, en lijkt het doel van dit topic me het samenstellen van een pc die zo stil mogelijk is.
Ook al is een Vapor-X stiller dan de reference-koeler, hij maakt zeker weten meer lawaai dan een aftermarket koeler.
Deze aftermarket koeler bestaan uit drie componenten (vga-mem/vrm en luchtkoeler) en kost totaal zo'n 80 euro.
Dat er budget over is wil nog niet zeggen dat je maar koste wat kost dat budget ook moet gaan maximaliseren.
De eerste vraag moet altijd zijn: is dit goed te verantwoorden.

Wel, voor een gpu koeling die alleen profijt geeft bij load, een twijfelachtig voordeel want als je gamed is het meestal toch al niet stil rond je pc, die een vermogen kost, want budget of geen budget, het is duur, je zal flink moeten gaan sleutelen en je garantie van de videokaarten is weg.

Nee, dan moet je dat twijfelachtige voordeeltje wel een hoop concessies doen. Teveel, als je het mij vraagt.
Het is prachtig dat het kan, maar zal slechts voor een heel klein groepje zijn weggelegt.

[ Voor 57% gewijzigd door Madrox op 05-05-2010 14:05 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Er moet rekening gehouden worden met de garantie, die mogelijkerwijs komt te vervallen als de koeler verwijderd wordt. Als alternatief voor de mensen die hun koeler dus niet durven of willen vervangen, kan er worden gekozen voor de Sapphire HD5850 Vapor-X: die zorgt voor een luchtgekoeld model ook voor uitstekende prestaties.
Hij wordt toch expliciet genoemd...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Dirk schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 13:57:
[...]

Hij wordt toch expliciet genoemd...
Dat is waar, maar wel als "tweede keus".
Wel, ik zou het omdraaien.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Madrox schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:06:
[...]

Dat is waar, maar wel als "tweede keus".
Wel, ik zou het omdraaien.
Maar da's nu dus te laat

Verder is de opzet natuurlijk het samenstellen van een pc die altijd zo stil mogelijk is, en een kaart met Vapor-X/Toxic koeler gaat gewoon harder blazen onder load, en maakt dan dus meer lawaai. De 'vga-luchtkoelings operatie' maakt dat de fans altijd even hard (zacht) kunnen blazen, en de kaart nog gewoon koel blijft onder volle belasting, en dan ook nog steeds onhoorbaar blijft. Dat lijkt me toch het meest stroken met de opzet van deze BBG. Verder wordt de optie Vapor-X/Toxic gewoon genoemd als goedkoper en makkelijker alternatief, dus ik zie het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik ga dit topic sluiten.

Voor de mensen die advies zoeken: verwacht een BBG aanschaftopic binnen nu en een dag.

Voor de mensen die nog steeds niet kunnen leven met de genomen beslissingen: bedankt voor je input, maar het is uiteindelijk de verantwoordelijkheid van de crew om het advies aan te nemen of af te wijzen. Er wordt zo goed mogelijk rekening gehouden met de mening van alle posters.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.