[V&A] Verkoper reageert niet meer, geld overgemaakt, geen pr

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:18
Verkoper reageert niet meer, geld overgemaakt, geen product ontvangen

Heb op 29-3-10 een HDD gekocht van een Tweaker, heb het geld overgemaakt, maar sindsdien reageert hij niet.

Hij heeft een neutrale feedback score

Ik heb hem al een mailtje gestuurd (op 1-4-10), en een DM (op 2-4-10), maar hij negeert het gewoon lijkt het :S
Ik kan namelijk in z'n profiel zien dat hij online is geweest nadat ik het bericht heb gestuurd

Ik heb al tegen hem gezegd of hij mij op de hoogte kan houden wat er aan de hand is, als er iets persoonlijks tussen is gekomen (misschien ligt hij wel kreupel in het ziekenhuis) dan snap ik dat, maar hij kan op z'n minst iets van zich laten horen (zeker omdat hij wel online is hier op Tweakers)

Ik heb wel z'n adres gevonden door de postcode te gebruiken die in z'n advertentie stond icm achternaam.

Iemand nog tips?

[ Voor 33% gewijzigd door ThinkPad op 04-04-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:17
Een negatieve feedback geven en verder weet ik het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dat sowieso ja

Ik zit sowieso een beetje met de vraag hoe lang ik nog moet wachten totdat ik actie moet ondernemen.

[ Voor 78% gewijzigd door ThinkPad op 03-04-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:43
Ik zou gewoon naar het adres bellen. Niet geslagen is altijd mis. Waarschijnlijk denkt hij nu lekker wat rijker te zijn, maar als je zijn ouders erbij betrekt, zal je vast wel reactie krijgen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Het gaat 'maar' om 36 euro dus als hij zich daarmee rijk rekent :')

Maandag (of waarschijnlijk dinsdag i.v.m. 2e paasdag) ga ik bellen en laat ik meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Alsnog. Gratis 36 euro is altijd fijn meegenomen he. Je hebt goede en slechte mensen. Overal. Ook op Tweakers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-10 08:35

F.West98

Alweer 16 jaar hier

offtopic:
niet dat ik slecht ben, maar als ik 20 euro vind in een prullenbak ben ik blij! :) (echt waar, 20 euro gevonden in een prullebak in de kantine op school)

[ Voor 4% gewijzigd door F.West98 op 03-04-2010 22:13 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ja ik zou 36 euro ook wel kunnen gebruiken, maar het gaat me meer om het idee, dat je voor 36 euro iemand gaat oplichten }:|

Maar hij denkt misschien dat ik geen moeite ga doen voor die 36 euro :') Nou dacht het wel, zeker nu ik een adres en telefoonnummer heb....

Dit word dan overigens wel de 1e keer dat iemand mij oplicht @ Tweakers (en in het algemeen). Al zoveel transacties achter de rug (heb een feedback van +136 @ V&A) en dan nu dit :/

[ Voor 34% gewijzigd door ThinkPad op 03-04-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Daarom. Ik zou hem gewoon opbellen, en hem/zijn ouders ermee "laten schrikken". Ik denk, dat als je belt, en het is serieus diegene, je je geld wel terug zult krijgen, of je product. Of hij heeft ouders die het niets uitmaakt, maar mijn ouders zouden zoiets zeker niet pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou niet gelijk vol inzetten, maar je kan even vragen waarom je niets meer hoort. Als het dan kwade opzet blijkt kan je altijd nog meer actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

sjaakwortel schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:02:
Een negatieve feedback geven en verder weet ik het ook niet
Nee, dat dus niet! Feedback mag alleen gegeven over concreet afgeronde transacties. Zolang de transactie niet afgerond is zal elke feedback verwijderd worden. Geef de verkoper gewoon even de tijd, wellicht is er wat tussen gekomen of is er een andere legitieme reden waarom hij nog niet gereageerd heeft.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:22:
Ik zou niet gelijk vol inzetten, maar je kan even vragen waarom je niets meer hoort. Als het dan kwade opzet blijkt kan je altijd nog meer actie ondernemen.
Dat doe ik ook zeker niet, ik ben nogsteeds beleefd in de mails & DM.

Ik beschuldig hem nergens van, ik vraag alleen of hij mij op de hoogte kan houden, en waarom hij niet reageert :P
Microkid schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:25:
[...]

