Herstelpartitie mbr herstellen Acer 9410Z

Pagina: 1
Acties:

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ik heb hier een Acer 9410Z staan waarvan de herstelpartitie nog intact is, maar de MBR niet meer, ik kan dus geen F10 voor systeemherstel meer geven. De laptop bevat wel een draaiende versie van XP dus ik kan erop werken.

Nadat ik dit topic las:

Herstelpartitie activeren Acer laptop

kwam ik via daar weer terecht op:

http://www.roundtripsolut...disk-d2d-recovery-broken/

En daar word beschreven hoe je de herstelpartitie, die nog wel aanwezig is, maar waarvan de MBR is overschreven door een andere installatie, weer kunt herstellen. Je moet hem weer bootable maken zodat je weer een D2D herstel kan uitvoeren. De genoemde software kon ik niet vinden, dus ik heb een ander pakket op de notebook geinstalleerd.
Nu noemt de handleiding specifiek deze opdracht:
Identify the PQSERVICE partition by its type or size. It is likely to be 12 or another custom value and is likely to be reasonably small in comparison to the other normal partitions – see the example below from a working factory default Acer. Click to see the image full size. PQSERVICE being edited by PTEDIT32
Change the type to “07″ (Installable File System NTFS, HPFS) and “Save Changes”.
Echter, als ik in mijn programma (EASEUS Partition Master Home Edition) de partitie bekijk heeft deze de waarde '0B' (nul B ). Als ik die opzoek:

http://www.pcc-services.com/binhex.html

vind ik in die tabel wat verder naar onderen dan 0B de hex waarde is voor het decimale getal 7... m.a.w. hij staat al op type 7.

Heb ik dit goed beredeneerd? Wat doe ik verkeerd? Ik moet de partitie zichtbaar maken onder windows om het commando uit te voeren de mbr opnieuw te herschijven, en dat is hij momenteel niet.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Aargh, ik vond een PTDD Partition Table Doctor programma die het wél juist weergeeft, de partitie heeft nu type 27 en daar kan ik deze idd naar type 7, 'NTFS/HPFS' wijzigen - alleen in de demo is 'save changes' niet mogelijk :P

- edit -

Dom, eerst even GpartED downloaden, misschien dat het daarmee lukt :P

- edit 2 -

Nee, met GpartED kun je niet het type partitie wijzigen :(

- edit 3 -

Met Partitionmagic 8 ook niet...

- edit 4 -

4th time's a charm :) met CPM (cute partition manager) wilde hij wél.

De recovery manager start nu, maar geeft een melding:

"Failed to get partition 3 drive letter" ik denk dat hij doelt op een of andere vage partitie die windows xp tijdens de boot heeft aangemaakt, ik ga die toewijzen, kijken of dat werkt.

- edit 5 -

Nope, de melding is op geen enkele manier te omzeilen, de recovery blijft vastlopen.

[ Voor 64% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-04-2010 10:51 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Opgelost... 2 nieuwe partities aangemaakt in de lege ruimte, toen wilde de recovery draaien. Moest nog wel via een live-cd het recovery wachtwoord achterhalen uit een bestand op de verborgen partitie.

Bedankt voor de hulp jongens ;)