Toon posts:

config bios aub

Pagina: 1
Acties:
  • 454 views

Verwijderd

Topicstarter
:? Weet iemand !!! hoe ik mijne bios moet instellen, voor mijn ramlatjes van ,
Corsair 3x2GB DDR3 SDRAM PC14900 CL9.0 Dominator (TR3X6G1866C9DF).
Intel Core i7 920 2.66GHz 4.8GT/s Box.
Asus Rampage II Extreme iX58,

bios versie is al upgedate. ram zit in de blauwe slots ik krijg op beeld van mijne bios standaard 1033mhz en 6gb,
Als ik XMP 9-9-9-24 values at 1866MHz instellingen zet krijg ik in mijne bios maar 4gb te zien en geen 6gb
ik heb al enkele instellingen geprobeerd van corsair .

ik heb mijn paas eitjes al geraapt.

Verwijderd

Topicstarter
[Quote] [b] [message = 33761053, noline] kevinmelis schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:40 [/ message]: [/ b]
:? Weet iemand! Hoe IK Mijne bios Moet Instellen, VOOR Mijn ramlatjes bestelwagen,
Corsair 3x2GB DDR3 SDRAM PC14900 CL9.0 Dominator (TR3X6G1866C9DF).
Intel Core i7 920 2,66 4.8GT / s Box.
Asus Rampage II Extreme iX58,

BIOS version is al upgedate. ram puist in de blauwe slots IK Krijg beeld op van Mijne bios standaard 1033mhz en 6GB,
ALS IK XMP-waarden op 1866MHz 9-9-9-24 INSTELLINGEN zet Krijg IK MAAR in de bios Mijne 4gb te Zien en Geen 6GB
IK Heb al enkele geprobeerd INSTELLINGEN van Corsair.

IK Heb Mijn paas eitjes al geraapt.
[/ Quote]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
waarom quote je jezelf? topic kicken binnen 24 uur wordt hier niet geappreciëerd...

je geheugen is te snel voor je cpu, dit wil zeggen, op standaard bclk zul je het geheugen niet op 1866 MHz kunnen draaien. waarom heb je dit geheugen gekocht? ben je van plan over te klokken.

max multi is 10, dit vertaalt zich in een max mem clock van 1333 MHz.. dit wil zeggen dat je dus bij 187 MHz bclk pas je geheugen op 1866 kunt draaien.

enige wat je nu kunt is 1333 MHz draaien met timings van 7-7-7-24 o.i.d.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
antwoord nedernakker ik heb de mogelijkheid om deze te over klokken maar hoe moet ik dit aan pakken tips

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Als ik jouw posts lees (ook in de andere 2 topics die je geopend hebt) kom je op mij over alsof je geen idee hebt hoe alles werkt..
Ik zal niet zeggen dat je je eerst maar even de volledige computerarchitectuur moet gaan leren, maar een beetje kennis van hoe alles werkt en met elkaar communiceert, en de bijbehorende terminalogie is toch wel wenselijk.

Wat voor beginners in het overklokken altijd wel heel fijn is om te lezen is de FAQ van het OC-deel hier op got: Overclocking & Tweaking FAQ

Verder zou ik als ik jou was niet lukraak dingen gaan omzetten en hopen dat het werkt, anders verwacht ik nog 2000 topics van jou hier met voorspelbare problemen :P

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-02 13:07
Mocht je uit bovenstaande post van Phase niet uitkomen, kan je ook altijd het forum van ons moederbord raadplegen. Hier staan altijd nuttige dingen en info. Met name dit topic zal je interessant vinden.

Succes met overclocken, maar begin er niet aan als je niet weet wat je doet :).

[ Voor 8% gewijzigd door __1337__ op 04-04-2010 16:22 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:40

Thandor

SilverStreak

Eens met Phase :). Verdiep je even in de materie en zoek uit wat termen zoals CAS, BLCK, dividers en multipliers inhouden. Verschillende overclock FAQ's/howto's zullen hier op in gaan. Reviewwebsites hebben bij de introductie van nieuwe hardware vaak ook een analyse van de nieuwe technieken waar BLCK en core/un-core ook onder zullen vallen.

Een voorzetje:
- [Discussie] multi-core Intel's: Core 2, i5 & i7 - deel 2
- [OC] Core i7 9xx (S1366) - Deel 2
- Google - intel i7 blck en nehalem overclocking guide*

*Nehalem is de codenaam van jouw processor

Al met al ga ik dit topic sluiten. Je doet er verstandig aan om eerst de materie even door te lezen alvorens je zelf gaat klooien in het BIOS. Dat scheelt namelijk een hoop ellende ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.