Nee, dat dus niet! Feedback mag alleen gegeven over concreet afgeronde transacties. Zolang de transactie niet afgerond is zal elke feedback verwijderd worden. Geef de verkoper gewoon even de tijd, wellicht is er wat tussen gekomen of is er een andere legitieme reden waarom hij nog niet gereageerd heeft.
Wat nou als blijkt (na mijn telefoongesprek, en nog een paar dagen wachten) dat hij nog steeds niks onderneemt? Dan mag ik er toch vanuit gaan dat hij me zit op te lichten, en dan lijkt het mij gerechtvaardigd om hem een -2 te geven.....

Ik snap jouw standpunt ook wel, maar als het echt overduidelijk is dat hij mij probeert te naaien, dan lijkt mij een -2 zeker op z'n plaats...

Oja als je dit meeleest Patrick: Stuur de hardeschijf gewoon naar mij op, dan kunnen we het zonder problemen afronden ;)

[ Voor 78% gewijzigd door ThinkPad op 03-04-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na hoeveel tijd mag iets als een concreet afgeronde transactie beschouwd worden, als je geen reactie meer krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Geef iedereen de tijd om zijn zaakjes voor elkaar te krijgen. Het is wel eens gebeurd dat iemand op vakantie ging en dit niet had doorgegeven. Een termijn van 2 weken lijkt ons wel werkbaar.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Vakantie of whatever, het zal wel, maar hij is wel af en toe online op Tweakers (dat kan ik zien in z'n profiel). En je gaat mij niet vertellen dat je die gele balk bovenaan je scherm (van een DM) niet ziet 8)7

Heb jij iets veranderd aan de advertentie Microkid? Want ik krijg nu deze melding:
Deze advertentie staat in preview mode en is derhalve niet toegankelijk.

[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 03-04-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

29-3 is ook nog best wel recent eigenlijk. Ik ben pas nog twee maanden bezig geweest met een transactie, waarna ik uiteindelijk het geld teruggestort kreeg onder het motto 'geen tijd'. Dat vond ik wel echt te lang, maar iemand een weekje of wat de tijd geven om te reageren lijkt niet abnormaal.

Als ik het heel druk heb lijkt het ook alsof ik toch op Tweakers zit, omdat het mijn startpagina is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:53:
29-3 is ook nog best wel recent eigenlijk. Ik ben pas nog twee maanden bezig geweest met een transactie, waarna ik uiteindelijk het geld teruggestort kreeg onder het motto 'geen tijd'. Dat vond ik wel echt te lang, maar iemand een weekje of wat de tijd geven om te reageren lijkt niet abnormaal.

Als ik het heel druk heb lijkt het ook alsof ik toch op Tweakers zit, omdat het mijn startpagina is :)
Ik ben van V&A gewend dat ik bijv. nu het geld over zou maken, en verkoper heeft geld morgen binnen en doet pakketje morgen, of overmorgen op de post. Zo doe ik het zelf ook.

Dit kan inderdaad een uitzondering daarop zijn, maar dan kan je toch wat van je laten horen |:(

En dat hij Tweakers als startpagina heeft klinkt plausibel voor het stukje "Laatste bezoek" wat ik in z'n profiel zie, maar ik heb hem een DM gestuurd, en die grote gele balk kan je simpelweg niet omheen, dat MOET opvallen :| En zoveel tijd kost het nou ook weer niet om even te zeggen dat je het druk hebt en dat het daardoor wat langer duurt....

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 03-04-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet je gewoon even geduld hebben :p Natuurlijk zou het netter zijn als hij even wat liet horen, maargoed, een paar dagen drukte of afgeleid zijn om wat voor al dan niet dramatische redenen kan altijd.

Niet per se tegen jou gericht, maar ik merk wel dat Tweakers ten opzichte van normale mensen online wat ongeduldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
De vraag is alleen, hoe lang moet ik nog geduld hebben? Een week? Twee week? Een maand? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eerst een week of twee gewacht na het geld overmaken, toen iedere week gevraagd waar het nu bleef. Ik kreeg ook geen reactie terwijl ik verder wel posts van diegene zag verschijnen, maar helemaal ongeduldig worden word ik ook niet veel beter van. Terwijl ik 't spul ook nog nodig had voor iets met een deadline. De volgende keer zou ik wellicht iets minder geduldig zijn, maar twee weken of nog wat langer mag het toch wel duren. Als het na een maand nog niet in huis is vind ik het wel welletjes.

