Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nadat ik mijn pc heb herstart was er ineens een drive verdwenen. Ik ga kijken bij Disk Management en daar staat hij nog maar als 'Unallocated' ik moet het hem terug initialize als ik hem wil gebruiken, maar als ik dat doe ben ik alle data kwijt die erop staat.

Dus mijn vraag, hoe kan ik die terug bruikbaar maken zonder alle data te verliezen. Of kan ik alle data er op één of andere manier eerst afhalen?

hd: Samsung HD103UJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:19

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Dat is niet best.

Kijk eens hier:

Thematopic: Datarecovery

Maar waarom formatteer je hem niet gewoon? Als er van die data geen backup is, dan was dat geen belangrijke data. Scheelt een hoop werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is nu niet de meest belangrijke data maar zou wel leuk zijn moest ik het terug hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al met een live cd iets geprobeerd?

Ik heb goede ervaringen met forensic live cd's zoals helix en FCCU....

http://www.darknet.org.uk...-test-forensics-recovery/ Ik heb zo vrijwel alle data van een zo goed als gestorven laptopharddisk kunnen redden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik ben aan het proberen met een ubuntu live cd op te starten maar dat doet hij niet zolang die bewuste hd is aangesloten. Hij geeft de foutmelding

udevd[123]: worker [128] failed while handling '/devices/pci0000:00/0000:00:1f.2/host5/target5:0:0/5:0:0:0/block/sda/sda1'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het dan toch opgegeven en maar als ik probeer te formateren krijg ik 'the operation failed to complete because the Disk Management console view is not up-to-date'

heb de Diskpart methode al geprobeerd maar de hd staat niet in het lijstje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
ik zou even aan de slag gaan met bv testdisk om te proberen je data terug te krijgen.

Je zegt in je TS dat je je data kwijt bent op het moment dat je de schijf initialiseert. Dit is volgens mij niet correct, volgens mij kun je veilig initialiseren zonder data te verliezen. Maar wellicht dat je dat kunt proberen nadat je je data gered hebt ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal dat programmatje eens een kans geven.

Maar ik kan dus niet initialiseren, dan krijg ik dezelfde foutmelding als bij formateren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Werkt niet echt denk ik, ik krijg altijd de melding Bad GPT partition, invalid signature
Pagina: 1