Als je het zo snel mogelijk in huis wil hebben dan moet je 't nieuw in een webwinkel kopen. Bij particulieren mag je gewoon van iets minder uitgaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 15:42

Slapstick

Me, myself or I

twee weken zou ik aannemen ;)

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Kreeg zonet bericht van hem dat hij nog geen tijd had gehad om te reageren op de mail.

Dinsdag a.s gaat de HDD op de post.

Misschien komt het dan toch nog wel goed :D

* ThinkPad gaat zich in een hoekje zitten schamen voor z'n reactie

I'll keep you informed guys...

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 04-04-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Microkid schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:47:
Geef iedereen de tijd om zijn zaakjes voor elkaar te krijgen. Het is wel eens gebeurd dat iemand op vakantie ging en dit niet had doorgegeven. Een termijn van 2 weken lijkt ons wel werkbaar.
Twee weken is echt te lang, zie ook deze recente discussie. Als verkoper heb je plichten, en gewoon twee weken weggaan zonder nieuws achter te laten is ver voorbij slordig of vergeetachtig :) .

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 04-04-2010 21:50 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
Weetje wat het is: communicatie. Ik heb ook wel eens gehad dat ik niet direct tijd had om het stuk te posten.
Maar dat laat ik dan even weten aan de koper. En andersom ook, onlangs een verkoper gehad die i.v.m school geen tijd had het pakket direct op de post te doen. Geen enkel probleem, als je het maar even laat weten!

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft bij mij vanwege een vakantie en drukke periode daar omheen ook wel eens een paar weken geduurd voor ik een voeding kon ophalen, maar diegene ging daar uitermate soepel mee om. De andere kant op liet ik ook steeds weten wat er aan de hand was (en bood ik ook aan om mijn plannen om te gooien als het echt niet anders kon).

Erg plezante manier van zaken doen, moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Microkid schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:25:
[...]

Hoe weet jij of de transactie afgerond is of niet? Als hij zijn product nooit ontvangt mag hij dus nooit een negatieve feedback geven omdat de transactie niet is afgerond?

En wanneer weet jij of het wel of niet is gebeurd, en dus de feedback kan verwijderen?

En mocht bovenstaande wel kunnen, wat is dan de termijn wanneer hij het wél mag doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:27

D4NG3R

kiwi

:)

Lekker belangrijk die negatieve feedback.. het geeft hem zijn HDD of 36 euro nog niet terug, wat nu denk ik het belangrijkste is.

Hoe ver woon je van hem/haar af? Breng eens een bezoekje...

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
D4NG3R NL schreef op maandag 05 april 2010 @ 03:20:
[...]
Hoe ver woon je van hem/haar af? Breng eens een bezoekje...
Hmm, lekker! :9 Mosterd na de maaltijd. Nee, zo te lezen wordt er al aan een oplossing gewerkt en komt het waarschijnlijk wel gewoon goed ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Schijf vandaag binnengekregen, werkt prima.

Is goed afgelopen dus, maar ik ga in de feedback die ik ga achterlaten nog wel even vermelden dat dit niet helemaal de manier van zakendoen is (niks van zich laten horen)

Dit topic mag op slot als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:57:
Schijf vandaag binnengekregen, werkt prima.

Is goed afgelopen dus, maar ik ga in de feedback die ik ga achterlaten nog wel even vermelden dat dit niet helemaal de manier van zakendoen is (niks van zich laten horen)
Nou ja, het was maar een paar dagen, kom op he. En hij heeft zijn excuses aangeboden. Wel een beetje overdreven om dat dan "niet helemaal de manier van zakendoen" te noemen. Netjes is anders, maar hij heeft het toch goed opgelost?
Dit topic mag op slot als dat nodig is.
Hoe lang zit jij nou al op GoT? ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 08:34

sopsop

[v] [;,,;] [v]

"Niet helemaal de manier van zakendoen" dekt aardig jouw omschrijving van "Netjes is anders". Lijkt me dus prima om in de feedback aan te geven. Daar is het immers voor.

[ Voor 29% gewijzigd door sopsop op 08-04-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nja, heb ik laatst ook eens meegemaakt

sommige mensen zijn gewoon een beetje laks , niets aan te doen, wel vervelend
Pagina: 1